abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 december 2010 @ 15:04:07 #1
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_90583887

Nudie is the naked truth about denim. Denim has the ability to age beautifully, formed by its user into a second skin, naked and personal. The longer it lives, the more character it gets. The indigo is a living colour that fades and gives the denim it�s character. The more you wear your jeans, the more beautiful they get. Jeans are more than just a piece of clothing..

Nudie is onder andere bekend geworden om haar dry denims, maar wat is een 'dry denim' precies?

Normaal gesproken worden broeken tijdens het productieproces gewassen om de stof zacht te maken, en speciaal behandeld om ervoor te zorgen dat de broek niet meer krimpt. Om het plaatje compleet te maken worden er aan deze broeken vaak ook nog bepaalde fadingen gegeven, zodat het lijkt alsof ze al langdurig gedragen zijn.

In tegenstelling tot deze gewassen en behandelde broeken, zijn dry (of RAW) broeken niet vooraf behandeld. Door het langdurig dragen van een dry denim wordt zo een persoonlijke en unieke fading gecreëerd. Wanneer een dry denim na een x aantal maanden wordt gewassen, verdwijnt grotendeels de dry laag, en komen de fadings, die er tijdens het dragen zijn ingesleten, naar buiten.

Nudie sites:

Nudie Jeans
My Nudies

OP is hier te vinden.

Laatste posts
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 12:35 schreef bokkepoot het volgende:
Net binnen

Selvage 8-)

Nudie Straight Sven dry black selvage.

Fitpics

quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 13:59 schreef Horchata het volgende:
Ik ben gevallen ( :') ) en nu heb ik een gat op de knie bij de mijne, wat zou de beste manier zijn om dat te repareren?
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 14:33 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Da's inderdaad leuk. Tips welke fora ik het beste in de gaten kan houden? :)
quote:

[ Bericht 4% gewijzigd door bokkepoot op 30-12-2010 07:10:57 ]
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  woensdag 29 december 2010 @ 15:08:16 #2
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_90584067
Thanks, die ga ik in de gaten houden de komende tijd. :)
  woensdag 29 december 2010 @ 15:20:17 #3
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_90584673
Ik had ook van meerdere mensen gehoord dat de RR er helemaal uit gaat. De Joe is em vrijwel volledig voorbijgestreefd wat ik zeer spijtig vind. ;(
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_90584808
Kan iemand mij uitleggen wat er zo mooi/speciaal is aan deze broeken?
Ik heb ook een nudie gehad en dat ding zat voor geen meter en bovendien mocht ik hem pas na een half jaar wassen want dan was hij uniek. na 4maanden in de was gegooit en nooit meer aangetrokken.
Ding zag er niet uit en ik voelde me net 8jaar oud toen ik de doorgevertjes van mn broer nog kreeg.

Sorry hoor maar ik vond het echt een geld verspilling.. ik koop liever een mooie broek waar ik er niet uitzie als een klaploper.
hey sexy, ooohhh you already know!
  woensdag 29 december 2010 @ 15:29:09 #5
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_90585072
Nudies zijn in principe helemaal niet zo speciaal in vergelijking met andere merken die ook Dry's verkopen, maar het zijn wel gewoon hele mooie broeken voor niet achterlijk veel geld. Veel verschillende fits, voor ieder wat wils, in vrijwel alle maten te krijgen. Dat hij bij jou voor geen meter zat komt waarschijnlijk omdat je de verkeerde maat hebt gekocht of omdat je een fit gekocht hebt die niet bij je lichaam past. Daar kan je Nudie niet de schuld van geven, alleen jezelf (of je broer).

En tsja, als jij graag een pre-wash wil hebben die er vanaf dag één al uit ziet zoals jij hem wil hebben, ga je gang. Ik (en met mij velen) vinden het juist tof dat je door middel van dragen zelf je fadings en effecten creëert. Weet zelf pas een aantal maanden dat dit bestaat, maar ik begin er echt al verslaafd aan te raken eigenlijk, zeker als ik bij sommigen de resultaten zie van heel lang en intensief dragen.

Ik hoef (op een paar lichte jeans na die ik altijd in m'n kast wil hebben hangen) nooit meer een pre-wash. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door BigSmurf op 29-12-2010 15:41:00 ]
pi_90585575
Het zal wel gewoon niet mijn ding zijn.
Ik draag ook graag 501, donker dat zal wel het verschil zijn :P

Anyways, succes met je broek!
hey sexy, ooohhh you already know!
  woensdag 29 december 2010 @ 22:41:34 #7
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_90605052
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:41 schreef backgammon het volgende:
Het zal wel gewoon niet mijn ding zijn.
Ik draag ook graag 501, donker dat zal wel het verschil zijn :P

Anyways, succes met je broek!
De 501 komt ook in een tal van wassingen... Alsmede ook een aantal dry varianten. De " standaard" STF's bijvoorbeeld, zijn ook 501 en is in naar mijn weten ongeveer 5 varianten te krijgen. Blue, Knight, Verde, Khaki en nog iets als ik me niet vergis. Maargoed, Nudie zijn qua instap raw wel fijn, al moet ik wel zeggen dat wanneer je besluit na 6 maanden wachten te wassen, je wel zeker van moet zijn er genoeg " wear" in gestopt te hebben. Zo niet dan is het hele wear en tear principe (het uniek worden van de jeans) weg. Dit is niet te wijten aan de drager, maar aan de ontzettend slechte dyejobs van Nudie.

Beter had je direct een pre-wash gekocht of langer dan 6 maanden gedragen. Bij weinig activiteit, zoals bijvoorbeeld een kantoorbaan, krijg je geen fades, maar eerder dat de indigo in een meer algehele manier uit de broek word gewassen en dus alleen zorgt voor een veel lichtere kleur en weinig contrast fades.

Jap en/of high quality denims kan je wel wassen zonder het fadeproces te veel te verstoren. Maargoed, mensen die bekend zijn met Nudie, zijn hier al langer van op de hoogte en zijn er dan ook op ingesteld om of a: weinig tot geen resultaat te verwachten na een wasbeurt, of b: er ontzettend veel wear in te stoppen om tot een bevredigend post wash resultaat te komen.

Althans, zo zie ik het.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_90605670
Ok, ik voel me heel dom om dit te vragen, maar lange niet alle nudies zijn dry toch? Hoe herken ik ze nou in de winkel? :D

Ik heb volgens mij 1 dry nudie en een paar pre-washed maar is het verschil nou puur dat de dry-washings een beetje gestijft aanvoelen?
  woensdag 29 december 2010 @ 23:58:39 #9
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_90609011
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 22:52 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Ok, ik voel me heel dom om dit te vragen, maar lange niet alle nudies zijn dry toch? Hoe herken ik ze nou in de winkel? :D

Ik heb volgens mij 1 dry nudie en een paar pre-washed maar is het verschil nou puur dat de dry-washings een beetje gestijft aanvoelen?
Indien dry, staat het duidelijk aangegeven op de tag/label in (en op, bij aankoop) de jeans. Dry jeans zijn onbewerkt en niet in aanraking gekomen met water. Waardoor je broek eigenlijk een soort van canvas is wat je zelf kan vormen, naarmate je hem draagt. Pre-wash zegt het al, broek is gewassen en heeft meestal een vorm van distress, maar hoeft niet altijd.

Je hebt in andere segmenten ook nog one-wash. Dit wil zeggen dat de broek eenmaal gewassen is. Dit is vooral om de maximale krimp uit een broek te halen, zodat je in geval van wanneer er ook een Shrink To Fit/Dry unsanforized aangeboden word, je als eindgebruiker geen rekening hoeft te houden met krimpeigenschappen. Puur voor het gemak dus.

Overigens zijn alle Nudies sanforized, dat wil zeggen dat ze een proces hebben doorgaan om de krimp tot een minimum te beperken (ergens tussen 0 en 3%).
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_90614188
Even offtopic: Misschien een goed idee om het headerplaatje van de OP te wijzigen? Want die staat nu al een paar topics 'op zwart' omdat het plaatje weg is bij Tinypic. Tis maar een detail maar toch. Een kandidaat voor de header is bijvoorbeeld deze?

pi_90620586
Zo'n 5/6 weken een repair kit besteld, maar nog niks binnen...
pi_90704390
TVP. Heb sinds een paar dagen een Slim Jim van Nudie Jeans, dry coated, mooi donkerzwart.
Het schijnt wel dat die gaat glimmen als een malle. :') :D
  zaterdag 1 januari 2011 @ 12:48:43 #13
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_90705493
quote:
Op zaterdag 1 januari 2011 11:57 schreef Marurk het volgende:
TVP. Heb sinds een paar dagen een Slim Jim van Nudie Jeans, dry coated, mooi donkerzwart.
Het schijnt wel dat die gaat glimmen als een malle. :') :D
Ik heb een Thinn Finn dry black coated en ja, die gaan erg shinen. Ik heb de mijne voor het eerst gewassen na 7 maanden draagtijd en daarna niet meer. Het schijnt dat als je de broek genoeg wast de coating er wel af gaat.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 18:26:29 #14
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_90715907
Schade van Oud en Nieuw

Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen..
Hij is nog lang niet klaar voor de volgende was..
  zaterdag 1 januari 2011 @ 18:37:30 #15
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_90716215
Goed op laten drogen en zoveel mogelijk uitkloppen en dan evt. met wat water de rest proberen schoon te maken.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 19:17:57 #16
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_90717611
Lekker bezig geweest, gevallen ofzo?
pi_90721447
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:26 schreef bokkepoot het volgende:
Schade van Oud en Nieuw

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen..
Hij is nog lang niet klaar voor de volgende was..
[ link | afbeelding ]
Heb dat vorige zomer met een witte broek gehad. :') Nooit meer schoon kunnen krijgen. :')
Maar met een normale spijkerbroek moet dat wel lukken. Gewoon met water proberen denk ik zoals don-diablo zegt.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 21:11:24 #18
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_90721615
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 18:37 schreef don-diablo het volgende:
Goed op laten drogen en zoveel mogelijk uitkloppen en dan evt. met wat water de rest proberen schoon te maken.
Ik denk dat ik hem gewoon een paar keer thuis ga dragen en dan met een washandje proberen de modder weg te halen

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 19:17 schreef BigSmurf het volgende:
Lekker bezig geweest, gevallen ofzo?
Nee een of ander tentfeest en halverwege zaten er een paar gaten in de houten vloer.
En daar kwam wat modder mee omhoog.

Maar ik ben allang blij dat ik toen niet besloten heb mijn nieuwe Straight Sven te gaan dragen
  maandag 3 januari 2011 @ 11:57:05 #19
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_90786030
De verschillende blacks van Nudie

Bovenaan is Slim jim Dry black, Black overdye dat is dus een blauwe die later in het zwart gegooid is.
Rechts Thin finn Dry black coated, sulphur dye geen indigo dus alleen zwavel samen met een coated laag..is de donkerste
Links Straight Sven Dry black selvage, sulphur dye zonder coating
pi_90862346
Het is ook inderdaad niet een heel bijzonder merk qua het uiterlijk van de broeken. Maar wat ik zelf erg leuk vind is dat het niet zo'n merk is als Jack&Jones en G-Star waar iedereen in loopt en waar je mij dus nooit mee ziet lopen.

Heb nu een Bootcut Barry, in de zomer wilde ik een lichte broek en die had de perfecte kleur. Daarna iets laten vermaken zodat de onderkant van de pijp smaller werd want rechte modellen zijn niks voor mij...
  dinsdag 4 januari 2011 @ 23:26:30 #21
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_90862437
Zag toevallig gisteren voor het eerst sinds ik zelf een Nudie heb iemand anders ermee lopen, een meid die in dezelfde zaal tentamen had. Best een leuk wijfie haha. :P
pi_90911580
Ja meisjes met nudie! O+
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:54:51 #23
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_90913793
Hier zie je toch best een hoop mensen in Nudies... Maar then again, ik heb nog niemand in Momotaro zien lopen hier :P
Blog
pi_90929964
En ik hier niemand in Cheap Monday! Ik had trouwens nog nooit van Momotaro gehoord. Ik keek even op Internet en het lijken me erg leuke broeken!
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:13:57 #25
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_90930634
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:00 schreef Moffol het volgende:
En ik hier niemand in Cheap Monday! Ik had trouwens nog nooit van Momotaro gehoord. Ik keek even op Internet en het lijken me erg leuke broeken!
Zijn ook erg leuke broeken... Alleen niet zo leuk voor je portomonnee.

Kijk bijvoorbeeld even op http://www.tenuedenimes.com
Blog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')