quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 10:40 schreef RobBor het volgende:[..]
hmmm... daar heb je wel een punt ja. Maar zoals ik het heb begrepen moet je 100% bezig zijn met de handeling waar je op het moment mee bezig bent. [b
Hoe doe je dat dan als je niks te doen hebt. Dan komt je ego dus om de hoek kijken? Ik heb wel eens gehoord dat je je gedachten langs moet laten zweven maar geen oordeel moet geven over die gedachten. Maar om helemaal geen gedachten te hebben?
Dan kun je beter je ego opnieuw vormgeven dan de gedachten uit de weg te gaan lijkt me.
Ik ben ook maar wat aan het filosoferen hoor

Je doet er niks tegen
Ga ergens rustig zitten en ga het verzet eens voelen, ga eens kijken waar die ongelovelijke drang om 'iets' te doen vandaan komt.
Het is alleen maar je ego wat schreeuwt dat je niet rustig mag zitten dat er eerst x problemen opgelost moeten worden.
het KAN niet zo makkelijk zijn! maar verlichting/leven in het NU is WEL zo makkelijk en daarom is het ook zo moeilijk helaas.
Merk het zo vaak bij mezelf, vind het prachtig om te lezen over innerlijke vrede en meditatie en hoe het allemaal zou moeten werken maar als ik mediteer lang niet dagelijks omdat ik me er niet toe kan zetten.
En als ik dan ga zitten dan vind ik een kwartier MEGA-lang, er lijkt geen eind aan te komen.