Dat is een mooie wens, maar zo vreedzaam is de wereld niet.quote:Op maandag 27 december 2010 03:46 schreef Your_mother_in_law het volgende:
In de toekomst worden oorlogen uitgevochten door middel van een potje Call of Duty Team Deathmatch.
Nee.quote:Op maandag 27 december 2010 03:38 schreef vergezocht het volgende:
Volgens mij hebben we de technologie al om robots te bouwen die onze werkzaamheden over kunnen nemen op het slagveld.
En volgens mij is het grootste gevaar nog dat jezelf het loodje kan leggen Maar goed, oorlog wordt al decennialang gevoerd tegen onschuldige burgers, wij hebben ermee opgehouden dat tegen de vijand te doen, maar eerder zijn infrastructuur waaronder ziekenhuizen, snelwegen, bruggen, huizen, fabrieken, broeikassen, boerderijen, etc etc (Lees:burgers). Op die manier denken wij de vijand sneller uit te schakelen want je slaat hem waar het pijn doet. Niemand wil de eigen bevolking onder een oorlog zien creperen.quote:Op maandag 27 december 2010 11:23 schreef raptorix het volgende:
Mjah je ziet het nu al met de drones die vanuit de andere kant van de wereld bestuurt worden, ik denk dat de complete oorlogsvoering anders zal worden, ik denk dat het steeds meer situaties worden als in Afghanistan, onzichtbare vijand die zich mengt met de bevolking. Grote oorlogen tussen 2 staten zullen gewoon steeds schaarser worden, het is immens duur om oorlog te voeren, en je wint er zelden tot niets mee...
In de toekomst worden oorlogen uitgevochten door middel van stokken en stenen.quote:Op maandag 27 december 2010 03:46 schreef Your_mother_in_law het volgende:
In de toekomst worden oorlogen uitgevochten door middel van een potje Call of Duty Team Deathmatch.
Albert Einstein vrijen?quote:Op maandag 27 december 2010 11:48 schreef Sloggi het volgende:
[..]
In de toekomst worden oorlogen uitgevochten door middel van stokken en stenen.
Vrij naar Albert Einstein.
Voor individuen misschien, voor leiders niet. Zoals Raptorix al aangeeft gaat het om economische belangen, en aangezien de landen economisch steeds meer van elkaar afhankelijk worden, is een oorlog vaak erg kostbaar. Interstatelijke oorlogen waar westerse landen bij betrokken zijn, zijn de afgelopen decennia redelijk zeldzaam geworden, en zullen waarschijnlijk de komende decennia alleen maar zeldzamer worden.quote:Op maandag 27 december 2010 11:43 schreef vergezocht het volgende:
[..]
En volgens mij is het grootste gevaar nog dat jezelf het loodje kan leggen.
Ach iedereen is individualistisch in de hedendaagse samenleving. Vrouwen willen niet achter het aanrecht staan want het druist tegen hun vrijheidsprincipes in, man en vrouw houden de huishoudelijke financiën apart, niemand eet diner op dezelfde tijd etc etc.quote:Op maandag 27 december 2010 11:50 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Voor individuen misschien, voor leiders niet. Zoals Raptorix al aangeeft gaat het om economische belangen, en aangezien de landen economisch steeds meer van elkaar afhankelijk worden, is een oorlog vaak erg kostbaar. Interstatelijke oorlogen waar westerse landen bij betrokken zijn, zijn de afgelopen decennia redelijk zeldzaam geworden, en zullen waarschijnlijk de komende decennia alleen maar zeldzamer worden.
Alexander de Grote keizer?quote:Op maandag 27 december 2010 11:57 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ach iedereen is individualistisch in de hedendaagse samenleving. Vrouwen willen niet achter het aanrecht staan want het druist tegen hun vrijheidsprincipes in, man en vrouw houden de huishoudelijke financiën apart, niemand eet diner op dezelfde tijd etc etc.
Is het dan moeilijk om je voor te stellen dat oorlog ook anders gevoerd wordt?
En volgens mij gingen oorlogen ook altijd om economische belangen. Dat is niks nieuws. Zelfs Alexander de Groot voerde oorlog om zijn keizerrijk uit te breiden, dingen zich toe te eigenen waaronder handelsartikelen, spijs, rijkdommen, etc etc. Ik wil het eerder hebben over hoe oorlog in de toekomst gevoerd wordt, niet waarom.
En die laatste twee zinnen van jou heb ik precies hetzelfde gezegd in de reactie net boven de jouwe.
Nou het is niet ondenkbaar dat men elkaar met radioactieve, of andersoortige gevaarlijke lichtstralen gaat beschieten. Misschien doen we dat al?quote:
Ben je echt zo stom? Sla open een geschiedenisboek of zo:quote:Op maandag 27 december 2010 12:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Alexander de Grote keizer?
Verder zou ik het inderdaad niet zo vreemd vinden als er in de nabije toekomst steeds meer robots zullen worden ingezet. Dan denk ik niet aan Terminators, maar aan een verdere intensivering van het gebruik van onbemande voertuigen.
Ik zei keizerrijk niet keizer. Als je het verschil niet inziet, Please, kom dan niet reageren.quote:Wie stichtte Alexandrië?
Alexander de Grote. De stad Alexandrië in Egypte werd in 331 v.Chr. gesticht door de Griekse veldheer Alexander de Grote. Door veroveringen bouwde Alexander een groots keizerrijk op dat zich van Griekenland tot zo ver als Egypte en Voor-Indië uitstrekte.
http://kunst-en-cultuur.i(...)klassieke-oudheid.ht
Zo, jij voelt jezelf ongegrond slim.quote:Op maandag 27 december 2010 12:21 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ben je echt zo stom? Sla open een geschiedenisboek of zo:
[..]
Ik zei keizerrijk niet keizer. Als je het verschil niet inziet, Please, kom dan niet reageren.
En Terminator hoeft niet te slaan op één enkele robotsoort hoor. In het Engels kan het betekenen "diegene die uitroeit". En in dit geval zijn wel het wel moordende machines. Dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |