quote:
Twas meer "hoe blijf ik geloven in het goede" vs "wanneer laat mijn geweten mij met rust"quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:59 schreef Tanin het volgende:
Moeilijke keuze. Echter, "hoe pak je een boef die geen ander motief heeft dan angst zaaien" vind ik interessanter dan "hoe weet je wanneer je droomt en niet" dus
Memento vond ik ook zeer goed. Het had een nieuwe manier van vertellen die redelijk revolutionair is. Wat Citizen Kane in die tijd ook deed. De stijl, opbouw en plot waren onderhevig onder elkaar. Als je het een van die drie elementen weghaalt dondert alles om. Dat is inderdaad retegoed. Inception is beter omdat het als film constant naar zichzelf refereert. Daarbij kan je hem ook nog eens op verschillende wijze er naar kijken. Het heeft meerdere lagen. En dan bedoel ik niet meerdere lagen qua intelligentie of iets dergelijks. Maar je kan hem recht toe recht aan kijken als lekkere actiefilm of de verschillende thematiek er in zien.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:11 schreef Tanin het volgende:
Ach ja, verschillende ideeen die verschillende mensen uit een film zullen halen. Enkel een teken dat beide films een finale plaats waardig zijn (hoewel ik Memento zelf nog beter vind).
Ook met jouw themas vind ik TDK overigens interessanter.
Jij snapt hem.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:08 schreef Deckard het volgende:
[..]
Twas meer "hoe blijf ik geloven in het goede" vs "wanneer laat mijn geweten mij met rust"
Ontzettend moeilijk. TDK trok mij meer met gevoel en Inception meer met verstand.
Qua overdondering ben ik geneigd om dan TDK te moeten kiezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |