Ook de intensiteit/snelheid van de neerslag uit het front boven Limburg haalde de criteria.quote:Op zaterdag 25 december 2010 19:38 schreef Drassss het volgende:
Naar mijn mening was het weeralarm in het westen van een paar weken terug van toepassing op verschillende sneeuwbuien die binnen korte tijd een lading sneeuw produceerde.
De sneeuw in Limburg viel over een x aantal uur ( stuk of 15 ) waardoor het niet opeens een dreigende situatie was. Natuurlijk lag er op een gegeven moment 30 tot 50 of meer cm, maar om nu te zeggen dat het plotseling gebeurde? Mhaw niet echt.
Daarom denk ik dat een weeralarm helemaal niet nodig was voor regio Limburg, omdat het vooral s'avonds/s'nachts viel
Dat is voor mij ook het belangrijkste. Echter, ook de vergelijking met de Randstad blijf ik een relevante vinden: het zegt namelijk iets over in welke regio je wel van het nationale waarschuwingssysteem op aan kunt, en in welke totaal niet.quote:Op zaterdag 25 december 2010 19:29 schreef sp3c het volgende:
het is voor mij vooral interessant om te weten waarom dat alarm in Limburg niet is afgegeven als dit volgens de regels wel zou moeten.
Gastquote:Op zaterdag 25 december 2010 16:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar laat de randstad er dan eens buiten??
of probeer het iig een keer ... kijken wat er gebeurt
als het echt een valide klacht is dan moet je dat punt toch ook wel kunnen maken zonder gelijk ongefundeerd te roepen dat voor de randstad alles zoveel beter geregeld word dan voor jullie arme boertjes?
die Tractorren hebben gewoon grotere wielen, dan is er ook meer sneeuw nodig voor groots alarm
Oh nee!!! Code rood!!quote:Op zaterdag 25 december 2010 21:01 schreef Nibb-it het volgende:
Hier sneeuwt het een beetje (omgeving Utrecht).
Snel, dienstregeling splitsen en alle intercity's weghalen daar!! We willen toch immers niet dat de rest van het land ook last krijgt van de vertragingen daar?quote:Op zaterdag 25 december 2010 20:50 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
En de drie westelijke provincies hebben alweer een code oranje te pakken.
Waarschuwing voor extreem weer.
Het zal mij benieuwen.
Tja, god straft meteen noemen we dat, het is het hele jaar al bal met limburg en weer dat erg slecht uitkomt, dat krijg je nou als je massaal wilders stemtquote:Op vrijdag 24 december 2010 11:07 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Tsja, het is geen Randstad, dus geen code oranje van het KNMI en geen aandacht op het nieuws, maar het is toch niet niks wat er gebeurt. Rijkswaterstaat adviseert vrachtwagens met klem niet de weg op te gaan, van en naar vliegvelden kan niet meer worden gevlogen, bussen rijden niet meer, en vuilnis kan niet worden opgehaald.
[..]
Bron.
Van Nu.nl, onder andere stad en streekbussen die niet meer rijden:
[..]
__
Als dit in de Randstad was gebeurd had het Westen van het land een Weeralarm (code rood) gehad (criterium is 'maatschappij-ontwrichtende toestanden). Nu het in Limburg gebeurt (en nog veel zwaarder dan laatst in de Randstad) is het niet eens code oranje, maar code geel. Bussen rijden niet meer, hoofdwegen zijn afgesloten, vliegverkeer van en naar Eindhoven en Maastricht is niet meer mogelijk, vuilnis kan niet meer worden opgehaald, etc, etc, etc.
__
Oh, en om even af te sluiten met een mooi plaatje voor de winterliefhebber, vannacht net na middernacht in Limburg:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 26 december 2010 11:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, god straft meteen noemen we dat, het is het hele jaar al bal met limburg en weer dat erg slecht uitkomt, dat krijg je nou als je massaal wilders stemt![]()
![]()
![]()
Nee, door hun eigen god die het niet leuk vindt dat ze op wilders hebben gestemt ipv op het cda.quote:Op zondag 26 december 2010 15:44 schreef deedeetee het volgende:
Het slechte weer wordt echt niet veroorzaakt door de moslims hoor. Maar als het wel zo is dan is dat wederom een goede reden voor de LImburgers om op Wilders te gaan stemmen
Bronquote:Lutselus krijgt nieuw kerkje
27/12/10, 04u01
© afp
De gemeente Diepenbeek, die eigenaar is van de ingestorte kerk van Lutselus, zal drie miljoen euro ontvangen van verzekeraar Ethias. Volgens Het Belang van Limburg zijn de politieke partijen het al eens om dat geld te gebruiken voor de bouw van een nieuwe kerk of gebedsruimte. Het nieuwe gebouw zal wel kleiner zijn dan de dit weekend ingestorte kerk.
Waar het nieuwe gebouw moet komen, is nog helemaal niet duidelijk. Want door het verdwijnen van de 72 jaar oude kerk zou de huidige verkeersknoop in Lutselus opgelost kunnen worden.
De kerk stortte vrijdagnacht in, het dak bezweek door de sneeuw. Enkele uren voordien hadden nog 200 mensen de middernachtmis bijgewoond. Zaterdagavond werden uit veiligheidsoverwegingen de toren en de twee overige muren gesloopt.
Onzinnig ? Ja dát is je opmerking idd.quote:Op maandag 27 december 2010 11:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, door hun eigen god die het niet leuk vindt dat ze op wilders hebben gestemt ipv op het cda.
Zo'n moeilijke zin is het toch niet dacht ik, onzinnig, dat wel, maar moeilijk, nee.
Duhuh, er staan dan ook 4 smilie's achter om aan te geven dat het niet serieus is, dat jij wat moeite hebt met lezen is niet mijn probleem he.quote:Op maandag 27 december 2010 11:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Onzinnig ? Ja dát is je opmerking idd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |