abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90333053
Overigens is de site niet zo briljant. Ik zie een aantal fouten staan en of een aantal dingen missen.

Bijvoorbeeld een breakbeat hoeft niet altijd gejat te zijn van The Funky Drummer - James Brown of the Amen Brothers. Deze site gaat hier meestal wel van uit.
pi_90333101
quote:
Yes ;)

Deze band stond in het voorprogramma van Led Zeppelin ook nog :')
  donderdag 23 december 2010 @ 10:57:22 #18
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90333159
Fuck it: er is een compleet youtube kanaal:
http://www.youtube.com/user/TotallySoundsLike
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  donderdag 23 december 2010 @ 11:00:27 #19
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90333257
quote:
14s.gif Op donderdag 23 december 2010 10:54 schreef devl1nsect het volgende:
Overigens is de site niet zo briljant. Ik zie een aantal fouten staan en of een aantal dingen missen.

Bijvoorbeeld een breakbeat hoeft niet altijd gejat te zijn van The Funky Drummer - James Brown of the Amen Brothers. Deze site gaat hier meestal wel van uit.
Ach foutjes, denk niet dat hij compleet en perfect is, wat die beat betreft zit het wat complexer in elkaar. James Brown is eigenlijk aan standaard beat die iedere drummer kan. In dat geval lastig te om het als sample te labelen. Mijn ervaring met de site is dat hij erg goed is.
pi_90333321
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 10:57 schreef Outlined het volgende:
Fuck it: er is een compleet youtube kanaal:
http://www.youtube.com/user/TotallySoundsLike
Nice.

Sommige gelijkenissen ontkom je niet aan, omdat een nummer in een bepaalde toonsoort is geschreven. Bijvoorbeeld deze:

http://www.youtube.com/user/TotallySoundsLike#p/u/3/MCLTSMlmQfM
pi_90333391
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:00 schreef Outlined het volgende:

[..]

Ach foutjes, denk niet dat hij compleet en perfect is, wat die beat betreft zit het wat complexer in elkaar. James Brown is eigenlijk aan standaard beat die iedere drummer kan. In dat geval lastig te om het als sample te labelen. Mijn ervaring met de site is dat hij erg goed is.
Inderdaad. Dan kun je erover twisten of er bij ieder nummer The Funky Drummer beat erbij te plaatsen, want hij lijkt erop. Terwijl de snare en kick er totaal niet op lijken of er helemaal niet van gesampled zijn.
  donderdag 23 december 2010 @ 11:08:10 #22
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90333506
het is gewoon een standaard drum patroon die goed in het gehoor ligt. Gelukkig bevat de site meer dan drumsamples. Ik vind hem leuk hoor. Soms ontdek je een ordinaire jatpartij, soms is er iets creatiefs en nieuws mee gedaan in het geval van Fatboy Slim en uiteraard DJ Shadow (maar dat wist ik al).

ook mooi om te zien dat sommige artiesten helemaal niet samplen en nagenoeg alles zelf doen: Underworld en 808 State

[ Bericht 18% gewijzigd door Outlined op 23-12-2010 11:17:14 ]
pi_90333837
Underworld zal ook wel samplen toch? Jah, zie er één staan.

Zal alleen wel lastiger zijn om het geluid te herkennen doordat ze het filteren, uitrekken etc.

Daft Punk heeft echt legio samples gebruikt!
pi_90333931
Die ene plaat die ook in de The Sorcerer's Apprentice zit van OneRepublic, Secrets heet die. Begint ook met een riedeltje dat mij verdomd bekend voorkomt. Toch staat ie niet op de site. Heb ik me dan vergist, of is de site niet compleet?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_90333958
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:19 schreef devl1nsect het volgende:
Underworld zal ook wel samplen toch? Jah, zie er één staan.

Zal alleen wel lastiger zijn om het geluid te herkennen doordat ze het filteren, uitrekken etc.

Daft Punk heeft echt legio samples gebruikt!
Daft Punk heeft niet alleen maar samples gebruikt maar soms gewoon bijna hele nummers nagemaakt. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_90334218
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:22 schreef HostiMeister het volgende:
Die ene plaat die ook in de The Sorcerer's Apprentice zit van OneRepublic, Secrets heet die. Begint ook met een riedeltje dat mij verdomd bekend voorkomt. Toch staat ie niet op de site. Heb ik me dan vergist, of is de site niet compleet?
Niet compleet. Volgens mij is het ook de bedoeling om materiaal aan te leveren :)

quote:
10s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:23 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Daft Punk heeft niet alleen maar samples gebruikt maar soms gewoon bijna hele nummers nagemaakt. :')
:Y

donderdag 23 december 2010 @ 11:45:19 #27
27648 Weakling
available in strong mint
pi_90334654
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 10:51 schreef devl1nsect het volgende:
Imagine van John Lennon is gejat van een italiaans volkswijsje, de jaren 50 muziek zijn hele melodieën gejat van de katoenplantage. Stairway to Heaven van Led Zeppelin is geript van een band die het twee jaar eerder heeft gedaan etc etc etc.
Inderdaad. En dan nog: het gebruik van samples betekent niet dat je niet creatief bent en geen eigen muziek maakt. Of het geluid nu van een gitaar komt of van een sample, het gaat er om wat je er mee doet.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 23 december 2010 @ 11:54:48 #28
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_90335061
quote:
14s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:33 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Niet compleet. Volgens mij is het ook de bedoeling om materiaal aan te leveren :)

[..]

:Y

Ja, zelf aanleveren ziet er echter lastig uit.

[ Bericht 4% gewijzigd door Outlined op 24-12-2010 21:21:02 ]
pi_90335268
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:45 schreef Weakling het volgende:

[..]

Inderdaad. En dan nog: het gebruik van samples betekent niet dat je niet creatief bent en geen eigen muziek maakt. Of het geluid nu van een gitaar komt of van een sample, het gaat er om wat je er mee doet.
Helemaal mee eens. Er is natuurlijk wel een verschil als een melodie lijn compleet jatten zoals John Lennon of Led Zeppelin heeft gedaan OF de melodie lijn in stukken knippen en in een andere volgorde neer zetten. Het eerst genoemde vind ik geen kunst, het laatste wel.

Girl Talk: een Amerikaanse gast die alleen maar samples gebruikt om zo een nieuwe dansplaat te maken.

Of hoe The Prodigy het doet:

En hier de samples van Justice:

(meer gelijke video's of info altijd welkom :))

[ Bericht 2% gewijzigd door devl1nsect op 23-12-2010 12:08:36 ]
pi_90335384
quote:
14s.gif Op donderdag 23 december 2010 10:54 schreef devl1nsect het volgende:

Ja als je gaat neerzetten wie er allemaal de Amen break gebruikt dan krijg je wel een lijst van sowieso al 22000030303 Drum n Bass tracks :P .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')