Dank, ga ik eens mee kijken morgen... Maar nu even uit mijn hoofd maakt mijn bibtex alleen maar error omtrent natbib...toch iets aan de hand met de compilatie ofzo...ik weet niet. Morgen vertel ik meerquote:Op zondag 29 juli 2012 14:43 schreef vriendelijkevriend het volgende:
http://merkel.zoneo.net/Latex/natbib.php ?
Ik zal de error die ik krijg morgen wel even posten, maar die zegt dus precies dat 'Author [year]' citations niet werken...en dat ie terugvalt naar plain numericquote:Op zondag 29 juli 2012 21:29 schreef trancethrust het volgende:
Author [2007] is in LaTeX doorgaans Author~\cite{auth07}, bijvoorbeeld. Hetgeen te veranderen is wat tussen de [ en ] staat, en dat gebeurt met \bibliographystyle (bv. alpha, plain, unsrt, ..). Meestal is dat afdoende? Als je je eigen stijl ground-up wil maken, voer dan `latex makebst' in een terminal uit.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:11 schreef trancethrust het volgende:
Ik raad ten sterkste aan je errors te repareren, zo lastig is het allemaal niet. Alle errors negeren is soms wel handig juist om de daadwerkelijke error te vinden; dit doe je met r <enter> (tenminste, in de terminal). Hij gaat dan in non-stop mode verder (zolang het kan).
LaTeX fouten zijn niet altijd even duidelijk, zoals je merkt; vaak is na het fixen van de eerste foutmelding al een heleboel ander gezeur verdwenen. In jouw geval lijkt de fout gewoon te zijn dat er voorheen geen commando \Gty bestond, dus moet je \newcommand gebruiken ipv renewcommand; er is immers geen voorgaande definitie om te vernieuwen.
Dank je allebei, maar voorlopig vrees ik dat het bij zoiets al newpage zal blijven. Die penalties by widows and orphans hadden geen enkele invloed.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:03 schreef Toryu het volgende:
http://en.wikibooks.org/wiki/LaTeX/Page_Layout#Widows_and_orphans
Ik kreeg allerlei vreemde warnings, zoals :quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:29 schreef Toryu het volgende:
Krijg je warnings over duplicate/missing labels oid?
Anders delen tekst en packages weg-commenten om de oorzaak te isoleren. PLaats anders een minimal working example hier.
edit:
soms wordt \phantomsection gebruikt om problemen met referenties naar secties op te lossen. Ik weet alleen niet precies wat het doet/hoe het werkt.
Na wat moeite heb ik dan toch een minimal working example kunnen maken, en het was vrij leerzaam:quote:l.376 \begin{eqnarray}
pdfTeX warning (ext4): destination with the same identifi
er (name{equation.4.4}) has been already used, duplicate ignored
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | \documentclass[12pt,a4paper]{article} \usepackage{hyperref} \title{Probleem met foute hyperref} \begin{document} \maketitle \begin{eqnarray} a&=&blabla, \nonumber \\ c&=&blabla^2 \nonumber \end{eqnarray} \begin{equation} \label{eq1} a=b^2 \end{equation} \begin{equation} \label{eq2} c=d \end{equation} We bekijken (\ref{eq1}) and (\ref{eq2}). \end{document} |
1 2 3 4 | \begin{align} a&=&blabla, \nonumber \\ c&=&blabla^2 \nonumber \end{align} |
1 | We bekijken \eqref{eq1} and \eqref{eq2}. |
Ik heb het opgelost door \begin{eqnarray*}...\end{eqnarray*} te gebruiken. Nu werken alle referenties perfect, ik zou niet begrijpen waarom je nonumber overal zou plaatsen? Toch vreemd dat ie daar zo op reageerde.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:12 schreef Toryu het volgende:
Ik weet niet of het dit op gaat lossen, maar hier in elk geval wat tips:
- Gebruik align ipv eqnarray. eqnarray geeft soms de verkeerde spacing. Dus:
[ code verwijderd ]
In plaats van \nonumber kun je align* gebruiken, maar zo zou het ook moeten werken.
Zie ook: http://en.wikibooks.org/w(...)s#align_and_align.2A
Ik geloof wel dat je hier de amsmath bij nodig hebt.
- Gebruik \eqref als je naar equation refereert, dus:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | \documentclass[12pt,a4paper]{article} \usepackage{theorem} \theorembodyfont{\rmfamily} \newtheorem{theorem}{Theorem} \title{Probleem met theorembodyfont} \begin{document} \maketitle \begin{theorem}test \end{theorem} \end{document} |
Maar als ik danquote:Appendix : Verdere resultaten
Theorem A.1: blabla
1 2 3 4 5 6 7 8 | \documentclass[preprint,12pt]{elsarticle} \newtheorem{theorem}{Theorem}[section] \begin{document} \appendix{titel} \begin{theorem} blabla \end{theorem} \end{document} |
(de appendix wordt niet eens duidelijk aangekondigd?)quote:titel
Theorem Appendix .1. Een stelling
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | \documentclass[preprint,12pt]{article} \usepackage{amssymb} \usepackage{amsthm} \newtheorem{theorem}{Theorem}[section] \usepackage{hyperref} \begin{document} \section{Eerste sectie} \begin{theorem} \label{stelling}Blabla\end{theorem} \newpage \section*{Appendix:Titel van mijn appendix} \setcounter{theorem}{0 } \renewcommand{\thetheorem}{A.\arabic{theorem}} \begin{theorem} \label{appendixstelling}Blabla\end{theorem} Een verwijzing naar Theorem \ref{appendixstelling} \end{document} |
1 2 3 4 | \appendix \section{Titel van mijn appendix} \begin{theorem} \label{appendixstelling}Blabla\end{theorem} Een verwijzing naar Theorem \ref{appendixstelling} |
Misschien, maar dan heb ik geen controle over de titel, dan krijg ik "A .... " en dat wil ik niet.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |