Ze geven geen anti-biotica voor een oorontsteking. Pijnstillers en neusspray.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:05 schreef Marrije het volgende:
[..]
en je ab-kuur is al wel afgelopen?
en een neusspray mag je ook niet onbeperkt gebruiken, max 3 x p/d en niet langer dan een week dacht ik? Ben je klaar mee.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ze geven geen anti-biotica voor een oorontsteking. Pijnstillers en neusspray.
tja geen idee eigenlijk, wat 10 hazenruggen kostenquote:Op vrijdag 24 december 2010 13:09 schreef Teun_ZHV het volgende:
Ik neem aan dat die 75 euro alleen voor de kerst was bestemd. Dat vind ik fors. Maar goed, misschien zitten ze wel met tien man om tafel. Dan nog is het veel, maar zou het kunnen.
Niet standaard nee maar als het aan blijft houden wel. Zo werkt het hier iig.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ze geven geen anti-biotica voor een oorontsteking. Pijnstillers en neusspray.
Die grote hammen in de tapasbars die aan het plafond hangen. En dan de verse spullen die uitgestald zijn, wat dingen aanwijzen waar je zin in heb, glas fino erbij. Wat heerlijk lunchen toch altijd daar.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:04 schreef hondjes het volgende:
[..]
In Spanje heb je dat ook, een hele varkenspoot met mes en plank.
Daar doe je maanden mee, dus ik koop het nooit.
Sneeuwruimen?quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:12 schreef Ian_Nick het volgende:
Ik zit aan mijn derde "laatste peuk voordat ik de kou in ga"
Het gaat gelukkig wel beter dan eerst. Ik slik nu alleen nog maar één paracetamol per dag en voor het slapen gaan twee. Neusspray maar twee keer per dag.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:09 schreef Marrije het volgende:
[..]
en een neusspray mag je ook niet onbeperkt gebruiken, max 3 x p/d en niet langer dan een week dacht ik? Ben je klaar mee.
ja triest he, die is helemaal kapot, BQquote:Op vrijdag 24 december 2010 13:09 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik moest vanochtend meteen aan Beequeen denken. Die eerste dagen zal het huis zo leeg zijn zonder Mikey
Ik heb nog liever een goede bal gehakt. Mij maak je absoluut niet blij met een konijn of een ree. Het liefst gewoon stoof- of draadjesvlees met een vetrandje, maar ook dat eet ik misschien maar vier keer per jaar.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:11 schreef Marrije het volgende:
[..]
tja geen idee eigenlijk, wat 10 hazenruggen kosten
Met een beetje appelmoes erbij.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:14 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik heb nog liever een goede bal gehakt. Mij maak je absoluut niet blij met een konijn of een ree. Het liefst gewoon stoof- of draadjesvlees met een vetrandje, maar ook dat eet ik misschien maar vier keer per jaar.
Ik moet ook nog naar de super zo. Ik denk maar iets met wokken en noedels of rijst, gezien het vette, zoete en dierlijke geweld dat de komende dagen ongetwijfeld weer losbarst.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:12 schreef Ian_Nick het volgende:
Ik zit aan mijn derde "laatste peuk voordat ik de kou in ga"
quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:15 schreef BobdeStreamer het volgende:
Vanavond eet ik denk ik scampi's want die zijn in de aanbieding bij de buurtsuper.
Lees ik dit in een recept op internet:
Ingrediënten:- zak ingevroren scampi's (best bewaren in de diepvries of in de vuilbak)
- Knip de zak scampi's in een hoekje open. Knip nog eens omdat je gaatje te klein is en de scampi's er niet doorheen raken. Opgelet! Vooral de zak niet openscheuren want dan liggen je scampi's op de grond en kun je de zak niet meer gebruiken om de rest van de scampi's terug in op te bergen.- Haal zo'n 10 scampi's pp uit de zak en ontdooi ze in lauw water. Lauw wil zeggen dat je je hand er 10 minuten kan insteken zonder dat die erna rood of blauw ziet.
Het is verdomd lekker, maar met twee man is er geen doorkomen aan.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:11 schreef Gert het volgende:
[..]
Die grote hammen in de tapasbars die aan het plafond hangen. En dan de verse spullen die uitgestald zijn, wat dingen aanwijzen waar je zin in heb, glas fino erbij. Wat heerlijk lunchen toch altijd daar.
Als je time managementspellen leuk vindt, is Build-A-Lot zeker aan te raden!quote:Op vrijdag 24 december 2010 12:58 schreef Noek het volgende:
Oh ja, is dat leuk?
En ik wil eigenlijk wat vragen over boeken maar dat werd ook gevraagd in DIG en schijnbaar is dat een hele domme vraag dus ik durf het nauwelijks te stellen.
Mt z'n tweeën zo'n hele ham. Nee da's niet leuk. Da's meer voor een gezelschap.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:18 schreef hondjes het volgende:
[..]
Het is verdomd lekker, maar met twee man is er geen doorkomen aan.
Alles met ham, sla met ham, brood met ham, toen de rest maar weggegooid..
Nee, niet gratis maar gewoon waar en hoe? iBooks is gewoon kut of ik mis gewoon heel veel boeken, dat kan ook. Snap er niks van iig.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als je time managementspellen leuk vindt, is Build-A-Lot zeker aan te raden!
Hoe en waar je gratis boeken download, weet ik niet. Ik gebruik daarvoor de Kindle app.
Tot zover mijn kennis.
En ik kan Pino ook inzetten in die kerstspecial?
Ik download al mijn boeken en magazines van usenet.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, niet gratis maar gewoon waar en hoe? iBooks is gewoon kut of ik mis gewoon heel veel boeken, dat kan ook. Snap er niks van iig.
Nee, Pino is geen kerstvogel.
Time Management is leuk. Zo even downen.
Zinio heb ik wel maar dat zijn magazines. Ik wil gewoon boeken downloaden maar als je dat in DIG vraagt ben je een troll. I'm with stupid.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:27 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik download al mijn boeken en magazines van usenet.
Zinio al geprobeerd?
Zijn torrents geen idee?quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:33 schreef Noek het volgende:
[..]
Zinio heb ik wel maar dat zijn magazines. Ik wil gewoon boeken downloaden maar als je dat in DIG vraagt ben je een troll. I'm with stupid.
Ik ga me er vandaag maar eens in verdiepen. Heb toch geen hol te doen vandaag.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:34 schreef Dementor het volgende:
[..]
Zijn torrents geen idee?
Daar staan ook best veel e-books.
Kindle app in de app store. Dan kun je bij Amazon boeken kopen, maar dat is wel voornamelijk Engelstalig. Ik begreep ook iets half van bol.com in dat topic. Maar niet hoe je dat dan doet. Geen bol app zeker?quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:26 schreef Noek het volgende:
Nee, niet gratis maar gewoon waar en hoe? iBooks is gewoon kut of ik mis gewoon heel veel boeken, dat kan ook. Snap er niks van iig.
Nee, Pino is geen kerstvogel.
Time Management is leuk. Zo even downen.
Ik heb de Engelse versie, wist niet eens dat daar verschil in zit. Maar je kunt wel internationale bladen kopen?quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:36 schreef hondjes het volgende:
Zinio krijg ik in het Spaans![]()
Dat wordt een beetje moeilijk lezen
Vuze misschien?quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:33 schreef Noek het volgende:
[..]
Zinio heb ik wel maar dat zijn magazines. Ik wil gewoon boeken downloaden maar als je dat in DIG vraagt ben je een troll. I'm with stupid.
Je woont toch al sinds jaar en dag in Spanje?quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:47 schreef hondjes het volgende:
Zag net wel tijdschriften voorbij komen..
Maar ik denk als ik via startpagina ga, dat ik wel op nederlands of engels kom.
Komt natuurlijk omdat ik via vodafone esp internet.
Alles gaat dan via google in het spaans.
fok en Telegraaf en meer van die dingen staan bovenaan in de googlebar, dus kom ik gelijk op de Nederlandse sites.
Nee, sinds anderhalf jaar.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:07 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Je woont toch al sinds jaar en dag in Spanje?
Ohkeequote:Op vrijdag 24 december 2010 14:14 schreef hondjes het volgende:
[..]
Nee, sinds anderhalf jaar.
En eerst was het 4 weken Nederland , twee weken Spanje..
Nu hebben we het omgedraaid...4 weken Spanje, twee weken Nederland.
Want we hebben nog een bedrijf in Nederland.
Nee, dat verwachten we alleen van moslims die naar Nederland komenquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:22 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
OhkeeEn geen behoefte om de taal te leren van het land waarin je woont?
Jawel, maar we zijn steeds zo druk, en waren hier maar twee weken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:22 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
OhkeeEn geen behoefte om de taal te leren van het land waarin je woont?
Bullshit, ik ben ook netjes Duitsch gaan leren.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, dat verwachten we alleen van moslims die naar Nederland komen
Ed io italiano. Maar niet iedereen denkt er zo over.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:27 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Bullshit, ik ben ook netjes Duitsch gaan leren.
Dan moeten ze ook niet QQ'en dat ze iets niet begrijpen of niet geholpen worden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ed io italiano. Maar niet iedereen denkt er zo over.
Maar ik breng geld naar Spanje, door uit te geven.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, dat verwachten we alleen van moslims die naar Nederland komen
Mwah, als je in Amsterdam woont kan je je prima redden met Engels hoor. Maar om de cultuur helemaal te kunnen begrijpen moet je inderdaad de landstaal spreken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:28 schreef Ian_Nick het volgende:
Zoiets heet common fucking sense. Je wil jezelf toch verstaanbaar kunnen maken?
Mensen die in Nederland wonen en geen Nederlandsch spreken (of ze nou Turks, Marokkaans of Portofuckgoliaans zijn) zijn gewoon dom.
Ohja, ik vergat even dat alle Hadoufi's perfect Engels sprekenquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Mwah, als je in Amsterdam woont kan je je prima redden met Engels hoor. Maar om de cultuur helemaal te kunnen begrijpen moet je inderdaad de landstaal spreken.
Dat hoeft wat mij betreft niet eens, de cultuur begrijpen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Mwah, als je in Amsterdam woont kan je je prima redden met Engels hoor. Maar om de cultuur helemaal te kunnen begrijpen moet je inderdaad de landstaal spreken.
Vroeger waren het de Brabanders... Wonder what happenedquote:
wij hebben er bewust voor gekozen dat mijn man thuis geen nls spreekt, in de hoop dat de kinderen de nederlandse taal goed aangeleerd krijgen -via mij en via hem Engels.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:28 schreef Ian_Nick het volgende:
Zoiets heet common fucking sense. Je wil jezelf toch verstaanbaar kunnen maken?
Mensen die in Nederland wonen en geen Nederlandsch spreken (of ze nou Turks, Marokkaans of Portofuckgoliaans zijn) zijn gewoon dom.
Ik heb géén idee waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:33 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Vroeger waren het de Brabanders... Wonder what happened
Dat is iedereen voor zich natuurlijk, wat ze thuis doenquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
wij hebben er bewust voor gekozen dat mijn man thuis geen nls spreekt, in de hoop dat de kinderen de nederlandse taal goed aangeleerd krijgen -via mij en via hem Engels.
Voor Wilders was het een best jaartje, dacht ik zo.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:35 schreef remlof het volgende:
Dus dit is kerstmis
Wat heb je gedaan?
Alweer een jaar over
En stil blijven staan
eisen, lijkt me ook niet nee.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:35 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat is iedereen voor zich natuurlijk, wat ze thuis doen
Maar in het openbaar, in het dagelijks leven, op je werk kun je toch niet eisen dat ánderen een andere taal moeten spreken zodat jij het kan begrijpen?
Een inverse schaapje! :3quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:41 schreef Marrije het volgende:
Hoor ik net allemaal moeilijke geluiden uit de box, beetje huilerig, ga ik kijken, heeft ie zich bijna helemaal op zn buik gedraaid (en kan ie dus zelf niet terug op zn rug rollen)![]()
Helemaal met je eens, die opmerking van Remlof raakt dan ook kant noch wal in jouw geval.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:29 schreef hondjes het volgende:
[..]
Maar ik breng geld naar Spanje, door uit te geven.
Ik vraag hun niets, dus ze mogen in deze tijd wel blij met ons zijn.
EU burgers zijn dan ook tot helemaal niets verplicht in een andere EU-lidstaat.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:43 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Helemaal met je eens, die opmerking van Remlof raakt dan ook kant noch wal in jouw geval.
Erger nog: zag ik pas niet dat zelfs boven de ingang van het stadhuis in 2 talen is aangegeven dat het het stadhuis is?quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Mwah je moet jezelf wel kunnen legitimeren. :pquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:44 schreef remlof het volgende:
[..]
EU burgers zijn dan ook tot helemaal niets verplicht in een andere EU-lidstaat.
Jongeuh, touristen die ernaar gaan kijken natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Erger nog: zag ik pas niet dat zelfs boven de ingang van het stadhuis in 2 talen is aangegeven dat het het stadhuis is?
Er stond zowel "stadhuis" als "city hall"..... ik snap dat niet? Waarom moet een toerist in hemelsnaam op het stadhuis zijn, en waarom zou het voor een inwoner van 020 in het Engels moeten staan?
Because they won the war.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Erger nog: zag ik pas niet dat zelfs boven de ingang van het stadhuis in 2 talen is aangegeven dat het het stadhuis is?
Er stond zowel "stadhuis" als "city hall"..... ik snap dat niet? Waarom moet een toerist in hemelsnaam op het stadhuis zijn, en waarom zou het voor een inwoner van 020 in het Engels moeten staan?
Ik heb anders een hoop dingen die ik MOET doenquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk omdat Amsterdam zich wil profileren als internationale stad. Niet onterecht natuurlijk, want ze zijn zo rijk geworden door de handel met het buitenland.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar inburgeren hoort daar niet bijquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:45 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ik heb anders een hoop dingen die ik MOET doen
En het is hier hartstikke gezellig met 175 verschillende nationaliteiten.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk omdat Amsterdam zich wil profileren als internationale stad. Niet onterecht natuurlijk, want ze zijn zo rijk geworden door de handel met het buitenland.
Ik ken al een bietje neederlands :3quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar inburgeren hoort daar niet bij
Heel goed!quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:47 schreef Ian_Nick het volgende:
Ik inburger als een motherfucker trouwens; HET IS FRIET.
Dus als iemand maar geld komt brengen dan is er geen reden tot aanpassen meer?quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:43 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Helemaal met je eens, die opmerking van Remlof raakt dan ook kant noch wal in jouw geval.
Das lekker snelquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:41 schreef Marrije het volgende:
Hoor ik net allemaal moeilijke geluiden uit de box, beetje huilerig, ga ik kijken, heeft ie zich bijna helemaal op zn buik gedraaid (en kan ie dus zelf niet terug op zn rug rollen)![]()
181quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:46 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En het is hier hartstikke gezellig met 175 verschillende nationaliteiten.
En de ervaring leert dat zelfs jonge Spanjaarden nauwelijks Engels spreken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:48 schreef Leandra het volgende:
de Engelsen komen daar ook en masse hun geld brengen, dus misschien moeten ze ook maar zorgen dat ze Engels spreken?
Oh, het is onderdeel van de Amsterdamse bezienswaardigheden...quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:45 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Jongeuh, touristen die ernaar gaan kijken natuurlijk.
Ja, en?quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:50 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En de ervaring leert dat zelfs jonge Spanjaarden nauwelijks Engels spreken.
Zodra dat de voertaal wordt van de instanties waar je als burger mee te maken hebt en van de winkels waar je inkopen doet... Ja.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:50 schreef Jian het volgende:
Veruit de meeste mensen op de wereld spreken Chinees (Mandarijn), dus ik vind dat we dat gewoon allemaal moeten gaan spreken. Hebben we ook geen gezeik meer over de taal bij inburgering, gewoon wereldwijd ChineesZo!
Goed, hoewel de nachten me redelijk slopen (en de spierpijn in m'n armen en nek) maar hij doet het verder goedquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:52 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja![]()
Hoe gaat het met jouw baby? Ook alweer 24 dagen zag ik in je tikker.
Dat duurt niet zo lang meer, Griekenland en Spanje worden al langzaam overgenomen door de Chinezenquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:53 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Zodra dat de voertaal wordt van de instanties waar je als burger mee te maken hebt en van de winkels waar je inkopen doet... Ja.
Nou ja, daar ben ik het dan weer niet mee eens, maar als je alleen maar geld komt brengen en verder niets nodig hebt, dan lijkt het mij niet noodzakelijk dat je de taal leert. 't Is wel handig, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb vooral te stellen met Spanjaarden in Amsterdam die mij "Hardrock Café" toeschreeuwen en die dan verwachten dat ze mijn uitleg in het Engels opeens wel kunnen verstaan terwijl ze niet eens weten wat "left" betekent.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en?
Heb je wel eens meegemaakt hoe die Britten zich daar gedragen? Die denken daar een restaurant te kunnen beginnen, en als ze bij de slager niet weten hoe ze rundergehakt in het Spaans moeten bestellen dan zeggen ze het gewoon 3 keer in het Engels... en telkens harder.
Afrika is al voor een groot deel in Chinese handen, doen die gasten goedquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:55 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat duurt niet zo lang meer, Griekenland en Spanje worden al langzaam overgenomen door de Chinezen
Poeh dat zijn lange voedingen, hier vanaf het begin zo'n 20 min tot 10 a 15 min de laatste tijd. Dus hij groeit goed? Als hij niet zelf was wakker geworden zou ik m nog ff lekker hebben laten slapen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Goed, hoewel de nachten me redelijk slopen (en de spierpijn in m'n armen en nek) maar hij doet het verder goed![]()
Ik twijfel of ik hem wakker zal maken, laatste voeding begon om 11.15 (en dat duurt dan al met al bijna een uur) en hij slaapt nu nog....
Herstel, hij ligt zich uit te rekken, ik gok dat ik zo ook wat uit de box hoor
Naja dan nog heb je te maken met belastingen al dat soort dingen. Gewoon, je burgerlijke verplichtingen. En je moet toch altijd inkopen doen? Wat dan, altijd en overal verwachten dat anderen zich aan jou aanpassen omdat jij de centen hebt?quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:56 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Nou ja, daar ben ik het dan weer niet mee eens, maar als je alleen maar geld komt brengen en verder niets nodig hebt, dan lijkt het mij niet noodzakelijk dat je de taal leert. 't Is wel handig, dat dan weer wel.
Pcies en als er eerdaags geen nummertjes meer staan op de Chinese Menukaart, dan is het toch mooi meegenomen dat je evengoed je Bami Panjan kan bestellenquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:57 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Afrika is al voor een groot deel in Chinese handen, doen die gasten goed
Hier zijn het van die 25 min. ene kant, luier verschonen, 25 min. andere kant voedingen.... dus dan ben je zo een uur verder voor je weer kunt proberen te slapenquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:58 schreef Marrije het volgende:
[..]
Poeh dat zijn lange voedingen, hier vanaf het begin zo'n 20 min tot 10 a 15 min de laatste tijd. Dus hij groeit goed? Als hij niet zelf was wakker geworden zou ik m nog ff lekker hebben laten slapen.
Aanpassen is iets anders dan de taal moeten leren denk ik? Natuurlijk hou je rekening met je omgeving, maar ik vind het heel wat anders als je ergens de hand ophoudt dan wanneer je geld komt brengen en geen aanspraak doet of gemeenschapsgeld.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:58 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Naja dan nog heb je te maken met belastingen al dat soort dingen. Gewoon, je burgerlijke verplichtingen. En je moet toch altijd inkopen doen? Wat dan, altijd en overal verwachten dat anderen zich aan jou aanpassen omdat jij de centen hebt?
Maar raad eens wat Jian, de bevolkingspyramide ziet er daar door die 1-kindpolitiek nog een stukje beroerder uit dan hier. Over 20 jaar is het gedaan met de Chinese groei, in ieder geval qua inwoneraantal.quote:Op vrijdag 24 december 2010 14:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Pcies en als er eerdaags geen nummertjes meer staan op de Chinese Menukaart, dan is het toch mooi meegenomen dat je evengoed je Bami Panjan kan bestellen
Dat is dan ook precies wat ze willen bereiken, pas dan kunnen ze allemaal substantieel rijker worden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:03 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Maar raad eens wat Jian, de bevolkingspyramide ziet er daar door die 1-kindpolitiek nog een stukje beroerder uit dan hier. Over 20 jaar is het gedaan met de Chinese groei, in ieder geval qua inwoneraantal.
Je was me voorquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is dan ook precies wat ze willen bereiken, pas dan kunnen ze allemaal substantieel rijker worden.
Een beetje arrogant is het misschien wel, maar 't is in het geval van Hondjes tevens een feit. Trouwens, alle vakantiegangers doen dat ookquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:01 schreef Disana het volgende:
Ik vind 'je geld komen brengen' een beetje arrogant klinken. Alsof je daar komt om de arme inwoners te helpen en het niet voor jezelf doet.
Maar het is natuurlijk gewoon een feit dat je van de voordelen van hun land komt profiteren.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:05 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Een beetje arrogant is het misschien wel, maar 't is in het geval van Hondjes tevens een feit. Trouwens, alle vakantiegangers doen dat ookOf de ontvangende partij arm is kun je uit die uitspraak niet afleiden.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is dan ook precies wat ze willen bereiken, pas dan kunnen ze allemaal substantieel rijker worden.
Die kan ik niet volgen. Minder handjes betekend tevens minder groei.Hier kost de vergrijzing miljarden, dat zal daar niet veel anders zijn.quote:
Ze hebben al handjes zat. En de meeste handjes zitten nu nog zwaar onder de armoedegrens.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:06 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
[..]
Die kan ik niet volgen. Minder handjes betekend tevens minder groei.Hier kost de vergrijzing miljarden, dat zal daar niet veel anders zijn.
Jep, en andersom profiteert het land van duizenden bejaarden die daar overwinteren. Zo helpen ze elkaar de winter doorquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk gewoon een feit dat je van de voordelen van hun land komt profiteren.
Dus zeg ik dat 'geld komen brengen' de lading niet dektquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:07 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Jep, en andersom profiteert het land van duizenden bejaarden die daar overwinteren. Zo helpen ze elkaar de winter door
Precies, minder handjes betekend in jouw visie dat je dan hun rijkdom kunt verdelen over minder mensen. Maar er is niet zoveel te verdelen, die armen hebben immers nietsquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze hebben al handjes zat. En de meeste handjes zitten nu nog zwaar onder de armoedegrens.
Jaquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:53 schreef Leandra het volgende:
[..] en als ze bij de slager niet weten hoe ze rundergehakt in het Spaans moeten bestellen dan zeggen ze het gewoon 3 keer in het Engels... en telkens harder.
Jawel hoor, die zouden zo aan de slag kunnen in de sterk groeiende industrie. Tenminste als er geen arbeidsoverschot was. Vandaar die geboortebeperking van staatswege.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:08 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Precies, minder handjes betekend in jouw visie dat je dan hun rijkdom kunt verdelen over minder mensen. Maar er is niet zoveel te verdelen, die armen hebben immers niets
Het is ook maar een (ingeburgerde) uitdrukking hoor, til er niet te zwaar aan. Ik doe dat in ieder geval niet.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Dus zeg ik dat 'geld komen brengen' de lading niet dekt
De Chinezen hebben het aantal mensen dat onder een bepaalde armoedegrens leeft in zo'n 20 jaar met tweederde verminderd Scholing en gezondheidszorg is er in principe voor iedereen en beter geregeld als in menig westers land. Laat ze maar schuivenquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:08 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Precies, minder handjes betekend in jouw visie dat je dan hun rijkdom kunt verdelen over minder mensen. Maar er is niet zoveel te verdelen, die armen hebben immers niets
Er valt af en toe eens een flatgebouw om maar dat mag de pret niet drukken.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:12 schreef Jian het volgende:
[..]
De Chinezen hebben het aantal mensen dat onder een bepaalde armoedegrens leeft in zo'n 20 jaar met tweederde verminderd Scholing en gezondheidszorg is er in principe voor iedereen en beter geregeld als in menig westers land. Laat ze maar schuiven
Ik bespeur enige tegenstrijdigheid. Als die industrie zo sterk groeit, dan heb je ze toch nu en in ieder geval straks nodigquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Jawel hoor, die zouden zo aan de slag kunnen in de sterk groeiende industrie. Tenminste als er geen arbeidsoverschot was. Vandaar die geboortebeperking van staatswege.
Er zijn meer Chinezen dan dat de snelgroeiende industrie nodig heeft. Daarom kunnen ze ook zo goedkoop produceren. Maar om het hele land, inclusief bewoners, het economisch beter te laten gaan heb je juist wat krapte nodig op de arbeidsmarkt, dan gaan de lonen omhoog.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:14 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik bespeur enige tegenstrijdigheid. Als die industrie zo sterk groeit, dan heb je ze toch nu en in ieder geval straks nodig
Goed, ik vertel hier ook maar over dat wat ik afgelopen of vorig jaar ergens las van iemand die er wat meer kijk op heeft dan ik.
En hij had het zo goed voor elkaar.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:14 schreef Dementor het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_help_egbert_de.html
Het gaat helaas niet zo goed met meneer Hennen.
Rare hondjes! Heb je computer op het kerstmenu staan? Men neme ene computer! Langzaam aan de kook brengen, maar niet laten doorkoken?quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:28 schreef hondjes het volgende:
Mijn computer kookte ervan over.
PATS en weg was alles
Heb hem maar even laten afkoelen..
Ik moest vooral om hem lachen, als jij denkt dat ik zo in elkaar zit valt me dat wel tegen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:24 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En hij had het zo goed voor elkaar.
De Chinesen beperken al decennia lang de bevolkingsgroei volgens mij.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Er zijn meer Chinezen dan dat de snelgroeiende industrie nodig heeft. Daarom kunnen ze ook zo goedkoop produceren. Maar om het hele land, inclusief bewoners, het economisch beter te laten gaan heb je juist wat krapte nodig op de arbeidsmarkt, dan gaan de lonen omhoog.
En daarom wil de Chinese regering dus de bevolkingsgroei beperken.
Zo simpel is het Teun!quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:28 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Als je economisch (als land dan hè) goed wil draaien, dan moet je veel macht hebben.
Check de PI.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:28 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik moest vooral om hem lachen, als jij denkt dat ik zo in elkaar zit valt me dat wel tegen.
Ook macht is maar tijdelijk: "What goes up must go down".quote:
Er gaat in ieder geval een prijsje vallen op één van mijn loten, dat kan niet andersquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:35 schreef Dementor het volgende:
De hoofdprijs van de staatsloterij gaat vallen op IQ 004197.
Straatjes zijn ook leuk, boulevards nog leuker.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:36 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Er gaat in ieder geval een prijsje vallen op één van mijn loten, dat kan niet anders
Wie koppelt er macht nu automatisch aan een dictator? Dat is een bepaalde vorm van macht en een vrij goede voor een korte periode maar niet voor lang.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:34 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ook macht is maar tijdelijk: "What goes up must go down".
Anders had de wereld nog wel wat meer dictators gekend dan nu het geval is.
We sturen Teun erop af.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:38 schreef De_Kardinaal het volgende:
De Verenigde Staten is het armste land ter wereld, maar wat doet schuld er toe als niemand het durft te innen?
Die was grappig!quote:
Er zijn meerder vormen van macht, dat is waar. Misschien moet het wel zijn: "Er zijn meerdere vormen van onmacht". Elkaar in een houdgreep houden is er zo eentje. Iets wel willen innen van iemand die niets heeft is er ook eentje. Je kunt maar beter hopen dat er een tijd komt dat er wel wat valt te innen? Ik ben er te simpel voor Kardinaal, ik kan het niet compleet doorgronden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:38 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wie koppelt er macht nu automatisch aan een dictator? Dat is een bepaalde vorm van macht en een vrij goede voor een korte periode maar niet voor lang.
De Verenigde Staten is het armste land ter wereld, maar wat doet schuld er toe als niemand het durft te innen?
Acceptgirokaart vandaag binnen, ligt bij mijn ouders. Speciaal voor jou, gij ongelovige Thomas, ga ik hem scannen. Dat wordt de eerste week van januariquote:
Echte macht is het niet hoeven uitoefenen van je macht.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:44 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Er zijn meerder vormen van macht, dat is waar. Misschien moet het wel zijn: "Er zijn meerdere vormen van onmacht". Elkaar in een houdgreep houden is er zo eentje. Iets wel willen innen van iemand die niets heeft is er ook eentje. Je kunt maar beter hopen dat er een tijd komt dat er wel wat valt te innen? Ik ben er te simpel voor Kardinaal, ik kan het niet compleet doorgronden.
Ik ken glazenwassers die verdienen ongeveer ¤ 700,00 per dag zonder HBO diplomaquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:28 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Hier is een HBO diploma al niet zoveel meer waard, want er zijn er inmiddels heel veel die dat hebben.
Ja, da's die anderequote:Op vrijdag 24 december 2010 15:35 schreef Dementor het volgende:
De hoofdprijs van de staatsloterij gaat vallen op IQ 004197.
Ik ken ze niet maar je punt is duidelijk. Het simpele handwerk kan inderdaad bij weinig aanbod en veel vraag veel geld opleveren. Maar dat schreef ik al ergens.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:48 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik ken glazenwassers die verdienen ongeveer ¤ 700,00 per dag zonder HBO diploma
Koop dan twee halve. 13 miljoen is best een leuk bedrag en ik begrijp die kopers van hele loten nooit zoquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:50 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik ga er één kopen met eindcijfer pi.
exactquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:50 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik ken ze niet maar je punt is duidelijk. Het simpele handwerk kan inderdaad bij weinig aanbod en veel vraag veel geld opleveren. Maar dat schreef ik al ergens.
Een simpele onderwijsgraad Engels halen en in China een school beginnen is momenteel ook wel lucratief. Ik correspondeer met iemand die ik van vroeger ken en daar een paar jaar geleden gestart is. Zijn mails gaan de laatste tijd helaas bijna alleen nog maar over geld.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:50 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik ken ze niet maar je punt is duidelijk. Het simpele handwerk kan inderdaad bij weinig aanbod en veel vraag veel geld opleveren. Maar dat schreef ik al ergens.
Ik begrijp die 2 prijzen van 27,5 miljoen niet, doe dan gewoon 2 van elk 3 miljoen en nog eens 25 van een miljoen ofzoquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:51 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Koop dan twee halve. 13 miljoen is best een leuk bedrag en ik begrijp die kopers van hele loten nooit zo
Dat is niet leuk schrijvenquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:53 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Zijn mails gaan de laatste tijd helaas bijna alleen nog maar over geld.
Het schijnt dat er meer kopers zijn bij één grote prijs dan bi meerdere kleintjes.quote:Op vrijdag 24 december 2010 15:55 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik begrijp die 2 prijzen van 27,5 miljoen niet, doe dan gewoon 2 van elk 3 miljoen en nog eens 25 van een miljoen ofzo
In mijn vriendenkring is er nauwelijks een relatie te zien tussen behaalde diploma's en inkomens. Mijn vriend die het beste in de slappe was zit heeft zelfs de LTS niet afgemaaktquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:50 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Een school beginnen in China, een avontuurquote:Op vrijdag 24 december 2010 15:53 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Een simpele onderwijsgraad Engels halen en in China een school beginnen is momenteel ook wel lucratief. Ik correspondeer met iemand die ik van vroeger ken en daar een paar jaar geleden gestart is. Zijn mails gaan de laatste tijd helaas bijna alleen nog maar over geld.
Is dat porno?quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Even tussendoor...
Een bedankje voor Bob !
Bob, de dvd's zijn binnen, helemaal perfect en dankzij de ploatjes die je me
gestuurd had heb ik al de hoesjes kunnen freubelen en zitten de DVD's dus
keurig ik de hoesjes
Tis net echt !![]()
Dank je wel !!!![]()
[ link | afbeelding ]
nee viespeuk... een hele mooie romantische seriequote:
Dat is niet ongewoon!quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:01 schreef remlof het volgende:
[..]
In mijn vriendenkring is er nauwelijks een relatie te zien tussen behaalde diploma's en inkomens. Mijn vriend die het beste in de slappe was zit heeft zelfs de LTS niet afgemaakt
In de tijd dat het op tv kwam vond ik het aardig pornoquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
nee viespeuk... een hele mooie romantische serie![]()
dit is wel porno![]()
kiek maar effe ...
http://www.wimp.com/animalvoiceovers/
Mijn moeder had die serie vroeger op videobandquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Even tussendoor...
Een bedankje voor Bob !
keurig ik de hoesjes
Tis net echt !![]()
Dank je wel !!!![]()
[ link | afbeelding ]
In het begin ging het ook meer over andere zaken en tegenwoordig wil hij nogal eens de boel omrekenen in het aantal BMW's dat hij ervoor zou kunnen kopenquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:01 schreef Jian het volgende:
[..]
Een school beginnen in China, een avontuurJe zou toch zeggen dat ie over meer zou kunnen vertellen dan over geld
Maar hij sprak wel Spaansquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ow... ja... Honda voorzichtig met Ham bestellen in Spanje![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)m__niet_horen__.html
weet je wat me opviel???quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:05 schreef Deisyy het volgende:
![]()
[..]
In de tijd dat het op tv kwam vond ik het aardig porno![]()
Lief van Bob
jah... en dan wordt ze verliefd op die lelukkerd enzoquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:06 schreef Jian het volgende:
[..]
Mijn moeder had die serie vroeger op videobandDat is met die vent met dat litteken, dat is het enige dat ik er nog van weet
Ja dat zag ik ook op je fotoquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
weet je wat me opviel???
serie 1,2,3 en 5 is vanaf 12 jaar en serie nr, 4 vanaf 16 jaar...
dus ik gaat maar beginnen bij serie 4 denk ik![]()
nee tuurlijk niet, geintje, ik begin bij het begin
en jah..... is echt heel lief van Bob en ik ben er ook heel blij mee![]()
Mooi kerstkadootje toch ?
Dat kan natuurlijk heel goed, ik ken jouw vriendenkring niet hè. Maar er is over all natuurlijk wel degelijk een relatie tussen opleiding en inkomen, dat valt maar moeilijk te ontkennen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:01 schreef remlof het volgende:
[..]
In mijn vriendenkring is er nauwelijks een relatie te zien tussen behaalde diploma's en inkomens. Mijn vriend die het beste in de slappe was zit heeft zelfs de LTS niet afgemaakt
Je ziet ook een verschil tussen nu en vroeger, de eisen die met name grotere werkgevers stellen zijn ook veranderd.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:11 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk heel goed, ik ken jouw vriendenkring niet hè. Maar er is over all natuurlijk wel degelijk een relatie tussen opleiding en inkomen, dat valt maar moeilijk te ontkennen.
In mijn tijd kon je nog heel goed diplomaloos aan het werk en ook nog redelijk vooruit komen. Zo eentje ben ik er dus ook. Dat gaat tegenwoordig niet zo handig meer.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:13 schreef Dementor het volgende:
[..]
Je ziet ook een verschil tussen nu en vroeger, de eisen die met name grotere werkgevers stellen zijn ook veranderd.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
nee viespeuk... een hele mooie romantische serie![]()
dit is wel porno![]()
kiek maar effe ...
http://www.wimp.com/animalvoiceovers/
Dat heeft meer met je gezondheid te maken dan met wat anders dat je een uitkering hebt toch?quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik ben zowat de hoogst opgeleide uitkeringstrekker in het granieten bestand.
Ik was waarschijnlijk vrij vaak de grootste verdiener op feestjes in kraakpandenquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik ben zowat de hoogst opgeleide uitkeringstrekker in het granieten bestand.
geweldig filmpie heh ?quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Alan! Alan! Alan! Alan! Alan! Alan! Alan! Alan! Alan! Alan! Alan! Alan! Alan! Alan! Alan! Alan!
Daar stoor ik mij ook aan, vooral als je ziet dat in feite de kwaliteit van redelijk geprijsde goederen enorm is afgenomen omdat vrijwel alles uit fabrieken komt.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
Wat mij echt stoort is het chronisch onderwaarderen van het werken met je handen of het beoefenen van een ambacht.
Dat is ook hoogst unfair, maar ja, vraag en aanbod bepaald de marktwaarde. Een conciërge en een administratief medewerkster op een school werken het hardst maar worden afgescheept met bijna niets.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
Wat mij echt stoort is het chronisch onderwaarderen van het werken met je handen of het beoefenen van een ambacht.
Zeg dat niet te hard, als je echt handig bent kan je met je handen bakken met geld verdienen met verbouwingen enzo. Zeker zwart, maar nu ook wit met het btw-tarief van 6%.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
Och een goeie metselaar, timmerman, loodgieter verdient over het algemeen meer dan een leraar hoor, over stucadoors zal ik maar niet beginnen, want dan ga je huilen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
ga douchen !!!! schnell !!quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:22 schreef Jian het volgende:
Gvd, ik ben het met Remlof eens, dat moet met kerst te maken hebben
Je hebt teveel Halal-vlees gegeten. Nog even en je verandert in een moslim. OH NOquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:22 schreef Jian het volgende:
Gvd, ik ben het met Remlof eens, dat moet met kerst te maken hebben
Mijn buurman is ZZP-er, een goed metselaar. Hij heeft nog werk. Maar volgens hem zijn er tienduizenden die compleet naar de kloten gaan op dit moment.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Zeg dat niet te hard, als je echt handig bent kan je met je handen bakken met geld verdienen met verbouwingen enzo. Zeker zwart, maar nu ook wit met het btw-tarief van 6%.
Ach, het gaat mij niet om het inkomen, maar hoe mensen naar die beroepen kijken. Mensen die ineens denken loodgieter te zijn en zelf staan te klooien in de vakantie in de badkamer en zulks.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:21 schreef Jian het volgende:
[..]
Och een goeie metselaar, timmerman, loodgieter verdient over het algemeen meer dan een leraar hoor, over stucadoors zal ik maar niet beginnen, want dan ga je huilen.
Is it mainly bananas you eat?quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Alan! Alan! Alan! Alan! Alan! Alan! Alan! Alan! Alan! Alan! Alan! Alan! Alan! Alan! Alan! Alan!
quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Zeg dat niet te hard, als je echt handig bent kan je met je handen bakken met geld verdienen met verbouwingen enzo. Zeker zwart, maar nu ook wit met het btw-tarief van 6%.
Wel een goed idee...lekker onder de warme douchequote:Op vrijdag 24 december 2010 16:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ga douchen !!!! schnell !!
Zelfs plintjes plakken op een goede, mooie manier kan je beter aan de vakman overlatenquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ach, het gaat mij niet om het inkomen, maar hoe mensen naar die beroepen kijken. Mensen die ineens denken loodgieter te zijn en zelf staan te klooien in de vakantie in de badkamer en zulks.
Dat je niet tig jaar in de boeken moet duiken om iets goed te begrijpen wil niet meteen zeggen dat iedereen het kan. Oefening baart kunst en dat geldt zeker voor ambachten.
Ik denk dat je vooral veelzijdig moet zijn, zodat je zo'n verbouwklus in je eentje of met hooguit één a twee man erbij kan doen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:23 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Mijn buurman is ZZP-er, een goed metselaar. Hij heeft nog werk. Maar volgens hem zijn er tienduizenden die compleet naar de kloten gaan op dit moment.
Er komen niet veel goede ambachtslieden meer van school Kardinaal. Met het verdwijnen van de LTS verdwenen ook die mensen. Oefening baat kunst, dat is zeker waar, maar dat leren ze dan wel bij de individuele timmerfabriek of die kleine aannemer. Want ook de grote bouw bestaat voor een groot deel uit prefab. Als je een echt goede schilder wil, dan moet je er tegenwoordig eentje nemen die ouder dan 40 is (uitzonderingen daargelaten). Echt goed en mooi werk, daar is nauwelijks meer geld voor, dus leren ze het ook niet.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ach, het gaat mij niet om het inkomen, maar hoe mensen naar die beroepen kijken. Mensen die ineens denken loodgieter te zijn en zelf staan te klooien in de vakantie in de badkamer en zulks.
Dat je niet tig jaar in de boeken moet duiken om iets goed te begrijpen wil niet meteen zeggen dat iedereen het kan. Oefening baart kunst en dat geldt zeker voor ambachten.
Kan, vriendje van mij is stucadoor, hij heeft een wachtlijst, vorige week had ie al een dag geen tijd, want toen zijn we samen zijn nieuwe A8 wezen uitzoeken. Hij kon m ook leasen, maar hij moest geld uitgeven van zijn boekhouderquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:23 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Mijn buurman is ZZP-er, een goed metselaar. Hij heeft nog werk. Maar volgens hem zijn er tienduizenden die compleet naar de kloten gaan op dit moment.
had ie zelf zitten prutsen?quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:27 schreef Laysa het volgende:
[..]
Zelfs plintjes plakken op een goede, mooie manier kan je beter aan de vakman overlaten
Dat wel en je kan je bijna niet verzekeren want de premies zijn gigantisch hoog. Dus als je een keer van de ladder afdondert zit je in één keer zonder inkomen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:27 schreef Dementor het volgende:
Alleen ga je zo snel naar de klote als je dag in dag uit fysiek zwaar werk moet verrichten.
Zo ken ik er dus ook eentjequote:Op vrijdag 24 december 2010 16:28 schreef Jian het volgende:
[..]
Kan, vriendje van mij is stucadoor, hij heeft een wachtlijst, vorige week had ie al een dag geen tijd, want toen zijn we samen zijn nieuwe A8 wezen uitzoeken. Hij kon m ook leasen, maar hij moest geld uitgeven van zijn boekhouder
En dan kunnen ze die A8 weer heel snel inleveren.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat wel en je kan je bijna niet verzekeren want de premies zijn gigantisch hoog. Dus als je een keer van de ladder afdondert zit je in één keer zonder inkomen.
Maar nu zit het er mooi op allemaal?quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:31 schreef Laysa het volgende:
[..]
nee we hebben iemand anders laten prutsen....een harde maar zeer goede les voor ons
Jouw vriendje is met 50-55 jaar compleet kaput, in ieder geval zijn schouders. Hij moet wel veel verdienen om dat gat op te vangen. Als er iets zwaar werk is dan is het wel stucadoorswerk.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:28 schreef Jian het volgende:
[..]
Kan, vriendje van mij is stucadoor, hij heeft een wachtlijst, vorige week had ie al een dag geen tijd, want toen zijn we samen zijn nieuwe A8 wezen uitzoeken. Hij kon m ook leasen, maar hij moest geld uitgeven van zijn boekhouder
Als je het een beetje handig aanpakt ben je op die leeftijd aannemer en besteed je alles uit.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:33 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Jouw vriendje is met 50-55 jaar compleet kaput, in ieder geval zijn schouders. Hij moet wel veel verdienen om dat gat op te vangen. Als er iets zwaar werk is dan is het wel stucadoorswerk.
qftquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:33 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Jouw vriendje is met 50-55 jaar compleet kaput, in ieder geval zijn schouders. Hij moet wel veel verdienen om dat gat op te vangen. Als er iets zwaar werk is dan is het wel stucadoorswerk.
De plintjes dus nietquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
Maar nu zit het er mooi op allemaal?
Heeft alles al een plekje?
quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:34 schreef MeraViglioSa het volgende:
En toen moest ik mijn fiets uitgraven terwijl het niet eens gesneeuwd heeft.
[ afbeelding ]
of heb je je geld geïnvesteerd in pandenquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je het een beetje handig aanpakt ben je op die leeftijd aannemer en besteed je alles uit.
Ik ken een metselaar en die heeft een paar huizen, een lap grond en wat spaargeld om dat te compenseren.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:33 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik ken iemand die is lucht-acrobaat. Dat doe je ook niet tot je 65e.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:33 schreef Teun_ZHV het volgende:
Als er iets zwaar werk is dan is het wel stucadoorswerk.
Geld in stenen, als ik het over had zou ik dat nooit doen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:35 schreef Marrije het volgende:
[..]
of heb je je geld geïnvesteerd in panden
En als jij van achter wordt aangereden en je loopt rugletsel op blijf je gewoon hetzelfde verdienen en groeit je salaris ook nog gewoon door toch ............ ? Het leven herbergt veel risico's, daarom is het zo moeilijk te plannenquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:32 schreef Dementor het volgende:
[..]
En dan kunnen ze die A8 weer heel snel inleveren.
Beetje genieten nuquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:34 schreef Laysa het volgende:
[..]
De plintjes dus niet![]()
En nee niet alles tsaat op zn plek...wel een hoop, maar ik moest even wat gas terugnemen want ik heb afgelopen weken zwaar roofbouw op mezelf gepleegd
quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:35 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik ken een metselaar en die heeft een paar huizen, een lap grond en wat spaargeld om dat te compenseren.
Goud maar vooral zilver doet het momenteel goed.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:35 schreef Dementor het volgende:
[..]
Geld in stenen, als ik het over had zou ik dat nooit doen.
Cash is king.
Dat kun je nogal altijd sneller liquideren dan stenen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:37 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Goud maar vooral zilver doet het momenteel goed.
Mijn vriendje is 42, heeft ondertussen 6 of 7 man personeel en werkt nog vrolijk mee. Ik denk dat ie het met een jaar of 50, voor wat betreft dat meewerken wel gezegend vindtquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:33 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Diamant?quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:38 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dat kun je nogal altijd sneller liquideren dan stenen.
Dat kan ook inderdaad, goudmijntjequote:Op vrijdag 24 december 2010 16:35 schreef Marrije het volgende:
[..]
of heb je je geld geïnvesteerd in panden
Bami gangbangquote:Op vrijdag 24 december 2010 14:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Pcies en als er eerdaags geen nummertjes meer staan op de Chinese Menukaart, dan is het toch mooi meegenomen dat je evengoed je Bami Panjan kan bestellen
Gefeliciteerd OmePukquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
* vanmorgen oom geworden is!!! Een kerngezond meisje, super snelle bevalling, alles goed gegaan. Ik heb haar al ff vast gehad, super tof!
gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
* vanmorgen oom geworden is!!! Een kerngezond meisje, super snelle bevalling, alles goed gegaan. Ik heb haar al ff vast gehad, super tof!
quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik moet zo van 6 tot middernacht nog werkenquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:42 schreef Jian het volgende:
En ik heb vandaag ook gewoon gewerkt, als was het wel verdomd rustig. En omdat ik geleerd heb dat kerstavond om 17.00 uur begint ga ik ermee kappen en lekker naar huis
Mijn oud-oom zei altijd ware rijkdom vind je in gebouwen of in kluizen. De gebouwen en kluizen zelf zijn waardeloos. Probeer tijdens oorlog maar eens een huis te smokkelen of een kluis te eten!quote:
Zwammen is ook een vak Teunquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:43 schreef Teun_ZHV het volgende:
En een boekhouder die iemand adviseert om zomaar en ongericht geld uit te geven is geen boekhouder maar een sukkel in het kwadraat. En een stucadoor die dat ook nog doet, die blijft vermoedelijk niet lang rijk
Gefeliciteerd Ome Pietje!quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
Daar hebben we jou voor.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:44 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, totdat je wanbetalers tegenkomt
Daarom zeg ik ook, ik zou er nooit mijn geld in stoppen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Mijn oud-oom zei altijd ware rijkdom vind je in gebouwen of in kluizen. De gebouwen en kluizen zelf zijn waardeloos. Probeer tijdens oorlog maar eens een huis te smokkelen of een kluis te eten!
Gemiddeld twee ton toch?quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:45 schreef Scrutinizer het volgende:
Kinderen. Dat is niet echt een goede investering, toch?
Het is hier af en toe net een verjaardagsvisite. We zitten nog net niet met z'n allen met een bordje gebak op schoot op stoelen in een kring.
Feli Piet.....kleine handjes en vingertjes zitten er aan zo'n ding hèquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:45 schreef Scrutinizer het volgende:
Het is hier af en toe net een verjaardagsvisite. We zitten nog net niet met z'n allen met een bordje gebak op schoot op stoelen in een kring.
Nee, ik ga even een sigaretje doen in de tuinquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:45 schreef Dementor het volgende:
[..]
Gemiddeld twee ton toch?
Wil je nog een stukje kaas of worst?
22, elke dagquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:46 schreef Laysa het volgende:
Hoe hoog hebben jullie vandaag de thermostaat staan?
Op 20.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:46 schreef Laysa het volgende:
20 graden, maar ik heb de cv ketel op maximaal 60 graden afgesteld.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:46 schreef Laysa het volgende:
1m60 ongeveer?quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:46 schreef Laysa het volgende:
Ja hier ook. En geloof het of niet, ik zit nog altijd in mijn pyjama-t-shirt en heb het niet koud.quote:
15, net als altijdquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:46 schreef Laysa het volgende:
Gefeliciteerd Pietje, snel leren luiers verversen enzo, dan kan je snel babyzittenquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:42 schreef PietjePuk007 het volgende:
quote:
quote:
Thanxquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:47 schreef Dementor het volgende:
[..]
20 graden, maar ik heb de cv ketel op maximaal 60 graden afgesteld.
Dat geeft wat ons betreft een aangenamere warmte in huis en ik heb ook gelezen dat het geld bespaart.
quote:
hier ook geen dikke kleding. De jongens trekken ook de hele tijd hun sokken uit en lopen dan met blote voeten op het laminaat.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja hier ook. En geloof het of niet, ik zit nog altijd in mijn pyjama-t-shirt en heb het niet koud.
ik lig met 1 kat onder een slaapzakquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja hier ook. En geloof het of niet, ik zit nog altijd in mijn pyjama-t-shirt en heb het niet koud.
ja maar jij hebt die houtkachelquote:
Is ook veel relaxter dan dik verpakt.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:48 schreef Marrije het volgende:
[..]
hier ook geen dikke kleding. De jongens trekken ook de hele tijd hun sokken uit en lopen dan met blote voeten op het laminaat.
Dat doet pijn, kunnen ze niet hebbenquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:47 schreef Jian het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Pietje, snel leren luiers verversen enzo, dan kan je snel babyzitten
Dat klinkt lekker maar ik moet nog afwassen (van gisteren en vandaag) dus de katten moeten maar even met elkaar op de bankquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:48 schreef Laysa het volgende:
[..]
ik lig met 1 kat onder een slaapzak![]()
patatgeneratiequote:Op vrijdag 24 december 2010 16:48 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat doet pijn, kunnen ze niet hebben
Ik ben heul voorzichtig, die vingertjes zijn zo klein en liefquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:48 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat doet pijn, kunnen ze niet hebben
Wij gaan straks afwassen...maar eerst gaan we lekker smikkelenquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat klinkt lekker maar ik moet nog afwassen (van gisteren en vandaag) dus de katten moeten maar even met elkaar op de bank
Sluit je wel de gordijnen, voor je het weet staat de schoonmaak politie op de stoep.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat klinkt lekker maar ik moet nog afwassen (van gisteren en vandaag) dus de katten moeten maar even met elkaar op de bank
Ja dat is grappig, als ze zo een vinger van je vastpakken in hun knuistjequote:Op vrijdag 24 december 2010 16:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ik ben heul voorzichtig, die vingertjes zijn zo klein en lief.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Even tussendoor...
Een bedankje voor Bob !
keurig ik de hoesjes
Tis net echt !![]()
Dank je wel !!!![]()
[ link | afbeelding ]
Nee, maar die gaat de komende week wel een keer aan, gluhwein feestje en hoort buiten, als de sneeuw naar beneden dwarrelt.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Ga je vanavond weer voor je haard in de tuin zitten?
Ja inderdaad, alles is mogelijk zoals gisteren is gebleken. Ik ga me gauw aankleden!quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:50 schreef Dementor het volgende:
[..]
Sluit je wel de gordijnen, voor je het weet staat de schoonmaak politie op de stoep.
Gezelligquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:51 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Nee, maar die gaat de komende week wel een keer aan, gluhwein feestje en hoort buiten, als de sneeuw naar beneden dwarrelt.
zijn jullie al uit de namen of ben je inspiratie aan het opdoen?quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:48 schreef Dementor het volgende:
Yo Piet gefeliciteerd, wat is haar naam als ik vragen mag?
Ik snap dat nooit! Ja dat kindje is zo lang en weegt zoveel!quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ik ben heul voorzichtig, die vingertjes zijn zo klein en lief.
Dat kan nog niet, ze hebben nog geen tandjesquote:
ODW representquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik snap dat nooit! Ja dat kindje is zo lang en weegt zoveel!![]()
ZO-NE KNOEPERD JONGE! JA, 70 CM, NEE 8 KILO, GEK!
Jongensnaam weten we al een tijdje maar ik zeg nee tegen alle meisjesnamen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:51 schreef Marrije het volgende:
[..]
zijn jullie al uit de namen of ben je inspiratie aan het opdoen?
Ja wat moet je dan zeggen. Ze heeft 't eerste uur niet gehuild, 't tweede wel een beetje, 't derde weer niet. Ook niet echt relevant.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Brengen je katten die binnen?quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:53 schreef Coos het volgende:
Heb net vier versgerookte palingen van hun graat af zitten kluiven.![]()
Gaat goed hier vannacht een konijntje en vanmiddag paling. Ben benieuwd waar de volgende mee komt aanzetten.
Nee, eigenlijk helemaal geen burenquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Gezellig![]()
Heb je je poolse buren ook uitgenodigd?
Uitgescheurd van dáár tot dáár jonguh!quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Goud? Mirre? Wierook?quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:53 schreef Coos het volgende:
Heb net vier versgerookte palingen van hun graat af zitten kluiven.![]()
Gaat goed hier vannacht een konijntje en vanmiddag paling. Ben benieuwd waar de volgende mee komt aanzetten.
ik vind Jade een mooie meisjesnaam.quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:53 schreef Dementor het volgende:
[..]
Jongensnaam weten we al een tijdje maar ik zeg nee tegen alle meisjesnamen.
In welke hoek moet die meisjesnaam vallen?quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:53 schreef Dementor het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 24 december 2010 16:53 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ow ja, ODGR in ieder gevalquote:Op vrijdag 24 december 2010 16:54 schreef Laysa het volgende:
[..]
Nee wij zeggen zunne...das brabants wat ie zeit...ODM
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |