abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122784686
Lunar feest duurt een week inderdaad.
pi_122788633
Hangt van bedrijf af ook natuurlijk. Grotere bedrijven proberen beetje te spreiden. Alleen op CNY en de dag ervoor/erna is er natuurlijk echt niemand. Ik start pas weer de 18e.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:04:38 #203
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_122789914
Het is inderdaad érg stil op mail-gebied. :P
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_122805785
Ah, laat hen. Ze hebben al zo weinig vakantie :P
  dinsdag 12 februari 2013 @ 21:33:14 #205
15080 static
pi_122806418
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:20 schreef ASSpirine het volgende:
Ah, laat hen. Ze hebben al zo weinig vakantie :P
Nou ja, als je een jaarlang een dutje doen tijdens werktijd erbij optelt, loopt het wel op. :P
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_122818028
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:33 schreef static het volgende:

[..]

Nou ja, als je een jaarlang een dutje doen tijdens werktijd erbij optelt, loopt het wel op. :P
True true :P
Maar dat deden ze (waar ik werkte) tijdens de lunch, snel alles naar binnen schrokken en daarna even hoofd op bureau. Was wel een zicht toen een Chinese collega hier voor 2 weken op vakantie kwam :D Mijn collega's hier wisten niet wat er aan de hand was :P
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:18:15 #207
15080 static
pi_122830900
Het blijft een vreemde gewaarwording. Terugkomen van lunch, de veldbedjes worden tevoorschijn gehaald, gordijnen gaan dicht en het licht gaat uit.

pi_122835313
Waar is dat, dat heb ik echt nog nooit gezien. :o

Overigens begin ik een beetje moe te worden van al die oorlogsshit hier op TV. :r
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:12:42 #209
15080 static
pi_122835933
Shenzhen.

Ook vreemd is dat om circa 10:00 in de ochtend (en het eind van de middag) een soort marsmuziek wordt opgezet, men onmiddellijk opspringt vanuit de stoel en oefeningen gaat staan doen.
pi_122872178
Spannend.. over 1,5 week vertrek ik dus naar Ningbo :D ben erg benieuwd wat mij allemaal te wachten staat.. heb in ieder geval leuk contact met n mede collega via mail nu.. dus ik zal mij de eerste dag niet helemaal alleen voelen ;)

Iemand nog tips voor Ningbo? ik zal er ong. 5 maanden zijn dus wat is leuk in de weekenden/ in de avond?
pi_122872615
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:58 schreef Danter het volgende:
Spannend.. over 1,5 week vertrek ik dus naar Ningbo :D ben erg benieuwd wat mij allemaal te wachten staat.. heb in ieder geval leuk contact met n mede collega via mail nu.. dus ik zal mij de eerste dag niet helemaal alleen voelen ;)

Iemand nog tips voor Ningbo? ik zal er ong. 5 maanden zijn dus wat is leuk in de weekenden/ in de avond?
Nooit naar Ningbo geweest though, maar gezien de ligging van die stad is een bezoek/stapavond/whatever naar/in Shanghai sowieso een verplicht iets als je daar eenmaal bent :P
Feyenoord Rotterdam
pi_122872665
Ja dat ga ik sowieso doen! Vrienden van mij wonen in Shanghai dus ik ben bijna verplicht om te gaan ;) en hun kennende word dat flink stappen
pi_123648312
Even een vraagje, ik ben nu al n week in Ningbo en heb de eerste tijd in een hotel doorgebracht. Verhuis nu naar een appartment die mijn baas voor mij gehuurd heeft.. ik ben hier op basis van een F-visum 2x 90 dagen.. moet ik mij nu nog registreren bij de politie of niet? Mijn baas zegt van niet.. omdat ik hier op een business visa ben.. maar ik kan op internet geen duidelijk antwoord vinden..?

edit: ik ben hier voor een onbetaalde stage van 120 dagen

edit 2: ik hoef dus niet mn visum te verlengen, alleen even het land uit en weer terug voor mn tweede entry.. ik denk dus dat aanmelding bij de politie niet nodig is?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2013 03:29:23 ]
  dinsdag 5 maart 2013 @ 05:21:28 #214
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_123648429
Aanmelden bij de politie moet in Beijing al als je een nacht niet in het hotel slaapt (niemand doet dat uiteraard, maar toch)

ff aanmelden, paspoort mee, huurcontract mee and that's it

-edit-
aanmelding moet officieel binnen 24h, maar ik benregelmatig een paar weken/maanden te laat, nooit gedoe
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_123650009
Kom net bij t PBS vandaan :) Ze zeiden idd niets over dat ik te laat zou zijn dus prima, is dat ook weer geregeld ;)
pi_123699231
Ik zat met een business visa voor 30 dagen in Wuxi, en moest er eigenlijk 90 dagen verblijven. Voor het verstrijken van de eerste 30 dagen al een verlenging aangevraagd. Maar verder had ik geen contact met de politie of andere instanties die zoiets checken. Maar ik geloof dat (in mijn geval) de mensen van de service appartementen wel info moeten doorgeven.

En bovenstaande heb ik 2 maal gedaan, korte projectes in China :)
pi_124677177
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:12 schreef static het volgende:
Shenzhen.

Ook vreemd is dat om circa 10:00 in de ochtend (en het eind van de middag) een soort marsmuziek wordt opgezet, men onmiddellijk opspringt vanuit de stoel en oefeningen gaat staan doen.
Ik dacht dit soort massale ochtendgymnastiek iets was van een ver verleden wat men bijvoorbeeld ook in Japan in de fabrieken vaak deed.

Apart.

Btw, de Chinese werknemers, hebben die nu bijna allemaal een Chinese smartpone of zie je toch dat westerse telefoons (iPhone bijvoorbeeld) ook veel gebruikt worden waardoor de verhouding in evenwicht is? :?
pi_124710179
YES, mijn multiple entry student visa is weer binnen! Eind mei voor een paar weken weer naar Baoding en Beijing *O*! Zijn er nog leuke feesten in Beijing in die tijd?

[ Bericht 10% gewijzigd door Erasmus op 31-03-2013 03:52:46 ]
pi_125428353
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 10:03 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik dacht dit soort massale ochtendgymnastiek iets was van een ver verleden wat men bijvoorbeeld ook in Japan in de fabrieken vaak deed.

Apart.

Btw, de Chinese werknemers, hebben die nu bijna allemaal een Chinese smartpone of zie je toch dat westerse telefoons (iPhone bijvoorbeeld) ook veel gebruikt worden waardoor de verhouding in evenwicht is? :?
Zie hier meer iPhone en Samsung dan in Nederland. Komt ook vooral omdat het hebben van een iPhone of Samsung meer geldt als statusproduct dan echt een telefoon. Zitten toch alleen maar die stomme renspelletjes te spelen als ik een keer over de schouder meekijk.

Ook dichtbij waar ik werk heb je een vrij toeristische hutong, waar ook veel Chinese toeristen komen. Daar heb je dus ook al dit fenomeen:

http://lookstupidtakingphotoswithanipad.tumblr.com/

pi_125710648
:D Inderdaad, valt mij ook op als ik ergens ben waar veel Aziaten en dan met name Chinezen zijn dat ze altijd met hun mobiel een spelletje aan het spelen zijn of berichten aan het lezen. Het is soms erger kan de gemiddelde Nederlandse tiener.

Leuk onderschrift trouwens met die iPad :D

Wat ik nog wil weten of het klopt dat de gemiddelde Chinees voordat hij naar zijn werk gaat alleen maar een rijstpap met iets erin heeft of van die zoete broodjes en de eeuwige kop thee ernaast.

Ik heb het dus niet over het yuppen, jongere publiek.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2013 10:33:54 ]
pi_125968830
quote:
10s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:32 schreef Iwanius het volgende:
:D Inderdaad, valt mij ook op als ik ergens ben waar veel Aziaten en dan met name Chinezen zijn dat ze altijd met hun mobiel een spelletje aan het spelen zijn of berichten aan het lezen. Het is soms erger kan de gemiddelde Nederlandse tiener.

Leuk onderschrift trouwens met die iPad :D

Wat ik nog wil weten of het klopt dat de gemiddelde Chinees voordat hij naar zijn werk gaat alleen maar een rijstpap met iets erin heeft of van die zoete broodjes en de eeuwige kop thee ernaast.

Ik heb het dus niet over het yuppen, jongere publiek.
Opzich is die pap wel populair ja.. maar veel van mijn collega's hier (en ik ook) eten gestoomde broodjes sochtends met iets van groente/vlees er in, pannekoekjes met lente ui & chilli, noodles, pannekoek met dan in t midden een gefrituurde deegstaaf.. liefst geen zoet.. eerder hartig.. en natuurlijk wel de eeuwige kop thee aangezien je dat de hele dag drinkt ;)!
pi_125985195
Ik vind het jammer dat je in China geen fatsoenlijke boterhammen hebt waardoor je uit bent gewezen naar die droge witte vieze boterhammen van de super. Ik had niks waarmee ik mijn hagelslag op kon sprenkelen of mijn pindakaas op kon smeren.

Maar gestoomde gevulde broodjes zijn inderdaad een heel goed alternatief. Zeker als het zoete broodjes zijn.
pi_125985499
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:46 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik vind het jammer dat je in China geen fatsoenlijke boterhammen hebt waardoor je uit bent gewezen naar die droge witte vieze boterhammen van de super. Ik had niks waarmee ik mijn hagelslag op kon sprenkelen of mijn pindakaas op kon smeren.

Maar gestoomde gevulde broodjes zijn inderdaad een heel goed alternatief. Zeker als het zoete broodjes zijn.
Voor goed brood moet je niet naar de supermarkt. Supermarktbrood is echt te ranzig voor woorden inderdaad. Met wat mazzel zijn de stokbroden/baguettes daar wel te eten, maar zou er niet op vertrouwen. Voor brood wat nog 't meeste weg heeft van ons brood moet je naar bijvoorbeeld Tous les Jours, Paris Baguette of Breadtalk. Waarbij ik wel moet zeggen dat dit nog steeds niet van ons niveau is. Je hebt ook wel speciaalzaken maar dan moet je een flink eind tippelen en dat is met brood natuurlijk niet echt handig. De drie eerder genoemde zaken zitten op bijna elke kruising.
pi_125987313
hier in Ningbo zit een biologische supermarkt waar ze goed brood verkopen voor ong 10/12 RMB het zijn hele broden dus je moet zelf even plakjes snijden en in de vriezer doen maar echt heerlijk brood.. beter dan van de appie thuis! als ze dat hier in Ningbo zelfs verkopen moet dat in iedere gelijksoortige of grotere stad ook te vinden zijn ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')