abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114439004
Is niet helemaal wat we bedoelden geloof ik.. hoewel met een beetje aanpassen het vast ook wel werkt. Maar ik wilde m'n post net gaan editten, want zoals altijd met latex bleek de oplossing simpeler dan gedacht. Gewoon een \underline
pi_114649147
Ik wil gewoon mijn referenties in de goede format krijgen, maar het lukt niet...Wel mijn bibliografie, maar ik wil gewoon als ik iets citeer iets als [Author, 2007] of Author [2007] ofzo krijgen...
In die hele bibstyles.pdf van TexShop (ik gebruik een mac vandaar) staat niks wat ik wil. Hoe kan je dit zelf modificeren / waar zijn er meer styles te downloaden?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_114806474
quote:
Dank, ga ik eens mee kijken morgen... Maar nu even uit mijn hoofd maakt mijn bibtex alleen maar error omtrent natbib...toch iets aan de hand met de compilatie ofzo...ik weet niet. Morgen vertel ik meer :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_114820634
Author [2007] is in LaTeX doorgaans Author~\cite{auth07}, bijvoorbeeld. Hetgeen te veranderen is wat tussen de [ en ] staat, en dat gebeurt met \bibliographystyle (bv. alpha, plain, unsrt, ..). Meestal is dat afdoende? Als je je eigen stijl ground-up wil maken, voer dan `latex makebst' in een terminal uit.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_114821187
quote:
2s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:29 schreef trancethrust het volgende:
Author [2007] is in LaTeX doorgaans Author~\cite{auth07}, bijvoorbeeld. Hetgeen te veranderen is wat tussen de [ en ] staat, en dat gebeurt met \bibliographystyle (bv. alpha, plain, unsrt, ..). Meestal is dat afdoende? Als je je eigen stijl ground-up wil maken, voer dan `latex makebst' in een terminal uit.
Ik zal de error die ik krijg morgen wel even posten, maar die zegt dus precies dat 'Author [year]' citations niet werken...en dat ie terugvalt naar plain numeric
pi_114998093
Bovenstaande tips hielpen.

Nu heb ik wel iets anders. Ik heb geen zin om permanent op enter te blijven drukken als er errors zitten in de compilation van pdftex. Waarom zegt hij bijvoorbeeld dat mijn \renewcommand undefined is?? Terwijl die het gewoon doet als de pdf af is...

Dit is de command: \renewcommand{\Gty}{$\mathrm{Gt~y^{-1}}$}, wat is er mis mee? Hij zegt dat ik een begin-math symbols ben vergeten, maar dat is toch niet zo? :/
pi_114998583
Ik raad ten sterkste aan je errors te repareren, zo lastig is het allemaal niet. Alle errors negeren is soms wel handig juist om de daadwerkelijke error te vinden; dit doe je met r <enter> (tenminste, in de terminal). Hij gaat dan in non-stop mode verder (zolang het kan).
LaTeX fouten zijn niet altijd even duidelijk, zoals je merkt; vaak is na het fixen van de eerste foutmelding al een heleboel ander gezeur verdwenen. In jouw geval lijkt de fout gewoon te zijn dat er voorheen geen commando \Gty bestond, dus moet je \newcommand gebruiken ipv renewcommand; er is immers geen voorgaande definitie om te vernieuwen.
pi_115000147
quote:
3s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:11 schreef trancethrust het volgende:
Ik raad ten sterkste aan je errors te repareren, zo lastig is het allemaal niet. Alle errors negeren is soms wel handig juist om de daadwerkelijke error te vinden; dit doe je met r <enter> (tenminste, in de terminal). Hij gaat dan in non-stop mode verder (zolang het kan).
LaTeX fouten zijn niet altijd even duidelijk, zoals je merkt; vaak is na het fixen van de eerste foutmelding al een heleboel ander gezeur verdwenen. In jouw geval lijkt de fout gewoon te zijn dat er voorheen geen commando \Gty bestond, dus moet je \newcommand gebruiken ipv renewcommand; er is immers geen voorgaande definitie om te vernieuwen.
_O-
duh....dank :P maar die andere error met de mathbegin die gaatniet weg :/ Ik negeer natuurlijk niet alle errors, maar soms zitten er gewoon van die onverklaarbare tussen die gewoon werken (of goed gefixed worden...) en daar wil je doorheen.

:edit ik heb het al opgelost. Ik moet natuurlijk geen mathrm en $s gebruiken tegelijk :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Norrage op 02-08-2012 16:12:10 ]
pi_115003057
Mwah, het lijkt er eerder op dat je je commando in mathmode aanroept, e.g. $x=\Gty+c$. Dan vult latex de boel in (met je oude definitie) en dan staat er opeens $x=$Gt~y^{-1}$+c$; ofwel, Gt~y^{-1} staat juist niet in mathmode.
Het weghalen van de $'s in de functiedefinitie is dan een juiste oplossing, maar niet vanwege wat je denkt. (\mathrm is zeker wel alleen geldig in mathmode, dus hij moet tussen dollars of iets dergelijks.)
pi_115372181
Hallo

na jarenlang gebruik van Latex blijf ik sukkelen met het al dan niet beginnen van nieuwe pagina's.
Ik weet dat je nopagebreak en newpage en samepage hebt, maar die dingen lijken me niet te gehoorzamen.

Concreet heb ik nu een tekst waarin van een aantal theorems op het einde van een pagina staat: "Theorem 4.11: het volgende is equivalent:",
waarna de rest op de volgende pagina komt, wat er bijzonder lelijk uitziet.

Ik kan jammer genoeg geen simpele code vinden die net dit probleem simuleert.

Wat is volgens jullie de meest nette manier om dit op te lossen?
Bedankt!
pi_115372416
LaTeX maakt de opmaak naargelang penalty-formules (als ik zoveel % witruimte heb dan is dat 90 erg, als ik een thereom na 1 zin afbreek dan is dat 50 erg). Je kan latex hints given die die formules ietwat aanpassen; maar dat kan dus nog steeds overruled worden. Harde commando's zoals newpage werken wel altijd.

Wat m.i. het beste werkt als je iets echt niet vindt kunnen, is je tekst aanpassen. In jouw geval zou ik `het volgende is equivalent:' gewoon verwijderen en een =-teken toevoegen tussen je formules. Of als je per se de tekst wil houden, deze na de formules plaatsen.
pi_115390405
quote:
Dank je allebei, maar voorlopig vrees ik dat het bij zoiets al newpage zal blijven. Die penalties by widows and orphans hadden geen enkele invloed.

Ik had verder nog een vraag: ik ben groot liefhebber van \usepackage{hyperref} maar ik heb nu een vervelend probleem. In de pdf klopt de referentie wel, maar als ik erop klik, kom ik zelfs op de verkeerde pagina terecht (op een absurde plaats, altijd dezelfde maar ik zie geen logica erachter)
Aux files trashen of zo... het helpt allemaal niet.
Wat kan hierachter zitten?
pi_115391462
Krijg je warnings over duplicate/missing labels oid?

Anders delen tekst en packages weg-commenten om de oorzaak te isoleren. PLaats anders een minimal working example hier.

edit:
soms wordt \phantomsection gebruikt om problemen met referenties naar secties op te lossen. Ik weet alleen niet precies wat het doet/hoe het werkt.
pi_115397736
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:29 schreef Toryu het volgende:
Krijg je warnings over duplicate/missing labels oid?

Anders delen tekst en packages weg-commenten om de oorzaak te isoleren. PLaats anders een minimal working example hier.

edit:
soms wordt \phantomsection gebruikt om problemen met referenties naar secties op te lossen. Ik weet alleen niet precies wat het doet/hoe het werkt.
Ik kreeg allerlei vreemde warnings, zoals :
quote:
l.376 \begin{eqnarray}
pdfTeX warning (ext4): destination with the same identifi
er (name{equation.4.4}) has been already used, duplicate ignored
Na wat moeite heb ik dan toch een minimal working example kunnen maken, en het was vrij leerzaam:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
\documentclass[12pt,a4paper]{article}
 \usepackage{hyperref}
 \title{Probleem met foute hyperref}
\begin{document}
\maketitle

\begin{eqnarray}
a&=&blabla, \nonumber \\
c&=&blabla^2 \nonumber 
\end{eqnarray}

\begin{equation} \label{eq1}
a=b^2
\end{equation}
\begin{equation} \label{eq2}
c=d
\end{equation}

We bekijken (\ref{eq1}) and (\ref{eq2}).
\end{document}
Ik zie nu dat één van mijn voorgangers eqnarray met nonumber gebruikt heeft, en blijkbaar stuurt dat de hele boel in de war? (de eerste referentie brengt je foutief naar de eqnarray, de tweede doet het prima om de één of andere reden) :( :?
pi_115418333
Ik weet niet of het dit op gaat lossen, maar hier in elk geval wat tips:

- Gebruik align ipv eqnarray. eqnarray geeft soms de verkeerde spacing. Dus:
1
2
3
4
\begin{align}
a&=&blabla, \nonumber \\
c&=&blabla^2 \nonumber 
\end{align}
In plaats van \nonumber kun je align* gebruiken, maar zo zou het ook moeten werken.
Zie ook: http://en.wikibooks.org/w(...)s#align_and_align.2A
Ik geloof wel dat je hier de amsmath bij nodig hebt.

- Gebruik \eqref als je naar equation refereert, dus:
1We bekijken \eqref{eq1} and \eqref{eq2}.
pi_115418875
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:12 schreef Toryu het volgende:
Ik weet niet of het dit op gaat lossen, maar hier in elk geval wat tips:

- Gebruik align ipv eqnarray. eqnarray geeft soms de verkeerde spacing. Dus:
[ code verwijderd ]

In plaats van \nonumber kun je align* gebruiken, maar zo zou het ook moeten werken.
Zie ook: http://en.wikibooks.org/w(...)s#align_and_align.2A
Ik geloof wel dat je hier de amsmath bij nodig hebt.

- Gebruik \eqref als je naar equation refereert, dus:
[ code verwijderd ]

Ik heb het opgelost door \begin{eqnarray*}...\end{eqnarray*} te gebruiken. Nu werken alle referenties perfect, ik zou niet begrijpen waarom je nonumber overal zou plaatsen? Toch vreemd dat ie daar zo op reageerde.

Verder heb ik nog een ander probleem met de theorems. Ik wil dat de tekst niet cursief is. Deze code werkt, maar de regel "\usepackage{theorem}" is echt nodig.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
\documentclass[12pt,a4paper]{article}
\usepackage{theorem}
\theorembodyfont{\rmfamily}
\newtheorem{theorem}{Theorem}
 \title{Probleem met theorembodyfont}
\begin{document}
\maketitle
\begin{theorem}test
\end{theorem}
\end{document}
Nu heb ik een grote file waarin "\usepackage{theorem}" blijkbaar botst met andere zaken. Maar is het niet vreemd dat voor iets vrij elementairs, je toch zo'n package moet inladen?
pi_116062687
Ik heb een nieuw probleem... ik moet een appendix aanmaken en dan nog wel binnen het elsevier-formaat.

Dus ik dacht aan zoiets:
quote:
Appendix : Verdere resultaten

Theorem A.1: blabla
Maar als ik dan
1
2
3
4
5
6
7
8
\documentclass[preprint,12pt]{elsarticle}
\newtheorem{theorem}{Theorem}[section]
\begin{document}
\appendix{titel}
\begin{theorem}
blabla
\end{theorem}
\end{document}
doe krijg ik
quote:
titel
Theorem Appendix .1. Een stelling
(de appendix wordt niet eens duidelijk aangekondigd?)
pi_116063955
\usepackage{appendix}?

oh, en: \appendix als single command, en losse appendices gewoon met \chapter{...}; \appendix geeft puur het begin aan van de appendix hoofdstukken. Je hebt ook een versie waar je \begin{appendices} en \end{appendices} kan gebruiken, maar dat lijkt me hier niet nuttig.
pi_116468443
Weet iemand hoe je makkelijk het onderwerp (bv. Betreft: de schoenen van Elvis) aan een brief toevoegt? Ik gebruik \documentclass{letter}
pi_116468561
Ik dacht dat ik het helemaal gevonden had voor mijn appendix:
Het ziet er prima uit maar .... de referentie op het einde is een hyperlink die naar het verkeerde leidt!
Die setcounter is de boosdoener blijkbaar.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
\documentclass[preprint,12pt]{article}
\usepackage{amssymb}
\usepackage{amsthm}
\newtheorem{theorem}{Theorem}[section]
\usepackage{hyperref}

\begin{document}

\section{Eerste sectie}
\begin{theorem} \label{stelling}Blabla\end{theorem}
\newpage

\section*{Appendix:Titel van mijn appendix}
\setcounter{theorem}{0 }
 \renewcommand{\thetheorem}{A.\arabic{theorem}}

\begin{theorem} \label{appendixstelling}Blabla\end{theorem}
  Een verwijzing naar Theorem \ref{appendixstelling}

\end{document}
pi_116474397
Niet gewoon zo?
1
2
3
4
\appendix
\section{Titel van mijn appendix}
 \begin{theorem} \label{appendixstelling}Blabla\end{theorem}
  Een verwijzing naar Theorem \ref{appendixstelling}
pi_116480346
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:31 schreef Toryu het volgende:
Niet gewoon zo?
[ code verwijderd ]

Misschien, maar dan heb ik geen controle over de titel, dan krijg ik "A .... " en dat wil ik niet.

Ondertussen heb ik ontdekt dat je het met een klein trucje zo in orde kan krijgen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')