Stuur gewoon een brief naar dat adres.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:42 schreef Landgeld het volgende:
Maar, waar kan ik dat telnr vinden dan?
Ik denk dat de postbode niet heel blij wordt van alleen een naam en een woonplaats... En meer info krijg je niet vanuit je internetbankieren.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:42 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Stuur gewoon een brief naar dat adres.
Moet te doen zijnquote:Op zondag 2 januari 2011 22:45 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Ik denk dat de postbode niet heel blij wordt van alleen een naam en een woonplaats... En meer info krijg je niet vanuit je internetbankieren.
Dan ben ik nu door mijn 'goede' ideeën heenquote:Op zondag 2 januari 2011 22:51 schreef Sosha het volgende:
Volgens mij moet je tenminste 1,00 overmaken. Kleinere bedragen overmaken is mij nog nooit gelukt.
Wat schiet je daarmee op dan? Dan krijg je nog steeds alleen maar de naam en woonplaats van de ontvanger te zien, en die staat ook al op TS zijn rekeningafschrift, dus daar heeft ie niks aan.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:51 schreef Sosha het volgende:
Volgens mij moet je tenminste 1,00 overmaken. Kleinere bedragen overmaken is mij nog nooit gelukt.
Ja, dat laatste inderdaad, maar beter een paar weken wachten dan nooit je geld terug zien.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:59 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Wat schiet je daarmee op dan? Dan krijg je nog steeds alleen maar de naam en woonplaats van de ontvanger te zien, en die staat ook al op TS zijn rekeningafschrift, dus daar heeft ie niks aan.
En ik denk niet dat de ontvanger ineens bang wordt als ie 1 cent krijgt... Of wil je via het betalingskenmerk gaan communiceren? Dan is het te hopen dat de ontvanger regelmatig zijn bankrekening nakijkt, anders kan TS nog weken wachten...
Dan krijg je het helemaal niet terug vrees ikquote:Op zondag 2 januari 2011 22:50 schreef Dennis101 het volgende:
Je kunt wel die rekening volspammen door iedere keer 1 cent over te maken met de mededeling dat ze die 150 euro terug moeten storten.
Verrek, het kan nu ineens welquote:Op zondag 2 januari 2011 22:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan ben ik nu door mijn 'goede' ideeën heen
Edit: je kunt gewoon 1 cent overmaken, zojuist even getest.
Nee.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:48 schreef Landgeld het volgende:
Maar een telefoonnummer is niet te achterhalen via de ING dus?
Een incassobureau voor 150 euro lijkt me geen tof plan... Ja, TS heeft recht op het geld, maar de vraag is of het haalbaar gaat zijn als de ontvanger niet te vinden is of niet meewerkt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:44 schreef nerderick het volgende:
Je hebt recht op je geld, zie http://lexius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-6/artikel203. Even met je bank bellen, die zouden contact op kunnen nemen met de bank van de ontvanger van het geld en een verzoek doen tot terug storting. Krijg je het geld niet terug kan je altijd nog een incasso bureau in de arm nemen.
Ja, ik spreek uit ervaring en heb het geld terug gekregen
Tof is het niet, maar als je recht op het geld hebt moet je toch wat! De ontvanger moet wel te vinden zijn, het rekening nummer is bekend en als deze niet mee werkt kan je altijd nog beslag laten leggen op de rekening. Van 150 euro kan je een hoop leuke dingen doen, als het een tientje was geweest was het de moeite niet...quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:00 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Een incassobureau voor 150 euro lijkt me geen tof plan... Ja, TS heeft recht op het geld, maar de vraag is of het haalbaar gaat zijn als de ontvanger niet te vinden is of niet meewerkt.
En voor wie zijn die kosten denk jijquote:Op donderdag 6 januari 2011 08:56 schreef Cortax het volgende:
En beslag leggen en een incassobureau is gratis denk jij?
De bank stelt een onderzoek in. dat houdt in dat ze een brief sturen. Dit hebben ze neem ik aan al gedaan. Verder kan ING ook niets doen...quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:58 schreef Sosha het volgende:
Ik begrijp ook niet waarom dit zo lang duurt. TS, wat heeft de bank gezegd?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |