abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90434156
Laat ik dan ook maar eens een topic openen.
Als het goed is krijg ik 1 april de sleutel van mijn koopwoning. Er hoeft op zich niet al te veel aan te gebeuren. Enige project is een steunmuur uit (laten) breken en nieuwe keuken laten plaatsen.
Verder hier en daar een likje verf.

Pics

Huidige keuken

Eetkamer

Tekening nieuwe keuken

Badkamer (vorig jaar door huidige bewoners opgeknapt)

Woonkamer

Komende weken/maanden ga ik nog op zoek naar wat nieuwe meubels (zooi die ik hier heb staan was 4 jaar terug tweedehands. Verder wat verlichting en eens bedenken wat ik met de muren ga doen :D
pi_90440609
Gefeliciteerd!
Wat is het voor een huis?
Die badkamer is erg netjes :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_90450042
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 21:36 schreef Ml-etje het volgende:
Gefeliciteerd!
Wat is het voor een huis?
Die badkamer is erg netjes :Y
Tis gewoon een rijtjeswoning hier in t dorp. Die badkamer is idd erg relaxed.Wellicht had ik er zelf nog een bad ingezet als ik de kans had gehad. Dat was echter voor huidige bewoners geen optie en ga er nu echt niks meer aan veranderen.

Zit nog te denken wat ik boven met de ruimte moet doen. Uiteraard 1 masterbedroom. Daarnaast studieruimte. Verder heb ik dan nog 1 kamer en een huge zolder over. Zijn wel de betere vraagstukken des leven D:
pi_90471023
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 02:02 schreef dasorakel het volgende:

[..]

Tis gewoon een rijtjeswoning hier in t dorp. Die badkamer is idd erg relaxed.Wellicht had ik er zelf nog een bad ingezet als ik de kans had gehad. Dat was echter voor huidige bewoners geen optie en ga er nu echt niks meer aan veranderen.

Zit nog te denken wat ik boven met de ruimte moet doen. Uiteraard 1 masterbedroom. Daarnaast studieruimte. Verder heb ik dan nog 1 kamer en een huge zolder over. Zijn wel de betere vraagstukken des leven D:
Ben benieuwd wat je er allemaal mee gaat doen, keep us posted.
Alleen je topictitel is best apart :D dacht echt dat het iets geks was ipv een klustopic ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_90481954
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:55 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat je er allemaal mee gaat doen, keep us posted.
Alleen je topictitel is best apart :D dacht echt dat het iets geks was ipv een klustopic ;)
haha ja ik ben ook een beetje apart :D

Ik hou u op de hoogte.. duurt nog wel even ook voor ik sleutel heb. Dus komende weken met name de meubels uitzoeken. Als iemand nog een leuke meubeltent weet in omgeving amersfoort houd ik me aanbevolen :D
pi_95029020
Op speciaal verzoek eens een update. Sinds vrijdag heb ik de sleutel. Vrijdag gelijk aan de gang gegaan met een vriend en broer om behang er op 2 slaapkamers vanaf te halen. Dankzij een stoomapparaat ging dat gelukkig erg makkelijk.

Zaterdagochtend (met kater) met een andere vriend aan de gang gegaan om de zolder behangvrij te maken. Hier ook gelijk de vloerbedekking vandaan gehaald. Hier komt het laminaat wat ik nu reeds in mijn woonkamer heb liggen.

Ik had de bestaande keuken ook op marktplaats gezet onder vermelding gratis af te halen wel zelf demonteren. DIe beste man is een uur of zes a zeven bezig geweest om de boel eruit te kunnen halen.

Vandaag een vrije dag. Met een bevriend aannemer aan de gang geweest om keukenmuur eruit te halen en balk te plaatsen. Vanavond met een groep van een man of zeven de zolder en slaapkamers de eerste verfbeurt geven.

Foto's worden momenteel op internetgeflickerd. Dus deze zal ik ook binnenkort hier plaatsen.
pi_95030479
Vorderingen *O*
I reject reality and substitute my own
pi_95053667
[img]http://www.flickr.co[img]http://www.flickr.com/photos/61459824@N08/5589273250/in/set-72157626304927677/[/img]m/photos/61459824@N08/5588598335/in/set-72157626304927677/[/img]

Zo zag het er vrijdag nog uit voor het klussen begon

Tussenstand van zaterdag. Bleken nog prachtige tegels onder te zitten en nog een heerlijk jaren 70 verfje achter de bovenplint.

Fotootje van de zolder in de situatie voor het gepruts

grrrrrrrrrrrrrrr foto's lukken niet. Probeer deze maar ff voor de time being. Nu geen zin meer om post aan te passen. http://www.flickr.com/photos/61459824@N08/tags/klusfotos/
pi_95053750
Ik zie helemaal niets van de foto's :D :?
pi_95053770
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 23:52 schreef Bluezz het volgende:
Ik zie helemaal niets van de foto's :D :?
Nee ik ook niet... erug gaar. Krijg ook al niet de foto's van vandaag online omdat ik niet kan inloggen op flickr :S
pi_95054576

Nu dan?
pi_95054584
Zichtbaar, als setje ;)
I reject reality and substitute my own
  dinsdag 5 april 2011 @ 09:44:57 #13
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_95059593
Gefeli met je huis. Ik ga dit even volgen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_95061100
@error_404, welkom and thanks!

Nou ik kom mn flickr accountje niet meer in. Dan maar eens met de facebookfoto's proberen :D
Gisteren dus behoorlijk bezig geweest. Keukenmuur eruit. Tegels eraf. Dat 2e moest echt met een kanga gebeuren, waren in het beton gestort.
Met 3 man hebben we de balk geplaatst. Gevolg naast een hoop zooi:

's avonds met vier man bezig geweest met de zolder en 1 slaapkamer te schilderen. Op de slaapkamer moet nog 1 muur gedaan worden, dan kunnen we beginnen aan de volgende.
Dat ziet er ongeveer zo uit:

Vandaag heeft het huis even een adempauze, aangezien ik vandaag een avonddienstje te pakken heb. Morgen komen electricien en loodgieter voor de aansluitingen in de keuken. Daarnaast komt een vriend van me een koof maken om wat lelijke verwarmingsbuizen in de huiskamer en enkele vrienden komen weer helpen met het schilderen.

Planning om in het paasweekend over te gaan ziet er tot op heden makkelijk haalbaar uit. Keuken wordt de 15e geplaatst. Hierna hoeft alleen de vloer nog geschuurd te worden en de grote schoonmaak. :D
pi_95064357
Zorg dat de verwarmingsbuizen niet knel komen te zitten in de koof,dat voorkomt straks hinderlijke geluiden bij het krimpen en uitzetten. De koof kan soms als een klankkast gaan werken
pi_95092193
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:10 schreef exlurker het volgende:
Zorg dat de verwarmingsbuizen niet knel komen te zitten in de koof,dat voorkomt straks hinderlijke geluiden bij het krimpen en uitzetten. De koof kan soms als een klankkast gaan werken
Bedankt voor de tip. Ik was vanochtend bij de bouwmarkt het mdf vergeten. Mn vader werkte thuis en die heeft op basis van mijn behoorlijke ruime meting het mdf gehaald. Dus dat zit ook wel goed. :D
  Moderator woensdag 6 april 2011 @ 17:29:37 #17
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_95127115
Zorg ook dat je de gaten waar leidingen wellicht doorlopen niet te klein neemt, liever iets ruimer boren of zagen dan straks rare geluiden uit de leidingen die door het uitzetten of krimpen lawaai maken ;) :)

Het verwijderen van zo'n muur in de keuken moet je daar eigenlijk een vergunning voor hebben ? Hier hebben we binnenkort een soortgelijke situatie :)
pi_95143248
Nette toekomstige keuken.

Wat zijn de L X B afmetingen van die indeling? :)
pi_95144419
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Zorg ook dat je de gaten waar leidingen wellicht doorlopen niet te klein neemt, liever iets ruimer boren of zagen dan straks rare geluiden uit de leidingen die door het uitzetten of krimpen lawaai maken ;) :)

Het verwijderen van zo'n muur in de keuken moet je daar eigenlijk een vergunning voor hebben ? Hier hebben we binnenkort een soortgelijke situatie :)
Thanks, Er zijn inderdaad overal redelijke marges aangehouden voor wat betreft de koof.
Zover ik weet hoef je geen vergunning aan te vragen voor een dergelijke verbouwing. Ik had dat nagevraagd bij de aannemer.

Voor wat betreft de koof/
Dit was voor:

en dit na:

Net zoals alle muren moet het uiteraard nog geschilderd worden.

Verder een beetje puin geruimd in de keuken, lag een enorme berg stof en een 2e laag aangebracht in logeerkamer 1e laag in verf in the place where all the magic happens.

Komende dagen is het even rustig in huis. Avonddienstje te pakken. Zaterdag gaat stucadoor aan de gang, aannemer timmert balk af en zorgt dat de spotjes hierin komen te hangen. Ik ga zelf op zolder nog een balk, plinten en kozijn schilderen en vervolgens lekker een balletje trappen :D
pi_95145665
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:19 schreef SamAxe het volgende:
Nette toekomstige keuken.

Wat zijn de L X B afmetingen van die indeling? :)
Ik heb ff tekening van het inmeten erbij gepakt. 2,30 de breedte, 3m de lengte. Tussen de bar en spoelbak zit ongeveer 2meter.
  donderdag 7 april 2011 @ 19:56:18 #21
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95182214
Leuk huis. Je gaat lekker met klussen.
Mooie oplossing voor de buizen zo'n koof.
Over krap een maand krijgen wij ook de sleutel van onze woning waar de nodige buizen weggewerkt moeten worden.
Hoe zet je zo'n koof eigenlijk vast? Eerst wat balkjes tegen de muur en daar de plankjes aan vastschroeven?
Ik heb weinig kluservaring dus alle tips zijn welkom.

Succes met de rest van de klussen. Ik blijf het volgen.
pi_95211158
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:56 schreef Hallie het volgende:
Leuk huis. Je gaat lekker met klussen.
Mooie oplossing voor de buizen zo'n koof.
Over krap een maand krijgen wij ook de sleutel van onze woning waar de nodige buizen weggewerkt moeten worden.
Hoe zet je zo'n koof eigenlijk vast? Eerst wat balkjes tegen de muur en daar de plankjes aan vastschroeven?
Ik heb weinig kluservaring dus alle tips zijn welkom.

Succes met de rest van de klussen. Ik blijf het volgen.
Gracias. Het gaat inderdaad lekker. Nog 2 weken en dan verwacht ik over te gaan :D Moet ook wel. Ik moet 3 mei de sleutel inleveren van mn huidige woning.

Ik ben zelf ook totaal niet technisch. In dit geval heeft een vriend van me de koof vastgezet met overschilderbare kit tegen de muur aan. De zijkanten zijn erin geschroefd voro het geval er ooit iemand een keer bij moet. De radiatorknop zit ook achter de koof. Hoef ik in principe nooit bij omdat je toch de thermostaat hebt. Eventueel kan ik daar ook nog bij door 2 kleine stukjes los te schroeven :D
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:31:48 #23
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_95215372
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:29 schreef Vonkenboer het volgende:

Voor wijzigingen aan een draagmuur (eigenlijk de hele dragende constructie) in huis heb je een bouwvergunning nodig. Niet dragende muren mag je vergunningsvrij veranderen.

[edit:]
Bron: http://www.rijksoverheid.(...)51/verbouwingen.html
Het staat in de pdf pagina 2:
quote:
2. De draagconstructie van het gebouw verandert niet. Maakt u een
doorbraak in een dragende muur of verandert u de constructie
van het dak, dan moet u dus een omgevingsvergunning
aanvragen;

[ Bericht 27% gewijzigd door Xiphos op 08-04-2011 13:47:44 ]
[_] <- Sign here
pi_95234108
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 13:31 schreef Xiphos het volgende:

[..]

Voor wijzigingen aan een draagmuur (eigenlijk de hele dragende constructie) in huis heb je een bouwvergunning nodig. Niet dragende muren mag je vergunningsvrij veranderen.

[edit:]
Bron: http://www.rijksoverheid.(...)51/verbouwingen.html
Het staat in de pdf pagina 2:

[..]

Oepsie too bad ;)
pi_95323770
Hatsee vandaag en gisteren even aan het schilderen geweest en de boel een beetje opgeruimd beneden. Stucadoor is langs geweest en de balk is afgetimmerd. Zolder is nu afgelakt.

Resultaat:

Morgen weer met een paar man schilderen. Dan ben ik boven zo goed als klaar en hopelijk deze week beneden ook geschilderd.

Voor wat betreft de inrichting heb ik deze meubels gekocht (dressoir, eettafel, tv meubel en salontafel)

Deze lamp komt boven de eettafel te hangen

Voor wat betreft de inrichting moet ik nog kijken voor eetkamerstoelen en verlichting voor de woonkamer. Daarnaast is ook de aankleding nog een punt van aandacht.

Ik houd u op de hoogte :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')