abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90762273
Och Hik.. kan me je gevoel goed voorstellen!! Ik denk dat het wel los gaat lopen, maar daar heb je nu niet zoveel aan.. Heb je het bij je vriend al wel aangegeven? Want misschien gooide hij zijn 'zorgen' er gewoon uit ('wat als ik niet op tijd wegkom, hoe regelen we het dan met Neve?') hij zal namelijk ook een goede indruk willen achterlaten op zijn werk? Ik snap jou heel goed hoor! Ik zou ook denken WAAG het!

En wat vervelend dat mensen jou niet vragen naar je nieuwe baan.. Je bent naast mama natuurlijk ook gewoon Hik! (dat staat er grappig ;)) heb je er wel zin in?

Qua wegbrengen voel ik met je mee ;) dinsdag en woensdag gaat Leia wennen en volgende week begin ik weer na 10 maanden.. (eerst ziektewet in zwangerschap, toen verlof, vakantie en ouderschapsverlof) en ik begin in een ander team. Wel zelfde functie, maar voelt ook wel nieuw.. en ik ben er eigenlijk nog helemaal niet aan toe om mijn meisje weg te moeten brengen :@

Als ik thuis zou blijven zouden we het redden, maar dan zitten er geen extra's meer in. En we zijn toch ook wel een beetje luxe dieren. En 3 dagen werken vind ik een mooie balans. Meneer werkt er 4 en Leia gaat 2 dagen naar de opvang. Eigenlijk is het zo erg goed geregeld. Maar als we ooit de mogelijkheid hebben (qua financiën) dan weet ik het wel en stop ik direct!
pi_90762970
Oohh Hik, zo herkenbaar! Ik begin op een nieuwe afdeling als ik straks terug kom.. Brrr best een beetje eng! Ik heb er nog steeds veel moeite mee dat ik mijn meisje naar oma moet brengen. Manlief en ik waren het erover eens dat bientje 1dag naar oma zou gaan. Nou hebben manlief en oma het idee dat ze altijd daar naartoe gaat als ik moet werken.. Bleghh hopelijk hebben ze op mijn werk snel kinderopvang gerealiseerd en gaat manlief vanaf maart 1 papa dag krijgen.. En ik ga gewoon veel avonden/nachten en weekenden werken zodat ze niet zoveel weg hoeft.

Wat voor werk doe je Hik?
29/10/'10 - 25/03/'13
  zondag 2 januari 2011 @ 21:05:28 #128
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_90763482
Ja Orea, dat ik dus precies de afweging. Wij werken allebei, maar plukken daar ook de vruchten van. We gaan 2 of 3 keer per jaar op vakantie, weekendjes weg. Als we boodschappen gaan doen lunchen we lekker bij de la place. We zijn de luxe gewent. We zouden het heus redden, er zijn hele volksstammen die het zelfs met minder dan het salaris van m moeten doen. Maar ja, dan moeten we dus wel flink inleveren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_90763725
:Y herkenbaar!! Luxe probleem dus eigenlijk.. Maarja, wij genieten wel van die 'luxe' en dan is de consequentie allebei werken ;) op dit moment nog boven fulltime thuis zijn bij Leia
  zondag 2 januari 2011 @ 21:10:44 #130
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_90763930
Oh en dat de kinderopvang ook steeds duurder wordt helpt wel mee. Ik betaal nu 525 aan opvang voor de meiskes, dat is ook gewoon veel geld.
pi_90764136
Ja ongelofelijk hè? Dat is voor 4 dagen? Of voor 3? Wij betalen 200 netto per maand voor 2 dagen per week..
  zondag 2 januari 2011 @ 21:16:13 #132
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_90764349
Ja 4 dagen, waar we maar 3,5 gebruik van maken. Ik ga toch eens m nog wat meer pushen om gewoon ook 4 dagen te gaan werken in plaats van 4,5. Scheelt een dag opvang.
pi_90764616
Kan hij eventueel niet nog ouderschapsverlof opnemen? Krijg je nog (wat) geld van de belastingdienst terug ook :) ik neem het komende jaar nog 2 dagen ouderschapverlof per week op, en krijg daarvoor ongeveer ¤ 250,- per maand van de belastingdienst terug. Is toch mooi meegenomen!

M. zou thuis gaan werken op 'papa' dag, maar dat gaat gewoon niet werken, dus die is sinds begin december om naar 4 dagen (met behoudt van fulltime salaris :D dat was een fijne bijkomstigheid!)
pi_90764672
Hik, ook ik voel met je mee hoor!
Ik heb nog een weekje vakantie en dan moet ik ook weer beginnen. Heel dubbel allemaal. Op zich wel zin om weer te gaan werken, maar om mijn meisje achter te laten bij de oma's vind ik toch wat minder. En dan hoeft ze dus niet eens naar het KDV. Ik denk dat ik volgende week wel wat moeilijke momentjes ga hebben :{

Anne maakte net een nieuw geluidje, pfffrt met haar tong en wij stonden allebei bij haar en moesten daar heel hard om lachen en toen ging zij ook weer schaterlachen. Zo lief! O+
Ze lijkt gelukkig weer helemaal opgeknapt te zijn van haar buikvirusje. Alleen het drinken gaat nog niet super, maar dat verbetert hopelijk snel.
  zondag 2 januari 2011 @ 21:24:52 #135
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_90765046
M neemt nu 4 uur per week ouderschapsverlof op. Dus stiekem wil ik dat wel naar 8 hebben. Gewoon zodat de meisjes maar 3 dagen hoeven.
  maandag 3 januari 2011 @ 03:36:48 #136
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_90779867
Heel lief, dank voor alle steun! :)
Veel van jullie slaan echt de spijker op z'n kop: lief wil het alleen maar goed geregeld hebben enzo. We hebben het er ook nog over gehad gisteren en dat was wel ok geloof ik.
Ik heb ook echt zin om weer te gaan werken (ik werk in de ontwikkelingssamenwerking en in mijn nieuwe baan wordt ik manager van ons programma in Kenya). Mijn werk is echt belangrijk voor me en ik zou er niet gelukkig van worden om veel thuis te zitten; ook dat bepaald voor een groot deel wie ik ben. Mijn vriend en ik doen het ouder zijn echt 50/50 (althans dat gaan we doen) en daarom steekt het ook zo dat ze alleen hem vragen naar zijn werk, terwijl ik echt vier jaar naar deze promotie heb toegewerkt.
Tegelijk: hoe ik weet dat het is, is nu even niet zoals ik het voel! Ook al weet ik dat dit op de langere duur beter en leuker is, vind ik het nu moeilijk en zwaar. En dan komen het slaapgebrek en de hormonen daar nog op en dan wordt het even traantjes.

Maargoed... Zoals ik al zei: dank voor alle steun. Helpt echt hoor! :)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_90782245
Goedenmorgen!

Het gaat hier lekker, de nachten! Ik maak haar toch nu wakker als ik naar bed ga, zo gisteren om 22:00 en ze sliep tot 5:30 even gedronken en toen nog (onrustig) tot 8:30. Gisteren sliep ze van 1:00 tot 6:00 en toen nog tot 9:00. Gaat lekker zo, maar jemig wat zijn we moe :D moeier dan wanneer ze 's nachts een keer komt..

Vandaag 'papa' dag, dus baby komt alleen even bij me eten (geen zin om te kolven, mag vanaf volgende week al genoeg ;)) dus ik ga eens lekker aan de frobel vandaag!
pi_90782268
Leyla drinkt nu ook nog 2x per nacht. Ik vind het best goed gaan zo... Behalve de snot, al was dat vannacht echt al een stuk beter.
pi_90784144
Amy hoest heel erg, daardoor is het spugen nog erger dan normaal.

Wel heeft ze al 2 nachten niets van zich laten horen, ook wel eens lekker :)

Ik probeerde Tico's idee van in de lamp kijken om te niezen, maar werkte niet helaas.
Orea, lekker een dagje voor jezelf! wat ga je maken?
pi_90784234
Ik wil een mei tai gaan maken (zie creatieve hoekje, heb er al 1 gemaakt voor Leia :D) maar ik zit ineens met stress in mijn hoofd voor het wennen van Leia op het kdv morgen en overmorgen :@ dus ik ga zo eerst maar eens haar tasje klaarzetten :') zodat dat eruit is en als ik dan wat ruimte in mijn hoofd heb, ga ik nog wat prutsen :D
pi_90784441
Wat moet ze allemaal mee in haar tasje dan? Melk zeker? En wat nog meer? Wij hoeven alleen Amy af te zetten en omdat ze HA voeding krijgt dat ook, maar de rest is daar. Tot aan haar fles en speen toe. Zo klinkt het alsof je een heel weekendtas moet inpakken :P

Mijn ervaring is dat als ik stress heb en ik kan er voor de rest toch niets meer aan doen, dat juist rustig frobelen werkt tegen de stress ;)
pi_90784839
Hahahaha, gewoon, haar spulletjes ;) hier moet het dagelijks weer mee naar huis.. dus een schoon setje kleding, speen en spenenkoord, haar slaapkonijn, slaapzak, heen-en-weer-schriftje en ik moet vandaag natuurlijk nog een gebruiksaanwijziging van heel veel kantjes schrijven :') (gevoelsmatig he ;)) en inderdaad melk, flesjes. Nog even flink puzzelen hoe dat met de voedingen moet (wat wel los zal lopen ;) maar ik heb geen idee hoeveel er nu ingaat met dat voeden op verzoek.. weet ongeveer wat ik in 2 kolfbeurten kan kolven en daar moet ze het mee doen!)

Over een maand lach ik me waarschijnlijk rot om mijn gemiep nu.. Maar ik vind het maar lastig :@
pi_90785366
haha, orea... gewoon lekker miepen, als dat goed voelt. Joh bij Jen had ik inderdaad bijna een weekendtas staan want je wist maar nooit.

Leyla krijgt haar knuf mee en melk...oh ja en het schriftje waar ik in vergeet te schrijven.
pi_90785431
Ik heb, heel cute, een meisjestrolley voor haar O+ :D echt zo'n kleintje! :')
pi_90785450
Wat mij ook rustiger maakt is gewoon het feit dat als madam nog meer honger heeft dan de voedingen die ik heb meegegeven dat ze gewoon lekker een fles ha maken voor haar. Ik heb gewoon aangegeven dat ik dat geen probleem vind. Ik moet een half uur reizen voordat ik bij haar ben, als ze echt honger heeft vind ik het gewon zielig om haar een half uur te laten huilen omdat ze honger heeft terwijl er voeding aanwezig is.
pi_90785512
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:41 schreef Orea het volgende:
Ik heb, heel cute, een meisjestrolley voor haar O+ :D echt zo'n kleintje! :')
geweldig! Leyla moet het doen met een hellokitty tasje van de h&m met daarop heel groot Leyla opgekalkt door moi.

Speen hoeft niet meer mee, ze duimt <3
pi_90785524
Oh ze moet ook echt zo veel mee! Moet je dat dan elke avond van te voren inpakken?
Ik snap het wel hoor, eerste keer had ik ook een hele volle tas en een gebruiksaanwijzing :) Om dan maar niet te spreken over de eerste keer dat mijn ouders gingen oppassen ;)
pi_90785573
Op ons kdv heeft ieder kindje een mandje. Daarin zit een setje schone kleding en een paar rompers.
pi_90785590
Amy net door de babyfoon:

"Uch! uch! uch! aaaaaah"

Ik hoop dat ze zelf weer in slaap valt, 3 kwartier zijn voorbij dan is ze weer wakker.

Bij ons hebben ze zelf reservekleding, dus dat hoef je ook niet mee te geven. Tenzij je niet wilt dat je kind ineens een lelijk ander truitje aan heeft :P Amy heeft ook een mandje, maar daar zit niets in.
pi_90785699
Oh dat ook, ze hebben daar genoeg reserve kleding voor het geval ze zich 6x onderpoept.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')