Yesquote:Op donderdag 23 december 2010 10:54 schreef Outlined het volgende:
[..]
check:
http://www.whosampled.com(...)eaven_Spirit-Taurus/
Ach foutjes, denk niet dat hij compleet en perfect is, wat die beat betreft zit het wat complexer in elkaar. James Brown is eigenlijk aan standaard beat die iedere drummer kan. In dat geval lastig te om het als sample te labelen. Mijn ervaring met de site is dat hij erg goed is.quote:Op donderdag 23 december 2010 10:54 schreef devl1nsect het volgende:
Overigens is de site niet zo briljant. Ik zie een aantal fouten staan en of een aantal dingen missen.
Bijvoorbeeld een breakbeat hoeft niet altijd gejat te zijn van The Funky Drummer - James Brown of the Amen Brothers. Deze site gaat hier meestal wel van uit.
Nice.quote:Op donderdag 23 december 2010 10:57 schreef Outlined het volgende:
Fuck it: er is een compleet youtube kanaal:
http://www.youtube.com/user/TotallySoundsLike
Inderdaad. Dan kun je erover twisten of er bij ieder nummer The Funky Drummer beat erbij te plaatsen, want hij lijkt erop. Terwijl de snare en kick er totaal niet op lijken of er helemaal niet van gesampled zijn.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:00 schreef Outlined het volgende:
[..]
Ach foutjes, denk niet dat hij compleet en perfect is, wat die beat betreft zit het wat complexer in elkaar. James Brown is eigenlijk aan standaard beat die iedere drummer kan. In dat geval lastig te om het als sample te labelen. Mijn ervaring met de site is dat hij erg goed is.
Daft Punk heeft niet alleen maar samples gebruikt maar soms gewoon bijna hele nummers nagemaakt.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:19 schreef devl1nsect het volgende:
Underworld zal ook wel samplen toch? Jah, zie er één staan.
Zal alleen wel lastiger zijn om het geluid te herkennen doordat ze het filteren, uitrekken etc.
Daft Punk heeft echt legio samples gebruikt!
Niet compleet. Volgens mij is het ook de bedoeling om materiaal aan te leverenquote:Op donderdag 23 december 2010 11:22 schreef HostiMeister het volgende:
Die ene plaat die ook in de The Sorcerer's Apprentice zit van OneRepublic, Secrets heet die. Begint ook met een riedeltje dat mij verdomd bekend voorkomt. Toch staat ie niet op de site. Heb ik me dan vergist, of is de site niet compleet?
quote:Op donderdag 23 december 2010 11:23 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Daft Punk heeft niet alleen maar samples gebruikt maar soms gewoon bijna hele nummers nagemaakt.
Inderdaad. En dan nog: het gebruik van samples betekent niet dat je niet creatief bent en geen eigen muziek maakt. Of het geluid nu van een gitaar komt of van een sample, het gaat er om wat je er mee doet.quote:Op donderdag 23 december 2010 10:51 schreef devl1nsect het volgende:
Imagine van John Lennon is gejat van een italiaans volkswijsje, de jaren 50 muziek zijn hele melodieën gejat van de katoenplantage. Stairway to Heaven van Led Zeppelin is geript van een band die het twee jaar eerder heeft gedaan etc etc etc.
Ja, zelf aanleveren ziet er echter lastig uit.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:33 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Niet compleet. Volgens mij is het ook de bedoeling om materiaal aan te leveren
[..]
![]()
Helemaal mee eens. Er is natuurlijk wel een verschil als een melodie lijn compleet jatten zoals John Lennon of Led Zeppelin heeft gedaan OF de melodie lijn in stukken knippen en in een andere volgorde neer zetten. Het eerst genoemde vind ik geen kunst, het laatste wel.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:45 schreef Weakling het volgende:
[..]
Inderdaad. En dan nog: het gebruik van samples betekent niet dat je niet creatief bent en geen eigen muziek maakt. Of het geluid nu van een gitaar komt of van een sample, het gaat er om wat je er mee doet.
Ja als je gaat neerzetten wie er allemaal de Amen break gebruikt dan krijg je wel een lijst van sowieso al 22000030303 Drum n Bass tracksquote:Op donderdag 23 december 2010 10:54 schreef devl1nsect het volgende:
Overigens is de site niet zo briljant. Ik zie een aantal fouten staan en of een aantal dingen missen.
Bijvoorbeeld een breakbeat hoeft niet altijd gejat te zijn van The Funky Drummer - James Brown of the Amen Brothers. Deze site gaat hier meestal wel van uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |