Deels.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:04 schreef snabbi het volgende:
...
Verder is het verschil tussen huren en 'kopen met een tophypotheek' eigenlijk redelijk hetzelfde. Bij huur heb je alleen geen last van speculatie op je huis en onverwachte kosten.
Wanneer spam ik dan? Volgens mij kom ik iemand te hulp die onterecht zuur wordt bejegend.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:07 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je zet er niet eens bij welk artikel, je spamt gewoon. Ordinair en kinderachtig.
Ik heb geen frustratie inhoudelijk, enkel tegen het spammen, verziekt dit topic nogal...
Dat is gewoon geduld hebben. Ik spaar ook liever door voor een goede auto dan een rot gaar barrel dat ik morgen direct kan kopen....quote:Op woensdag 29 december 2010 23:10 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Deels.
Daarnaast is het essentiele verschil tussen huren en kopen dat huurders hun handen vrij hebben om alsnog te kopen wanneer de markt er voor kopers wel gunstig voor staat.
De meeste starters die nu iets kopen, kopen iets dat kleiner is dan dat ze eigenlijk nodig hebben als ze een paar jaar verder kijken. Door nu in te stappen leven die mensen hun leven lang in een te klein en te duur huis.
Volgens mij verhuizen mensen toch over het algemeen na 7 jaar weer hoor.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:10 schreef droom_econoom8 het volgende:
De meeste starters die nu iets kopen, kopen iets dat kleiner is dan dat ze eigenlijk nodig hebben als ze een paar jaar verder kijken. Door nu in te stappen leven die mensen hun leven lang in een te klein en te duur huis.
Daaaagg.quote:
Je ontwijkt de discussie, Sjabba. Flauw.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:12 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Daaaagg.
Je zet zo die link in je post.
Hier staat die. Wat snap je niet?quote:Op woensdag 29 december 2010 23:00 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Ach, ach, ach, wat zijn die hypotheek-leenkneusjes gefrustreerd over de site www. huizenmarkt-wens .nl . Koop je net een duur huis van geleend geld, blijken je generatiegenoten niet mee te doen en daalt de waarde van je investering
Ik vind vraag 1 nog veel relevanter:quote:Op woensdag 29 december 2010 23:12 schreef Scorpie het volgende:
Volgens mij verhuizen mensen toch over het algemeen na 7 jaar weer hoor.
Zie http://www.pbl.nl/nl/doss(...)intable=yes&what=all
Vraag 4.
En die gaan er nie komen nie...quote:Vraag 1
Hoeveel nieuwe woningen moeten er in de komende tien jaar nog worden gebouwd in Nederland?
Antwoord
Volgens nationale bevolkingsprognoses van het CBS neemt het aantal huishoudens in de periode tot 2020 nog toe met circa 650.000 huishoudens. De vraag naar woningen neemt navenant toe. Rekening houdend met een aanzienlijke herstructureringsopgave (met bijbehorende sloop van woningen) betekent dit dat in de periode tot 2020 jaarlijks ongeveer 80.000 nieuwe woningen moeten worden gebouwd.
Nou, ik reageerde op een reactie tegen de auteur van deze site die ik onnodig zuur vond. Ik benoem dat dan, en ik ga mij niet in allerlei bochten wringen om die naam van die site te vermijden want dan geef ik die verzuurde mensen hun zin.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:14 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Hier staat die. Wat snap je niet?
Dat is eigenlijk hetzelfde argument als je speculatierisico. Ik ben zelf ook vrij om een ander huis te kopen. Als ik mijn huis op de marktwaarde zet of er zelfs iets onder dan ben ik hem zo kwijt. Enige verschil is het speculatieresultaat op mijn woning.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:10 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Deels.
Daarnaast is het essentiele verschil tussen huren en kopen dat huurders hun handen vrij hebben om alsnog te kopen wanneer de markt er voor kopers wel gunstig voor staat.
Dit kan naar 2 dingen verwijzen. Wederom je speculatie-risico of de transactiekosten. De hoge transactiekosten voor het kopen van een huis (door belasting en alle partijen die hiervoor nodig zijn) is een onderdeel dat ik er niet bij had gezet.quote:De meeste starters die nu iets kopen, kopen iets dat kleiner is dan dat ze eigenlijk nodig hebben als ze een paar jaar verder kijken. Door nu in te stappen leven die mensen hun leven lang in een te klein en te duur huis.
Ja maar daarna gaat het echt krimpen he en dan zit jij gevangen hahahahaquote:Op woensdag 29 december 2010 23:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik vind vraag 1 nog veel relevanter:
[..]
En die gaan er nie komen nie...
Het gaat over een user op dit forum, niet over de site. Jij haalt de site erbij. Beetje overbodig is dat wel.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:17 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Nou, ik reageerde op een reactie tegen de auteur van deze site die ik onnodig zuur vond. Ik benoem dat dan, en ik ga mij niet in allerlei bochten wringen om die naam van die site te vermijden want dan geef ik die verzuurde mensen hun zin.
Dat is geen spam.
Bochten wringen?quote:Op woensdag 29 december 2010 23:17 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Nou, ik reageerde op een reactie tegen de auteur van deze site die ik onnodig zuur vond. Ik benoem dat dan, en ik ga mij niet in allerlei bochten wringen om die naam van die site te vermijden want dan geef ik die verzuurde mensen hun zin.
Dat is geen spam.
Total bullshit.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:04 schreef snabbi het volgende:
Volgens mij gaat het helemaal niet om het feit dat 'niemand het kan betalen' maar meer om het feit dat men meer wil dan men kan veroorloven. Juist de maatregelen dat je de aankoopkosten niet meer kan meefinanciëren of in ieder geval niet meer kan fiscaliseren moet toch onze pro-huurders wel aanspreken.
Verder is het verschil tussen huren en 'kopen met een tophypotheek' eigenlijk redelijk hetzelfde. Bij huur heb je alleen geen last van speculatie op je huis en onverwachte kosten.
Echt niet. Ik kan altijd nog naar de vrije sector. En die heet niet voor niets VRIJE sector.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:21 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ja maar daarna gaat het echt krimpen he en dan zit jij gevangen hahahaha
Het heeft beide te maken met speculeren. Maar het verschil zit hem erin of je een beslissing neemt waar je op lange termijn aan vast zit.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:17 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk hetzelfde argument als je speculatierisico. Ik ben zelf ook vrij om een ander huis te kopen. Als ik mijn huis op de marktwaarde zet of er zelfs iets onder dan ben ik hem zo kwijt. Enige verschil is het speculatieresultaat op mijn woning.
...
Niet meerquote:Op woensdag 29 december 2010 23:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens mij verhuizen mensen toch over het algemeen na 7 jaar weer hoor.
Zie http://www.pbl.nl/nl/doss(...)intable=yes&what=all
Vraag 4.
De huurverhoging komt meestal rond Juni, ik zal hem dit jaar wel even mededelen, zo lullig ben ik nou ook weer nietquote:Op woensdag 29 december 2010 23:09 schreef Sjabba het volgende:
Xeno, kan jij als huurder mij vertellen wanneer je de huurverhoging doorkrijgt? Wordt dat per 1-1 doorgevoerd? En hoeveel is die geweest?
Ik vond hem nodig. En ik vond het leuk om te doen.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:22 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Bochten wringen?![]()
Verzuurd![]()
Nee, je plaats gewoon onnodig een link naar die site. SPAM
Nogal een aanname......quote:Op woensdag 29 december 2010 23:23 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Het heeft beide te maken met speculeren. Maar het verschil zit hem erin of je een beslissing neemt waar je op lange termijn aan vast zit.
Ik kan nu van eigen geld een pakket aandelen kopen en morgen verkopen. Dan pak ik de winst of het verlies. Stel dat het me lukt om voor een gigantisch bedrag geld te lenen en dat te investeren in aandelen, dan kan ik twee dingen doen: failliet gaan of de schijn op houden in de hoop dat de prijzen weer een keer omhoog gaan. Want je zit dan vast als de prijzen dalen. Zo is het ook met een hypotheek: Wie nu instapt en zijn woning over enkele jaren tegen marktwaarde verkoopt, blijft waarschijnlijk namelijk met een forse restschuld zitten.
Is ook niet om te zieken ben gewoon benieuwd wat er dit jaar gebeurt, zal vast ook wel ergens in een index staan.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De huurverhoging komt meestal rond Juni, ik zal hem dit jaar wel even mededelen, zo lullig ben ik nou ook weer niet
Dat is geen aanname, dat is een redelijke verwachting.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:24 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nogal een aanname......
Je vergeet voor het gemak even dat je als je koopt direct een woning hebt waar je ook in kan wonen?
Dat is imo een realistisch scenario, lullig voor al die jonge gezinnen. Maar bekijk het ook eens van de positieve kant het kan best heel gezellig zijn in zo'n klein huisjequote:Op woensdag 29 december 2010 23:10 schreef droom_econoom8 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |