denk dat het deze wordtquote:Smelt 1 eetl. boter in een pan en laat de fijngesneden sjalotten glazig stoven( niet kleuren). Blus met de rode wijn en doe er de frambozen bij ( hou een 10-tal grote frambozen voor de versiering). Voeg ? blokje kippenbouillon, tijm en laurier toe. Laat op een hevig vuur zonder deksel tot de helft inkoken.
Zoveel heeft zij nou ook niet te vertellen.quote:Op zondag 26 december 2010 15:51 schreef golfer het volgende:
Mogen wij er wel in posten of is het de bedoeling dat AnneXZ dit hele topic volpost?
Klinkt goed allemaal, Annequote:Op zondag 26 december 2010 15:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zoveel heeft zij nou ook niet te vertellen.
Is meer R&P stuff.
Overigens was men vol lof over het Kdiner gister.
De voorgerechten - de kalkoen was voortreffelijk mals en sappig dankzij 2 ons proscuitto onder zijn vel -
de groenten uit de oven - de tarte tain met verse vijgen.
En vrijwel alles biolog. verantwoord.
# had de bonnetjes en etiketten bewaard als bewijs voor schoonzus.
die is daar wél van.
Wat goedquote:Op zondag 26 december 2010 15:54 schreef AnneX het volgende:
Toen de zon hier nog scheen -om een uur of twaalf - een wandeling gemaakt op de rand van de polder.
Ruimte en wit.
Het leek wel een wintersportgebied !
Zelfs 2 x 1 minuut hardgelopen ! wow voor mijzelf.
hehe lekker veelquote:Op zondag 26 december 2010 16:00 schreef AnneX het volgende:
omdat het Kmis is: aardappelpuree van 1 kg. aard. met 100 gram boter - 100 slagroom en 100 melk.
Dat was tóch wel héel erg lekker.
hha nog meer! 7 ps 4 kg! had je Z uitgenodigd?quote:Op zondag 26 december 2010 16:12 schreef AnneX het volgende:
Er zijn alleen de twee poten over ! met 7 man van 4 kg kalkoen.
Met de biolog.verantwoorde kalkoen ging het nog bijna mis.
Want besteld en speciaal ervoor omgereden: was die niet geleverd ! 3 x 1000 excuses en ik zat er mooi mee.
Was het ook nog markt die ochtend - staat er één poelier ! - en die zei enigszins arrogant dat hij alleen maar biol. kip etc leverde En ik geloofde dat ! (maar)
Inderdaad jaquote:Op zondag 26 december 2010 16:28 schreef FutureFairytale het volgende:
film was leuk! goede animatie
heb net bekeken waar ik 15 jan ga optreden; Leerhotel het Klooster
ziet er wel tof uit
Yep, waren niet de mooiste maar kreeg ze vrijwel voor niks van de groenteboer. dus dan maar lekker sausje maken.quote:Op zondag 26 december 2010 15:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Klinkt goed ! en als je dan toch frambozen in huis hebt.
Moest je het echt bewijzen dan dat het bio wasquote:Op zondag 26 december 2010 15:57 schreef AnneX het volgende:
Overigens was men vol lof over het Kdiner gister.
De voorgerechten - de kalkoen was voortreffelijk mals en sappig dankzij 2 ons proscuitto onder zijn vel -
de groenten uit de oven - de tarte tain met verse vijgen.
En vrijwel alles biolog. verantwoord.
# had de bonnetjes en etiketten bewaard als bewijs voor schoonzus.
die is daar wél van.
heel mooi Bluezz!! nu regent het maar vandaag was het 4 graden boven nul, ouders en zusjes hebben een grote wandeling gemaakt. ik heb ongeveer 1,5 uur gedanst... was heerlijk en voelde me energiek, fit en heb ontzettend in mn eentje staan lachen om sommige liedjes waarop ik stond te dansenquote:Op zondag 26 december 2010 16:23 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wat goed
Ik gewoon bijna 3 kwartier flink aan de wandel met de top2000 in mijn oren en idd wat een prachtig zonnetje was het
Nog wat picjes met de foon gemaakt :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog een foto die nog op mijn foon stond van vorige week vrijdag met die enorme sneeuwval, vanaf mijn balie gemaakt ; als de doc zijn spreekkamerdeur open deed zag ik toen dit :
[ afbeelding ]
mooi dat je ze hebt iig! logisch dat het niet de mooiste zijn...niet echt de tijd nu voor frambozenquote:Op zondag 26 december 2010 16:31 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Yep, waren niet de mooiste maar kreeg ze vrijwel voor niks van de groenteboer. dus dan maar lekker sausje maken.
Ook ff de router geinstalleerd. Werd toch een tijd voor wireless hier.
Neu hoor , is meer een tik van mij om het te bewaren. Plus dat ik nog even alles moest optellen want de schoonouders wilden het betalen.quote:Op zondag 26 december 2010 16:31 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Moest je het echt bewijzen dan dat het bio was
Zo'n tarte tarin met verse vijgen lijkt me zoooooooo lekker
Toevallig heb ik de kweker/teler 500 meter verderop eens gesproken.quote:Op zondag 26 december 2010 16:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
mooi dat je ze hebt iig! logisch dat het niet de mooiste zijn...niet echt de tijd nu voor frambozen
en in januari eten mensen veel frambozen? ook in NL?quote:Op zondag 26 december 2010 16:43 schreef AnneX het volgende:
[..]
Toevallig heb ik de kweker/teler 500 meter verderop eens gesproken.
Dit is dé tijd voor hem om binnen te lopen.
Trucks vol klein fruikt als frambozen, bessen, bramen etc. vertrekken in deze weken naar bv. Engeland.
Vóor O&N "horen" de koelcellen leeg te zijn.
zeker doen, zwem je nog?quote:Op zondag 26 december 2010 16:51 schreef Bluezz het volgende:
En dat kleine fruit is nog gezonder dan alle appels & mandarijnen bij elkaar
Lekker FF die beweging, ik ben het ook weer aan het opvoeren
Ik vind zwemmen op zich wel lekker, maar inderdaad, zwembad is te vol en alleen baantjes trekken wel erg saaiquote:Op zondag 26 december 2010 17:02 schreef Bluezz het volgende:
Zwemmen ga ik in het voorjaar wel weer wat meer doen, en dan in andere vorm dan alleen banen trekken in een overvol bad
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Elke keer als ik op dinsdagavond sta te douchen voor ik het banenbad instap hoor ik lekkere ouwe disco in een donkerachtig doelgroepenbad waar iemand staat te gillen : nu omhoog 2maal 1 2 hop hop jaaaaaa en nog eentje 2 3 4 GOquote:Op zondag 26 december 2010 17:05 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik vind zwemmen op zich wel lekker, maar inderdaad, zwembad is te vol en alleen baantjes trekken wel erg saai
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zo, alles gesneden. Straks eens beginnen aan het frambozensaus. Ga zelf maar wat maken met laurier en rode wijnquote:Op zondag 26 december 2010 16:43 schreef AnneX het volgende:
[..]
Toevallig heb ik de kweker/teler 500 meter verderop eens gesproken.
Dit is dé tijd voor hem om binnen te lopen.
Trucks vol klein fruikt als frambozen, bessen, bramen etc. vertrekken in deze weken naar bv. Engeland.
Vóor O&N "horen" de koelcellen leeg te zijn.
dat vind ik ook het irritante. dat getrap van iedereen en ik iedere keer inhouden als er iemang langskomt. of een gast een baan naast me die snelzwemt en zn armen zo wild in het water gooit dat ik iedere keer mn hoofd moet wegdraaien voor de spetters.. + dat ik altijd een lekkere slok neem... kan ik niet tegenhoudenquote:Op zondag 26 december 2010 17:02 schreef Bluezz het volgende:
Zwemmen ga ik in het voorjaar wel weer wat meer doen, en dan in andere vorm dan alleen banen trekken in een overvol bad
hier mag je 3 proeflessen meedoenquote:Op zondag 26 december 2010 17:10 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Elke keer als ik op dinsdagavond sta te douchen voor ik het banenbad instap hoor ik lekkere ouwe disco in een donkerachtig doelgroepenbad waar iemand staat te gillen : nu omhoog 2maal 1 2 hop hop jaaaaaa en nog eentje 2 3 4 GO![]()
En dat prikkelt om het ook een keer te gaan doen, even uitzoeken of je een proeflesje mag meedoen
jaaquote:Op zondag 26 december 2010 17:27 schreef Bluezz het volgende:
@ Haag maak je picjes? Mag ook van je meisje
welke recepten?quote:Op zondag 26 december 2010 17:29 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga zo even 2 receptjes toevoegen voor het fokkookboek, dan kan ik ze weggooien en staan ze voor altijd online
De McD of KFC is vast wel open.quote:Op zondag 26 december 2010 17:37 schreef FutureFairytale het volgende:
ik heb al honger en we eten nog ff niet... alles voor gourmet moet nog klaargezet worden en ik mag nu niets doen
dat betekent straks alvast iets anders eten want ik kan nog wel 1,5 uur wachten
Die van de groentenquiche in eigengemaakte roomboterkaaskorstdeegquote:
zal van de gerechtjes wat foto's maken. van de dame nietquote:Op zondag 26 december 2010 17:27 schreef Bluezz het volgende:
@ AnneZZ dat kunnen de statines zijn in je cholremmers. Veel mensen hebben daar veel last van.
@ Haag maak je picjes? Mag ook van je meisje
te ver en te glad. ik ben nog aan het hongerlijden..quote:
jaa die eerste wil ik hebben!!quote:Op zondag 26 december 2010 17:55 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Die van de groentenquiche in eigengemaakte roomboterkaaskorstdeegen de aubergine lasagne. Heeft Isa weer wat te doen in haar nachtdienst
flauw hoor!quote:Op zondag 26 december 2010 17:57 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
zal van de gerechtjes wat foto's maken. van de dame niet
Ja het eten kost het minst tijd... al doen we het rustig aan het is met een half uur wel weer opquote:Op zondag 26 december 2010 18:35 schreef z80 het volgende:
zometeen de rotzooi opruimen van het koken.
altijd weer een scheve verhouding, lang bezig met het koken en de boel weer schoon te krijgen.
en een korte tijd bezig met het opeten.
Woei, dan lijk ik heel snel en zo! Want ik heb vannacht nachtdienstquote:Op zondag 26 december 2010 17:55 schreef Bluezz het volgende:
Die van de groentenquiche in eigengemaakte roomboterkaaskorstdeegen de aubergine lasagne. Heeft Isa weer wat te doen in haar nachtdienst
Isa!!!quote:Op zondag 26 december 2010 18:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Woei, dan lijk ik heel snel en zo! Want ik heb vannacht nachtdienst![]()
Hier sneeuwt het en ik heb de kachel maar aangedaan in huis
Ik had runderfiletvlees en dat mag mooi rosé zijn. Die ging met de prosciutto 25-30 minuten op 230 graden.quote:Op zondag 26 december 2010 19:34 schreef Den_Haag het volgende:
Golfer, uurtje in de oven op 175 graden in laagje vocht is toch prima voor een gevulde rollade. Las dat jij een half uurtje had gedaan?
de wildzwijn rollade heeft hier bijna 90 minuten in de oven gestaan. (na 60 minuten was de kern nog niet warm genoeg)quote:Op zondag 26 december 2010 19:34 schreef Den_Haag het volgende:
Golfer, uurtje in de oven op 175 graden in laagje vocht is toch prima voor een gevulde rollade. Las dat jij een half uurtje had gedaan?
nope geen idee, misschien dat ie t niet meer zo leuk vindt hier ofzoquote:Op zondag 26 december 2010 20:16 schreef FutureFairytale het volgende:
@ Memo; wat leuk van je vader! Leuke verrassing. Weet jij btw waarom FD al zolang niet hier is?
oh hmmquote:Op zondag 26 december 2010 20:17 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
nope geen idee, misschien dat ie t niet meer zo leuk vindt hier ofzo
Ja, maar dat kan er nog gewoon boven staan.quote:Op zondag 26 december 2010 20:14 schreef FutureFairytale het volgende:
@ Rijst; recepten bereiden duren bij mij altijd langer dan vermeldt staat. Toch vinden mensen het fijn om ongeveer te weten hoe lang ze bezig zullen zijn (zeker in deze tijden van drukte en haast).
Waarom schuldig voelen?quote:Op zondag 26 december 2010 20:30 schreef FutureFairytale het volgende:
ga me een soort schuldig voelen want anders had ik ze nog kunnen betrappen
ik zei een soort vanquote:Op zondag 26 december 2010 20:31 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Waarom schuldig voelen?
Misschien heeft je harde muziek ze wel weggejaagd
wiens schuld is het dan?quote:Op zondag 26 december 2010 20:34 schreef TAV74 het volgende:
Ik wacht nog op de dag dat jij je ook schuldig voelt over het uitsterven van de Mammoet FFT![]()
Jouw schuld natuurlijkquote:
De jouwe natuurlijk.quote:
daarom! was ik maar eerder geboren, dan kon ik er wat tegen doenquote:
Welke kleur lintje wil je hebben?quote:Op zondag 26 december 2010 20:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik zei een soort van
ik had foute apres ski muziek aan grotendeels. misschien konden ze dat niet aanhoren
ik ben een held![]()
Vooral dat neem ik haar kwalijk, gewoon te lui om het even te regelenquote:Op zondag 26 december 2010 20:37 schreef golfer het volgende:
[..]
ook jouw schuld is dat er nog steeds geen wereldvrede is.
oranjequote:Op zondag 26 december 2010 20:38 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Welke kleur lintje wil je hebben?
ik heb mn lintje binnen, ik heb genoeg gedaan. iemand anders zorgt maar voor worldpeacequote:Op zondag 26 december 2010 20:39 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Vooral dat neem ik haar kwalijk, gewoon te lui om het even te regelen
waar wil je naar toe? en wat wil je doen?quote:Op zondag 26 december 2010 20:44 schreef FutureFairytale het volgende:
onder het eten trouwens nog over vakanties gehad komend jaar en wat voor type we zijn. mn moeder en zusje willen graag dat ik met zo'n singlereis meega maar dat is hartstikke duur2 weken voor rond de ¤ 2500,- en dan alleen met logies/ontbijt en (meeste) excursies.
ik weet het niet maar ga wel zoeken want anders komt het er weer niet van
het liefst een combinatie. dingen zien en paar dagen eindigen in een resort aan het strandquote:Op zondag 26 december 2010 20:49 schreef z80 het volgende:
[..]
waar wil je naar toe? en wat wil je doen?
om te bakken aan het strand kun je de goedkoopste reis naar de zon nemen.
wil je iets meer zien wordt het wat meer uitzoekwerk.
al eens bij stip reizen gekeken (of als je een makro pas hebt bij bbi-reizen)quote:Op zondag 26 december 2010 20:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
het liefst een combinatie. dingen zien en paar dagen eindigen in een resort aan het strand
nope en nope... ik ben aan het kijken bij djoser, fox, baobab en koning aapquote:Op zondag 26 december 2010 21:00 schreef z80 het volgende:
[..]
al eens bij stip reizen gekeken (of als je een makro pas hebt bij bbi-reizen)
heb daar goede ervaring mee, en zijn niet duur.
Ze is inderdaad wel heel erg lelluk, maar ja...het gaat toch om het innerlijk.quote:Op zondag 26 december 2010 20:42 schreef FutureFairytale het volgende:
die onvrouwelijke lulluku boerin bij boer zoekt vrouw heeft nog aardige mannen om haar heen... waren alle leuke vrouwen op Relatieplanet al weg ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spaanse Schaep nu.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
even snel gekeken, zitten wel leuke bestemmingen tussen.quote:Op zondag 26 december 2010 21:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
nope en nope... ik ben aan het kijken bij djoser, fox, baobab en koning aap
Dat zijn volgens mij sowieso wel heel erg dure maatschappijenquote:Op zondag 26 december 2010 21:08 schreef FutureFairytale het volgende:
nope en nope... ik ben aan het kijken bij djoser, fox, baobab en koning aap
ik weet wel zeker.quote:Op zondag 26 december 2010 21:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat zijn volgens mij sowieso wel heel erg dure maatschappijen
dat bedoel ik! maar wel heel goed aangeschreven. weet jij een ander? ik zie deze prachtige reisquote:Op zondag 26 december 2010 21:24 schreef z80 het volgende:
[..]
even snel gekeken, zitten wel leuke bestemmingen tussen.
maar wat een prijzen.
Zoiets jaquote:Op zondag 26 december 2010 21:41 schreef z80 het volgende:
ik weet wel zeker.
leuke site als je nog niet weet waar naartoe, en vervolgens ergens anders de reis boeken.
whut?quote:Op zondag 26 december 2010 21:45 schreef PdeHoog het volgende:
En de Sint Jakobsschelpen (aka kabeljauwmedaillons want anders ging het vrouwelijk deel van het bezoek ze niet eten ) waren ook weer lekker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |