Volgens mij ging t aanvankelijk nog altijd over 1 sneeuwballengooier en kwam de rest uit het niets opduiken.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:49 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ja man.Als je geen badr hari bent bereik je helemaal niks tegen 4 gasten met een mes.
Is dat de zelfde persoon waar nu een monument voor is?quote:Op donderdag 23 december 2010 12:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Een kennis van me uit Leeuwarden zag ooit een paar mannen doelloos fietsen in de gracht gooien tijdens zijn vrijgezellenfeestje, en zei daar wat van. Die stille tocht is live uitgezonden, en hij is begraven in zijn trouwpak. Zo wil ik liever niet herinnerd worden door mijn dierbaren.
meindert tjoelker?quote:Op donderdag 23 december 2010 12:51 schreef fruityloop het volgende:
Een kennis van me uit Leeuwarden zag ooit een paar mannen doelloos fietsen in de gracht gooien tijdens zijn vrijgezellenfeestje, en zei daar wat van. Die stille tocht is live uitgezonden, en hij is begraven in zijn trouwpak. Zo wil ik liever niet herinnerd worden door mijn dierbaren.
Yep. Ondanks alle initiatieven daarna, en goede bedoelingen, lijkt het wel alsof er in Nederland nog niet echt veel veranderd is..quote:
quote:Op donderdag 23 december 2010 12:59 schreef LXIV het volgende:
Van nature ben ik helemaal geen racist. Maar er is zo'n onafgebroken stroom van dit soort berichten de afgelopen jaren. En de meeste halen niet eens het nieuws.
Nu is het zo dat wanneer er een bericht in de krant staat dat zo'n Marokkaanse overvaller doodgevallen is tijdens zijn overval, een paar dagen geleden, ik gewoon de hele dag goede zin heb. En als het geen overvaller was geweest ook.
Het is een zonde, ik weet het, maar het is nu eenmaal wel zo. Als er een vliegtuig vol Marokkanen neerstort op kerstavond dan heb ik de mooiste kerst die ik me dromen kan. Het is een hele slechte gedachte, een zonde zelfs, zoals al gezegd. Ik ben niet zo, ik ben zo gemaakt. Door de Marokkanen.
Ja, het is steeds weer hetzelfde. Als er iets gebeurt (zoals destijds in Venlo) is er een tijdje ophef over, en daarna wordt het weer vergeten.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:01 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Yep. Ondanks alle initiatieven daarna, en goede bedoelingen, lijkt het wel alsof er in Nederland nog niet echt veel veranderd is..
Dat je je vrienden helpt, is niet meer dan logisch. Dat je foute vrienden uitkiest, is een ander verhaal.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:48 schreef LXIV het volgende:
Het ergste vind ik nog dat de ' vrienden' van de lichtgetinte man zich er ook nog -negatief- mee gingen bemoeien. Hebben die mensen dan helemaal geen gevoel voor rechtvaardigheid of redelijkheid?
Als mijn vriend zich opeens zo idioot zou gedragen dan zou ik me afvragen of hij wel helemaal goed geworden is en hem tegenhouden. Maar zij vinden dit gedrag volstrekt acceptabel en gaan hem dus meehelpen.
Zouden de Nederlandse omstanders niet zo uitgesproken lafhartig zijn en ingegrepen hebben, en die sneeuwbalgooier had een paar fikse klappen gekregen, dan zou er vanuit de hoek van de Marokkanen ontzettend verontwaardigd gereageerd zijn vanwege deze 'discriminatie' en zou het slachtoffer op de wraaklijst gekomen zijn. Ze redeneren helemaal niet vanuit enig objectief standpunt maar enkel vanuit het standpunt 'onze stam tegen de Nederlandse stam'.
Van de Nederlandse rechtstaat krijgen ze vaak dan nog min of meer gelijk. Als ze voor de rechter komen (als) dan worden zij ook gehoord en (vrouwe justitia is blind) hun verhaal in alle redelijkheid meegenomen dat het slachtoffer eigenlijk begonnen is.
Oh wow man je kunt 5 goede mocro's opnoemen.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:03 schreef IHVK het volgende:
Je probeert je geweten te sussen maar het is tevergeefs. Het is gewoon een zieke gedachtengang LXVI. Maak je geen illussies.
Najib Amhali, Tofik Dibi, Naima Azough en die chirurgen in Amsterdam zijn ook Marokkanen.
Jammer dat we weer op deze discussie uit moet komen is het zo moeilijk om dingen van elkaar te onderscheiden?
Het was ook niet echt persoonlijk, meer algemeenquote:Op donderdag 23 december 2010 12:51 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Dat moet je mij niet vertellen, vertel dat die messentrekkers.
Fear and prejudice have gotten the best of you.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:59 schreef LXIV het volgende:
Van nature ben ik helemaal geen racist. Maar er is zo'n onafgebroken stroom van dit soort berichten de afgelopen jaren. En de meeste halen niet eens het nieuws.
Nu is het zo dat wanneer er een bericht in de krant staat dat zo'n Marokkaanse overvaller doodgevallen is tijdens zijn overval, een paar dagen geleden, ik gewoon de hele dag goede zin heb. En als het geen overvaller was geweest ook.
Het is een zonde, ik weet het, maar het is nu eenmaal wel zo. Als er een vliegtuig vol Marokkanen neerstort op kerstavond dan heb ik de mooiste kerst die ik me dromen kan. Het is een hele slechte gedachte, een zonde zelfs, zoals al gezegd. Ik ben niet zo, ik ben zo gemaakt. Door de Marokkanen.
In het geval van Meindert waren het trouwens hollandsche mannen, en zelfs een verder brave huisvader, dus mijn mening over zinloos geweld is meer gebaseerd op de actie/het geweld dan de huidskleur van de pleger.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:03 schreef MrRhodes het volgende:
[..]
Ja, het is steeds weer hetzelfde. Als er iets gebeurt (zoals destijds in Venlo) is er een tijdje ophef over, en daarna wordt het weer vergeten.
Het 'probleem' is dat de door jou genoemde mensen nooit opvallen, tenzij positief. Juist het tuig valt op door ervaringen van mensen of berichtgeving in de media.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:03 schreef IHVK het volgende:
Je probeert je geweten te sussen maar het is tevergeefs. Het is gewoon een zieke gedachtengang LXVI. Maak je geen illussies.
Najib Amhali, Tofik Dibi, Naima Azough en die chirurgen in Amsterdam zijn ook Marokkanen.
Jammer dat we weer op deze discussie uit moet komen is het zo moeilijk om dingen van elkaar te onderscheiden?
Het was ook niet persoonlijk opgevat.:)quote:Op donderdag 23 december 2010 13:05 schreef boyv het volgende:
[..]
Het was ook niet echt persoonlijk, meer algemeenzo zie ik het in ieder geval.
Logisch houdt nog niet in dat je je verstand, indien aanwezig, niet hoeft te gebruiken.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:03 schreef boyv het volgende:
[..]
Dat je je vrienden helpt, is niet meer dan logisch....
Wat denk je zelf.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:34 schreef L.no het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit het slachtoffer of de crimineel?
kip-eiquote:Op donderdag 23 december 2010 13:09 schreef IHVK het volgende:
...Maar de haat in de Nederlandse samenleving jegens Marokkanen/moslims begint giftige vormen aan te nemen waardoor dat ook mee gaat spelen bij het ontsporen van die jongens.
Tofik is geen Turk.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:07 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Het 'probleem' is dat de door jou genoemde mensen nooit opvallen, tenzij positief. Juist het tuig valt op door ervaringen van mensen of berichtgeving in de media.
Daarom als ik het over rassenrellen heb, bedoel ik dat het tuig eens goed gecorrigeerd wordt. Die mensen die al een aanwinst zijn voor NL, hebben van mij niks te vrezen.
Oja, Tofik Dibi is overigens van Turkse komaf
Er is een grens aan tolerantie.. dat zou je toch niet moeten verbazen?quote:Op donderdag 23 december 2010 13:09 schreef IHVK het volgende:
Maar de haat in de Nederlandse samenleving jegens Marokkanen/moslims begint giftige vormen aan te nemen waardoor dat ook mee gaat spelen bij het ontsporen van die jongens.
Als mijn vrienden ineens zoiets flikken kom ik ze niet helpen hoor.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:03 schreef boyv het volgende:
[..]
Dat je je vrienden helpt, is niet meer dan logisch. Dat je foute vrienden uitkiest, is een ander verhaal.
Actie-reactie.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:18 schreef IHVK het volgende:
Ik geef geen waardeoordeel ik constateer alleen maar, over die toenemende intolerantie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |