Nou ja, als je een jaarlang een dutje doen tijdens werktijd erbij optelt, loopt het wel op.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:20 schreef ASSpirine het volgende:
Ah, laat hen. Ze hebben al zo weinig vakantie
True truequote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:33 schreef static het volgende:
[..]
Nou ja, als je een jaarlang een dutje doen tijdens werktijd erbij optelt, loopt het wel op.
Nooit naar Ningbo geweest though, maar gezien de ligging van die stad is een bezoek/stapavond/whatever naar/in Shanghai sowieso een verplicht iets als je daar eenmaal bentquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:58 schreef Danter het volgende:
Spannend.. over 1,5 week vertrek ik dus naar Ningboben erg benieuwd wat mij allemaal te wachten staat.. heb in ieder geval leuk contact met n mede collega via mail nu.. dus ik zal mij de eerste dag niet helemaal alleen voelen
![]()
Iemand nog tips voor Ningbo? ik zal er ong. 5 maanden zijn dus wat is leuk in de weekenden/ in de avond?
Ik dacht dit soort massale ochtendgymnastiek iets was van een ver verleden wat men bijvoorbeeld ook in Japan in de fabrieken vaak deed.quote:Op woensdag 13 februari 2013 17:12 schreef static het volgende:
Shenzhen.
Ook vreemd is dat om circa 10:00 in de ochtend (en het eind van de middag) een soort marsmuziek wordt opgezet, men onmiddellijk opspringt vanuit de stoel en oefeningen gaat staan doen.
Zie hier meer iPhone en Samsung dan in Nederland. Komt ook vooral omdat het hebben van een iPhone of Samsung meer geldt als statusproduct dan echt een telefoon. Zitten toch alleen maar die stomme renspelletjes te spelen als ik een keer over de schouder meekijk.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 10:03 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik dacht dit soort massale ochtendgymnastiek iets was van een ver verleden wat men bijvoorbeeld ook in Japan in de fabrieken vaak deed.
Apart.
Btw, de Chinese werknemers, hebben die nu bijna allemaal een Chinese smartpone of zie je toch dat westerse telefoons (iPhone bijvoorbeeld) ook veel gebruikt worden waardoor de verhouding in evenwicht is?
Opzich is die pap wel populair ja.. maar veel van mijn collega's hier (en ik ook) eten gestoomde broodjes sochtends met iets van groente/vlees er in, pannekoekjes met lente ui & chilli, noodles, pannekoek met dan in t midden een gefrituurde deegstaaf.. liefst geen zoet.. eerder hartig.. en natuurlijk wel de eeuwige kop thee aangezien je dat de hele dag drinktquote:Op donderdag 25 april 2013 10:32 schreef Iwanius het volgende:
Inderdaad, valt mij ook op als ik ergens ben waar veel Aziaten en dan met name Chinezen zijn dat ze altijd met hun mobiel een spelletje aan het spelen zijn of berichten aan het lezen. Het is soms erger kan de gemiddelde Nederlandse tiener.
Leuk onderschrift trouwens met die iPad![]()
Wat ik nog wil weten of het klopt dat de gemiddelde Chinees voordat hij naar zijn werk gaat alleen maar een rijstpap met iets erin heeft of van die zoete broodjes en de eeuwige kop thee ernaast.
Ik heb het dus niet over het yuppen, jongere publiek.
Voor goed brood moet je niet naar de supermarkt. Supermarktbrood is echt te ranzig voor woorden inderdaad. Met wat mazzel zijn de stokbroden/baguettes daar wel te eten, maar zou er niet op vertrouwen. Voor brood wat nog 't meeste weg heeft van ons brood moet je naar bijvoorbeeld Tous les Jours, Paris Baguette of Breadtalk. Waarbij ik wel moet zeggen dat dit nog steeds niet van ons niveau is. Je hebt ook wel speciaalzaken maar dan moet je een flink eind tippelen en dat is met brood natuurlijk niet echt handig. De drie eerder genoemde zaken zitten op bijna elke kruising.quote:Op donderdag 2 mei 2013 16:46 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik vind het jammer dat je in China geen fatsoenlijke boterhammen hebt waardoor je uit bent gewezen naar die droge witte vieze boterhammen van de super. Ik had niks waarmee ik mijn hagelslag op kon sprenkelen of mijn pindakaas op kon smeren.
Maar gestoomde gevulde broodjes zijn inderdaad een heel goed alternatief. Zeker als het zoete broodjes zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |