Ik ben na een schakeljaar nu met m'n Master thesis bezig daar, bevalt prima, maar weet niet wat concreet je vraag is?quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:45 schreef obsama het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Master Information Science in Groningen?
- Hoe zijn de verhoudingen tussen beta en alpha vakken? Is het veel programmeren/wiskunde of veel zachte vakken?quote:Op zondag 21 april 2013 16:06 schreef Usert het volgende:
[..]
Ik ben na een schakeljaar nu met m'n Master thesis bezig daar, bevalt prima, maar weet niet wat concreet je vraag is?
"Wat is Onderzoek". Het staat tussen de begrippen achterin en het begrip staat in de kantlijn, maar het staat verder niet in de tekst...quote:
http://www.uu.nl/bachelor(...)unde/extra-uitdagingquote:In Utrecht kun je informatiekunde combineren met informatica. Je volgt dan 37.5 studiepunten extra in drie jaar tijd bovenop de reguliere 180 studiepunten. Dit komt ongeveer neer op 6 tot 8 uur extra studielast per week. Met de dubbele bachelor haal je dan uiteindelijk twee bachelordiploma's in drie jaar.
Ja hoor, zeker. Als informatiekundige leer je eigenlijk organizationele problemen oplossen middels IT, als informaticus kan je die IT-oplossingen ook nog eens creëren. Een erg goede basis dus. Bovendien kan je daarna altijd nog kiezen of je met je master dan meer technisch de diepte in gaat (informatica master) of juist meer bedrijfskundig (business informatics bijv.).quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:46 schreef Martin-Ssempa het volgende:
Denken jullie of het toegevoegde waarde heeft om informatiekunde en informatica te combineren in een studie? En of het de moeite waard is?
In de uni utrecht kun je dat doen:
[..]
http://www.uu.nl/bachelor(...)unde/extra-uitdaging
BIquote:Op maandag 12 mei 2014 17:52 schreef Individual het volgende:
Als het hebt over BI, MI en ander soort business information-achtig werk heb ik er zo'n 12 jaar ervaring mee, BI is booming!
Het belangrijke is echt wat doen en value add te leven ipv te veel met theoretische dingen tijd te verspillen.
Haha ik weet het. Informatiekunde outsourcen is een van de slechtste dingen die je kan doen. Levert meer zorgen op dan dat het wegneemt.quote:Op maandag 12 mei 2014 18:19 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
BIAlle bedrijven 'doen het', vrijwel niemand weet waar ze mee bezig zijn
De opmerking hierboven dat veel Informatiekundigen programmeerskills missen vind ik ook wat onzinnig, dat heb je als 'echte' infornatiekundige ook helemaal niet nodig. Sterker nog, het meeste development zie ik nog wel genear- of offshored worden in de toekomst. Dan heb je die informatiekundige veel harder nodig
Dus je gaat instellingsgeld betalen?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:23 schreef Andromache het volgende:
• qua vakinhoud (bijv. Knowledge and media, kennismanagement en leerprocessen vind ik heel interessant) spreekt HCM me meer aan.
Ik heb nu bijna m'n propedeuse binnen. Leuk dat je volgend jaar Informatiekunde gaat doen, zie je op de eerste ASCI-borrelquote:Op maandag 12 mei 2014 16:49 schreef IceCreamSandwich het volgende:
Zijn er nog (aankomende) informatiekundigen aanwezig?
Ik ben er vrij zeker van dat ik dit jaar in Groningen ga starten!
Vind het ook wel fijn dat de opleiding kleinschalig is, waarschijnlijk starten er slechts 20-30 studenten.
Goed bezigquote:Op donderdag 5 juni 2014 16:09 schreef obsama het volgende:
[..]
Ik heb nu bijna m'n propedeuse binnen. Leuk dat je volgend jaar Informatiekunde gaat doen, zie je op de eerste ASCI-borrel
ja, maar opleidingskosten zijn af te trekken van je inkomen onder bepaalde voorwaarden. per saldo betaal je dan een stuk minder.quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:17 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Dus je gaat instellingsgeld betalen?
Dat scheelt ongeveer 30% toch?quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:44 schreef Andromache het volgende:
[..]
ja, maar opleidingskosten zijn af te trekken van je inkomen onder bepaalde voorwaarden. per saldo betaal je dan een stuk minder.
In het eerste jaar volg je sowieso al 3 programmeervakken waar je actief met python aan de slag moet gaan. http://www.rug.nl/ocasys/vak/showpos?opleiding=11quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:06 schreef IceCreamSandwich het volgende:
[..]
Goed bezigBevalt de studie je ook?
Zou je me trouwens kunnen vertellen of er een goede mix is tussen theorie&praktijk? Want ik wil namelijk niet -alleen maar- met mijn neus in de boeken zitten.
Programmeren leer je alleen door het te doen, dus dat is praktijk en het grootst gedeelte?quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:06 schreef IceCreamSandwich het volgende:
[..]
Goed bezigBevalt de studie je ook?
Zou je me trouwens kunnen vertellen of er een goede mix is tussen theorie&praktijk? Want ik wil namelijk niet -alleen maar- met mijn neus in de boeken zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |