Ja, mooi onderwerp.quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Alle duistere aspecten van MRI \o/
Ik moet wel zeggen dat sinds ik 2 jaar geleden in een MRI scanner ben gaan liggen, ik meer op BNW actief ben geworden..... kaaaching!quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Alle duistere aspecten van MRI \o/
Ga er dan zometeen nog even in, want het is bladstil op BNWquote:Op vrijdag 1 april 2011 00:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat sinds ik 2 jaar geleden in een MRI scanner ben gaan liggen, ik meer op BNW actief ben geworden..... kaaaching!
Er is in ieder geval genoeg te vinden over de gevaren van the secret, past wel binnen dat plaatjequote:Op vrijdag 1 april 2011 01:39 schreef Odysseuzzz het volgende:
Nieuw artikel over de gevaren van positief denken.
Ja, ligt dat ook niet een beetje in de lijn van "what the bleeb"?quote:
Er was wel een topic over dit soort dingen door Yogi in tru of w&t.quote:Op zaterdag 2 april 2011 01:33 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Er is in ieder geval genoeg te vinden over de gevaren van the secret, past wel binnen dat plaatje
Is, dat jullie weten, hier overigens (bnw / tru of w&t) ergens een inhoudelijke discussie gevoerd over Bem's "feeling the future" die binnenkort (of pas geleden misschien al) in JPSP is verschenen?
http://dbem.ws/FeelingFuture.pdf
Radins experiment (dat met die lichamelijke reactie) is al een tijd geleden weerlegd als een artefact van de gebruikte onderzoeksmethode. Het veld is niet zozeer beladen als wel zo naar binnen toe gekeerd dat er weinig betrouwbaars uit komt (voor de gein eens lezen wat de mensen zeggen die uiteindelijk uit dit onderzoeksveld zijn gestapt). Nu is dat geen probleem zolang het kliekje alleen binnen zichzelf blijft. De reden waarom er nu ophef is, is omdat de nieuwe paper in een gerenomeerd tijdschrift wordt gepubliceerd.quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:15 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ja, ligt dat ook niet een beetje in de lijn van "what the bleeb"?
Doen ze eerst net of een soort "Naive Realism" de huidige wetenschappelijke consensus zou zijn. Om er daarna een totaal gemystificeerde versie van iets wat op quantumfysica moet lijken tegenover te zetten.
Zie je ook bij andere zelfhulp boeken enz:
[..]
Er was wel een topic over dit soort dingen door Yogi in tru of w&t.
Daar kwam dit filmpje ook in voor:
Maar Rupert Sheldrake heeft nogal een aparte manier van dingen voorstellen. Dus daar vielen mensen dan weer lekker makkelijk overheen.
En het onderwerp is beladen met taboes. Ook daar een lezing over:
Verder heb ik van van zulke experimenten wel meer gehoord. Vooral de lichamelijke reactie op dingen die nog niet zijn gebeurd vind ik raar.
Dat vind ik ook het grote gevaar wat hierin schuil kan gaan.quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:49 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Radins experiment (dat met die lichamelijke reactie) is al een tijd geleden weerlegd als een artefact van de gebruikte onderzoeksmethode. Het veld is niet zozeer beladen als wel zo naar binnen toe gekeerd dat er weinig betrouwbaars uit komt (voor de gein eens lezen wat de mensen zeggen die uiteindelijk uit dit onderzoeksveld zijn gestapt). Nu is dat geen probleem zolang het kliekje alleen binnen zichzelf blijft. De reden waarom er nu ophef is, is omdat de nieuwe paper in een gerenomeerd tijdschrift wordt gepubliceerd.
Ik zal eens gaan zoeken naar die thread.
Helemaal eens met je secret-analyse, maar vaak wordt het weggezet als ongevaarlijke gekkigheid. Ik ben er van overtuigd dat het wel meer dan dat is, de "filosofie" kweekt namelijk ook totale onverschilligheid en extreem grote verantwoordelijkheid. Baan kwijt? Ik ga je niet helpen, het is je eigen schuld had je maar positiever moeten denken. Kanker? nja waarom doneren, die mensen moeten gewoon positiever doen. etcetc
Ah, je hebt hem al gevonden zie ik.quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:49 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Radins experiment (dat met die lichamelijke reactie) is al een tijd geleden weerlegd als een artefact van de gebruikte onderzoeksmethode. Het veld is niet zozeer beladen als wel zo naar binnen toe gekeerd dat er weinig betrouwbaars uit komt (voor de gein eens lezen wat de mensen zeggen die uiteindelijk uit dit onderzoeksveld zijn gestapt). Nu is dat geen probleem zolang het kliekje alleen binnen zichzelf blijft. De reden waarom er nu ophef is, is omdat de nieuwe paper in een gerenomeerd tijdschrift wordt gepubliceerd.
Ik zal eens gaan zoeken naar die thread.
Je kunt mensen moeilijk verbieden om iets onzinnigs te geloven of te schrijven, dat is nog gevaarlijker. Mensen moeten toch die ruimte hebben om hun eigen onzin en fouten maken.quote:Helemaal eens met je secret-analyse, maar vaak wordt het weggezet als ongevaarlijke gekkigheid. Ik ben er van overtuigd dat het wel meer dan dat is, de "filosofie" kweekt namelijk ook totale onverschilligheid en extreem grote verantwoordelijkheid. Baan kwijt? Ik ga je niet helpen, het is je eigen schuld had je maar positiever moeten denken. Kanker? nja waarom doneren, die mensen moeten gewoon positiever doen. etcetc
Probeer ik, maar ik kom maar niet van MSN af!quote:Op zaterdag 2 april 2011 13:06 schreef Bastard het volgende:
Genieten de bnw-ers ook van de lekkere zonneenergie?
Zon.quote:Op zaterdag 2 april 2011 13:06 schreef Bastard het volgende:
Genieten de bnw-ers ook van de lekkere zonneenergie?
Helemaal gemist, dank je wel!quote:Op zaterdag 2 april 2011 12:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vind ik ook het grote gevaar wat hierin schuil kan gaan.
Hoi Oompa, leuk dat je er weer bent
Heel vetquote:
Dat links-leggen stukje is wel heel erg herkenbaarquote:Op vrijdag 8 april 2011 20:41 schreef Odysseuzzz het volgende:
Whehehehe.![]()
Daily show over het nieuws dat Glen Buk gaat stoppen.![]()
http://www.thedailyshow.c(...)-7-2011-jamie-oliver
En dat stukje daarna met Jamie Oliver is ook interessant.
Wat is een dwerg cory?quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:12 schreef ATuin-hek het volgende:
Er stond een leuke verrassing op mij te wachten vandaagHele berg eitjes van m'n laatste over gebleven dwerg cory, en de laatste jonge die ze bij de locale dierenwinkel nog hadden. In de planten, op het glas etc. Nu nog afwachten of er over een paar dagen wat uit gaat komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |