Ah, okquote:Op dinsdag 28 december 2010 17:22 schreef motorbloempje het volgende:
zoals 't hoort, een bèta-opleiding waarbij je Msc wordt
De achtergrond is vaak ook een stuk anders. Ik kan me herinneren dat Groningen ook erg op taal enzo gericht was (kwam uit de buurt daar, maar dat stond me niet aan)quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:24 schreef Sosha het volgende:
[..]
Ah, ok
Wat maf dat dezelfde studie in een andere stad onder een totaal andere faculteit valt. Of is de inhoud ook beduidend anders?
Link naar het vorige topic trouwens:
Informatiekunde (WO)
Hier ben ik ook benieuwd naar. Sluit het goed aan op de HBO communicatisystemen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:03 schreef HalvinCarris het volgende:
Even een schop. Zijn er nog mensen die op dit moment de studie informatiekunde in Groningen volgen? Alvast bedankt!
Hier heb ik zelf geen antwoord op. Ik heb wel definitief besloten dat ik ga beginnen aan informatiekunde in Groningen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:03 schreef Usert het volgende:
[..]
Hier ben ik ook benieuwd naar. Sluit het goed aan op de HBO communicatisystemen?
Ik zie steeds meer jouw naam voorbijkomen moblo.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
Ik studeer zelf Informatiekunde in Utrecht, ben eerstejaars, studeer het pas sinds november omdat ik ben begonnen met economie maar na 2 maanden ben overgestapt. De keuze voor Utrecht is omdat het in de buurt was, en dus lekker makkelijk, eigenlijk niet eens naar andere steden gekeken. Volgens de Keuzegids Hoger Onderwijs is de studie informatiekunde van de Universiteit Utrecht de nummer 1 in Nederland.
Ik studeer zelf niet aan de UvA, maar ik doe Informatiekunde aan de UU. Als ik het vakkenpakket van het eerste jaar van de UvA bekijk zie ik dat het in principe redelijk overeenkomt met Utrecht dus zal zo goed mogelijk proberen uit te leggen wat de vakken inhouden.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:31 schreef dikkeduh het volgende:
Dag allemaal,
Na flink wat lezen in het andere topic moet ik tot de conclusie komen dat er toch vrij weinig studenten van de UvA een post hebben geplaatst. Ik woon inmiddels in Amsterdam nadat ik een andere studie gestopt ben (te wiskundig) en hoopte hier wat meer informatie te vinden over IK op de UvA. Ik ben met name geïnteresseerd in de vakken die ik kan verwachten (staat wel een beschrijving op de website, maar ik ben al eerder in een reclametruc van een universiteit getrapt dus zou het graag van een ander horen), en in hoeverre mate deze studie verschilt van informatica. Omdat ik inmiddels dol ben op Amsterdam zal ik niet zo snel nog een andere stad kiezen voor mijn studie, dus groningen e.d. zit er voor mij niet in.
Ik kom van een economische studie waar ik vaak de collegezaal deelde met honderden andere studenten, dus ben ook erg benieuwd hoe het er aan toe gaat tijdens de colleges met kleinere groepen van de IK studie.
alvast bedankt!
dat stukje heb ik helemaal niet geschrevenquote:Op zaterdag 2 april 2011 18:38 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik zie steeds meer jouw naam voorbijkomen moblo.
Naast het hele Engeland verhaal doe je ook nog eens informatiekunde en dat is al 10 jaar mijn cariere in Engeland (BI Management). Op het moment werk ik 6 maanden buiten Engeland, maar wel een Bits eiland; niet onderdeel van de UK of zelfs GB (Bailiwick of Jersey). Mijn huis in London hou ik wel aan voor de hele periode.
Enig idee wat je met de combinatie van studies wil doen? De banen daarvoor zitten vooral in het zuiden, maar BI is overal nodig. Genoeg te doen en groeiende. Goede basis!
quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:16 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Hier heb ik zelf geen antwoord op. Ik heb wel definitief besloten dat ik ga beginnen aan informatiekunde in Groningen.
Haha zal ik doenquote:
Ik weet niet of je het antwoord nog zoekt maar de universiteit van Amsterdam biedt de mogelijkheid om in deeltijd te studeren.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:56 schreef Petabyte het volgende:
Kan deze studie ook in deeltijd worden gevolgd?
Deze week is bekend geworden dat informatiekunde gewoon blijft bestaan.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:01 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ja ik heb net het vorige deel gelezen, Utrecht klinkt goed voor mij. Daar las ik alleen dat deze studie vanaf volgend jaar gaat verdwijnen, is dat plan er nog steeds? Dan heeft het voor mij niet veel nut, want juist de master Business Informatics spreekt mij aan.
quote:5. Verdwijnen bacheloropleidingen?
Nee. De huidige bacheloropleidingen blijven bestaan. Ook informatiekunde blijft in tegenstelling tot eerdere berichten bestaan binnen de faculteit. Het is wel de bedoeling dat de bacheloropleidingen voor nieuwe studenten iets anders worden ingericht. Het is dan makkelijker om je eigen studiepad te kiezen, dat je monodisciplinair (bijvoorbeeld ‘biologie’ of ‘wiskunde’) kunt blijven studeren maar ook makkelijker kunt overstappen van discipline zonder studievertraging op te lopen. Meer informatie volgt wanneer dit meer is uitgewerkt. Dat wordt volgend studiejaar.
Die master Business Informatics blijft sowieso, is een cashcow voor de faculteit.quote:Op woensdag 22 juni 2011 17:00 schreef IrishBastard het volgende:
De kans bestaat zo te zien alleen wel dat de master dus na verloop van tijd wel verdwijnt. Nou weet ik niet hoe die indeling daar is, maar dat kan dan betekenen dat je die weer ergens anders moet doen
Zelf ben ik best tevreden over de opleiding in Nijmegen. Ja, er zitten (behoorlijk) pittige vakken bij, maar het 'analytische betadenken' wat naar mijn mening in Nijmegen wel meer wordt geleerd vind ik zeker een pluspunt waarin je je kunt onderscheiden van de andere informatiekundigen. Als je je dan verdiept in een minor richting bedrijfskunde krijg je van beide velden zo veel mogelijk mee
Ervaring leert mij dat er voor een heel groot deel van de banen na je opleiding toch niet zo zeer naar je vakken gekeken wordt, maar meer naar je capaciteiten. Dan zijn abstracte zaken als het beta denken naar mijn mening een stuk belangrijker dan een aantal bedrijfskundige theorieën
Op het moment ben ik analysten aan het interviewen voor een baan in BI en kijk nauwlijks naar opleiding. De PhD (gepromoveerd dus) Knowledge Management die ik indirect manage doet me veel te lang over de oplevering van BI werk. Hij denkt veel te theoretisch en niet genoeg practisch.quote:Op woensdag 22 juni 2011 17:00 schreef IrishBastard het volgende:
Ervaring leert mij dat er voor een heel groot deel van de banen na je opleiding toch niet zo zeer naar je vakken gekeken wordt, maar meer naar je capaciteiten. Dan zijn abstracte zaken als het beta denken naar mijn mening een stuk belangrijker dan een aantal bedrijfskundige theorieën
Wat voor 'academische dingen' bedoel je hier?quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:50 schreef Individual het volgende:
[..]
Commerciele en technische (IT) capaciteiten en persoonlijkheid zijn me veel meer waard dan opleiding of wiskundige kennis. Die academische dingen houd je maar op de universiteit en maken dingen onnodig ingewikkeld. Gezond verstand is niet zo makkelijk te leren, dat moet je hebben.
Denk aan wiskundig statistische taal en theorieen als statistical probability, linear algebra, combinatorics en dingen die mensen in marketing, finance, operations (de niet-analisten) etc toch niet begrijpen. Het ligt natuurlijk aan het bedrijf, maar mijn geen-onzin-klare-taal benadering wordt erg gewaardeerd in de 10 jaar dat ik dit doe. BI wordt vaak niet goed toegepast of begrepen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:29 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Wat voor 'academische dingen' bedoel je hier?
Slechte aanpakquote:Op vrijdag 2 november 2012 20:32 schreef DarkSavior het volgende:
Okay. Trouwens, ik ben al voorbereidingen aan het treffen voor mijn thesis en ik vroeg mij af welke journals volgens jullie hoog aangeschreven staan.
Ben je nou serieus aan het afstuderen als informatiekundige, maar je weet niet wat je met je studie kunt gaan doen?quote:Op vrijdag 2 november 2012 20:32 schreef DarkSavior het volgende:
Okay. Trouwens, ik ben al voorbereidingen aan het treffen voor mijn thesis en ik vroeg mij af welke journals volgens jullie hoog aangeschreven staan.
Maakt dat wat uit danquote:Op zaterdag 3 november 2012 10:11 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ben je nou serieus aan het afstuderen als informatiekundige, maar je weet niet wat je met je studie kunt gaan doen?
Ik ben na een schakeljaar nu met m'n Master thesis bezig daar, bevalt prima, maar weet niet wat concreet je vraag is?quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:45 schreef obsama het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Master Information Science in Groningen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |