abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 september 2002 @ 10:02:44 #226
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_5872912
nou gwd ik fitniss al 3x in de week en doe 2x in de wek bodysolution dus ik zit 5x pw in de sportschool vind dat wel ff genoeg
pi_5873479
Wat sporten jullie allemaal veel zeg! En twee tot drie uur per dag, Ripley? Jeetje...maar ik kijk eigenlijk nooit tv, alleen films met Atrimar en dan lijkt het me een beetje gek als ik ga fietsen

Nou, mijn update dan maar.

Eten: gaat prima, nog geen koekje, snoepje of frisdrankje aangeraakt. Gewoon gegeten en genoteerd wat ik heb gehad. 's avonds ingevoerd in een voedingsprogramma en ik zat steeds tussen de 1000 en 1100 kcal. Nog geen last van dromen over chocola en gebraade kippetjes/kipjes.

Bewegen: fiets standaard zo'n 30-40 minuten per dag. Gisteren op de fiets naar mijn ouders geweest, heen en terug is dat ongeveer een uur. Normaal doe ik dat stuk met een bus. Ook heb ik in alle gebouwen de trap genomen (vierde etage: hijg, puf, puf)

Voornemens:

Ik heb het telefoonnummer van een goedkopere slankclub gekregen en ga dat nog bellen voor informatie.

Verder ben ik van plan om toch maar eens lid te worden van de Aclo (studentensport) in Groningen. Dat kost 35 euro per jaar en je kan onbeperkt heel erg veel sporten en cursussen volgen (zoals golf, vechtsporten, paardrijden, wandklimmen, waterskiën etc etc....dit kost ook allemaal niets extra's). Ik zoek nog iemand om leuk mee te squashen. Dus studeer je in Groningen en wil je ook elke week een keertje squashen (nogmaals: 35 euro per jaar en dan kan je zovaak de squashbanen huren als er plek is)....emailtje naar isabeau@fok.nl

Ik wilde ook nog kijken of van dat alternatieve voedsel zoals slimfast iets voor mij is om af en toe even snel een maaltijd mee te vervangen. En die ene Modifast smaak maar eens aanschaffen, bij mijn apotheek verkopen ze losse zakjes. Kan het altijd nog een keer proberen.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_5873512
Oh, en nog even over mijn gewicht. Dinsdag was ik 93,6 kilo (jezus...iedereen die ik vroeg schat mij ongeveer 80 kilo). Vanmorgen gaf de weegschaal 91,0 kilo aan. Neem aan dat dat allemaal vocht was.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 19 september 2002 @ 11:01:29 #229
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_5873723
je mag gerust wel een kippetje isabeau als je die vette vel maar niet op eet (is wel errug lekker)

en over die slimfast ik vind het wel lekker maar alleen choco smaak de rest vind ik erg vies en die soep is ook niet echt aan te raden (meel smaak) en die repen zijn taai.

suc6 verder

wel lekker dat je al aardig wat bent afgevallen.

tip: weeg je smorgens na dat je naar de wc bent geweest dan is je lichaam goed leeg .

pi_5874749
Ik vind die repen lekkerder dan die drankjes. Heb je nog iets om op te kauwen. ( ja ok, bij die repen is dat al snel knagen )
Maar ik vind ze niet zo heel erg vies....

Maar ik gebruik al die dingen nooit meer eigenlijk
Ben nou ziek en dan gaat het er vanzelf wel af Al m'n kleren die ik een maand geleden gekocht heb zijn nu veel te groot. Niet echt zo heel fijn. Afvallen gaat bij mij nu dus snel omdat ik de hele dag misselijk ben maar ik moest toch afvallen dus was niet erg Ik was toch al bezig met lijnen...

donderdag 19 september 2002 @ 13:33:33 #231
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_5876153
Check m'n topic !!

-5 kilo :) :P

succes !!

"Censuur is de dood van de democratie"
pi_5879326
Weet je, Fok! is een stuk goedkoper dan al die slankclubs en het principe is ongeveer gelijk: elkaar steunen, tips uitwisselen etc.

Allemaal succes hoor en heel knap van al die mensen die al veel gewicht zijn kwijtgeraakt.

donderdag 19 september 2002 @ 17:29:52 #233
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_5880811
daarom ga ik er ook niet heen

want bv de weight watchers is al 9 euro pw nou dat heb ik er niet voor over ik kan me thuis ook wegen

donderdag 19 september 2002 @ 18:57:52 #234
33886 k1mmetje
Don't let me get me..!!!!
pi_5881853
huh??

hoe komen jullie zo zwaar ??
lukt mij niet..

ben 1.68 en weeg 50 kilojah oke ik fitness ook 2x in de week

Er gaat niks boven een mooie brunette..!! ben ik zelf namenlijk ook..
  donderdag 19 september 2002 @ 19:05:20 #235
3878 Vork
Manisch creatief
pi_5881904
hoe? Jarenlang niet sporten, veelsteveel (ongezond) eten en dan ook nog eens een niet meewerkende stofwisseling hebben.

Maargoed, update hier.. Kwa eten gaat het even minder.. ik eet nogsteeds teveel.. ik probeer wel de stofwisseling te bevorderen en drink toch zeker 3 a 4 liter op een dag waarvan minstens de helft gewoon water is.

Daarnaast heb ik m'n vakantiebaan weer terug voor een (met mogelijkheid toch extra dagen, dat wel) dag in de week (fysiek werk) en ik heb dan eindelijk de stap gezet om te gaan sporten. Zwemmen welteverstaan, wat ik toch zeker een keer of twee in de week wil gaan doen.

Actief sporten als je dat in geen jaren meer hebt gedaan is zeer krampbevordelijk. Bah! gelukkig ging de tweede keer al een stuk beter.

Helaas komt er nu een weekend aan vol bier en ranzige vreetzooi, wat niet echt goed is voor het voorzetten van de strijd tegen overtollig vet, maar na dat weekend zal ik zeker weer m'n eetpatroon bij moeten gaan stellen. Het ging in het begin (ruim 3 maanden geleden) zo snel, ik hoop dat ik er nu ook weer wat vaart achter kan zetten.

pi_5890963
Yeah! Het begint nu kennelijk echt op te vallen want iedereen die ik tegenkom die ik een tijdje niet heb gezien geeft me een compliment en valt het op dat ik ben afgevallen. Echt een stimulans om vol te houden.

Ik probeer ook mijn eten buiten het sporten in de gaten te houden. niet dat ik veel minder eet, maar ik eet wel zo min mogelijk vettigheid. Zoetigheid vind ik zowiezo al niet zo lekker, dus dat scheelt wel.

Geen idee hoeveel ik weeg trouwens. Mijn zusje heeft anorexia gehad en het is niet de bedoeling dat zij de toegang heeft tot weegschalen. Ik let dus vooal op hoe kleren me passen om te kijken of ik afval. Ook wel prettiger dan te focussen op die cijfertjes, voor mijn gevoel.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_5895137
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 10:43 schreef Ripley het volgende:
Yeah! Het begint nu kennelijk echt op te vallen want iedereen die ik tegenkom die ik een tijdje niet heb gezien geeft me een compliment en valt het op dat ik ben afgevallen. Echt een stimulans om vol te houden.
Kan me heel goed voorstellen dat dat de beste stimulans is!
Nou krijg ik ook heel veel complimentjes over dat ik ben afgevallen maar daar word ik altijd sacherijnig van, want ik ben de laatste tijd alleen maar aangekomen. Krijg dan het idee dat mensen denken dat ik dat leuk vind, zo'n idioot compliment of dat mensen een veel dikkere Isabeau in hun geheugen hadden opgeslagen en live val ik dan weer mee en vragen ze of ik ben afgevallen...snap je...
quote:
Ik probeer ook mijn eten buiten het sporten in de gaten te houden. niet dat ik veel minder eet, maar ik eet wel zo min mogelijk vettigheid. Zoetigheid vind ik zowiezo al niet zo lekker, dus dat scheelt wel.
Ik ben daarintegen dòl op zoet! Maar druiven, appels, peren, meloenen etc voldoen ook prima om mijn hunkering naar zoet te stillen.
quote:
Geen idee hoeveel ik weeg trouwens. Mijn zusje heeft anorexia gehad en het is niet de bedoeling dat zij de toegang heeft tot weegschalen. Ik let dus vooal op hoe kleren me passen om te kijken of ik afval. Ook wel prettiger dan te focussen op die cijfertjes, voor mijn gevoel.
Inderdaad, het is voor mij ook veel belangrijker hoe mijn kleren zitten. Dat getal op de weegschaal zegt niet zoveel (alleen al omdat iedereen me minstens 10 kilo lichter schat...)
pi_5895216
quote:
Op donderdag 19 september 2002 19:05 schreef Vork het volgende:
hoe? Jarenlang niet sporten, veelsteveel (ongezond) eten en dan ook nog eens een niet meewerkende stofwisseling hebben.
Ik heb ook totaal geen moeite gehad met zwaarder worden
Tara bijvoorbeeld zou dolgraag wat zwaarder zijn, maar ja...dat lijkt me eerl;ijk gezegd veel moeilijker (aankomen dus) dan afvallen. We hebben wel hetzelfde 'streefgewicht' Wel grappig.
quote:
Maargoed, update hier.. Kwa eten gaat het even minder.. ik eet nogsteeds teveel.. ik probeer wel de stofwisseling te bevorderen en drink toch zeker 3 a 4 liter op een dag waarvan minstens de helft gewoon water is.
Als die andere helft maar geen chocolademelk is
quote:
Daarnaast heb ik m'n vakantiebaan weer terug voor een (met mogelijkheid toch extra dagen, dat wel) dag in de week (fysiek werk) en ik heb dan eindelijk de stap gezet om te gaan sporten. Zwemmen welteverstaan, wat ik toch zeker een keer of twee in de week wil gaan doen.
Actief sporten als je dat in geen jaren meer hebt gedaan is zeer krampbevordelijk. Bah! gelukkig ging de tweede keer al een stuk beter.
Zwemmen is echt verschrikkelijk leuk! Enne...als je op je werk al continue in beweging bent dan is dat ook heel erg goed, dus maak je niet al te veel zorgen dat je niet beweegt. Er zijn bewegingsonderzoeken geweest waarbij bleek dat sommige mensen niet meer dan 1000 stappen op een dag deden....dat is héél erg weinig.
quote:
Helaas komt er nu een weekend aan vol bier en ranzige vreetzooi, wat niet echt goed is voor het voorzetten van de strijd tegen overtollig vet, maar na dat weekend zal ik zeker weer m'n eetpatroon bij moeten gaan stellen. Het ging in het begin (ruim 3 maanden geleden) zo snel, ik hoop dat ik er nu ook weer wat vaart achter kan zetten.
Hey! Ik ben daar ook, dus ehm...we letten wel op elkaar En ik heb worteltjes, komkommer, radijsjes (oh wacht, nog geen radijsjes) en light frisdranken besteld!! Niet dat je geen chips of bier kan nemen, maar je kan het wel een beetje binnen de perken houden * Isabeau denkt aan vorige keer en alle breezers/bier/eten/zakken chips en mompelt iets wat klinkt als 'laat maar'
  vrijdag 20 september 2002 @ 17:12:15 #239
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_5897262
hoe ik zo zwaar ben geworden nou gewoon ,niet sporten ,met me zelf in de knoop te hebben gezeten en daardoor veel en vet ben gaan eten.
pi_5929630
* lilithu schopt dit topic even omhoog en meldt zich aan bij the gang

Vandaag begin ik er eindelijk nog eens aan. Ik ga diëten.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit mager ben geweest. Ik kamp al heel mijn leven met overgewicht, al is 'kampen' niet direct het goede woord. Ik heb het er namelijk nooit zo lastig mee gehad. Toen ik klein was zette mijn moeder me wel soms op dieet, ik heb zelfs nog een jaar een diëtiste bezocht, en met succes: ik viel 13 kilo af als meisje van 10... Maar die kwamen er weer bij na een tijdje... Ik had er niet echt problemen mee. Ik heb heel veel vrienden, behoorde altijd tot de populairste van de klas, heb nooit gezondheidsklachten gehad en ik was blij met mezelf. Ook al stapelden de kilo's zich door de jaren heen op. Ik vond big beautiful, en dat vind ik eigenlijk nog steeds.

Iemand zei me ooit dat ik de ideale persoon zou zijn voor een campagne 'blij zijn met jezelf'. En dat wilde ik ook geloven, al bleken er af en toe wel barsten in mijn gelukkige, zelfzekere imago te zitten

Toch vond ik geen motivatie om te gaan lijnen: ik was gelukkig met mezelf, ik had nergens last van, en als mensen me niet leuk vonden omwille van mijn gewicht vond ik die mensen niet eens de moeite waard. Ik vond het trouwens belachelijk dat mensen in mijn omgeving ziekelijk geobsedeerd waren door lijnen en hun gewicht, en het op feestjes nergens anders over konden hebben.

De laatste twee jaar had ik niet meer op een weegschaal gestaan, onder het motto: 'Ik ben mijn gewicht niet'. Stom natuurlijk, want ik wist ook wel dat ik bleef aankomen, en nu besef ik dat ik de perfecte struisvogel was. Maar alles ging goed, ik vond mijn leuke kledij bij H&M (de Big is Beautiful-lijn), mensen noemden mij steeds 'mooi dik', en ik had nergens last van... dacht ik.

Tot ik vorige week naar de dokter moest voor een verkoudheid, en hij over mijn overgewicht begon. En of ik even op de weegschaal wou staan Ik vond het verschrikkelijk eng, ik had weegschalen al die tijd ontweken en ik wist helemaal niet welk cijfer ik te zien zou krijgen...

Viel dat ff tegen... Na een lang gesprek heb ik beslist dat die kilo's er echt afmoeten. Mijn moeder raakte 20 kilo kwijt met het Points Plan van Weight Watchers, en dit weekend heb ik me er eens in verdiept. Dit moet lukken. Het is een lange weg, dat besef ik ten zeerste, maar op dit moment ben ik nog heel gemotiveerd, voor het eerst in mijn leven wil ik slank zijn. Vandaag heb ik het gevoel dat dit de eerste dag van de rest van mijn leven is, een soort keerpunt, en ik kan denk ik wel steun gebruiken.

Ik heb jullie verhalen uit dit topic gelezen, en ik besef dat ik niet alleen sta. Ik ben van plan om mijn ervaringen hier te blijven posten. Bedankt voor het lezen, trouwens

pi_5930266
quote:
Op donderdag 19 september 2002 18:57 schreef k1mmetje het volgende:
huh??

hoe komen jullie zo zwaar ??
lukt mij niet..

ben 1.68 en weeg 50 kilojah oke ik fitness ook 2x in de week

Wat denk je ook van leeftijd en aanleg??
Toen ik zo jong was als jij was ik ook nog een spijker om te zien!
  maandag 23 september 2002 @ 12:46:27 #242
29114 Artificial_M
De laatste der kunstmatigen...
pi_5931611
was best wel heel stevig maar ben veel (lees 10 kilo) afgevallen door gewoon te eten wat ik normaal eet behalve supervette dingen zoals friet en dan geen snoep / koek / chips...voor de rest gewoon boterhammen met pindakaas, gebakken aardappels en al die zooi. ging al gauw een kilo per week af
De laatste der kunstmatigen...
  maandag 23 september 2002 @ 12:59:03 #243
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_5931752
* Jojogirl heeft ook al gepost in het starndklaar topic en is dus sinds ze weer is begonnen met sporten een paar maanden geleden 3 kilo afgevallen. Nog niet echt veel, maar dat komt ook omdat mijn eetgewoonten nog steeds niet goed zijn.

Ik heb nl op dit moment geen baan en zit dus op de dagen dat het uitzendburo niks te doen heeft in m'n uppie thuis en dan krijg ik erg de neiging te gaan snacken.

Maargoed, het gaat iig naar beneden

Ik ben trouwens altijd al fors geweest toen ik 13 was, was ik 1.69 en 65 kilo oid. Toen ik 18 was 70 kilo (toen vond ik mezelf dik, terwijl ik nu dolblij zou zijn met dat gewicht ). Nu dus 1.72 en 88 kilo.

pi_5932027
quote:
Op maandag 23 september 2002 12:59 schreef Jojogirl het volgende:

Ik heb nl op dit moment geen baan en zit dus op de dagen dat het uitzendburo niks te doen heeft in m'n uppie thuis en dan krijg ik erg de neiging te gaan snacken.

Same here, ik ben net afgestudeerd en volop naar een baan aan het zoeken. Ik zit op dit moment dus ook veel alleen thuis en ik besef dat dat moeilijk wordt, ivm sociale controle die ik ook wel zou kunnen gebruiken.. Maar ik wil dat niet als excuus gaan gebruiken, ik wil eigenlijk niks als excuus gebruiken, want dat heb ik al heel mijn leven gedaan: 'Ik voel me toch goed in mijn vel', 'Het is genetisch bepaald', 'Ik kom gewoon sneller aan dan anderen.'...

Dat mag dan wel waar zijn, maar ik wil niet meer dat dat een reden is om mijn dieet op te geven.

Op dit moment ben ik best trots op mezelf dat ik de beslissing heb genomen om er eindelijk iets aan te gaan doen Eén van mijn belangrijkste motivaties is dat ik mezelf niet wil teleurstellen, in the end. Als anderen met succes veel van hun gewicht kunnen verliezen, waarom zou ik het dan niet kunnen?

Bestaat er trouwens geen topic als 'Fok!kers dieten', zoals het stoppen met roken of zwangerschapstopic? Zou leuk zijn om te zien wie hoeveel kwijt is en wie ook aan het diëten is

maandag 23 september 2002 @ 14:42:22 #245
3542 Gia
User under construction
pi_5933284
Komende week begint bij onze sportschool/zwembad het BigDiet programma weer. Ik ga weer meedoen, maar nu fanatieker dan de vorige keer.
Vrijdag heb ik de intake: Fittest, wegen, vetpercentage meten. En dan is het weer dagelijks bijhouden wat je eet en minstens 750 calorieën per week verbranden met fitness.
Verder worden er aquajog- en aerobicavonden gehouden, waar ik deze ronde ook aan mee ga doen.
Om de paar weken komen we bij elkaar om ervaringen uit te wisselen en vragen te stellen aan de voedingsdeskundige.

Op dit moment weeg ik (thuis): 91 Kg.
Mijn streefgewicht is: 68 Kg. (Maar ik ben al blij als ik 74 weeg. (nog net gezond gewicht))

pi_5933613
quote:
Op maandag 23 september 2002 10:40 schreef lilithu het volgende:
- goed verhaal-
Ik herken het gedeelte "blij zijn met jezelf" wel aardig. Het leek altijd of de buitenwereld er meer moeite mee had dat ik dik was dan ik zelf. En tsja, je kan nog zo tevreden zijn met je eigen figuur...de kledingindustrie denkt er anders over en de medische wereld denkt er absoluut anders over (overgewicht brengt nou eenmaal veel gezondheidsrisico's met zich mee...)

Ik wens je heeeel erg veel succes!!

pi_5933617
In een ruim maand of drie van ruim 110 kg naar 93 kg (bij een lengte van 1.86 trouwens). Ik kan niet uitleggen hoeveel prettiger dat voelt....
Zowel fysiek als psychisch. Vorige week overigens nieuwe kleding gaan shoppen, en dat was opeens een stuk leuker....

Er mag nog best iets vanaf, maar wel in een iets rustiger tempo. Kan ook moeilijk anders wat de afgelopen weken was het veel etentjes, feestjes etc. Ik sta trouwens te kijken van de mensen die 70 kg zijn bij een lengte van 1.80+. Als ik dat zou zijn, zou ik denk ik een verzameling botjes voorstellen. Ik zou content zijn met mijn lengte -/- 100 (86 kg in mijn geval dus; en da's nu echt binnen bereik).

Hoe heb ik dat gedaan? Vooral regelmaat. Zoveel mogelijk op vaste tijden eten. Dat deed ik voorheen niet. Heel veel verse groenten en fruit. Geen vette hap meer in de kantine (mag nu wel weer zo mee en dan van mezelf...) De hele dag door een beetje eten ipv van 's avonds om een uur of tien heel veel. Wat meer bewegen. De fiets pakken als de auto niet persé hoeft. Eigenlijk hele normale dingen.

In het begin had ik wel de (heel erg foute) neiging mezelf uit te hongeren. Dat had dan wel resultaat, maar daar voelde ik me zeker niet beter op. En dat laatste daar ging het toch om.

PS: ik blijf dit topic met belangstelling lezen!

[edit]aanvulling: misschien ook handig om te vermelden hoe ik aan dat gewicht gekomen was. Heel maf waarschijnlijk: toen ik zelf een huis gebouwd heb. De hele dag hollen. Geen tijd om fatsoenlijk te eten, dus alleen maar tussendoor snacken etc. Superhectiek.[/edit]

pi_5933643
quote:
Op maandag 23 september 2002 14:42 schreef Gia het volgende:

Op dit moment weeg ik (thuis): 91 Kg.
Mijn streefgewicht is: 68 Kg. (Maar ik ben al blij als ik 74 weeg. (nog net gezond gewicht))

Ik woog al meer dan een jaar ca. 90-92 kilo en ook mijn streefgewicht ligt in de buurt van de 68 kilo (op het moment het gevoel: alles wat onder de 70 is is ge-wel-dig!)

Voor mij is net gezond gewicht namelijk nog 70 kg.

Ook jij veel succes hoor

pi_5933692
Aangezien we bijna op de 250 posts zitten met dit topic, stel ik voor om een topic te openen over Fokkers op dieet. (ik kan even niet snel zien wie dat hier vlak boven heeft voorgesteld, volgens mij nog een foutje in de lay out of zo)

Dit topic heeft wel een enorme schat aan waardevolle info opgeleverd over gezond lijnen en veel succesverhalen Allemaal heel erg bedankt en ook heel erg knap van de volhouders/mensen die afgevallen zijn

maandag 23 september 2002 @ 15:13:48 #250
3542 Gia
User under construction
pi_5933798
quote:
Op maandag 23 september 2002 15:07 schreef Isabeau het volgende:
Aangezien we bijna op de 250 posts zitten met dit topic, stel ik voor om een topic te openen over Fokkers op dieet. (ik kan even niet snel zien wie dat hier vlak boven heeft voorgesteld, volgens mij nog een foutje in de lay out of zo)

Dit topic heeft wel een enorme schat aan waardevolle info opgeleverd over gezond lijnen en veel succesverhalen Allemaal heel erg bedankt en ook heel erg knap van de volhouders/mensen die afgevallen zijn

Dat was lilithu, volgens mij.

Als je dan twee topics opent: Een met meldingen hoeveel je af moet vallen of hoeveel je afgelopen week bent afgevallen en een ander topic voor de tips en recepten. Dat houdt het wat overzichtelijker.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')