abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125557762
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 14:45 schreef obsama het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Master Information Science in Groningen?
Ik ben na een schakeljaar nu met m'n Master thesis bezig daar, bevalt prima, maar weet niet wat concreet je vraag is?
pi_125569466
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 16:06 schreef Usert het volgende:

[..]

Ik ben na een schakeljaar nu met m'n Master thesis bezig daar, bevalt prima, maar weet niet wat concreet je vraag is?
- Hoe zijn de verhoudingen tussen beta en alpha vakken? Is het veel programmeren/wiskunde of veel zachte vakken?

- Heb je het gevoel dat de opleiding genoeg aansluit op de arbeidsmarkt? En in welke sector zie jij jezelf werken met deze Master?

- Aangezien je een schakeljaar hebt gevolgd, hoe is dat bevallen? Hoe zwaar was de werklast en heb je nog tips voor een goede voorbereiding?

Ik ben heel benieuwd naar je antwoorden :)

Obsama
  dinsdag 23 april 2013 @ 18:25:15 #53
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_125647620
Het staat niet duidelijk in het boek. Dus dan maar hier.
Wat is Percenteren?
pi_125647787
'Het boek'.
Ja doei.
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:05:15 #55
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_125651493
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:31 schreef motorbloempje het volgende:
'Het boek'.
"Wat is Onderzoek". Het staat tussen de begrippen achterin en het begrip staat in de kantlijn, maar het staat verder niet in de tekst...
Ik heb het vermoeden dat het gewoon 'het berekenen van percentages' betekent, maar het zou ook juist het berekenen van percentages zonder de lege antwoorden kunnen betekenen. Vandaar.

Googlen hielp me niet.
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:46:33 #56
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_125653781
Als ik vroeger google had gehad was ik veel beter geweest in wiskunde. :P

http://www.cs.ru.nl/~tomh/onderwijs/om2%20(2005)/om2_files/syllabus/statistiek.pdf -> ctrl-f "percenteren'
reset
pi_125857079
Ik ben op zoek naar papers waarin analogieën zijn gebruikt voor modellen in de informatiekunde. Heeft iemand nog ideeën?
pi_127483872
Ik zie bij de studie in Groningen staan dat een van de potentiele beroepen "web designer" is. Hoeveel kennis krijg je daar daadwerkelijk over?
pi_129709158

[ Bericht 100% gewijzigd door obsama op 05-08-2013 11:23:57 ]
  Moderator dinsdag 17 december 2013 @ 19:45:47 #60
257132 crew  Awsom
pi_134376733
Zijn er hier mensen dit BIT (Business & IT ) @ UTwente studeren? Hoe bevalt het? Hoeveel wiskunde krijg je en hoeveel programmeer je :P ?
  dinsdag 17 december 2013 @ 21:46:19 #61
400209 Martin-Ssempa
Pearl of Africa's Crown
pi_134383273
Denken jullie of het toegevoegde waarde heeft om informatiekunde en informatica te combineren in een studie? En of het de moeite waard is?

In de uni utrecht kun je dat doen:
quote:
In Utrecht kun je informatiekunde combineren met informatica. Je volgt dan 37.5 studiepunten extra in drie jaar tijd bovenop de reguliere 180 studiepunten. Dit komt ongeveer neer op 6 tot 8 uur extra studielast per week. Met de dubbele bachelor haal je dan uiteindelijk twee bachelordiploma's in drie jaar.
http://www.uu.nl/bachelor(...)unde/extra-uitdaging
Chairman of taskforce against 'omosexuality in Uganda.
pi_134390120
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:46 schreef Martin-Ssempa het volgende:
Denken jullie of het toegevoegde waarde heeft om informatiekunde en informatica te combineren in een studie? En of het de moeite waard is?

In de uni utrecht kun je dat doen:

[..]

http://www.uu.nl/bachelor(...)unde/extra-uitdaging
Ja hoor, zeker. Als informatiekundige leer je eigenlijk organizationele problemen oplossen middels IT, als informaticus kan je die IT-oplossingen ook nog eens creëren. Een erg goede basis dus. Bovendien kan je daarna altijd nog kiezen of je met je master dan meer technisch de diepte in gaat (informatica master) of juist meer bedrijfskundig (business informatics bijv.).

Ik denk dat het grootste manco van informatiekundigen is dat ze vaak ze (programmeer)technisch niet zo sterk zijn. En andersom is het grootste probleem van informatici dat ze te abstract denken en de 'business' niet begrijpen.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_139871074
Zijn er nog (aankomende) informatiekundigen aanwezig?
Ik ben er vrij zeker van dat ik dit jaar in Groningen ga starten!

Vind het ook wel fijn dat de opleiding kleinschalig is, waarschijnlijk starten er slechts 20-30 studenten.

[ Bericht 78% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2014 16:50:09 ]
  maandag 12 mei 2014 @ 17:52:03 #64
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139873245
Als het hebt over BI, MI en ander soort business information-achtig werk heb ik er zo'n 12 jaar ervaring mee, BI is booming! :)

Het belangrijke is echt wat doen en value add te leven ipv te veel met theoretische dingen tijd te verspillen.
reset
  maandag 12 mei 2014 @ 18:19:00 #65
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_139874039
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 17:52 schreef Individual het volgende:
Als het hebt over BI, MI en ander soort business information-achtig werk heb ik er zo'n 12 jaar ervaring mee, BI is booming! :)

Het belangrijke is echt wat doen en value add te leven ipv te veel met theoretische dingen tijd te verspillen.
BI :') Alle bedrijven 'doen het', vrijwel niemand weet waar ze mee bezig zijn _O-

De opmerking hierboven dat veel Informatiekundigen programmeerskills missen vind ik ook wat onzinnig, dat heb je als 'echte' infornatiekundige ook helemaal niet nodig. Sterker nog, het meeste development zie ik nog wel genear- of offshored worden in de toekomst. Dan heb je die informatiekundige veel harder nodig ;)
  maandag 12 mei 2014 @ 18:35:10 #66
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139874381
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:19 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

BI :') Alle bedrijven 'doen het', vrijwel niemand weet waar ze mee bezig zijn _O-

De opmerking hierboven dat veel Informatiekundigen programmeerskills missen vind ik ook wat onzinnig, dat heb je als 'echte' infornatiekundige ook helemaal niet nodig. Sterker nog, het meeste development zie ik nog wel genear- of offshored worden in de toekomst. Dan heb je die informatiekundige veel harder nodig ;)
Haha ik weet het. Informatiekunde outsourcen is een van de slechtste dingen die je kan doen. Levert meer zorgen op dan dat het wegneemt.

Voor BI (MI of KPI of RtR of whatever.. beestje heeft een naam nodig) zou je niet moeten programmeren.. daar wordt het onnodig complex van.

Keep It Simple Stupid! (KISS) Het bedrijfsleven houdt van onnodige afkortingen.
reset
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:23:03 #67
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_140686574
zijn hier mensen die aan de UvA de master IS-HCM hebben afgerond? wat voor werk doe je er nu mee? zijn er ook mensen die met HCM op zak advieswerk doen? ik heb het idiote plan opgevat om na de master die ik nu volg (culturele informatiewetenschap) nog een master informatiekunde te doen. ik overweeg dat omdat ik graag een steviger fundament wil onder mijn carrière. ik ben me in mijn baan aan het ontwikkelen in de richting van informatieadviseur.

• qua vakinhoud (bijv. Knowledge and media, kennismanagement en leerprocessen vind ik heel interessant) spreekt HCM me meer aan.
• als het gaat om het toepassen in een bedrijfscontext heb ik vast meer aan BIS, maar lijkt me minder leuk.
• aan de VU is het ook nog een optie. komt veel overeen met UvA-IS, en vrijere vakkeuze, maar wel een grotere premaster en geen formele deeltijdmogelijkheid.
• Nijmegen lijkt me ook aardig maar ik denk dat ik daarvoor te kort kom qua wiskunde, en de collegetijden lijken me vrijwel niet te combineren met een baan (hele dagen op de woensdag in het GIP-house i.p.v. een college op de woensdagmiddag van 3 uur, dat laatste kan ik nog wel overleggen met mijn baas, niet een hele dag weg).
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_140721589
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:23 schreef Andromache het volgende:
• qua vakinhoud (bijv. Knowledge and media, kennismanagement en leerprocessen vind ik heel interessant) spreekt HCM me meer aan.

Dus je gaat instellingsgeld betalen?
pi_140748795
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:49 schreef IceCreamSandwich het volgende:
Zijn er nog (aankomende) informatiekundigen aanwezig?
Ik ben er vrij zeker van dat ik dit jaar in Groningen ga starten!

Vind het ook wel fijn dat de opleiding kleinschalig is, waarschijnlijk starten er slechts 20-30 studenten.
Ik heb nu bijna m'n propedeuse binnen. Leuk dat je volgend jaar Informatiekunde gaat doen, zie je op de eerste ASCI-borrel ;)
pi_140751011
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 16:09 schreef obsama het volgende:

[..]

Ik heb nu bijna m'n propedeuse binnen. Leuk dat je volgend jaar Informatiekunde gaat doen, zie je op de eerste ASCI-borrel ;)
Goed bezig :D Bevalt de studie je ook?

Zou je me trouwens kunnen vertellen of er een goede mix is tussen theorie&praktijk? Want ik wil namelijk niet -alleen maar- met mijn neus in de boeken zitten.
  donderdag 5 juni 2014 @ 17:44:39 #71
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_140752166
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juni 2014 21:17 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Dus je gaat instellingsgeld betalen?
ja, maar opleidingskosten zijn af te trekken van je inkomen onder bepaalde voorwaarden. per saldo betaal je dan een stuk minder.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_140805194
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:44 schreef Andromache het volgende:

[..]

ja, maar opleidingskosten zijn af te trekken van je inkomen onder bepaalde voorwaarden. per saldo betaal je dan een stuk minder.
Dat scheelt ongeveer 30% toch?
pi_140807274
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:06 schreef IceCreamSandwich het volgende:

[..]

Zou je me trouwens kunnen vertellen of er een goede mix is tussen theorie&praktijk? Want ik wil namelijk niet -alleen maar- met mijn neus in de boeken zitten.
In het eerste jaar volg je sowieso al 3 programmeervakken waar je actief met python aan de slag moet gaan. http://www.rug.nl/ocasys/vak/showpos?opleiding=11
pi_140815142
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:06 schreef IceCreamSandwich het volgende:

[..]

Programmeren leer je alleen door het te doen, dus dat is praktijk en het grootst gedeelte?

Inleiding Prog 1
Inleiding Prog 2
Gev prog
project tekstmanipulatie
webprogrammeren

Of er veel theorie in zit? Dat ligt volledig aan welke vakken jij in je 60(!) ec vrije ruimte kiest. Ikzelf heb voor bijvoorbeeld logica gekozen, wat dus wel theoretisch is. Anderen kiezen liever praktische vakken als OO programmeren. Semantiek is trouwens wel een puur theoretisch vak.

Als je vragen hebt, DM me dan.

edit: op de vraag of de studie mij bevalt; ja die bevalt mij wel. Het niveau vind ik te laag in vergelijking met Beta studies als KI of Informatica. Je leert genoeg, de studie heeft een goed baanperspectief en die studievereniging is leuk. Wil je echter echt de wetenschap in, dan moet je bij de Wiskunde faculteit zijn, en dan vooral Kunstmatige Intelligentie. Wat je ook kan doen is beginnen met Informatiekunde en dan kijken wat je leuk vindt. Met die 60ec vrije ruimte kan je een pre-master voor Informatica of KI ontlopen. ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door obsama op 07-06-2014 21:11:24 ]
pi_142239270
Bedankt voor je toelichting, obsama!

Niemand die komend jaar IK in Groningen gaat studeren? (of in een andere stad natuurlijk!)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')