abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90306902
quote:
SITTARD/GELEEN- Thuiszorgmedewerkers van Vivantes Zorggroep moeten vanaf 1 januari de koffiepauze doorbrengen bij hun cliënten. Koffiedrinken in een van de woonzorgcentra van Vivantes, zoals nu gebeurt, is te duur.

In een brief aan het thuiszorgpersoneel, die voor gezien moest worden getekend, staat dat het "niet efficiënt en financieel onverantwoord” is om 20 tot 25 minuten koffie te drinken in een van de zorgcentra. Hoewel de directie vindt dat haar medewerkers "de gelegenheid moeten krijgen om pauze te nemen”, wil ze dat thuiszorgmedewerkers hun koffie of thee voortaan in minder dan 15 minuten opdrinken. Want dan mag de pauze namelijk worden aangemerkt als werktijd. De nieuwe regeling krijgt het fiat van de ondernemingsraad.

Zadelt Vivantes haar cliënten op met de pauze van haar medewerkers? Moeten zij voortaan koffie gaan zetten voor hun hulpverleners? En valt het koffiedrinken binnen de vastgestelde tijd die cliënten krijgen voor verzorging of verpleging? Cliënten betalen daarover namelijk een eigen bijdrage. Betalen zij straks mee aan de koffiepauze van Vivantes-medewerkers?
http://www.limburger.nl/a(...)_geen_koffiepauze%27

Ik weet niet of het normaal is in limburg om je werktijd al koffieleutende door te brengen (20 minuten, kom op !) maar hier drinken we gewoon een bakje tijden de arbeid. Terecht dus.
pi_90307534
quote:
Ik weet niet of het normaal is in limburg om je werktijd al koffieleutende door te brengen (20 minuten, kom op !) maar hier drinken we gewoon een bakje tijden de arbeid. Terecht dus.
Wil ik je zien doen... Koffie drinken terwijl je iemand douchet? Of terwijl je stofzuigt? Het gaat hier niet om kantoorpersoneel wat de helft van de dag aan het koffiedrinken is in plaats van werken....
pi_90307570
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:46 schreef gelly het volgende:

[..]

http://www.limburger.nl/a(...)_geen_koffiepauze%27

Ik kom niet uit Limburg dus dat weet ik niet. Maar ik denk dat thuiszorgwerk fysiek een stuk zwaarder is dan de gemiddelde kantoorbaan, en koffiedrinken tijdens het verwisselen van steunkousen, strijken, wassen, ramen lappen etc. zal niet zo handig gaan.
  woensdag 22 december 2010 @ 21:00:02 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_90307852
Terecht. Als ik onderweg ben naar een klant rijd ik toch ook niet weer terug naar kantoor voor de koffiepauze :')
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 22 december 2010 @ 21:02:33 #5
3185 Adelante
To let it go now
pi_90308025
Volgens mij hebben veel thuiszorg dames hun vaste 'koffie adresjes' bij bejaarden die zij bezoeken en gezellig een praatje kunnen maken :?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_90308217
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:55 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Wil ik je zien doen... Koffie drinken terwijl je iemand douchet? Of terwijl je stofzuigt? Het gaat hier niet om kantoorpersoneel wat de helft van de dag aan het koffiedrinken is in plaats van werken....
thuiszorg hulpverleners die hard werken.

come on, als er een groep is die de hele dag lig te beppen zijn het wel dat soort wijven.

ik durf te wedden dat ik 2x sneller schoon maak/verpleeg dan dat volk doet en dan kook ik ook nog een maaltijd voor de client
pi_90308283
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:55 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik kom niet uit Limburg dus dat weet ik niet. Maar ik denk dat thuiszorgwerk fysiek een stuk zwaarder is dan de gemiddelde kantoorbaan, en koffiedrinken tijdens het verwisselen van steunkousen, strijken, wassen, ramen lappen etc. zal niet zo handig gaan.
zwaar werk, mijn god, die luie flikkers moet een trap onder hun reet hebben.
(en anders maar poolse dames ervoor in de plaats)
pi_90308337
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:55 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Om te zwijgen van de sociale rol die de thuiszorgers vervullen.

Zorg wordt steeds meer fabriekswerk.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_90309179
De omaatjes vinden dit allang leuk, en het is eigenlijk ook wat vreemd dat ze waarschijnlijk evenveel tijd kwijt zijn om om te rijden naar zo'n zorgcentrum als dat ze aan de pauze zelf kwijt zijn.

Alleen, dit is weer een mooi voorbeeld van slechte communicatie vanuit het management. Wat een prutsers, zo heb je gelijk iedereen tegen je.
pi_90310271
quote:
Betalen zij straks mee aan de koffiepauze van Vivantes-medewerkers?
Ik vraag mij eerder af of het personeel die pauze zelf betaald, want dan is het eigen tijd en niemand gaat beslissen wat ik doe in mijn eigen tijd
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 22 december 2010 @ 21:45:27 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_90310750
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 21:38 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik vraag mij eerder af of het personeel die pauze zelf betaald, want dan is het eigen tijd en niemand gaat beslissen wat ik doe in mijn eigen tijd
Het probleem is natuurlijk niet de pauze op het hoofdkantoor, maar het feit dat ze hun werk onderbreken om daar naar toe te gaan. zo kan een pauze knap lang duren.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_90313336
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 21:45 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Het probleem is natuurlijk niet de pauze op het hoofdkantoor, maar het feit dat ze hun werk onderbreken om daar naar toe te gaan. zo kan een pauze knap lang duren.
Dan zoeken ze daar maar een oplossing voor toch? Je kan een werknemer toch niet dwingen in eigen tijd te werken? Want je gaat een klant ook niet negeren tijdens je pauze
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_90332813
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 21:05 schreef ikweethetnietmeervandaag het volgende:

[..]

come on, als er een groep is die de hele dag lig te beppen zijn het wel dat soort wijven.

ik durf te wedden dat ik 2x sneller schoon maak/verpleeg dan dat volk doet en dan kook ik ook nog een maaltijd voor de client
:') x 87.

En nee, ik werk niet in de Thuiszorg. Lees zelf nog eens wat je schrijft, ontzettende debiel.
Nu maar wachten tot jij het eens nodig hebt.
pi_90332953
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 21:05 schreef ikweethetnietmeervandaag het volgende:

[..]

Respect is jou in je opvoeding niet bijgebracht volgens mij. Je hebt overigens ook geen kijk op zaken. Ik daag je uit om dat werk elke dag te doen.
pi_90333390
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 10:47 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

:') x 87.

En nee, ik werk niet in de Thuiszorg. Lees zelf nog eens wat je schrijft, ontzettende debiel.
Nu maar wachten tot jij het eens nodig hebt.
Ik dacht ik reageer maar niet op 't pubertje. Wat een kneus
pi_90333467
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:04 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik dacht ik reageer maar niet op 't pubertje. Wat een kneus
As true as a cow.
pi_90333845
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 10:51 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Respect is jou in je opvoeding niet bijgebracht volgens mij. Je hebt overigens ook geen kijk op zaken. Ik daag je uit om dat werk elke dag te doen.
ik heb "vakantiewerk" gedaan in die branche.
gewoon huishoudelijke hulp en dergelijke.

op een gegeven moment kreeg ik zelfs commentaar dat ik te snel werkte.
eerst dachten ze dat ik het met de franse slag deed en toen men eens mij controleerde bleek dat ik het beter deed.

toen was het commentaar dat daardoor de vaste krachten er qua reputatie niet goed vanaf kwamen.

het is gewoon geen zwaar werk.
pi_90336007
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 11:19 schreef ikweethetnietmeervandaag het volgende:

[..]

ik heb "vakantiewerk" gedaan in die branche.
gewoon huishoudelijke hulp en dergelijke.

op een gegeven moment kreeg ik zelfs commentaar dat ik te snel werkte.
eerst dachten ze dat ik het met de franse slag deed en toen men eens mij controleerde bleek dat ik het beter deed.

toen was het commentaar dat daardoor de vaste krachten er qua reputatie niet goed vanaf kwamen.

het is gewoon geen zwaar werk.
Ik geloof er echt geen zak van. Alsof iemand die jou, een vakantiekracht, controleert dan gaat zeggen dat je het béter deed dan de anderen en dat dat ten koste gaat van de reputatie van anderen :').

En dan nog, als je enigszins logisch kan nadenken (wat ik aan de hand van jouw uitspraken betwijfel), dan kun je ook wel bedenken dat als één persoon dat tegen jou zegt, dat helemaal niets zegt over de 184.000 thuiszorgmedewerkers in Nederland. Daar je mening op baseren --> :') !

En jij hebt als bijbaantje waarschijnlijk alleen schoongemaakt. Misschien moet je je eens verdiepen in wat mensen in de Thuiszorg allemaal nog meer doen.
pi_90336110
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 12:17 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Ik geloof er echt geen zak van. Alsof iemand die jou, een vakantiekracht, controleert dan gaat zeggen dat je het béter deed dan de anderen en dat dat ten koste gaat van de reputatie van anderen :').

En dan nog, als je enigszins logisch kan nadenken (wat ik aan de hand van jouw uitspraken betwijfel), dan kun je ook wel bedenken dat als één persoon dat tegen jou zegt, dat helemaal niets zegt over de 184.000 thuiszorgmedewerkers in Nederland. Daar je mening op baseren --> :') !

En jij hebt als bijbaantje waarschijnlijk alleen schoongemaakt. Misschien moet je je eens verdiepen in wat mensen in de Thuiszorg allemaal nog meer doen.
Dit.

Altijd handig, je steekproef uitgevoerd onder één persoon (jijzelf) als maatstaf gebruiken voor een hele branche.
pi_90336475
Of iets relaxed werk is valt heel eenvoudig vast te stellen aan de hand van de populariteit van de baan.
pi_90387749
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 12:20 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dit.

Altijd handig, je steekproef uitgevoerd onder één persoon (jijzelf) als maatstaf gebruiken voor een hele branche.
het valt meer mensen op hoor en ik kom in aardig wat verzorgingstehuizen en wij hebben veel schoonmaakpersoneel gehad dat uit die branche kwam :')

het zijn ook vaak vette wijven die in die branche werken, dat zegt ook genoeg.
pi_90388887
quote:

[..]

Tjah, stupiditeit kent echt geen grenzen.
  vrijdag 24 december 2010 @ 13:14:45 #23
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_90389012
Hij weet het niet meer vandaag, en praat daarom poep. Ken ook mensen in de thuiszorg en het blijkt pittig te zijn en zwaar onderbetaald.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 24 december 2010 @ 13:18:24 #24
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_90389195
Vanzelfsprekend is dit belangwekkende besluit genomen tijdens een directielunch met rijk belegde broodjes en een juffrouw die de koffie inschonk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 24 december 2010 @ 13:21:29 #25
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_90389346
Mensen die het als hun goddelijke taak zien om te ouwekankerzeuren over andermans koffiepauzes, mogen wat mij betreft met een stok in hun aars op een praalwagen door de stad worden gereden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')