http://www.limburger.nl/a(...)_geen_koffiepauze%27quote:SITTARD/GELEEN- Thuiszorgmedewerkers van Vivantes Zorggroep moeten vanaf 1 januari de koffiepauze doorbrengen bij hun cliënten. Koffiedrinken in een van de woonzorgcentra van Vivantes, zoals nu gebeurt, is te duur.
In een brief aan het thuiszorgpersoneel, die voor gezien moest worden getekend, staat dat het "niet efficiënt en financieel onverantwoord” is om 20 tot 25 minuten koffie te drinken in een van de zorgcentra. Hoewel de directie vindt dat haar medewerkers "de gelegenheid moeten krijgen om pauze te nemen”, wil ze dat thuiszorgmedewerkers hun koffie of thee voortaan in minder dan 15 minuten opdrinken. Want dan mag de pauze namelijk worden aangemerkt als werktijd. De nieuwe regeling krijgt het fiat van de ondernemingsraad.
Zadelt Vivantes haar cliënten op met de pauze van haar medewerkers? Moeten zij voortaan koffie gaan zetten voor hun hulpverleners? En valt het koffiedrinken binnen de vastgestelde tijd die cliënten krijgen voor verzorging of verpleging? Cliënten betalen daarover namelijk een eigen bijdrage. Betalen zij straks mee aan de koffiepauze van Vivantes-medewerkers?
Wil ik je zien doen... Koffie drinken terwijl je iemand douchet? Of terwijl je stofzuigt? Het gaat hier niet om kantoorpersoneel wat de helft van de dag aan het koffiedrinken is in plaats van werken....quote:Ik weet niet of het normaal is in limburg om je werktijd al koffieleutende door te brengen (20 minuten, kom op !) maar hier drinken we gewoon een bakje tijden de arbeid. Terecht dus.
Ik kom niet uit Limburg dus dat weet ik niet. Maar ik denk dat thuiszorgwerk fysiek een stuk zwaarder is dan de gemiddelde kantoorbaan, en koffiedrinken tijdens het verwisselen van steunkousen, strijken, wassen, ramen lappen etc. zal niet zo handig gaan.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:46 schreef gelly het volgende:
[..]
http://www.limburger.nl/a(...)_geen_koffiepauze%27
Ik weet niet of het normaal is in limburg om je werktijd al koffieleutende door te brengen (20 minuten, kom op !) maar hier drinken we gewoon een bakje tijden de arbeid. Terecht dus.
thuiszorg hulpverleners die hard werken.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:55 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Wil ik je zien doen... Koffie drinken terwijl je iemand douchet? Of terwijl je stofzuigt? Het gaat hier niet om kantoorpersoneel wat de helft van de dag aan het koffiedrinken is in plaats van werken....
zwaar werk, mijn god, die luie flikkers moet een trap onder hun reet hebben.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:55 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik kom niet uit Limburg dus dat weet ik niet. Maar ik denk dat thuiszorgwerk fysiek een stuk zwaarder is dan de gemiddelde kantoorbaan, en koffiedrinken tijdens het verwisselen van steunkousen, strijken, wassen, ramen lappen etc. zal niet zo handig gaan.
Om te zwijgen van de sociale rol die de thuiszorgers vervullen.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:55 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik kom niet uit Limburg dus dat weet ik niet. Maar ik denk dat thuiszorgwerk fysiek een stuk zwaarder is dan de gemiddelde kantoorbaan, en koffiedrinken tijdens het verwisselen van steunkousen, strijken, wassen, ramen lappen etc. zal niet zo handig gaan.
Ik vraag mij eerder af of het personeel die pauze zelf betaald, want dan is het eigen tijd en niemand gaat beslissen wat ik doe in mijn eigen tijdquote:Betalen zij straks mee aan de koffiepauze van Vivantes-medewerkers?
Het probleem is natuurlijk niet de pauze op het hoofdkantoor, maar het feit dat ze hun werk onderbreken om daar naar toe te gaan. zo kan een pauze knap lang duren.quote:Op woensdag 22 december 2010 21:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik vraag mij eerder af of het personeel die pauze zelf betaald, want dan is het eigen tijd en niemand gaat beslissen wat ik doe in mijn eigen tijd
Dan zoeken ze daar maar een oplossing voor toch? Je kan een werknemer toch niet dwingen in eigen tijd te werken? Want je gaat een klant ook niet negeren tijdens je pauzequote:Op woensdag 22 december 2010 21:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk niet de pauze op het hoofdkantoor, maar het feit dat ze hun werk onderbreken om daar naar toe te gaan. zo kan een pauze knap lang duren.
quote:Op woensdag 22 december 2010 21:05 schreef ikweethetnietmeervandaag het volgende:
[..]
thuiszorg hulpverleners die hard werken.
come on, als er een groep is die de hele dag lig te beppen zijn het wel dat soort wijven.
ik durf te wedden dat ik 2x sneller schoon maak/verpleeg dan dat volk doet en dan kook ik ook nog een maaltijd voor de client
Respect is jou in je opvoeding niet bijgebracht volgens mij. Je hebt overigens ook geen kijk op zaken. Ik daag je uit om dat werk elke dag te doen.quote:Op woensdag 22 december 2010 21:05 schreef ikweethetnietmeervandaag het volgende:
[..]
come on, als er een groep is die de hele dag lig te beppen zijn het wel dat soort wijven.
ik durf te wedden dat ik 2x sneller schoon maak/verpleeg dan dat volk doet en dan kook ik ook nog een maaltijd voor de client
Ik dacht ik reageer maar niet op 't pubertje. Wat een kneusquote:Op donderdag 23 december 2010 10:47 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]x 87.
En nee, ik werk niet in de Thuiszorg. Lees zelf nog eens wat je schrijft, ontzettende debiel.
Nu maar wachten tot jij het eens nodig hebt.
As true as a cow.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:04 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik dacht ik reageer maar niet op 't pubertje. Wat een kneus
ik heb "vakantiewerk" gedaan in die branche.quote:Op donderdag 23 december 2010 10:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Respect is jou in je opvoeding niet bijgebracht volgens mij. Je hebt overigens ook geen kijk op zaken. Ik daag je uit om dat werk elke dag te doen.
Ik geloof er echt geen zak van. Alsof iemand die jou, een vakantiekracht, controleert dan gaat zeggen dat je het béter deed dan de anderen en dat dat ten koste gaat van de reputatie van anderenquote:Op donderdag 23 december 2010 11:19 schreef ikweethetnietmeervandaag het volgende:
[..]
ik heb "vakantiewerk" gedaan in die branche.
gewoon huishoudelijke hulp en dergelijke.
op een gegeven moment kreeg ik zelfs commentaar dat ik te snel werkte.
eerst dachten ze dat ik het met de franse slag deed en toen men eens mij controleerde bleek dat ik het beter deed.
toen was het commentaar dat daardoor de vaste krachten er qua reputatie niet goed vanaf kwamen.
het is gewoon geen zwaar werk.
Dit.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:17 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Ik geloof er echt geen zak van. Alsof iemand die jou, een vakantiekracht, controleert dan gaat zeggen dat je het béter deed dan de anderen en dat dat ten koste gaat van de reputatie van anderen.
En dan nog, als je enigszins logisch kan nadenken (wat ik aan de hand van jouw uitspraken betwijfel), dan kun je ook wel bedenken dat als één persoon dat tegen jou zegt, dat helemaal niets zegt over de 184.000 thuiszorgmedewerkers in Nederland. Daar je mening op baseren -->!
En jij hebt als bijbaantje waarschijnlijk alleen schoongemaakt. Misschien moet je je eens verdiepen in wat mensen in de Thuiszorg allemaal nog meer doen.
het valt meer mensen op hoor en ik kom in aardig wat verzorgingstehuizen en wij hebben veel schoonmaakpersoneel gehad dat uit die branche kwamquote:Op donderdag 23 december 2010 12:20 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dit.
Altijd handig, je steekproef uitgevoerd onder één persoon (jijzelf) als maatstaf gebruiken voor een hele branche.
Tjah, stupiditeit kent echt geen grenzen.quote:Op woensdag 22 december 2010 21:05 schreef ikweethetnietmeervandaag het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |