Ik heb het van Trouw geplukt maar ook andere sites melden het.quote:Politie Limburg-Zuid op sneeuwkettingen
MAASTRICHT (ANP) - De politie Limburg-Zuid is begonnen met het aanbrengen van sneeuwkettingen onder de patrouillewagens en -busjes. Dat zei een woordvoerder van het Zuid-Limburgse korps vrijdag.
Reden is onder meer het barre winterweer en de grote massa's sneeuw op de Limburgse wegen, die daardoor vaak onbegaanbaar zijn. Op veel plaatsen rijden automobilisten zich vast en moeten gesleept worden.
De auto's van de politie Limburg-Zuid zijn deels van vierseizoenbanden, deels van winterbanden voorzien. ,,Toch hebben we een flinke partij sneeuwkettingen laten komen, die we om te beginnen alvast onder de patrouillebusjes hebben aangebracht.''
Ja, verstandig is het wel.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:17 schreef MouseOver het volgende:
Ik vind het wel een verstandig besluit zeker met die busjes met achterwielaandrijving.
Zover als ik kon googlen niet. Het is niet alsof de politie ineens met alles wegkomt, alleen de brandweer mag sneeuwkettingen gebruiken onder speciale omstandigheden. Er is een reden dat je geen ijzer op je banden mag hebben behalve schade aan het wegdek: fietsers en voetgangers. Dat is de reden van die ijzeren ringen op vrachtwagenbanden, uitstekende moerkoppen.quote:Trouwens, de politie heeft toch een ontheffing van het rvv en sneeuwkettingen vallen daar ook onder.
Ik vind dat geen reden. De politie is geen partij die commerciele bergingsbedrijven moet gaan beconcurreren als overheid.quote:Op veel plaatsen rijden automobilisten zich vast en moeten gesleept worden.
Dat niet, maar het lijkt mij logisch dat de politie mobiel moet blijven en dat dat van hogere orde is dan de wettelijke bepaling.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:27 schreef Guus Muisarm het volgende:
Het is niet alsof de politie ineens met alles wegkomt,
Als een auto de ingang van de spoedeisende eerste hulp van een ziekenhuis blokkeert moet dat ding daar weg. Meteen. Dan doet concurrentie er niet meer toe.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:27 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Ik vind dat geen reden. De politie is geen partij die commerciele bergingsbedrijven moet gaan beconcurreren als overheid.
quote:Echte politiebeelden
Foto's en filmpjes van politiewerk bekijken? Word nu lid van
kombijdepolitie.hyves.nl
Leuk hoor. Alsof een ambulance die maar ook kan bereiken als de politie kettingen nodig heeft.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:33 schreef 2cv het volgende:
Als een auto de ingang van de spoedeisende eerste hulp van een ziekenhuis blokkeert moet dat ding daar weg. Meteen. Dan doet concurrentie er niet meer toe.
Ook de politie mag in uitzonderlijke gevallen alles makenquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:42 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, sneeuwkettingen zijn VERBOTEN in nederland met de uitzondering voor de brandweer in uitzonderlijke gevallen.
Ambulane met winterbanden en sneeuwkettingen + een flink hoger gewicht en dus meer grip versus sjonnnie met z'n 1.4 golfje met sportuitlaat, spoilers die door de sneeuw gedrukt moeten worden en 20cm brede zomerbanden waar nog maar amper profiel op zit.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:39 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Leuk hoor. Alsof een ambulance die maar ook kan bereiken als de politie kettingen nodig heeft.
Verder, wat doen ze daar met die ambulances eigenlijk? Ik neem aan dat er niet ineens geen vraag naar is.
Lol. Op GeenStijl is de dumpert vol met filmkes dat ze vanalles maken en er later NIET mee wegkomen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:44 schreef NietTeVolgen het volgende:
Ook de politie mag in uitzonderlijke gevallen alles maken
Je Sjonnie.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:46 schreef 2cv het volgende:
Ambulane met winterbanden en sneeuwkettingen + een flink hoger gewicht en dus meer grip versus sjonnnie met z'n 1.4 golfje met sportuitlaat, spoilers die door de sneeuw gedrukt moeten worden en 20cm brede zomerbanden waar nog maar amper profiel op zit.
Wie blijft er eerder steken denk je ?
Het lijkt mij duidelijk dat de Politie in dezen het recht heeft om kettingen te monteren.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:50 schreef Guus Muisarm het volgende:
Op voorhand er die kettingen onder frotten is nog niet "in uitzonderlijk geval" he.
Mij niet. Vooral omdat:quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:02 schreef DS4 het volgende:
Het lijkt mij duidelijk dat de Politie in dezen het recht heeft om kettingen te monteren.
Niet de wagens maar de busjes als eerste voorzien zijn.quote:die we om te beginnen alvast onder de patrouillebusjes hebben aangebracht.''
Let wel, ik ben niet tegen, het is een goede oplossing. Maar als jij rondknort op je kettingen krijg je een boete, had je maar moeten thuisblijven enzo. Of je zit vast en ze komen je lostrekken. Waar we weer op het punt van het beconcurreren van bergingsbedrijven zijn. De mensen komen tenslotte ook vast te zitten OMDAT kettingen verboden zijn.quote:Ik denk zelfs dat je als burger er nu mee weg komt in 40cm sneeuw. Dat is altijd afwachten, maar het zou toch apart zijn dat de politie met kettingen om rijdend jou gaat bekeuren.... omdat je met kettingen rijdt!
Die hebben denk ik de meeste problemen...quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:21 schreef Guus Muisarm het volgende:
Mij niet. Vooral omdat:
[..]
Niet de wagens maar de busjes als eerste voorzien zijn.
Dat denk ik dus niet. De gemiddelde agent is er nl. niet op uit om jou een oor aan te naaien en als er zoveel sneeuw ligt, dan zul je hoogstens het verzoek krijgen om ze weer te demonteren o de dichtstbijzijnde parkeerplaats.quote:Let wel, ik ben niet tegen, het is een goede oplossing. Maar als jij rondknort op je kettingen krijg je een boete, had je maar moeten thuisblijven enzo.
Dat ben ik wel met je eens.quote:Ik denk dat de wet ietwat aangepast moet worden.
Snappen dat het best denkbaar is dat een ambulance wel door de sneeuw komt en een andere auto niet. En die auto kan de weg van de ambulance versperren.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:52 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Je Sjonnie.
Maar wat moet ik verder met deze post? Foto's googlen van VW's die donuts draaien voor het ziekenhuis ofzo?
Dit is toch ook een uitzonderlijk geval voor de Politie in deze omstandigheden, maar de wet moet maar eens toestaan dat iedereen het mag gebruiken met zulk weer.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:42 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Ik heb het van Trouw geplukt maar ook andere sites melden het.
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, sneeuwkettingen zijn VERBOTEN in nederland met de uitzondering voor de brandweer in uitzonderlijke gevallen.
Ik zeg, politie in brandweer auto's laten rondknorren. We gaan geen regels overtreden als politie zijnde.
Je begrijpt m'n post niet helemaal denk ik. Waarom mag de politie wel sneeuwkettingen terwijl het verboden is?quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:07 schreef 2cv het volgende:
Snappen dat het best denkbaar is dat een ambulance wel door de sneeuw komt en een andere auto niet.
Ah, maar geen uitzonderlijk geval voor Bob de Bouwvakker?quote:Op vrijdag 24 december 2010 17:25 schreef AndreaW het volgende:
Dit is toch ook een uitzonderlijk geval voor de Politie in deze omstandigheden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |