abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90461516
Het vorige deel: Slank #1282 - Jurkjes, Boom Chicago, Kersthaters en borsthaar
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
pi_90461555
volgens mij is iedereen hier veeel dunner, maar misschien leuk ter inspiratie: http://www.curvesarethenewblack.blogspot.com/

curves!!

Al hebben ze wel allemaal een smalle taille en een mooi koppie :P Maar vond het gewoon een te leuke blog om niet te delen!
  zondag 26 december 2010 @ 16:21:56 #3
331 Merel
Be here now.
pi_90461637
Leuk! :)
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_90461655
Leuke tip PF! Ga hem opslaan.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_90461757
O er wordt voor mij gekookt vandaag :o Het lijkt net echt kerst ;)!!
  zondag 26 december 2010 @ 16:31:12 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_90461856
Mooie foto in de OP O+

Ik las al wat fijne kerstdagen-ervaringen, mooi dat het de slankies goed gaat veelal!

En een smak voor Jätje, hopelijk is alles uitgepraat :*

Ik heb gisteren kadootjes gedaan en gegourmet met vriendje, mamma, zus en haar vriend en oma! O+ Was tof :Y Vond het wel doodeng weer om oma met rollator door de sneeuw te begeleiden, maar alles is gelukt, dus yay O+

De vriend van mn mams zat in Mestreech, dus die kon helaasch niet komen ivm alle sneeuwval daar, dat was wel sneu.

Oh en zometeen gaan we naar de ouders en zus van vriendje voor gourmet part 2 :Y) En dan de komende dagen maar even vegetarisch :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_90462082
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 09:44 schreef loveli het volgende:
[..]

Volgende binnen 36 uur innemen, dan geen probleem.
Ah dat is een probleem, dan moet ik vroeg opstaan :').

Moeder staat in de file dus de gourmet moet even wachten. Kan ik meteen mooi klooien met mn foto's van het eten gisteravond. Bijna allemaal mislukt :'). Achja, het was iig lekker. En net op de bank in slaap gevallen. Ik zal wel moe geweest zijn ofzo.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 26 december 2010 @ 16:57:28 #8
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_90462585
wandelen was heerlijk! We zitten nu met zijn twaalf bij moeders. Het is nog gezellig maar we moeten nog een aantal uur....
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_90462654
Oh dat ben ik!
ik dacht al dat te topictitel me bekend in de oren klonk :o

leuk dat je m'n blog leuk vind principessaa farfallus :*
  zondag 26 december 2010 @ 17:08:46 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90462835
Hoi.
Niet meer actief op Fok!
pi_90462959
quote:
11s.gif Op zondag 26 december 2010 17:00 schreef Monita het volgende:
Oh dat ben ik!
ik dacht al dat te topictitel me bekend in de oren klonk :o

leuk dat je m'n blog leuk vind principessaa farfallus :*
Huh grappig! Post je hier ook mee? Ken hem via ellegirl :P!
pi_90464311
Hoi!

Leuke blog, Monita. En wat ben je mooi!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 26 december 2010 @ 18:15:21 #13
331 Merel
Be here now.
pi_90464533
Mm ja, ik hou eigenlijk nooit zo van die kijk-mij-nou-blogs. Maar ik vind het idee van de blog zelf wel leuk :)
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_90464577
Ik vind Monita ook mooi. En volgens mij heb ik ongeveer haar figuur... misschien iets minder vol, maar misschien niet, ik weet het niet!
pi_90464687
Lijstje:

O: 2x afbakpistoletje bruin met 1x ham/kaas, 1x appelgelei en roomboter
T: lychees, chocolade met noten
D: pasta met tomaat en olijven en bacon enzo
T: misschien stukje kerstkrans. Misschien niet
pi_90464941
Weer thuis. Bij mijn flat hing een briefje op de deur van de onderbuuv, die had weer lekkage. Of ik sneeuw wilde ruimen van mijn balkon. Tja. Ik heb het voor een deel kunnen weghalen, maar het ligt gewoon niet aan de sneeuw op mijn balkon, de lekkages komen door de houten voorgevels, het water kan niet weg en komt dus je huis binnen. Bij mijn was mijn tapijt kletsnat, de mat voor de deur kledder en de naden van de laminaat opgezet ;( ;( ;( Kennelijk had het vorige week flink gelekt. Ik hou mijn hart vast voor de komende twee dooidagen.

Verder de kledingkasten leeggemaakt en eentje uit elkaar gehaald, wasmachine vastgezet, TV weer in z'n doos gedaan.

En nu ben ik helemaal een beetje wanhopig :'( want er moet echt nog zoveel gedaan worden en in mijn nieuwe huis is geen enkele kamer af. Zelfs de badkamer niet (lag tegel los, die is gelijmd en moet opnieuw gevoegd...).

Kutsneeuw :( Als die niet gevallen was hadden we al vaker op en neer kunnen rijden met spullen etc. Het zal wel goedkomen, maar bleh for now.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_90465158
@ Merel: Leuk kleurtje, zelf met 't blauwe randje vind ik 'm al leuk :P

@ Vik: mweeh, da's niet leuk. Wat hebben ze gezegd dan?

@ Pief: ik ben wel zo curvy hoor :Y en leuk blog!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zondag 26 december 2010 @ 19:14:43 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90465562
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 18:49 schreef _aurum_ het volgende:
@ Vik: mweeh, da's niet leuk. Wat hebben ze gezegd dan?
Ik kan het er gewoon niet zo goed over hebben. Ik dacht dat ik er wel klaar mee was, maar er zit toch wel een hoop boosheid en m'n vertrouwen in mensen is gewoon beschadigd. Zeker omdat ik vanmiddag ook nog van m'n schoonzus hoorde dat haar broer een nieuwe collega heeft die van mijn school komt. Die had het al zien aankomen en was op tijd gevlucht.

Maar goed, nu is het wel weer goed :). Gezellig gegeten en iedereen is weg. Nachtwacht is ook weer naar Den Haag, ik ga morgenmiddag :).
Niet meer actief op Fok!
pi_90467115
Mjaah, dit is denk ik niet leuk om te horen, maar dat gevoel zal nog wel even blijven. Zeker tot het écht afgewikkeld is en je een andere baan hebt. Tijd heelt alle wonden enzo :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_90467191
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 19:14 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik kan het er gewoon niet zo goed over hebben. Ik dacht dat ik er wel klaar mee was, maar er zit toch wel een hoop boosheid en m'n vertrouwen in mensen is gewoon beschadigd. Zeker omdat ik vanmiddag ook nog van m'n schoonzus hoorde dat haar broer een nieuwe collega heeft die van mijn school komt. Die had het al zien aankomen en was op tijd gevlucht.

Maar goed, nu is het wel weer goed :). Gezellig gegeten en iedereen is weg. Nachtwacht is ook weer naar Den Haag, ik ga morgenmiddag :).
:* Nouja, je bent natuurlijk vreselijk genaaid door die school. Maar dat is lulligheid van andere mensen, iets wat je zelf niet in de hand hebt, en waar je helaas machteloos in bent. Dat je bent aangenomen, en je werk goed deed, dàt heb je wel zelf gedaan! En daarom zal het ook in de toekomst weer beter gaan: dat dit nu de verkeerde kant opging, lag niet aan jouw kwaliteiten! Probeer niet al te negatief te worden hierdoor, al is het best moeilijk na zo'n ervaring. Het belangrijkste is dat je zelf een goede juf bent en blijft!

Wij hebben net Thais gegeten met m'n vader, was erg lekker en leuk! Daarna nog langs de boulevard gewandeld, we waren zo'n beetje de enigen, dat was heel fijn. Valt best mee zo, de kerst >:O
  zondag 26 december 2010 @ 20:18:57 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_90467238
Ik heb ook wel zulke curves als het meiske in de onderste foto's heur. Alleen minder tiet ;(.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_90467257
En de mini maakt nog even de laatste stukjes chocoladetruffeltaart van gisteren (ik schat 4000 kcal per stuk :P ) soldaat :Y)
pi_90467369
Wat een leuke blog heb je met ons gedeeld P.f :)
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  zondag 26 december 2010 @ 20:41:48 #24
331 Merel
Be here now.
pi_90468176
quote:
Op zondag 26 december 2010 20:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb ook wel zulke curves als het meiske in de onderste foto's heur. Alleen minder tiet ;(.
Neehoor. Er is echt iets mis met jouw zelfbeeld. Of je spiegel.

Vik, als je eraan overhoudt dat je minder naïef bent in arbeidsrelaties is dat helemaal niet zo verkeerd. Heb je al meer gehoord van je advocaat, hoe gaat de afwikkeling nu verder?

Ik zit nog bij familie. Wel leuk, maar zal blij zijn als ik weer thuis ben. Kerst in je eentje is veel relaxter!
  zondag 26 december 2010 @ 21:20:51 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90469630
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 20:41 schreef Merel het volgende:

Vik, als je eraan overhoudt dat je minder naïef bent in arbeidsrelaties is dat helemaal niet zo verkeerd. Heb je al meer gehoord van je advocaat, hoe gaat de afwikkeling nu verder?

Ja, daar mag je wel vanuit gaan, dat ik een stuk minder naïef ben! School heeft deze week nog tijd om te reageren, daarna neemt de advocaat verdere stappen. Maar goed, kan wel even gaan duren allemaal. Intussen mogen ze in de stront zakken van mij en ga ik gewoon verder zoeken.

Ik ben ontzettend moe, dus ik ga zo lekker slapen, denk ik! Welterusten! :*.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')