Held is het met zijn Ajax sjaalquote:Op vrijdag 24 december 2010 04:00 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Haha, die gast met z'n vlag bij serious request
quote:AMSTERDAM - De kogel is door de kerk. Frank de Boer staat ook na de winterstop aan het roer bij Ajax. Trainer en club spraken de intentie uit om met elkaar door te gaan en zetten de afspraken na Kerstmis op papier. Hoewel algemeen directeur Rik van den Boog anders deed voorkomen, is er nooit sprake geweest van een shortlist en was De Boer direct kandidaat nummer één.
Nou. Gelukkig is nu de officiele bevestiging daarquote:Op vrijdag 24 december 2010 10:50 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Niet meer dan logisch maar toch goed nieuws.
Dat was al langer duidelijk dacht ik. Jol staat trouwens wel opnieuw voor lul nu die Ebicilio het zo goed doetquote:Op vrijdag 24 december 2010 08:47 schreef Schanulleke het volgende:
Dat lijkt me goed nieuws, de Boer makt tot op heden een hele goede indruk en ervaring deed hij reeds op in de jeugd en bij Oranje. Ben benieuwd of hij Oranje nu ook de rug toekeert als assistent.
Ja vertelde hij laatst ook in een interview. maar hij kan er gewoon makkelijk top sport mee spelen dus dat scheelt weerquote:Op vrijdag 24 december 2010 12:30 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dat was al langer duidelijk dacht ik. Jol staat trouwens wel opnieuw voor lul nu die Ebicilio het zo goed doet![]()
Ik lees trouwens net dat hij met een pacemaker speelt, omdat hij op 14 jarige leeftijd een hartaanval kreeg bij de tandarts![]()
quote:'De Boer denkt aan Bergkamp als assistent'
Dennis Bergkamp is een van de kandidaten om plaats te nemen in de technische staf van trainer Frank de Boer bij Ajax. De 41-jarige oud-international fungeert momenteel als coach van de D2 in Amsterdam.
Volgens De Telegraaf komen ook Hennie Spijkerman en Danny Blind in aanmerking voor een rol als assistent.
Eerstgenoemde bekleedt momenteel de functie van technisch directeur bij Ajax Cape Town, Blind was al de rechterhand van de begin december opgestapte Martin Jol.
De Boer zei donderdag na de bekerzege op AZ (1-0) dat hij verwacht aan te blijven. De intentie van beide partijen is dat ik hoofdtrainer blijf. Ik weet niet wanneer we precies duidelijkheid kunnen geven. We beginnen op 4 januari weer met trainen. Dan weten we zeker meer.
Sinds de oud-verdediger begin deze maand het roer overnam van Jol won Ajax van AC Milan (2-0), Vitesse (1-0) en AZ.
Ajax zetten zoveel druk dat az geen normale aanval kon opzettenquote:Op vrijdag 24 december 2010 13:30 schreef ajacied4lf het volgende:
Was Az nou super slecht? Of stond Ajax gewoon goed en kon Az niks.
Deze onzin ga je waarschijnlijk elke wedstrijd zien : het ligt nooit aan Ajax , maar aan de tegenstander die slecht schijnt te spelen.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:39 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Zonder de calimero uit hangen, maar hoe vaak zei de commentator gisteren dat az het niveau niet haalde?Zeker 10x, terwijl Ajax gewoon goed speelde.
Dat vond ik wel meevallen gisteren hoor, hij gaf Ajax ook genoeg complimenten voor het vertoonde spel.quote:Op vrijdag 24 december 2010 13:41 schreef dudleyville het volgende:
[..]
Deze onzin ga je waarschijnlijk elke wedstrijd zien : het ligt nooit aan Ajax , maar aan de tegenstander die slecht schijnt te spelen.
quote:Op vrijdag 24 december 2010 20:58 schreef Saekerhett het volgende:
Frank en Dennis, dat ligt elkaar wel!
Ik denk serieus dat dit een lekkere tandem is! Vorig jaar was ik superblij met Jol, hij voegde op dat moment toe aan Ajax wat het nodig had maar zijn invloed was voldaan, nu is het weer tijd voor Amsterdamse identiteit.quote:Op vrijdag 24 december 2010 20:58 schreef Saekerhett het volgende:
Frank en Dennis, dat ligt elkaar wel!
Hier ben ik het volledig mee eens.quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:57 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat dit een lekkere tandem is! Vorig jaar was ik superblij met Jol, hij voegde op dat moment toe aan Ajax wat het nodig had maar zijn invloed was voldaan, nu is het weer tijd voor Amsterdamse identiteit.
zal wel wat minder worden, dat steekt die rat zelf in z'n zak (met zijn zaakwaarnemer)quote:Op zaterdag 25 december 2010 11:03 schreef Pedroso het volgende:
5 miljoen, strik er om en toedelodokie.
Voor minder laat Ajax hem echt niet gaan hoor.quote:Op zaterdag 25 december 2010 11:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
zal wel wat minder worden, dat steekt die rat zelf in z'n zak (met zijn zaakwaarnemer)
hij zal niet de eerste en zeker niet de laatste zijn die voor minder dan de aankoopprijs vertrektquote:Op zaterdag 25 december 2010 11:31 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Voor minder laat Ajax hem echt niet gaan hoor.
Maar niet binnen een half seizoen, terwijl het nog niet definitief is dat beide partijen geen vrede sluiten.quote:Op zaterdag 25 december 2010 12:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij zal niet de eerste en zeker niet de laatste zijn die voor minder dan de aankoopprijs vertrekt
Haha, gaat niet lukken. Ajax is ongeveer hetzelfde als Anderlecht. En AC Milan en Chelsea zijn ook geinteresseerd in Lukaku. Hij wil graag naar Chelsea omdat hij samen met Drogba wil spelen.quote:
Nee niet ernstig. Ik vond het juist wel leuk. Alleen die Lindgrenquote:Op zaterdag 25 december 2010 16:05 schreef Smoofie het volgende:
Die groet was echt ernstig heh. PSV was gelukkig nog erger
Die gaan hem natuurlijk ook laten gaan voor een miljoen of 5quote:
Ajacieden toch ook een ernstige ziekte?Overal hoor je en lees je dat we kkjoden zijnquote:Op zaterdag 25 december 2010 19:49 schreef GGMM het volgende:
Frank de Boer wenst me een goed 2011 alsof hij me vertelt dat ik een ernstige ziekte heb.
Dan zit hij ook lekker dicht tegen Marokko aan, kan hij regelmatig op en neer. Echt iets voor hem.quote:Op zaterdag 25 december 2010 11:03 schreef Pedroso het volgende:
5 miljoen, strik er om en toedelodokie.
Ach zo is hij toch altijdquote:Op zaterdag 25 december 2010 19:49 schreef GGMM het volgende:
Frank de Boer wenst me een goed 2011 alsof hij me vertelt dat ik een ernstige ziekte heb.
quote:Op zaterdag 25 december 2010 19:49 schreef GGMM het volgende:
Eriksen met dat haar ik kwam niet meer bij.quote:Op zaterdag 25 december 2010 16:02 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Ahaha die Kerstgroet op de homepage van Ajax
Die is baas joh, vooral het "Oh wat een actie gezicht" van Mickey.quote:Op zondag 26 december 2010 03:18 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Die selectie kerst training is wel heel slechtSlechter geacteerd kan niet
quote:Op zondag 26 december 2010 04:02 schreef dnzl het volgende:
Ik wens Ajax en alle Ajacieden ook een fijne kerst en een gelukkig nieuw jaar.
De rest kan de pleuris krijgen.
Ik wens iedereen een gelukkig nieuwjaar, maar alleen de Ajaxsupporters een succesvol nieuwjaarquote:Op zondag 26 december 2010 04:02 schreef dnzl het volgende:
Ik wens Ajax en alle Ajacieden ook een fijne kerst en een gelukkig nieuw jaar.
De rest kan de pleuris krijgen.
Van mij mogen Feyenoord en Willem II ook wel een succesvol nieuwjaar krijgen. Vind het slechte spel van Feyenoord wel genoeg geweest, heb zin in een spannende klassieker.quote:Op zondag 26 december 2010 13:34 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik wens iedereen een gelukkig nieuwjaar, maar alleen de Ajaxsupporters een succesvol nieuwjaar
Dit dus. Maar dat gaat wel goedkomen onder Frank!quote:Op zondag 26 december 2010 13:34 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik wens iedereen een gelukkig nieuwjaar, maar alleen de Ajaxsupporters een succesvol nieuwjaar
vind ik wel sportief van je maar ze wensen ons altijd de vreselijkste ziektes toe, om dat dan te beantwoorden met ze succes te wensen gaat mij wat te verquote:Op zondag 26 december 2010 13:51 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Van mij mogen Feyenoord en Willem II ook wel een succesvol nieuwjaar krijgen. Vind het slechte spel van Feyenoord wel genoeg geweest, heb zin in een spannende klassieker.
Ohja, dat van Willen II begint zielig te worden, ze verdienen wel een overwinning.
Maar dat gebeurt overal, en wij doen dat ook. Alleen, voetballend heeft Ajax, Feyenoord steeds kapot gespeeld de laatste tijd, in een volle Kuip, vol met Feyenoord zijn ze helemaal vernederd (beker finale).quote:Op zondag 26 december 2010 13:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
vind ik wel sportief van je maar ze wensen ons altijd de vreselijkste ziektes toe, om dat dan te beantwoorden met ze succes te wensen gaat mij wat te ver
Litmanen is een ajacied, Suarez mag slechts dromen van die status.quote:Op zondag 26 december 2010 18:23 schreef ajacied4lf het volgende:
Suarez, een echte Ajacied. Hij verlengde z'n contract, terwijl hij naar topclubs kon. Blijft een held, ookal gaat hij vroegtijdig weg. Hij verdient het.
En een ongemotiveerde Suarez heb je niks aan, is juist slecht voor de rest van het team.
Suarez
Ja, dat is toch goed voor Ajax? Niet elke speler zou dat doen, kijk Afellay, en bij Feyenoord De Guzman.quote:Op zondag 26 december 2010 20:42 schreef dudleyville het volgende:
[..]
Litmanen is een ajacied, Suarez mag slechts dromen van die status.
Dat contract verlengde die alleen om zijn prijs op te drijven
Als Jol een nieuwe club heeft mag hij Suarez wel hebben voor 40 miljoen.quote:Jol: 'Suarez is zeer geschikt voor de Premier League'
26/12/2010 13:06
Begin deze maand besloten Ajax en coach Martin Jol uit elkaar te gaan. De oefenmeester ziet voor zijn oogappel bij Ajax - Luis Suarez - een mooie toekomst weggelegd in de Premier League.
'Suarez is een speler die kan spelen in elke topcompetitie in de wereld', zo zegt Jol die in Engeland Tottenham Hotspur onder zijn hoede had. 'Ik zie hem vooral als een tweede aanvaller, dat betekent dat hij het bijvoorbeeld in Spanje wel eens lastig zou kunnen krijgen.'
'In het strafschopgebied is hij een van de beste spelers die ik ooit heb gezien', vervolgt de Scheveninger. 'Ik heb gewerkt met Robbie Keane en dat is ook een geweldenaar in de zestien. Als ik zou mogen kiezen voor Suarez, zou ik hem Engeland adviseren. De Premier League is de beste competitie ter wereld en ik denk dat hij het daar zeer goed zou doen.'
Ja maar als Hamlap ook weggaat, wie hebben we dan.quote:Op maandag 27 december 2010 00:50 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Als Jol een nieuwe club heeft mag hij Suarez wel hebben voor 40 miljoen.![]()
eigen jeugd en veel geld. Dus we kunnen dan versterkingen halen als dat nodig zou zijn.quote:Op maandag 27 december 2010 01:46 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja maar als Hamlap ook weggaat, wie hebben we dan.
En met het nieuwe beleid weet je dat er een jonge goeie speler bij komt.quote:Op maandag 27 december 2010 01:54 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
eigen jeugd en veel geld. Dus we kunnen dan versterkingen halen als dat nodig zou zijn.
Ben benieuwd hoeveel ze dan hebben geboden aangezien hij bij Ajax alleen op wedstrijdbasis betaald krijgt.quote:Mido wijst Spaanse belangstelling af en blijft'
Ajax-aanvaller Mido ziet niets in een tussentijds vertrek naar Spanje. De Egyptische spits kreeg volgens Egyptische media twee concrete aanbieding uit Spanje, maar wimpelde deze af.
"Ik wil Ajax in januari niet verlaten. Ik wil tot de zomer blijven en een prijs pakken om de fans terug te betalen voor hun steun", zo somt Voetbal International een reactie van Mido in de Egyptische media op. Mido weet snel hoe zijn toekomst er bij Ajax uit zal zien. "Ik heb op 4 januari een gesprek met de clubleiding over mijn toekomst."
Ondertussen besloot Mido niet in te gaan op aanbiedingen van Espanyol en Deportivo La Coruña. "Ik sprak met Espanyol en Deportivo La Coruña over een mogelijke transfer in januari. Maar de aanbiedingen waren financieel te laag."
Hahaha allemaal huilersquote:Op maandag 27 december 2010 12:48 schreef HeatWave het volgende:
http://www.nu.nl/sport/24(...)n-bij-fc-twente.html
En weer een mocro die begint te janken na een paar weekjes, ik zie een patroon.
Hij wordt nog steeds door Middlesbrough betaald, wel minder dan zijn originele contractquote:Op maandag 27 december 2010 12:09 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel ze dan hebben geboden aangezien hij bij Ajax alleen op wedstrijdbasis betaald krijgt.
Hoe weet je dit? Ajax heeft hem toch gewoon overgenomen.quote:Op maandag 27 december 2010 13:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij wordt nog steeds door Middlesbrough betaald, wel minder dan zijn originele contract
Ajax betaalt per wedstrijd zijn salaris.quote:Op maandag 27 december 2010 13:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij wordt nog steeds door Middlesbrough betaald, wel minder dan zijn originele contract
“Ik wil zeggen dat ik het heel jammer vind en niemand wat kwalijk neem”,quote:Op maandag 27 december 2010 12:48 schreef HeatWave het volgende:
http://www.nu.nl/sport/24(...)n-bij-fc-twente.html
En weer een mocro die begint te janken na een paar weekjes, ik zie een patroon.
Zijn contract liep bij Boro nog tot 2011, hij is een non EU player, die kan dus niet per wedstrijd betaald worden maar moet een minimum van 400000EURO (ik weet niet zeker of dit bedrag klopt) betaald krijgen, Ajax is beurs genoteerd dus die mogen niet liegen over het feit dat hij per wedstrijd betaald wordt, dit zou ook niet geaccepteerd worden voor zijn werkvergunning, dan zal dat minimum toch door iemand opgebracht moeten worden en dat is Boroquote:Op maandag 27 december 2010 13:18 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Hoe weet je dit? Ajax heeft hem toch gewoon overgenomen.
Maar het kan ook zijn dat hij gratis is overgenomen van Middlesbrough, omdat zij er niks mee konden. En dat Ajax 400.000 euro salaris betaalt.quote:Op maandag 27 december 2010 13:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zijn contract liep bij Boro nog tot 2011, hij is een non EU player, die kan dus niet per wedstrijd betaald worden maar moet een minimum van 400000EURO (ik weet niet zeker of dit bedrag klopt) betaald krijgen, Ajax is beurs genoteerd dus die mogen niet liegen over het feit dat hij per wedstrijd betaald wordt, dit zou ook niet geaccepteerd worden voor zijn werkvergunning, dan zal dat minimum toch door iemand opgebracht moeten worden en dat is Boro
Ja maar dan is Ajax toch verplicht dit te melden omdat het beurs genoteerd is?quote:Op maandag 27 december 2010 13:39 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Maar het kan ook zijn dat hij gratis is overgenomen van Middlesbrough, omdat zij er niks mee konden. En dat Ajax 400.000 euro salaris betaalt.
quote:'Inmiddels heeft Mido zélf alles financieel geregeld met Middlesbrough en is hij bereid tegen een premiesysteem naar Ajax te komen', aldus Van den Boog in Voetbal International. 'Dan krijgt hij dus betaald per wedstrijd, in het volledige besef dat hij hier invalspits zal zijn. Aan het eind van de rit zal ons dat tussen de twee en drie ton kosten.'
quote:Inmiddels staan er wel al een aantal mogelijke opvolgers op een lijstje. Martin Jol geldt als belangrijkste optie. De Haagse trainer is na zijn vertrek bij Ajax beschikbaar en heeft de gewenste ervaring in de Bundesliga. Voor de Amsterdamse club zou een dienstverband van Jol in Wolfsburg aantrekkelijk zijn.
Ajax hoeft Jol, zoals afgesproken, niet meer tot het einde van het seizoen te betalen en kan mogelijk ook de ontevreden Mounir El Hamdaoui slijten. Volgens De Telegraaf heeft Jol een afspraak met de Marokkaan hem naar zijn nieuwe club mee te nemen.
5 mil mogen ze hem hebben. En dan Siem vaste spitsquote:Op maandag 27 december 2010 13:50 schreef ajacied4lf het volgende:
Dit is ook goed nieuws:
Als McClaren ontslagen wordt, het is niet zover, maar ALS:
[..]
Nah Siem is geen spits. Liever een goed gescout groeibriljantje uit Scandinavië ofzoquote:Op maandag 27 december 2010 14:04 schreef glenncorvers het volgende:
[..]
5 mil mogen ze hem hebben. En dan Siem vaste spits
Of jeugd.quote:Op maandag 27 december 2010 14:09 schreef dudleyville het volgende:
[..]
Nah Siem is geen spits. Liever een goed gescout groeibriljantje uit Scandinavië ofzo
Hebben we echt goede spitsen in de jeugd dan? Je kan natuurlijk niet gelijk alles hebben. Met al die buitenspelers die we nu uit de jeugd halen.quote:
Enige echte goeie speler die Jol gehaald heeft, niet omdat ie nou ZO goed was maar omdat hij als enige op een plek speelde waar hij nodig was.quote:Op maandag 27 december 2010 14:22 schreef ajacied4lf het volgende:
Als we Pantelic nou hadden, volgens mij was hij echt geschikt geweest.Ervaren en altijd positief, dat hebben die jonkies wel nodig.
Jol heeft ook de verdediging neergezet, zoals hij nu staat. Onder van Basten kregen we elke wedstrijd een paar tegen, Jol heeft het goed gezien van die Belgen (Toby, Jan). Alleen was hij weer dom om Ooijer op te stellenquote:Op maandag 27 december 2010 14:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Enige echte goeie speler die Jol gehaald heeft, niet omdat ie nou ZO goed was maar omdat hij als enige op een plek speelde waar hij nodig was.
Waarom Jol Alderweireld er ooit weer uit heeft gehaald zal altijd wel een raadsel blijven. Zet ie vorig jaar de defensie zo goed neer, speelt Toby twee mindere potjes en staat ie er gelijk naast voor iemand die zelfs in zijn topjaren nooit zo goed geweest is als Alderweireld kan gaan worden... Jol zette het vorig jaar inderdaad aardig neer, maar raakte dit jaar helemaal van het padje af.quote:Op maandag 27 december 2010 14:25 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Jol heeft ook de verdediging neergezet, zoals hij nu staat. Onder van Basten kregen we elke wedstrijd een paar tegen, Jol heeft het goed gezien van die Belgen (Toby, Jan). Alleen was hij weer dom om Ooijer op te stellen
Geen Ajax-1 materiaal. Misschien Castillon.quote:Op maandag 27 december 2010 14:47 schreef dudleyville het volgende:
[..]
Darko Bodul?:') of die Su(c)k
Misschien, maar op dit moment niet.quote:Op maandag 27 december 2010 14:55 schreef 0634 het volgende:
[..]
Geen Ajax-1 materiaal. Misschien Castillon.
ook die gaat het niet reddenquote:Op maandag 27 december 2010 14:55 schreef 0634 het volgende:
[..]
Geen Ajax-1 materiaal. Misschien Castillon.
Zijn prijs voor Ajax, niet voor hemzelfquote:Op zondag 26 december 2010 20:42 schreef dudleyville het volgende:
[..]
Litmanen is een ajacied, Suarez mag slechts dromen van die status.
Dat contract verlengde die alleen om zijn prijs op te drijven
Ja kijk naar Groningen en Heerenveen, die halen ook leuke spelers uit Scandinavië.quote:Op maandag 27 december 2010 14:09 schreef dudleyville het volgende:
[..]
Nah Siem is geen spits. Liever een goed gescout groeibriljantje uit Scandinavië ofzo
Liever niet. Goede speler, maar als spits matig en niet de killer mentaliteit die we nodig hebben. In de winterstop Hamdaoui verkopen en een spits aantrekken.quote:Op maandag 27 december 2010 14:04 schreef glenncorvers het volgende:
[..]
5 mil mogen ze hem hebben. En dan Siem vaste spits
Volgens mij wel ja.quote:Op maandag 27 december 2010 16:42 schreef ajacied4lf het volgende:
Gaat toch lekker met Hunter daar in Duitsland?
Nogal ja.quote:Op maandag 27 december 2010 16:42 schreef ajacied4lf het volgende:
Gaat toch lekker met Hunter daar in Duitsland?
quote:'El Hamdaoui was echt ziek'
Mounir El Hamdaoui heeft van Ajax een boete gekregen omdat hij afwezig was op een sponsoravond. De familie van de spits baalt van alle negatieve publiciteit.
Die sponsormeeting was op een avond dat Mounir nog griep had. Ajax wist dat - hij had zich immers afgemeld voor de trainingen die week", aldus een gezinslid tegen NUsport.
"Van Frank de Boer kreeg hij daarop te horen dat hij een boete heeft gekregen en die heeft hij geaccepteerd, maar in onze ogen is die onterecht. Als je niet kan trainen door griep zou het raar zijn als je wél op een sponsoravond verschijnt. Dat bevordert het genezingsproces niet."
Dokter
Na de persconferentie van De Boer vorige week voor het bekerduel met AZ werd de suggestie gewekt dat El Hamdaoui helemaal geen griep had, maar het vooral mentaal niet kon opbrengen om te trainen en te spelen.
Dat is onzin. We waren thuis allemaal ziek", zegt het gezinslid. De dokter van Ajax was daar, nadat hij Mounir had gesproken en gezien, ook van overtuigd. Dat hij er tegen AZ niet bij was, was op zich logisch, omdat hij al een poosje niet getraind had. Op 4 januari meldt hij zich weer op de eerste training.
Slechterik
Waarschijnlijk zal er dan wel verder gepraat worden over de voorvallen van de laatste weken. Waarbij het grootste euvel voor El Hamdaoui nog steeds de gebrekkige communicatie van De Boer richting de aanvaller behelst.
Dat zit hem nog het meest dwars, ja. Wij, zijn familie, vinden het vooral vervelend dat Mounir wordt afgeschilderd als de slechterik en de jongen die niet wil luisteren. Ik heb zelfs gelezen dat hij helemaal niet naar Ajax wilde en de onderhandelingen expres vertraagde."
"Allemaal onzin, hij wilde heel graag met Martin Jol werken en voor deze club spelen. Hij vindt Ajax een prachtige club, écht waar! Het doet ons pijn dat er telkens iets anders wordt gesuggereerd.
Waarom geloof ik dit nietquote:
Zijn er dat soort Marokkanen dan, die niet zeiken, niet arrogant zijn en geen trots hebbenquote:Op woensdag 29 december 2010 16:41 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Hebben we al eens een Marokkaan gehad bij Ajax die niet liep te zeiken?
Ja die zijn er, die heten alleen geen Mounir El Hamdaoui.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:47 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Zijn er dat soort Marokkanen dan, die niet zeiken, niet arrogant zijn en geen trots hebben?
Aissati. Die speelde niet vaak, maar zeikte ook niet vaak.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:41 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Inderdaad, nooit problemen gehad met Aissatti. Maar goed, ik hoop dat El Hamdaoui Vertrekt deze winter, dan levert hij ook nog eens wat op.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:51 schreef 0634 het volgende:
[..]
Aissati. Die speelde niet vaak, maar zeikte ook niet vaak.
Sowieso een rare opmerking, zoveel Marokkanen speelden niet bij Ajax.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:41 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Moet je nagaan dus hoeveel gezeik je er relatief mee hebt.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:53 schreef El_Bassie het volgende:
zoveel Marokkanen speelden niet bij Ajax.
Hoezo, omdat de supporters dan 3x pizza kunnen roepen ipv 2x?quote:Op woensdag 29 december 2010 23:39 schreef Santello het volgende:
Ronaldinho mag 8 miljoen kosten, ik zeg doen!
bij Ajax ..quote:Op donderdag 30 december 2010 00:21 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Moet je nagaan dus hoeveel gezeik je er relatief mee hebt.
Bij zo'n post vraag ik me toch af:wat is het aan de Ajax-filosofie dat je aantrekt om deze club te supporten?quote:Op woensdag 29 december 2010 23:39 schreef Santello het volgende:
Ronaldinho mag 8 miljoen kosten, ik zeg doen!
Alleen met El Hamdaoui. Met Boukhari was geen gezeik tot de eigen aanhang hem ging uitfluiten en met Aissati ook niet.quote:Op donderdag 30 december 2010 00:21 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Moet je nagaan dus hoeveel gezeik je er relatief mee hebt.
Geen idee. Er is nog geen warme belangstelling, Ajax wil er ook nog wat aan verdienen, en hij speelde de enige wedstrijd onder de Boer waarin hij mocht spelen, ook gewoon mee. Dus wat dat betreft is er nog steeds toekomst voor hem bij Ajax.quote:Op donderdag 30 december 2010 01:52 schreef Smoofie het volgende:
Ik heb wel zin in de transferperiode. Ben benieuwd of Suarez weggaat of niet,
quote:Gerucht : Ajax vangt miljoenen
Ajax kan op zoek naar nieuwe aanvallers. Diverse Spaanse en Engelse media melden dat zowel Luis Suárez als Mounir El Hamdaoui in januari worden verkocht. Real Madrid en Fulham hebben een bod in Amsterdam neergelegd.
Ajax kan op zoek naar nieuwe aanvallers. Diverse Spaanse en Engelse media melden dat zowel Luis Suárez als Mounir El Hamdaoui in januari worden verkocht. Real Madrid en Fulham hebben een bod in Amsterdam neergelegd.
De spitsen hebben het helemaal gehad in de Arena. Suárez is uitgekeken op de Nederlandse competitie en baalt van zijn zeven duels schorsing. De Uruguyaan weet dat hij de schorsing ook naar het buitenland meeneemt, maar heeft zijn zaakwaarnemer Pere Guardiola opdracht gegeven om driftig op zoek te gaan naar een club in Spanje.
Real Madrid moet Gonzalo Higauín waarschijnlijk tot aan maart missen, en trainer José Mourinho wil er absoluut een aanvaller bij. Los Merengues is bereid om in eerste instantie 21 miljoen euro over te maken naar Ajax. Het bedrag kan oplopen tot 26 miljoen als Real zich de komende jaren plaatst voor de Champions League.
Fulham schijnt vrijwel rond te zijn met Martin Jol en dat betekent dat El Hamdaoui ook kan verkassen. De Londenaren hebben 8 miljoen euro over voor de Marokkaan, maar willen dat wel in drie termijnen betalen. Ajax beraadt zich nog over de voorstellen van zowel Real als Fulham, trainer De Boer is geneigd om in te stemmen.
De shortlist van Ajax is overigens ook bekend. Romelu Lukaku (Anderlecht), Ricky van Wolfswinkel (FC Utrecht), Tim Matavz (FC Groningen), Rydell Poepon (De Graafschap), Luuk de Jong (FC Twente) en Roy Beerens (SC Heerenveen) prijken allen op het lijstje, waaruit De Boer er twee mag kiezen.
Fulham schijnt vrijwel rond te zijn met Martin Jol en dat betekent dat El Hamdaoui ook kan verkassen. De Londenaren hebben 8 miljoen euro over voor de Marokkaan, maar willen dat wel in drie termijnen betalen. Ajax beraadt zich nog over de voorstellen van zowel Real als Fulham, trainer De Boer is geneigd om in te stemmen.
Sport 1 Geruchten
Real hè, die gasten denken niet na.quote:Op donderdag 30 december 2010 12:21 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Fulham gaat zijn trainer er toch niet zo snel uit trappen? Denk niet dat Jol daarheen gaat. Daarbij komt dat El Ham daar ook een dik contract zou moeten kunnen tekenen en ik denk niet dat ze daar te happig zijn op een speler welke ongemotiveerd is. 26m voor Suarez is mooi, maar dat zal real niet uitgeven ter vervanging van een speler die er máár 3 maanden niet bij kan zijn...
Ik zou er eerlijk gezegd ook niet wakker van liggen. Ik hoop sowieso dat El-Hamdaoui weggaat.quote:Op donderdag 30 december 2010 12:27 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou een verkoop van beiden eigenlijk wel een goede zaak vinden
God forbid.quote:De shortlist van Ajax is overigens ook bekend. Romelu Lukaku (Anderlecht), Ricky van Wolfswinkel (FC Utrecht), Tim Matavz (FC Groningen), Rydell Poepon (De Graafschap), Luuk de Jong (FC Twente) en Roy Beerens (SC Heerenveen) prijken allen op het lijstje, waaruit De Boer er twee mag kiezen.
Sja, dan maar de concurrentie zwakker makenquote:
De scouting is al enige jaren opgeheven helaasquote:Op donderdag 30 december 2010 12:32 schreef Morendo het volgende:
Er lopen toch ook scouts rond bij Ajax? Nu heb je weer een lijstje die iedereen met een Eredivisie Live abonnement had kunnen maken.
Beetje slap artikel. Standaard geruchten, bedragen zijn wel erg mooi en de wenslijst is oh zo standaard.quote:
Matavz. Ik zeg; Doen!quote:Op donderdag 30 december 2010 13:01 schreef mash_ het volgende:
Romelu Lukaku (Anderlecht), Ricky van Wolfswinkel (FC Utrecht), Tim Matavz (FC Groningen),
Dat zijn geen slechte keuzes lijkt mij zo
Dus zie kunnen we al vergetenquote:Als we toch over gewilde spitsen hebben, Romelu Lukaku staat hoog op het lijstje van Manchester United. Anderlecht kan uit Engeland een bod van twintig miljoen euro verwachten op de Nieuwe Didier Drogba. Het is voor Manchester United wel aansluiten in de rij, want er staan volgens de Brusselse club vijftien gegadigden klaar om Lukaku in te lijven.
Maar dat wist iedereen al.quote:
We hebben het hier over een spits toch? Hoezo staan Poepon en Beerens op die zogenaamde "shortlist". Ik kan dan ook wel Lens toevoegen maar dat slaat toch hélemaal nergens op.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:41 schreef Yankee het volgende:
matavz zou geen slechte keus zijn denk ik
die shortlist is inderdaad wel redelijk lachwekkendquote:Op donderdag 30 december 2010 14:26 schreef Smoofie het volgende:
[..]
We hebben het hier over een spits toch? Hoezo staan Poepon en Beerens op die zogenaamde "shortlist". Ik kan dan ook wel Lens toevoegen maar dat slaat toch hélemaal nergens op.
Mensen die nog steeds denken dat Lukaku haalbaar is.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:01 schreef mash_ het volgende:
Romelu Lukaku (Anderlecht), Ricky van Wolfswinkel (FC Utrecht), Tim Matavz (FC Groningen),
Dat zijn geen slechte keuzes lijkt mij zo
Heb het altijd onzin gevonden dat ie weg moest het is een goede spits. Zie je ook nu weer legt er bij een waardeloos team als de Graafschap al 8 in. Laat staan bij Ajax.quote:
Die hele shortlist is sowieso achterlijkquote:Op donderdag 30 december 2010 14:49 schreef Saekerhett het volgende:
Poepon
Alsjeblieft niet zeg. Haal dan gelijk Ikedia, Yakubu en Hose terug
quote:AMSTERDAM - Martin Jol had het zwaar met alle bemoeienissen bij Ajax. Dat zegt de coach in een interview dat hij drie dagen voor zijn vertrek uit Amsterdam had met Ajax Live, het officiële blad van de supportsvereniging.
Ajax-trainer Martin Jol Of je nou Marco van Basten heet of Martin Jol, je moet altijd winnen. Als je dat niet doet, gaan mensen zich ermee bemoeien. Hoewel dat bij Ajax ook normaal is als je wel gewoon wint. Daar heb ik vanaf de eerste dag mee te maken gehad, aldus Jol.
In het eerste seizoen werd Jol na een inhaalrace nog bijna kampioen met Ajax en pakte de beker. Daarna ging het minder en nam de kritiek toe.
Jol omschrijft dit als 'schoppen tegen het mooie meisje Ajax'. Dat is nergens zo erg als bij deze club. Totdat ze zelf mee mogen doen. En als ze niet mogen meedoen, beginnen ze weer van voren af aan. Ze willen allemaal mee-eten uit de ruif.
Dat dus... Jol was het op het eind echt kwijt en zijn uitstraling was tenenkrommend... en vooral de beleving die terug is in het elftal vind ik opvallendquote:Op donderdag 30 december 2010 16:30 schreef HeatWave het volgende:
Ik zou me HEEL rustig houden als ik Jol was.
Klagen over gebrek aan spelers, 10 miljoen willen om het weer goed te laten staan.
frank komt 1 dag, zet de mensen op de juiste plek en opeens loopt het weer.... Ik zou me kapot schamen als ik Jol was.
klopt, het valt jol niet te verwijten dat de spelers de club moesten verlaten, daardoor moest jol in feite anders gaan spelen en dat dat hem niet gelukt is en valt hem wel te verwijten.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:58 schreef ajacied4lf het volgende:
Jol liet Rommendahl niet gaan. Pantelic ook niet.
Tja oké. Maar zijn transferbeleid daarna is ook niet echt geniaal geweest. En dat valt hem wel te verwijten.quote:Op donderdag 30 december 2010 17:17 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
klopt, het valt jol niet te verwijten dat de spelers de club moesten verlaten, daardoor moest jol in feite anders gaan spelen en dat dat hem niet gelukt is en valt hem wel te verwijten.
Nouja, dat lag het nu al. Alleen ze willen nu weer de functie van trainer en van TD scheiden. Zodat je weer iemand met verstand daar kan neerzetten, ipv een passant.quote:Op donderdag 30 december 2010 18:10 schreef Morendo het volgende:
Maar goed, in de toekomst wil men dus (weer) alle macht leggen in de handen van één persoon, de 'technisch directeur?'
Tja, die zijn helaas moeilijk te vinden. Bovendien waren Van Geel en Van Gaal (als TD) ook, achteraf gezien, passanten.quote:Op donderdag 30 december 2010 18:17 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Nouja, dat lag het nu al. Alleen ze willen nu weer de functie van trainer en van TD scheiden. Zodat je weer iemand met verstand daar kan neerzetten, ipv een passant.
Ik zie niet in waarom hij geschikt zou zijn als TD. Hij wil zelf natuurlijk heel graag, maar ja, die post wil ik ook wel.quote:
Tja, maar als je trainer en TD tegelijkertijd bent leg je toch net iets te veel macht bij een persoon en dan krijg je ook, zoals Jol, dat je aankopen gaat opstellen omdat JIJ ze hebt gekocht en niet omdat ze zo goed zijn.quote:Op donderdag 30 december 2010 18:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tja, die zijn helaas moeilijk te vinden. Bovendien waren Van Geel en Van Gaal (als TD) ook, achteraf gezien, passanten.
Van gaal was ontslagen.... Dat telt niet heh. Ajax koos voor de trainer en niet voor de TD.quote:Op donderdag 30 december 2010 18:17 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Nouja, dat lag het nu al. Alleen ze willen nu weer de functie van trainer en van TD scheiden. Zodat je weer iemand met verstand daar kan neerzetten, ipv een passant.
Dat ben ik wel met je eens.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:05 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Tja, maar als je trainer en TD tegelijkertijd bent leg je toch net iets te veel macht bij een persoon en dan krijg je ook, zoals Jol, dat je aankopen gaat opstellen omdat JIJ ze hebt gekocht en niet omdat ze zo goed zijn.
Je quote de verkeerde postquote:Op donderdag 30 december 2010 19:18 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Van gaal was ontslagen.... Dat telt niet heh. Ajax koost voor de trainer en niet voor de TD.
Liefst Barca, ik heb het niet zo op duitsers.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:51 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens.
Uiteindelijk moet Ajax gewoon naar een clubcultuur toe als Bayern of Barcelona waarbij oud-spelers het merendeel van de taken vervullen.
Ik geloof er alleen niet zo veel van.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:39 schreef j0rdiiii het volgende:
Voor 26 miljoen mag Suarez wel naar Real, jammer alleen als ie nu al gaat roepen dat ie hier is uitgekeken kan ie maar beter weg gaan. El Ham snel weg doen voor 8 miljoen
Zou ik mee kunnen leven.quote:Op donderdag 30 december 2010 21:49 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Op twitter en Ajax1 gaat het gerucht dat Arsenal 23m voor Luis over heeft...
Ja, en dus geen spanjequote:Op donderdag 30 december 2010 22:19 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Zou ik mee kunnen leven.
Waarom zou hij niet naar Arsenal willen dan? is toch de top in de premier league.
Real ook niet.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:26 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Arsenal heeft Suarez niet nodig.
Hij zei toch of premier league of primera division?quote:
Hij heeft het altijd over spanje gehad, dat hij daar zo graag heen wilt/quote:Op donderdag 30 december 2010 22:29 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Hij zei toch of premier league of primera division?
Nee, real ook nietquote:
Dom gelul, Arsenal wil Vela verkopen. Arsenal heeft altijd injuries+ arsenal kon niet eens van wigan winnenquote:Op donderdag 30 december 2010 22:26 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Arsenal heeft Suarez niet nodig.
Omdat ze nasri en dergelijke op de bank zettequote:Op vrijdag 31 december 2010 00:09 schreef OreO het volgende:
[..]
Dom gelul, Arsenal wil Vela verkopen. Arsenal heeft altijd injuries+ arsenal kon niet eens van wigan winnen
Inderdaad, Vertonghen of v/d Wiel liggen hem beter denk ikquote:Op vrijdag 31 december 2010 00:03 schreef ajacied4lf het volgende:
Denk niet dat Wenger van zulke spelers houdt.
Van Geel was een meester in verkopen. Hij kreeg het zelfs nog voor elkaar om miljoenen voor Maduro en De Mul binnen te halen. En vergeet ook dat grote bedrag voor Babel niet.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:20 schreef heloef het volgende:
Achteraf gezien was van Geel toch een goed TD. Hield tenminste de zaken financieel op orde, qua aankopen was het dan wel wat minder.
Denk niet dat ie in deze tijd die bedragen nog zou lospeuteren, maar hij heeft als TD veel geld binnengehaald inderdaad.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:21 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Van Geel was een meester in verkopen. Hij kreeg het zelfs nog voor elkaar om miljoenen voor Maduro en De Mul binnen te halen. En vergeet ook dat grote bedrag voor Babel niet.
Die 5 miljoen voor De Mul kan ik nog steeds niet plaatsenquote:Op vrijdag 31 december 2010 00:21 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Van Geel was een meester in verkopen. Hij kreeg het zelfs nog voor elkaar om miljoenen voor Maduro en De Mul binnen te halen. En vergeet ook dat grote bedrag voor Babel niet.
Maduro is wel goed.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:31 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Die 5 miljoen voor De Mul kan ik nog steeds niet plaatsen
Destijds vond ik het nog best logisch.quote:Op vrijdag 31 december 2010 00:31 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Die 5 miljoen voor De Mul kan ik nog steeds niet plaatsen
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:54 schreef Afhaalchinees het volgende:
gelukkig nieuwjaar allemaal. Dit is het jaar voor Ajax, ik voel het ook
Ik voel met je mee!quote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:54 schreef Afhaalchinees het volgende:
gelukkig nieuwjaar allemaal. Dit is het jaar voor Ajax, ik voel het
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 13:30 schreef heloef het volgende:
Gelukkig nieuwjaar mede-Ajacieden dat het voor jullie en Ajax een mooi jaar mag worden.
Datquote:Op zaterdag 1 januari 2011 13:30 schreef heloef het volgende:
Gelukkig nieuwjaar mede-Ajacieden dat het voor jullie en Ajax een mooi jaar mag worden.
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 13:30 schreef heloef het volgende:
Zou wel lache zijn dat Ajax met 25 - 0 gaat winnen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 13:20 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
als die de bekerwedstrijd van NAC winnen wel ja.
20-0quote:Op zaterdag 1 januari 2011 16:21 schreef Afketser het volgende:
[..]
Zou wel lache zijn dat Ajax met 25 - 0 gaat winnen.
Volgens mij spelen we thuis, dus dan is dat niet zo'n geweldig idee!quote:
Oja, hehehe.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 16:23 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Volgens mij spelen we thuis, dus dan is dat niet zo'n geweldig idee!
quote:Jol in wachtkamer Wolfsburg als opvolger McClaren
Martin Jol is de beoogde nieuwe trainer van VfL Wolfsburg. De Scheveninger is op de hoogte van de interesse van de Bundesligaclub en heeft via zaakwaarnemers al gesprekken gevoerd over een dienstverband.
Onlangs stapte de coach zelf op bij Ajax en in Wolfsburg is Jol de gewenste opvolger van Steve McClaren, van wie de leiding naar verwachting afscheid gaat nemen. De Engelsman maakte vorig seizoen FC Twente nog landskampioen, waarna hij trainer werd van het ambitieuze VfL Wolfsburg.
Voor liefst 39 miljoen euro mocht de Engelsman in nieuwe spelers investeren, met als doel mee te doen om de landstitel. Na de eerste competitiehelft staat de ploeg echter op de dertiende plaats met slechts negentien punten.
Wolfsburg vloog bovendien uit het Duitse bekertoernooi. Tweede-Bundesligaclub Energie Cottbus was in de achtste finale met 3-1 te sterk. McClarens probleem is dat hij te veel grote namen in zijn selectie heeft die niet met én voor elkaar willen werken.
Intern liet de voormalige bondscoach van Engeland al weten dat het hem niet lukt er een team van te maken. Jol heeft een goede naam in Duitsland, waar de Scheveninger eerder trainer van Hamburger SV was.
Zou heel mooi zijn. Scheelt weer salaris.quote:
Zou mooi zijn als hij die meeneemt. Maar ik zie niet in waarom Jol dat zou doen hij heeft Dzeko en Grafite dat zijn allebei al een stuk betere spitsen dan Hamlap.quote:
Dzeko wil vertrekken daar. Grafite speelt niet zo vaak geloof ik.quote:Op zondag 2 januari 2011 01:59 schreef heloef het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als hij die meeneemt. Maar ik zie niet in waarom Jol dat zou doen hij heeft Dzeko en Grafite dat zijn allebei al een stuk betere spitsen dan Hamlap.
ligt aan de bron.quote:Op zondag 2 januari 2011 14:42 schreef Tallie1982 het volgende:
Arsenal biedt 24 miljoen voor Suarez .... klopt dit?
Vijf jaar geleden stond ie in de belangstelling van Ajax ja.quote:Op zondag 2 januari 2011 18:39 schreef Triptamine2 het volgende:
Die Defour van Standard kwam toch naar Ajax?
quote:Op zondag 2 januari 2011 18:39 schreef Triptamine2 het volgende:
Die Defour van Standard kwam toch naar Ajax?
Ja joh, dat stond op vaag.weblog.nlquote:
Voetbalzone? Dit is sarcastisch bedoeld mag ik hopen ?quote:Op zondag 2 januari 2011 15:23 schreef ajacied4lf het volgende:
Denk niet dat het klopt. Pas als het op VI of Voetbalzone komt ga ik het geloven.
Niet de 'Wandelgangen' van Voetbalzone héquote:Op zondag 2 januari 2011 20:08 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Voetbalzone? Dit is sarcastisch bedoeld mag ik hopen ?
Dan is Voetbalprimeur nog beter, Voetbalzone staat zo vaak alleen maar onzin op.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:10 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Niet de 'Wandelgangen' van Voetbalzone héVoetbalzone haalt alle updates van VI.
heb ik nooit last van gehad. Ook niet opgemerkt. Wat me wel opvalt is dat ze heel veel van VI halen, en daarom ook vaak later zijn.quote:Op zondag 2 januari 2011 22:06 schreef IceCreamm het volgende:
[..]
Dan is Voetbalprimeur nog beter, Voetbalzone staat zo vaak alleen maar onzin op.
Is allemaal logisch wat ze doen vind ik.quote:AMSTERDAM - Frank de Boer zal deze week naar verwachting een meerjarig contract tekenen als hoofdtrainer van Ajax. Danny Blind blijft voor de rest van het seizoen de rechterhand van zijn oud-medespeler bij Ajax en het Nederlands elftal. Tevens hoopt Ajax om Hennie Spijkerman dezer dagen los te weken bij Ajax Cape Town om De Boer te assisteren.
Danny Blind en Frank de Boer (rechts) gaan Ajax de komende jaren leiden. Foto: PICS UNITED Morgen start Ajax de voorbereiding op de tweede seizoenshelft. Verder zal Blind zich in de tussentijd inwerken als technisch manager en heeft voor komende week al z'n eerste besprekingen op de agenda staan. De Zeeuw stemde in met de dubbelfunctie en in de zomer zal bekeken worden welke rol voor Blind zal zijn weggelegd bij Ajax.
De bedoeling is dat Dennis Bergkamp, tot dusver trainer van de D2 van Ajax, promotie maakt en Frank de Boer opvolgt bij de A1, het hoogste jeugdelftal van de Amsterdamse club. Wellicht geassisteerd door Fred Grim. Verder zouden Martin Jols protégé's Albert van der Dussen en Bryan Roy bij Jong Ajax plaats moeten maken voor Gery Vink, nu trainer van de A2. Met wellicht oud-Ajacied en international Wim Jonk (tegenwoordig individueel trainer bij Ajax) als assistent.
Het is voor de leiding van Ajax enigszins op eieren lopen in deze fase. Op de achtergrond voert directeur Rik van den Boog gesprekken met Johan Cruijff over de ideale technische organisatie voor Ajax. Verder moet de nieuwe ledenraad, sinds kort geïnjecteerd met een berg voetbalverstand, zich nog settelen in de huidige Ajax-structuur. In ieder geval wil de ledenraad een nadrukkelijke vinger in de technische pap te brokkelen hebben bij Ajax.
Omdat alle geledingen binnen Ajax ervan overtuigd zijn dat Frank de Boer de juiste man is voor de functie van hoofdtrainer in de ArenA, heeft directeur Van den Boog voor hem een meerjarig contract liggen. De definitieve invulling van de rest van de (nieuwe) technische organisatie is op de lange baan geschoven. Voor het nieuwe seizoen 2011-2012 moet deze organisatie staan en de poppetjes zijn ingevuld.
Kan alleen maar zeggen we zijn op de goede weg. Alleen Danny Blind als TD zie ik niet zitten, teveel een ja-knikker die nooit zal zeggen: "Is dat wel verstandig?" deed hij in de tijd van van Basten ook nooit.quote:Op maandag 3 januari 2011 09:51 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Is allemaal logisch wat ze doen vind ik.
Ben ik met je eens, Blind zou wat mij betreft alleen hoofd jeugdopleiding kunnen zijn en geen TDquote:Op maandag 3 januari 2011 09:55 schreef heloef het volgende:
[..]
Kan alleen maar zeggen we zijn op de goede weg. Alleen Danny Blind als TD zie ik niet zitten, teveel een ja-knikker die nooit zal zeggen: "Is dat wel verstandig?" deed hij in de tijd van van Basten ook nooit.
quote:Op zondag 2 januari 2011 15:23 schreef ajacied4lf het volgende:
Denk niet dat het klopt. Pas als het op VI of Voetbalzone komt ga ik het geloven.
Alsof ik niks beters te doen heb dan de publicaties van voetbalzone doorsnuffelen.quote:Op maandag 3 januari 2011 12:05 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Kom eens met feiten en geef een paar voorbeelden.
Zo moeilijk is het niet als je zo zeker weet dat het een 'geruchten' website is. geen eens een minuutje werk.quote:Op maandag 3 januari 2011 12:08 schreef fathank het volgende:
[..]
Alsof ik niks beters te doen heb dan de publicaties van voetbalzone doorsnuffelen.
Is Heini Otto jouw oom?quote:Op maandag 3 januari 2011 13:29 schreef Smoofie het volgende:
Bergkamp zal naar de A1 gaan. Dat is 100% zeker, hij is assistent bij me oom bij de D2 en die wist het me al te vertellen.
Ik vertrouw voetbalzone eerder dan het AD op het gebied van voetbalnieuwsquote:Op maandag 3 januari 2011 12:08 schreef fathank het volgende:
[..]
Alsof ik niks beters te doen heb dan de publicaties van voetbalzone doorsnuffelen.
Heb nog nooit een fout gezien in de artikelen over Ajax, dus weet niet waarom iedereen zo negatief is.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:14 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ik vertrouw voetbalzone eerder dan het AD op het gebied van voetbalnieuws
quote:Met Mounir El Hamdaoui komt het nooit meer goed
03/01/2011 10:00
Mounir El Hamdaoui is geestelijk niet fit. Dat is geen nieuws. Hij is al wat langer een beetje ziek in zijn bolletje.
Aan het begin van dit seizoen schreef ik over de armzalige onderhandelingen met Ajax. De transfer leek af te ketsen op een sportwinkel in Rotterdam. Ajax moest een vergoeding betalen, omdat Rotterdammers niet graag kopen in een winkel van een Ajacied. Waanzin, vond ik toen en vind ik nu.
Het leken eisen die alleen werden gesteld om af te tasten wie er de macht had, El Hamdaoui of Ajax. Rare eisen stellen, kijken hoe ver je kunt gaan en als de tegenpartij schoorvoetend akkoord gaat, meteen met een nóg belachelijkere eis komen. Je manager laten bellen en zeggen: 'El Hamdaoui wil dit jaar zijn voorhoofd sparen. Hij zal maar twee keer per wedstrijd koppen.'
Nog nooit heb ik, als betrekkelijke voetballeek, zo gelijk gekregen. Je hoefde geen zak verstand te hebben van voetbal om te zien dat Ajax met de aankoop van El Hamdaoui de hebzucht zelf binnenhaalde.
De kern van mijn betoog toen was: niemand stelt Ajax eisen. Je mag God op je blote knietjes danken als je voor Ajax mag spelen. Messi, hij is trots op Barcelona. Als het publiek dat voelt, dan is het omgekeerde ook al heel snel het geval.
Als ik El Hamdaoui zie, zijn verveelde kop, die afgunstige blik als een medespeler scoort, dat opzichtig bedanken van een hogere macht nadat hij heeft gescoord, altijd maar weer zijn persoonlijke profeet zien als degene die de assist gaf, dan moet ik aan de band Van Halen denken.
Mannen in glimmende maillots en het haar getoupeerd als twintig aan elkaar gelijmde circuspoedels. Als deze band ergens kwam spelen, stuurden ze uit verveling de belachelijkste eisen naar de organisator.
Contractueel liet de band vastleggen dat er in iedere kleedkamer een glazen schaal moest staan met precies tweeduizend M&M's. Voor de ouderen onder u: Smarties. Extra eis was dat geeneen van die M&M's blauw mocht zijn. Dat vonden de jongens van Van Halen een grappig idee, dat twaalf medewerkers van Ahoy' een dag lang alle blauwe chocolaatjes eruit zaten te vissen.
El Hamdaoui deed hetzelfde. Tergen, zuigen, kloten, sloffen, net op tijd komen, et cetera. En Ajax vond het prima. Behalve Frank de Boer. Die heeft van begin af aan gezien wat er aan de hand was. Frank heeft, ook toen Martin Jol er nog was, de intens verveelde houding van El Hamdaoui herkend.
Zo heeft hij er namelijk zelf ook bijgelopen, in dienst van Ajax. Frank en Ronald de Boer waren, nog niet eens zo heel lang geleden, als je in voetbaljaren rekent, ook opeens een tijdje geestelijk niet fit. En precies om dezelfde reden als El Hamdaoui. Ze wilden weg naar Barcelona. Ze konden het niet meer opbrengen om voor Ajax te spelen.
Frank de Boer herkent als geen ander een speler die alleen maar uit is op persoonlijk gewin. Samen met zijn broer heeft hij het in 1999 zelfs tot een rechtszaak laten komen om zich los te weken van Ajax.
Iedereen is het blijkbaar alweer vergeten, maar juist de twee mannen die alles aan Ajax hadden te danken, speelde een opzichtig spelletje met hun club, toen Louis van Gaal ze naar Barcelona wilde halen.
Pikant trouwens, dat ook juist Van Gaal, de man die het hardst zeurt als het om clubliefde en toewijding gaat, dat juist de man die zegt een Ajax-hart te hebben, de club ontdeed van zijn twee belangrijkste spelers.
Frank de Boer doet er nu zijn voordeel mee, met dat gerommel en dat geschuif in het verleden. Als er één oud-speler in Nederland in de rondte loopt die weet hoe het werkt in het hoofd van een voetballer die er geen zin meer in heeft, dan is het Frank wel.
Toen Barcelona in beeld kwam, was het snel afgelopen met de clubliefde van Frank de Boer. Ik denk dat Frank geen moment heeft getwijfeld. Hij liep geen risico op imagoschade.
Frank wist toen al hoe het werkte. Er bestaat geen sentimenteler publiek dan het Ajax-publiek. Al ben je met slaande deuren vertrokken, al heb je schreeuwend je auto ingeleverd, je hoeft na een jaar of zes alleen maar te zeggen dat je nog vaak aan Ajax denkt, dat je terugverlangt naar Amsterdam en zijn haringkraampjes, en alles is meteen weer vergeven.
Amsterdammers willen, net als Rotterdammers, dat je van ze houdt. Dat je ze omarmt. Dat je een warme golf door je lichaam voelt trekken als je aan Ajax/Amsterdam denkt. Dan staan ze je alweer huilend aan de poort op te wachten.
Ajax is dol op verloren zonen en de verloren zonen zelf weten dat heel goed. Iedere speler in het buitenland die ooit bij Ajax heeft gespeeld, weet dat hij altijd terug kan komen. Clarence Seedorf, hij zal ooit stokoud nog een paar jaar een monstersalaris komen ophalen, omdat hij zichzelf nog een laatste keer aan Ajax gunt. En we zullen met een dikke keel staan applaudisseren.
Ajax lijdt aan het syndroom van Internazionale. Ajax wil een club zijn met gevoel. Amsterdam wil een stad zijn waar men huilt als er op de televisie een foto van een oud-Ajacied verschijnt. Het doet allemaal een beetje geforceerd peetvaderachtig aan, die mannenvriendschappen, dat gejank om het Ajax-gevoel.
Daarom komt de liefdeloosheid van El Hamdaoui nu ook zo hard binnen. Ajacieden willen maar niet begrijpen dat voetbal een beroep is. Dat voetballers willen voetballen waar ze het meeste geld kunnen verdienen.
El Hamdaoui en zijn zaakwaarnemers doen precies hetzelfde wat Frank en Ronald de Boer ook ooit deden. Snel wegwezen naar een mooie club als je marktwaarde daalt.
Dat juist Frank de Boer en El Hamdaoui nu lijnrecht tegenover elkaar staan, maakt de hele situatie tot een koddig toneelstuk. Frank speelt het hard, maar diep van binnen weet hij: ik deed hetzelfde.
Ik had schijt aan mijn medespelers en ging ook gewoon voor het zonnetje en het geld. Van Frank wordt eeuwig gehouden, maar met El Hamdaoui komt het nooit meer goed. Mag u raden waarom. Geert Wilders, kom er maar in.
Nico Dijkshoorn
Dijkshoorn is sowieso een goede columnist. Moet altijd lachen om zijn stukje, en ze hebben ook altijd inhoud.quote:
Voetbalzone staat vol met onzin, laat staan de nerds die daar reageren op de berichten.quote:Op maandag 3 januari 2011 15:19 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Heb nog nooit een fout gezien in de artikelen over Ajax, dus weet niet waarom iedereen zo negatief is.
quote:Ajax heeft Henri Toivomaki (19) gecontracteerd. De Finse jeugdinternational tekent een contract tot en met 30 juni 2013, met een optie voor nog eens twee seizoenen.
Toivomaki werd op 21 februari 1991 geboren in Hyvinkää in Finland. Hij is afkomstig van FC Lahti en is Fins jeugdinternational. De verdediger was eerder dit seizoen reeds op proef in Amsterdam. Hij voegt zich in eerste instantie bij de selectie van Jong Ajax.
,,Mijn snelheid is een van mijn pluspunten. Daarnaast behoort ook de passing tot een van mijn betere kwaliteiten., aldus de verdediger, die naar eigen zeggen als rechtsback het beste uit de voeten kan.
Toivomaki had de afgelopen periode een handig contactpersoon in Finland. Jari Litmanen praatte de nieuwe Ajacied uitgebreid bij over de club. ,,Vorig seizoen was ik bij FC Lahti teamgenoot van Litmanen. Uiteraard was het voor mij heel handig om zon contact te hebben. Als er iemand in Finland is die veel van Ajax weet, dan is het Jari wel. Litmanen vertelde Toivomaki veel over Ajax. ,,Hij vertelde me dat Ajax voor jonge spelers een geweldige club is. Juist omdat jonge talenten er de kans krijgen zich te ontwikkelen. Er zit echt een idee achter.
Ik las het net, transfervrije talentvolle verdedigers kunnen we altijd goed gebruiken! Hij heeft ook stage gelopen bij Inter dus hij zal wel redelijk talentvol zijnquote:
De mensen die reageren zijn helemaal achterlijk ja. Maar over het algemeen staan daar wel goeie berichten op VZ. In het AD staat sowieso te weinig en ook vaak niet helemaal correct.quote:Op maandag 3 januari 2011 16:14 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Voetbalzone staat vol met onzin, laat staan de nerds die daar reageren op de berichten.
Nee man, mooi t-shirt en met een Adidas jasje zit je nooit fout.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:17 schreef ajacied4lf het volgende:
Mocht wel even iets beters aantrekken, een pak ofzo
Doe dan een rode adidas jas, wel rits dichtdoen.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee man, mooi t-shirt en met een Adidas jasje zit je nooit fout.
Dit is stylo mang!quote:Op maandag 3 januari 2011 17:22 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Doe dan een rode adidas jas, wel rits dichtdoen.
Vind ik die Toivomaki toch wat modebewuster! qua jeugdige mode dan.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:27 schreef ajacied4lf het volgende:
[ afbeelding ]
Dit ziet er zelfs beter uit
Achja, leuk. Nieuw talentje, gratis
WHAT IS THE NAME OF THIS POKEMONquote:Op maandag 3 januari 2011 17:30 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Vind ik die Toivomaki toch wat modebewuster! qua jeugdige mode dan.
"wat gebeurt er nu? Toivomaki evolueert in een Toivonen!"
Had liever gehad dat op de linksback positie uit de voeten kon.quote:
Duurt niet lang meer, van der Wiel gaat ook weg.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:09 schreef heloef het volgende:
[..]
Had liever gehad dat op de linksback positie uit de voeten kon.
Maar een mooie aankoop voor Ajax, kan in het tweede laten zien wat ie kan.
Je moet hem vertrouwen geven en de tijd, het is een ajacied dus hij zal geen rare dingen doen. Hopen dat hij het nog langer gaat volhouden.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:26 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Meerjarig contract..
Dat snap ik dan weer niet.
Ik wel. Als iets fout gaat bij Ajax steeds is het wel het gebrekaan stabiliteit. De Boer krijgt ontzettend veel krediet binnen alle geledingen. Het is heel belangrijk dat er rust komt in deze woelige club.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:26 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Meerjarig contract..
Dat snap ik dan weer niet.
Wat een onzin, de situatie valt totaal niet met elkaar te vergelijken. De Boer speelde jarenlang voor Ajax, Hamlap net aan een half jaartje.quote:
Maar daarvoor hadden we Blind toch al in de pocket?quote:Op maandag 3 januari 2011 19:32 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Duurt niet lang meer, van der Wiel gaat ook weg.
VD wiel en steek? Daar zijn nog niet eens geruchten over. El ham hopelijk wel.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:52 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Hehe Ebicilio speelde bij de club waar ik nu in het 2e speel
Echt tof om die gast opeens op eredivisie live bij Ajax 1 te zien spelen!
Waar klopt het nou naar El Hamdaoui, VD Wiel en Stekelenburg weg gaan?
Hmm ik hoorde een collega dat zeggenquote:Op maandag 3 januari 2011 20:56 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
VD wiel en steek? Daar zijn nog niet eens geruchten over. El ham hopelijk wel.
Nouja, steek geruchten over Man u, maar denk sowieso niet in de winter.
Ja waarschijnlijk wel.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:58 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Hmm ik hoorde een collega dat zeggen
En die nieuwe Fin zal waarschijnlijk de positie van VD Wiel over gaan nemen dan?
Maar in dit geval slaat hij wel volledig de plank mis. De gebroeders de Boer vertrokken destijds terwijl Ajax ze tegen beter weten in wou houden. Ajax had destijds moeite met de interpretatie van het Bosman-arrest en wou Frank en Ronald de rekening laten betalen. Terecht dat ze toen naar de rechter zijn gestapt.quote:Op maandag 3 januari 2011 16:06 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Dijkshoorn is sowieso een goede columnist. Moet altijd lachen om zijn stukje, en ze hebben ook altijd inhoud.
Na de zomer misschien, sowieso denk ik niet dat VD wiel nu al weggaat, en die fin kan niet gelijk zijn positie overnemen.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:58 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Hmm ik hoorde een collega dat zeggen
En die nieuwe Fin zal waarschijnlijk de positie van VD Wiel over gaan nemen dan?
vd Wiel is nog geen interesse, Steek ook nog niks bekend maar Man U wordt het de komende anderhalf jaar sowieso niet. En bij El Ham kunnen we alleen hopen dat ie oprot.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:52 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Hehe Ebicilio speelde bij de club waar ik nu in het 2e speel
Echt tof om die gast opeens op eredivisie live bij Ajax 1 te zien spelen!
Waar klopt het nou naar El Hamdaoui, VD Wiel en Stekelenburg weg gaan?
Vond dat liedje over Alves leuker.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:20 schreef NatteBever het volgende:
El Ham, El Ham, jammer dat je kwam. Hopelijk ben je snel weer weg, breek je je been en heb je veel pech. El Ham, El Ham, ligt best lekker in de mond, maar nog beter op je boterham.
Oh dan is het nog best goed, alleen dat Transfer van Alves bekte lekkerder.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:22 schreef NatteBever het volgende:
Over dat liedje zal dan vast nagedacht zijn, dit verzin ik nu net ter plekke. Vandaar dat het slecht is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |