abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90482974
Wordt dit dé methode van oorlog voeren in de toekomst?

Volgens mij hebben we de technologie al om robots te bouwen die onze werkzaamheden over kunnen nemen op het slagveld. Die kunnen we het veld opsturen om de kogels voor ons op te vangen, op bermbommen in te stappen en zodoende ze onschadelijk maken voor onszelf, om heli's heel erg laag boven de grond te vliegen zodat wij zelf geen enkele gevaar lopen.

Ik vraag me alleen af, waarom hebben we dit dan nog niet toegepast?? :? Voelen we ons dusdanig superieur dat we zelf in het directe vuur moeten gaan staan en zelf kogels op elkaar afschieten? Voelen we ons pas dan "macho"??

En rond welke jaar schatten jullie in dat wij voor het eerst het overgrote deel van een oorlog via robots gaan voeren? Voorspellingen :+ :D

pi_90483068
In de toekomst worden oorlogen uitgevochten door middel van een potje Call of Duty Team Deathmatch.
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
pi_90483108
quote:
14s.gif Op maandag 27 december 2010 03:46 schreef Your_mother_in_law het volgende:
In de toekomst worden oorlogen uitgevochten door middel van een potje Call of Duty Team Deathmatch.
Dat is een mooie wens, maar zo vreedzaam is de wereld niet. :+ Nooit geweest, nu niet, en nooit in de toekomst.
pi_90486427
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 03:38 schreef vergezocht het volgende:

Volgens mij hebben we de technologie al om robots te bouwen die onze werkzaamheden over kunnen nemen op het slagveld.

Nee.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_90486603
quote:
Op maandag 27 december 2010 11:03 schreef Bolter het volgende:

[..]

Nee.
nee? hoezo nee
pi_90486655
Ik vind het wat vergezocht :')
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_90486879
quote:
Op maandag 27 december 2010 11:12 schreef hcwp het volgende:
Ik vind het wat vergezocht :')
kap met de **** oneliners, en laat wat onderbouwing zien. is een serieuze topic.
pi_90486983
Mjah je ziet het nu al met de drones die vanuit de andere kant van de wereld bestuurt worden, ik denk dat de complete oorlogsvoering anders zal worden, ik denk dat het steeds meer situaties worden als in Afghanistan, onzichtbare vijand die zich mengt met de bevolking. Grote oorlogen tussen 2 staten zullen gewoon steeds schaarser worden, het is immens duur om oorlog te voeren, en je wint er zelden tot niets mee...
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_90487653
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:23 schreef raptorix het volgende:
Mjah je ziet het nu al met de drones die vanuit de andere kant van de wereld bestuurt worden, ik denk dat de complete oorlogsvoering anders zal worden, ik denk dat het steeds meer situaties worden als in Afghanistan, onzichtbare vijand die zich mengt met de bevolking. Grote oorlogen tussen 2 staten zullen gewoon steeds schaarser worden, het is immens duur om oorlog te voeren, en je wint er zelden tot niets mee...
En volgens mij is het grootste gevaar nog dat jezelf het loodje kan leggen Maar goed, oorlog wordt al decennialang gevoerd tegen onschuldige burgers, wij hebben ermee opgehouden dat tegen de vijand te doen, maar eerder zijn infrastructuur waaronder ziekenhuizen, snelwegen, bruggen, huizen, fabrieken, broeikassen, boerderijen, etc etc (Lees:burgers). Op die manier denken wij de vijand sneller uit te schakelen want je slaat hem waar het pijn doet. Niemand wil de eigen bevolking onder een oorlog zien creperen.
pi_90487778
quote:
14s.gif Op maandag 27 december 2010 03:46 schreef Your_mother_in_law het volgende:
In de toekomst worden oorlogen uitgevochten door middel van stokken en stenen.

Vrij naar Albert Einstein.
pi_90487820
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:48 schreef Sloggi het volgende:

[..]

In de toekomst worden oorlogen uitgevochten door middel van stokken en stenen.

Vrij naar Albert Einstein.
Albert Einstein vrijen? :o Wut?
pi_90487869
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:43 schreef vergezocht het volgende:

[..]

En volgens mij is het grootste gevaar nog dat jezelf het loodje kan leggen.
Voor individuen misschien, voor leiders niet. Zoals Raptorix al aangeeft gaat het om economische belangen, en aangezien de landen economisch steeds meer van elkaar afhankelijk worden, is een oorlog vaak erg kostbaar. Interstatelijke oorlogen waar westerse landen bij betrokken zijn, zijn de afgelopen decennia redelijk zeldzaam geworden, en zullen waarschijnlijk de komende decennia alleen maar zeldzamer worden.
pi_90488089
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:50 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Voor individuen misschien, voor leiders niet. Zoals Raptorix al aangeeft gaat het om economische belangen, en aangezien de landen economisch steeds meer van elkaar afhankelijk worden, is een oorlog vaak erg kostbaar. Interstatelijke oorlogen waar westerse landen bij betrokken zijn, zijn de afgelopen decennia redelijk zeldzaam geworden, en zullen waarschijnlijk de komende decennia alleen maar zeldzamer worden.

Ach iedereen is individualistisch in de hedendaagse samenleving. Vrouwen willen niet achter het aanrecht staan want het druist tegen hun vrijheidsprincipes in, man en vrouw houden de huishoudelijke financiën apart, niemand eet diner op dezelfde tijd etc etc.

Is het dan moeilijk om je voor te stellen dat oorlog ook anders gevoerd wordt?

En volgens mij gingen oorlogen ook altijd om economische belangen. Dat is niks nieuws. Zelfs Alexander de Groot voerde oorlog om zijn keizerrijk uit te breiden, dingen zich toe te eigenen waaronder handelsartikelen, spijs, rijkdommen, etc etc. Ik wil het eerder hebben over hoe oorlog in de toekomst gevoerd wordt, niet waarom. :{w

En die laatste twee zinnen van jou heb ik precies hetzelfde gezegd in de reactie net boven de jouwe.
pi_90488504

:Y
This is not about heroes, nor is it about deeds, or lands or anything about glory, honor, might, majesty, dominion or power... except war. Above all I am not concerned with poetry, my subject is war, and the pity of war. The poetry is in the pity...
pi_90488567
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:57 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ach iedereen is individualistisch in de hedendaagse samenleving. Vrouwen willen niet achter het aanrecht staan want het druist tegen hun vrijheidsprincipes in, man en vrouw houden de huishoudelijke financiën apart, niemand eet diner op dezelfde tijd etc etc.

Is het dan moeilijk om je voor te stellen dat oorlog ook anders gevoerd wordt?

En volgens mij gingen oorlogen ook altijd om economische belangen. Dat is niks nieuws. Zelfs Alexander de Groot voerde oorlog om zijn keizerrijk uit te breiden, dingen zich toe te eigenen waaronder handelsartikelen, spijs, rijkdommen, etc etc. Ik wil het eerder hebben over hoe oorlog in de toekomst gevoerd wordt, niet waarom. :{w

En die laatste twee zinnen van jou heb ik precies hetzelfde gezegd in de reactie net boven de jouwe.
Alexander de Grote keizer?

Verder zou ik het inderdaad niet zo vreemd vinden als er in de nabije toekomst steeds meer robots zullen worden ingezet. Dan denk ik niet aan Terminators, maar aan een verdere intensivering van het gebruik van onbemande voertuigen.
pi_90488601
quote:
7s.gif Op maandag 27 december 2010 12:12 schreef MrMofo het volgende:
[ afbeelding ]
:Y
Nou het is niet ondenkbaar dat men elkaar met radioactieve, of andersoortige gevaarlijke lichtstralen gaat beschieten. Misschien doen we dat al? :?

Maar in dit geval zou je dat ook nog door robots laten doen. :D Tegen mensen. Want de robots zelf hebben daar geen last van.
pi_90488654
Robots zijn natuurlijk - zeker voor landen als China en Noord-Korea - wel een stuk duurder dan mensen, vergeet dat niet.
pi_90488794
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:14 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Alexander de Grote keizer?

Verder zou ik het inderdaad niet zo vreemd vinden als er in de nabije toekomst steeds meer robots zullen worden ingezet. Dan denk ik niet aan Terminators, maar aan een verdere intensivering van het gebruik van onbemande voertuigen.
Ben je echt zo stom? Sla open een geschiedenisboek of zo:

quote:
Wie stichtte Alexandrië?
Alexander de Grote. De stad Alexandrië in Egypte werd in 331 v.Chr. gesticht door de Griekse veldheer Alexander de Grote. Door veroveringen bouwde Alexander een groots keizerrijk op dat zich van Griekenland tot zo ver als Egypte en Voor-Indië uitstrekte.
http://kunst-en-cultuur.i(...)klassieke-oudheid.ht
Ik zei keizerrijk niet keizer. Als je het verschil niet inziet, Please, kom dan niet reageren.

En Terminator hoeft niet te slaan op één enkele robotsoort hoor. In het Engels kan het betekenen "diegene die uitroeit". En in dit geval zijn wel het wel moordende machines. Dus. :{
pi_90488883
Toontje lager, vriend. Een keizerrijk zonder keizer? De vertaler van jouw bron is waarschijnlijk in de war geraakt door het Engelse woord 'empire', dat op verschillende manieren kan worden geïnterpreteerd.

Alexander de Grote was koning van Macedonië, heerser van een groot rijk, maar geen keizerrijk.

En wat ik met Terminator bedoel weet je goed; iedereen kent de films en je hebt er zelf nota bene een plaatje van gepost.

Conclusie: niet zo'n grote bek hebben, dan ga je er ook niet zo snel op.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2010 12:25:59 ]
  maandag 27 december 2010 @ 12:27:32 #20
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_90489002
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:21 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ben je echt zo stom? Sla open een geschiedenisboek of zo:

[..]

Ik zei keizerrijk niet keizer. Als je het verschil niet inziet, Please, kom dan niet reageren.

En Terminator hoeft niet te slaan op één enkele robotsoort hoor. In het Engels kan het betekenen "diegene die uitroeit". En in dit geval zijn wel het wel moordende machines. Dus. :{
Zo, jij voelt jezelf ongegrond slim.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_90489131
Ach, ik weet dat lockheed martin momenteel bezig is met voorbereidingen om veldtesten te doen met een stel benen om een soldaat langer, met meer gewicht te kunnen laten lopen.

http://www.engadget.com/2(...)hulc-robotic-exoske/

DAT is de toekomst, een infanterist die aangevuld word door wat extra dingen, ik zie "robots" de infanterist gewoon niet vervangen, voelt te.. onmenselijk.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  maandag 27 december 2010 @ 12:35:24 #22
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_90489298
Het laatste wapen dat vervangen gaat worden door robots of drones zal dan ook de infanterie zijn. Te lastig, te contextgebonden en te afhankelijk van de situatie om door een betrouwbare AI te vervangen.

Vliegtuigen doen we al, tanks zullen op een gegeven moment ook wel van een lange afstand bestuurd kunnen worden, maar de 'gewone' infanterist, dat zal nog wel even duren, al was het maar omdat je met de benenwagen zo ongeveer overal kan komen, in tegenstelling tot wat we nu toe kunnen met gerobotiseerde bipedals en tracked en wheeled robots.

Uitstekend boek over deze vraagstukken is trouwens Wired For War van PW Singer.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_90489370
Ik betwijfel of het OOIT gaat gebeuren, het heeft gewoon voordelen om iets met een "gezicht" neer te zetten.

Doel voor de toekomst: een infanterist die nog langer en efficiënter kan vechten. :Y
  maandag 27 december 2010 @ 12:40:22 #24
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_90489478
Met dat laatste ben ik het absoluut eens hoor.

Starship Troopers (het boek, niet de film) geeft weer hoe ik de infanterist van de toekomst zie.
pi_90489608
Ja! :D

Dat vond ik een erg mooi boek op dat gebied, verspreid over een gigantisch gebied met genoeg vuurkracht om een klein leger aan te kunnen.

Mobile Infantry hoezee. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')