Die master Business Informatics blijft sowieso, is een cashcow voor de faculteit.quote:Op woensdag 22 juni 2011 17:00 schreef IrishBastard het volgende:
De kans bestaat zo te zien alleen wel dat de master dus na verloop van tijd wel verdwijnt. Nou weet ik niet hoe die indeling daar is, maar dat kan dan betekenen dat je die weer ergens anders moet doen
Zelf ben ik best tevreden over de opleiding in Nijmegen. Ja, er zitten (behoorlijk) pittige vakken bij, maar het 'analytische betadenken' wat naar mijn mening in Nijmegen wel meer wordt geleerd vind ik zeker een pluspunt waarin je je kunt onderscheiden van de andere informatiekundigen. Als je je dan verdiept in een minor richting bedrijfskunde krijg je van beide velden zo veel mogelijk mee
Ervaring leert mij dat er voor een heel groot deel van de banen na je opleiding toch niet zo zeer naar je vakken gekeken wordt, maar meer naar je capaciteiten. Dan zijn abstracte zaken als het beta denken naar mijn mening een stuk belangrijker dan een aantal bedrijfskundige theorieën
Op het moment ben ik analysten aan het interviewen voor een baan in BI en kijk nauwlijks naar opleiding. De PhD (gepromoveerd dus) Knowledge Management die ik indirect manage doet me veel te lang over de oplevering van BI werk. Hij denkt veel te theoretisch en niet genoeg practisch.quote:Op woensdag 22 juni 2011 17:00 schreef IrishBastard het volgende:
Ervaring leert mij dat er voor een heel groot deel van de banen na je opleiding toch niet zo zeer naar je vakken gekeken wordt, maar meer naar je capaciteiten. Dan zijn abstracte zaken als het beta denken naar mijn mening een stuk belangrijker dan een aantal bedrijfskundige theorieën
Wat voor 'academische dingen' bedoel je hier?quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:50 schreef Individual het volgende:
[..]
Commerciele en technische (IT) capaciteiten en persoonlijkheid zijn me veel meer waard dan opleiding of wiskundige kennis. Die academische dingen houd je maar op de universiteit en maken dingen onnodig ingewikkeld. Gezond verstand is niet zo makkelijk te leren, dat moet je hebben.
Denk aan wiskundig statistische taal en theorieen als statistical probability, linear algebra, combinatorics en dingen die mensen in marketing, finance, operations (de niet-analisten) etc toch niet begrijpen. Het ligt natuurlijk aan het bedrijf, maar mijn geen-onzin-klare-taal benadering wordt erg gewaardeerd in de 10 jaar dat ik dit doe. BI wordt vaak niet goed toegepast of begrepen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:29 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Wat voor 'academische dingen' bedoel je hier?
Slechte aanpakquote:Op vrijdag 2 november 2012 20:32 schreef DarkSavior het volgende:
Okay. Trouwens, ik ben al voorbereidingen aan het treffen voor mijn thesis en ik vroeg mij af welke journals volgens jullie hoog aangeschreven staan.
Ben je nou serieus aan het afstuderen als informatiekundige, maar je weet niet wat je met je studie kunt gaan doen?quote:Op vrijdag 2 november 2012 20:32 schreef DarkSavior het volgende:
Okay. Trouwens, ik ben al voorbereidingen aan het treffen voor mijn thesis en ik vroeg mij af welke journals volgens jullie hoog aangeschreven staan.
Maakt dat wat uit danquote:Op zaterdag 3 november 2012 10:11 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ben je nou serieus aan het afstuderen als informatiekundige, maar je weet niet wat je met je studie kunt gaan doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |