Haai,
ok ruim 7 a 8 jaar geleden leerde ik 2 gasten kennen op een forum. Na een tijdje had ik met 1 van hun afgesproken, waardoor zij ruzie kregen. Degene met wie ik afsprak toen heb ik geen contact meer mee. Met die andere wel, daar had ik heel veel contact mee en sprak ik later ook heel vaak mee af. Ben meerdere keren een weekend bij hem geweest en andersom. Kon met hem altijd heel goed praten over echt álles, we hebben veel gemeen en ook echt de kleinste stomste dingen. hij is een paar dagen voor mij jarig, onze moeders zijn op dezelfde dag jarig. We vallen allebij op dezelfde dagen van onze fietsen

en eten op dezelfde dagen chinees bijvoorbeeld zonder dat we het van elkaar weten.
Door dit soort dingen, en ook gewoon om hoe ik ben, is hij verliefd op me geworden. Niet een beetje, maar gewoon écht. Hij werd depri als ik ff niet op msn kwam bijvoorbeeld, of als ik ff geen tijd had om te reageren op een smsje. Ook vertelde hij echt herhaaldelijk hoeveel hij wel niet van me hield en hoe perfect ik wel niet ben. Nougoed, ik voel totaal niet hetzelfde voor hem dus en dat heb ik hem meerdere keren duidelijk gemaakt, ik zie hem als een goede vriend en een beetje als een broertje maar meer dan dat ook niet.
Ik heb 3 jaar een relatie gehad en daar was hij het natuurlijk totaal niet mee eens. Hij werd sago als ik het over mn (inmiddels) ex had, hoe geweldig die wel niet was enzo. nougoed.. zijn verliefdheid leek op een gegeven moment wel over te zijn, maar toen ik vrijgezel werd bleek dat dus niet het geval. Hij was de eerste die zich aanbood, alwetende dat ik er toch niet opin zou gaan.
Toen heb ik besloten om een beetje afstand te nemen, niet meer afspreken, minder op msn komen en ook minder smsen met hem. Daar is hij boos over geworden want hij voelde zich in de steek gelaten. Daarna weer gewoon normaal het contact opgepakt maar zonder af te spreken. Ja, paar weken geleden 1 keer ff op het station toen hij op doorreis was. Sinds die laatste afspraak deed/doet hij heel vaag tegen me.. Kortaf, sago.. en ja op een of andere manier zit ik hier wel mee.
Hij zei van je het voelt veranderd, ik weet het niet, niet positief in ieder geval.. Nou doet ie de laatste tijd wel weer normaal maar heb toch het idee dat hij nog steeds verliefd is.
Ik wil hem niet elke keer af moeten wijzen, zeggen dat het toch niets zou worden, want het voelt gewoon awkward. Ook wil ik niet helemaal het contact verbreken, ondanks dat wel contact hebben hem blijkbaar ook pijn doet, maar hem in de steek laten (hij zit met veel dingen waarmee hij voor zijn gevoel niet bij anderen terecht kan) kan ik ook niet.
Wat moet ik hiermee?

Hij is echt zo een lieverd maarja.. het is gewoon awkward en verwarrend. Het lijkt vaak ook wel of hij mij de schuld geeft van zijn pijn, omdat ik niets met hem wil proberen. Ik kan er niets aan doen dat ik niet hetzelfde voor hem voel en het is gewoon vervelend. Het is bij andere vrienden ook wel gebeurd dat ze verliefd op me werden maar daar heb ik wel afstand van genomen dan, en die zijn eroverheen gekomen maar bij hem wordt het alleen maar erger en erger.