abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90478751
Ik ben sinds een tijd een gigantisch boekwerk aan het lezen over de kruistochten naar het Heilige Land in de 11e eeuw. Het is echt een geweldig boek, heel interessant, maar ik ben benieuwd of er ook een goede roman over de kruistochten bestaat. Ik heb liever niet van die vlug geschreven, kwalitatief mindere romans, of van dat hele oude taalgebruik. Heeft iemand een aanrader?

(Het boek dat ik lees heet 'Heilige oorlog : de kruistochten en de wereld van vandaag', geschreven door Karen Armstrong. Vooral interessant omdat het vanuit drie oogpunten is geschreven: Joods, Islamitisch en Christelijk.)
pi_90479092
Eerste wat mij te binnen schiet is Kruistocht in spijkerbroek, maar daar zul je wel iets te oud voor zijn ;)

Mijn pa heeft een mooi boek over dat onderwerp in de kast staan, maar denk je dat ik op de titel kan komen? Gaat over de zoon van een edelman uit Wales die noodgedwongen mee moet naar de Heilige Stad.
pi_90479153
Whehe ik wist dat iemand het zou noemen :P Nee dank je, verschrikkelijk boek is dat ;)

Zoek hem op, ik ben zeer benieuwd! :)
pi_90479194
Een erg goede triologie, die ik momenteel zelf lees, geschreven door Robyn Young, bestaande uit de 3 boeken: Ridder, Kruistocht en Requiem.
Goede romans over de kruistochten, zoek er zelf maar meer over op :)

Gaat over een ridder die allemaal dingen beleefd in Engeland, Frankrijk tot het Heilige Land en de rest van het Midden- Oosten aan toe.
Erg spannend verhaal met intrige, romances en toch nog historisch accuraat :)

Oh, en ik ben nog vergeten te vertellen dat het verhaal uit 2 oogpunten wordt verteld. Vanuit het westerse oogpunt van deze ridder, en ook nog vanuit het oogpunt van de Mamelukken (islamitische kant dus :P)
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
pi_90479340
Dank voor je bijdrage, ik heb het eerste deel meteen gereserveerd bij de bieb :) Zijn populair zo te zien!
pi_90479372
quote:
14s.gif Op maandag 27 december 2010 00:44 schreef Your_mother_in_law het volgende:
Een erg goede triologie, die ik momenteel zelf lees, geschreven door Robyn Young, bestaande uit de 3 boeken: Ridder, Kruistocht en Requiem.
Goede romans over de kruistochten, zoek er zelf maar meer over op :)

Gaat over een ridder die allemaal dingen beleefd in Engeland, Frankrijk tot het Heilige Land en de rest van het Midden- Oosten aan toe.
Erg spannend verhaal met intrige, romances en toch nog historisch accuraat :)
Ja, die heb ik ook :)
De eerste 2 delen zijn erg bevallen :Y
De derde moet ik nog lezen.
pi_90479394
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 00:48 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ja, die heb ik ook :)
De eerste 2 delen zijn erg bevallen :Y
De derde moet ik nog lezen.
Precies zelfde, ik ben net begonnen in het 3e deel :)
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
pi_90520634
Umberto Eco - De Slinger van Foucault
pi_90535640
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
Umberto Eco - De Slinger van Foucault
Heb ik al, maar die hoort er niet echt bij hè, speelt zich af in tegenwoordige tijd.
pi_90536402
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 14:01 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Heb ik al, maar die hoort er niet echt bij hè, speelt zich af in tegenwoordige tijd.
Dus? De Tempeliers spelen wel een hele grote rol, en de beknopte beschrijving die Casaubon geeft van de kruistochten is interessanter dan menig andere roman.
pi_90538665
Ik wil graag een roman lezen die zich afspeelt in de tijd van de kruistochten, voor gezever achteraf ben ik niet in de mood atm.
pi_90541010
Moet het echt specifiek over de kruistochten gaan? Anders is De valse dageraad van Jan van Aken een hele goede historische roman. Speelt zich in de elfde eeuw af.
pi_90796507
Ik zoek nog steeds :) Boek van Young is gereserveerd bij de bieb!
Het mag ook een roman over het Heilige Land/Midden-Oosten an sich zijn, als het maar in de middeleeuwen afspeelt.
pi_91466934
Een bump :) Ik zoek nog steeds, heb het eerste deel van Young uit, leuk boek, al zaten er enkele 'kinderziektes' in. Maar een schrijver moet wel de kans krijgen om te groeien :) Tweede deel is reeds gereserveerd, alleen degene voor mij leest langzaam :P
pi_91488431
De Valse Dageraad al gelezen? Echt een toppertje.
pi_91503660
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:52 schreef Splackavellie02 het volgende:
De Valse Dageraad al gelezen? Echt een toppertje.
Reeds gereserveerd. Duurt alleen wat lang :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')