SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://support.apple.com/kb/ht1352quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:24 schreef Snuf. het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik de hardeschijf van mijn mbp kan beveiligen voor een reset? Dus met een wachtwoord zodat ie als hij gestolen wordt bijvoorbeeld niet gerest kan worden.
Alvast bedankt
quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:51 schreef Tijn het volgende:
Ja, ik zit het op kantoor te doen en legde m'n lachende collega's gisteren al even uit dat het zo fijn is dat alles gelijk werkt op een Mac zonder gedoe enzo
quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
BizarAl dingen als PRAM en SMC gereset?
Jep, gedaan. Maakt niks uit.quote:
Skitch is inderdaad heel relaxed. De rest ken ik nog niet.quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:56 schreef jakkop het volgende:
Mijn apps van het jaar
Zo, bijna het einde van het jaar, tijd om een lijstje te maken met wat voor mij de apps van het jaar zijn. Sommigen zijn misschien wel wat ouder, maar dan heb ik ze dit jaar ondekt.
1Password - Password Management
Een app waarin je al je wachtwoorden kan opslaan, beveiligd door een master password. Kost 40 dollar en er zijn gratis alternatieven, maar voor mij is hij het geld waard dankzij een goeie UI. Ingewikkelde wachtwoorden genereren is niet voor iedereen handig (als je regelmatig vanaf iemands anders computer inlogd bv.), maar het is wel veilig. Ik heb de overstap gemaakt, en heb er nog zelden last van gehad.
Sparrow - Email
Als je het mij vraagt is mail.app een gedrocht, dus dit is een welkome vervanger. In de stijl van twitter-app Tweetie: strak, en zonder teveel functies. Momenteel nog met een paar functies te weinig eigenlijk, en hier en daar een bug, maar het is nog een beta, en het beloofd veel goeds. Nu alleen nog Gmail (of Google Apps), maar daar wordt binnenkort IMAP aan toegevoegd.
Ommwriter - Tekstverwerker zonder afleiding
Simpele, maar fijne app. Full screen typen, zonder enige afleiding. Zacht muziekje er bij, boompjes op de achtergrond, en zolang je je muis niet beweegt geen enkele knop te zien. Ook Growl wordt geblokkeerd. Erg fijn als ik even lekker door wil typen.
Skitch - screenshots
Screenshot-app met mogelijkheden voor annotatie etc. Zit netjes opgeborgen in de menubalk, én kan in-app uploaden.
Hoe heb je de HDD geformateerd? GUID tabel?quote:Op vrijdag 24 december 2010 18:23 schreef Tijn het volgende:
Ah, verbose booten wil 'ie helemaal niet als de Firewire disk als startup disk is ingesteld. Hij gaat dan gewoon wachten met een grijs scherm tot in de eeuwigheid.
Als ik m'n interne harddisk instel als startup disk, krijg ik wel allemaal output te zien als ik opstart met shift + command + V. Maar daar zitten verder geen rare meldingen tussen voor zover ik kan zien.
Jep. Anders zou-ie het via USB ook niet doen trouwens.quote:Op vrijdag 24 december 2010 20:45 schreef Junkie het volgende:
[..]
Hoe heb je de HDD geformateerd? GUID tabel?
Thnx, ik ga het maandag proberenquote:Bypass startup drive and boot from external (or CD).... CMD-OPT-SHIFT-DELETE
(Volgens mij is deze voor PowerPC's)
Het zijn 2 schijven van 1 TB per stuk in een behuizing. Op dit moment issie geconfigureerd als RAID-1 (mirror) dus hij toont zichzelf als een 1TB disk. Verder geen partities ofzo, gewoon 1 HFS+ (journaled) ding waar 930 GB op kan.quote:Zou het kunnen zijn dat het een 2TB schijf is? Heb je de HDD opgedeeld?
Ziet er op zich goed uit, ik ga er eens mee spelenquote:
Gimp is vergelijkbaar met Photoshop/Pixelmator, niet met illustrator.quote:Op vrijdag 24 december 2010 22:25 schreef Graseter het volgende:
Inkscape en Gimp zijn de enige die ik ken.
Ondanks X11 vind ik toch dat 'ie fijn werkt op de Macquote:Op vrijdag 24 december 2010 22:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ziet er op zich goed uit, ik ga er eens mee spelen
Maar ik heb 10.6.5 die staat er niet tussen?quote:Op vrijdag 24 december 2010 19:31 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
http://support.apple.com/kb/ht1352
Maar nu weet je wel waar je op kunt Googelen hè.quote:Op zaterdag 25 december 2010 11:04 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Maar ik heb 10.6.5 die staat er niet tussen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |