Ik vraag me dat ook wel af omdat soms mijn batterij wel erg snel leeg is, zoals laatst toen ik per ongeluk even de navigatie aan had. Daarna zag ik telkens mijn GPS icoontje in de messagebar.quote:Op woensdag 22 december 2010 19:26 schreef Bart het volgende:
[..]
Wat me daaruit niet helemaal duidelijk wordt, is of een process ook cpu-power en dus batterypower gebruikt. Er staat wel dat een process mooi gekilled wordt als er te weinig geheugen is, maar dat houdt dus in dat er processen blijven draaien terwijl je ze helemaal niet nodig hebt, puur omdat er toch genoeg geheugen is. Maar als dat dan wel onnodig sap blijft gebruiken, dan is een app killer wel nuttig om je batterij te besparen.
Het is niet zo zeer CPU gebruik of batterijgebruik (ca. 2% per app).quote:Op woensdag 22 december 2010 19:26 schreef Bart het volgende:
Wat me daaruit niet helemaal duidelijk wordt, is of een process ook cpu-power en dus batterypower gebruikt. Er staat wel dat een process mooi gekilled wordt als er te weinig geheugen is, maar dat houdt dus in dat er processen blijven draaien terwijl je ze helemaal niet nodig hebt, puur omdat er toch genoeg geheugen is. Maar als dat dan wel onnodig sap blijft gebruiken, dan is een app killer wel nuttig om je batterij te besparen.
Voeg eens een nieuw Widget toe, en kies dan in het rijtje: Instellingen (is de enige met wit bolletje en 3 puntjes erachter).quote:Op donderdag 23 december 2010 00:39 schreef Schanulleke het volgende:
Ik vraag me dat ook wel af omdat soms mijn batterij wel erg snel leeg is, zoals laatst toen ik per ongeluk even de navigatie aan had. Daarna zag ik telkens mijn GPS icoontje in de messagebar.
Dank uquote:Op donderdag 23 december 2010 02:04 schreef Pwn_zoon het volgende:
[..]
Een taskiller heeft dus wel degelijk nut!
Wat echter wel belangrijk is, is dat niet de verkeerde processen worden afgesloten (contacts, mail, alles met groen android-icoontje etc. moeten niet auto-killed worden).
Beter nog is het voorkomen van automatisch starten van onnodige apps: dan hoef je ze nl. ook niet te killen.
Er zijn maar 2 goede (gratis) programma's hiervoor op een niet-gerootte telefoon:
http://www.appbrain.com/search?q=startup+auditor
http://www.appbrain.com/a(...)torunkiller2.android
Dan sluit je het programma niet goed af en heb je wss op 'home' gedrukt, ipv de back button. Als je op home drukt, blijft het programma (incl gps) open staan, als je op 'back' drukt sluit ie hem af (op de android manier dus) en sluit ie ook je GPS verbinding af.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:39 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik vraag me dat ook wel af omdat soms mijn batterij wel erg snel leeg is, zoals laatst toen ik per ongeluk even de navigatie aan had. Daarna zag ik telkens mijn GPS icoontje in de messagebar.
Dan snap je het principe van een taskkiller niet. Een mooi voorbeeld is de browser. Af en toe heeft die wat moeite met formulieren. Ik zit dan bijvoorbeeld een heel verhaal op Fok te tikken, en kan het niet posten. Ook het normaal sluiten en heropenen van de browser helpt dan niet. Telefoon reboot wel. Wat ook werkt, is het killen van de browser met mn taskkiller. Browser opnieuw starten, post pasten en klaar.quote:Op woensdag 22 december 2010 19:24 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Dan snap je het principe van Android niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De trackball gebruik ik nooit maar de LED vind ik inderdaad erg handig.quote:Op zich vind ik 't wel een mooi ding. Het voelt allemaal weer wat vlotter aan ook. Maar het weglaten van de trackball en berichten LED vind ik echt raar. Een fysiek toetesenbord weglaten scheelt echt aan gewicht en formaat, dat kan ik nog begrijpen. Maar dit gaat weer wat verder.
En pas als je er geen een meer hebt zie je hoe je die trackball nog best wel eens gebruikt. Ik heb grote vingers dus de cursor precies neerzetten waar ik 'm nodig heb gaat vaak makkelijker met de trackball. Dat gaat niet meer. En ik moet 'm nu steeds aanzetten om te zien of ik wat gemist heb.
'k Moet er nog wat meer mee spelen, dat wel. Ik ben ook benieuwd wanneer de NFC-lezer wat gaat worden. Vooralsog doet 'ie voor mij niet meer dan "biep" als ik de telefoon op m'n paspoort leg.
ah nu zie ik het. dank je!quote:Op zaterdag 25 december 2010 11:53 schreef Bart het volgende:
Heb je het op fok wel uitgezet?
http://forum.fok.nl/user/edit_prefs
Tabblad overig, eerste optie.
Een dagje wachten. Er zitten wel vaker hikjes in de systemen van Calendar, dan krijg ik ook ineens bepaalde agenda's niet meer in beeld. Een dag later is het gewoon weer in orde.quote:Op zondag 26 december 2010 19:38 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik heb bij Google Calendar de "Contacts' Birthdays" plugin aangezet, deze staat bij de categorie "Other Calendars", en op m'n Desire HD staat aangevinkt dat ie deze moet syncen. Nou heeft ie dat bij de 1e verjaardag die ik had ingevuld dat gedaan en die zie ik op m'n mobiel ook, maar bij alle volgenden doet ie dat niet, die zie ik nu alleen als ik naar calendar.google.com ga. Ook als ik hem handmatig refresh. Wat zou er mis kunnen zijn?
Ja dat dacht ik ook, maar ondertussen na een aantal keer proberen en na 2 weken wachten is het nog steeds zoquote:Op zondag 26 december 2010 20:33 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Een dagje wachten. Er zitten wel vaker hikjes in de systemen van Calendar, dan krijg ik ook ineens bepaalde agenda's niet meer in beeld. Een dag later is het gewoon weer in orde.
Zal het dadelijk eens bekijken voor jequote:Op zondag 26 december 2010 22:15 schreef popolon het volgende:
Is weatherbug elite zoveel uitgebreider? Heb de gratis versie draaien.
LauncherPro gebruik ik ook, werkt fijn. Draai wel een custom rom op m'n Galaxy, met daar overheen een ander thema.quote:Op zondag 26 december 2010 23:39 schreef deepart het volgende:
[ afbeelding ]
Menu, naar boven en beneden scrollen en tevens mooi 3d (zie boven en onderkant, hij scrollt als een soort kubus)
[ afbeelding ]
Startscherm. Je kan de 5 snelkoppelingen (helemaal onderaan) naar links en rechts scrollen voor andere snelkoppelingen. Je kan alle widgets aanpassen qua formaat. Tevens kun je de rasters bepalen (dus hoeveel pictogrammen er op een scherm passen.
[ afbeelding ]
Mappen maken, bijv. voor games en andere apps.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Menu van de Launcher pro. Je kan heel veel instellen.
[ afbeelding ]
De widget folders die ik al noemde net. Je kan verschillende formaten kiezen
[ afbeelding ]
Hier een voorbeeld van het vergroten van een widget.
Sorry voor de vreemde kleuren, de app waarmee ik de screenshots heb gemaakt heeft de kleuren verneukt.
Tevens kun je met folder organizer van alles ordenen en bijwerken.
Je kan echt nog veel meer ermee.
Deze post komt uit mijn andere topic, maar ik denk dat het wel bruikbaar is voor hier.
Graag, ik ben benieuwd naar je screenshots. Ik ga morgen ook mijn telefoon inrichten, vandaag pas Launcherpro geïnstalleerd dus ik moet nog even rustig gaan perfectionerenquote:Op maandag 27 december 2010 00:27 schreef Luco het volgende:
[..]
LauncherPro gebruik ik ook, werkt fijn. Draai wel een custom rom op m'n Galaxy, met daar overheen een ander thema.
Ben alleen nog niet tevreden over m'n home screens, morgen weer flink prutsen. Post daarna wel screenshots.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |