abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90278016
quote:
Het is alweer een half jaar geleden. De grootste overstromingen uit de geschiedenis van Pakistan. Twintig miljoen slachtoffers. En de meerderheid heeft nog steeds geen hulp ontvangen. Waar is al het geld gebleven dat de internationale gemeenschap aan Pakistan beloofde? Het gaat om 1,7 miljard dollar. Nederland zamelde 17 miljoen Euro in. Een deel van dat geld was bestemd voor het gebied rond Sujawal, in de zwaar getroffen provincie Sindh.
Bron

Lokale ambtenaren verkochten de hulpgoederen op de markt.

"We hebben boten, visnetten en huizen nodig" Een woordvoerder zei dat het geld was gebruikt voor evacuatie en voedsel. Een burger zegt; "Dit is niet waar. We hebben niets gekregen" Ze zouden geld krijgen op een soort van creditcard die ze konden innen bij een pinautomaat, maar er zijn op het platte land nauwelijks banken, dus laat staan pinautomaten. Er zijn verhalen over mensen die wilden helpen het geld op te halen , maar ze ondertussen leeghaalden en zeiden dat er niets op stond.

Die laatste geloof ik niet helemaal. Denk zelfs dat ze niets gestort hebben gekregen, want de voorlichter beweerde ook dat ze voedsel hebben gekregen en dit spraken die burgers ook tegen.

Je weet dat de mensen hulpgoederen nodig hebben en met geld niet zoveel uitrichten. Waarom geen boten en visnetten, zaden etc als hulpgoederen sturen naar een plek waar ze het nodig hebben.

Ik zag 1 magere oude man zijn oude boot repareren.

Dit vind ik dus enorm erg om te beluisteren en te lezen. Wanneer je als hulporganisatie weet dat er corruptie is onder de leidinggevenden van dat land, waarom begeleid je het dan niet. Ik kan mij nog herinneren dat mijn broer samen met veel anderen hun vakantie opnamen en zelf met hulpgoederen in vrachtwagens naar Iran reden toen dit nodig was (heel veel jaren terug) Dit kan je toch ook doen met hout en goederen zodat ze hun boten opnieuw kunnen herbouwen? Zaad en visnetten zijn toch ook te vervoeren? Of desnoods daar in te kopen van het geld en dan naar de plaats van bestemming rijden?

Ik zie dus dit verhaal die weer haaks staat over het verhaal van een half jaar terug.Net als een woordvoerder beweert dat er hulpgoederen zijn uitgedeeld die blijkbaar nooit bij de burger terecht is gekomen.
quote:
Steken vallen

"De federale overheid laat echter steken vallen. Zij moeten er echt voor zorgen dat bijvoorbeeld boeren zaden krijgen, want die staan te trappelen om weer hun eigen voedsel te kunnen verbouwen. Ook moeten ze zorgen voor materiaal om huizen te kunnen bouwen."

De SHO en Oxfam Novib directeur benadrukt nog eens dat donateurs niet bang hoeven te zijn dat het door hen gedoneerde geld bij de verkeerde mensen terecht komt.

Moe

“Ik word eerlijk gezegd een beetje moe van het verhaal dat we dat niet goed zouden controleren. Bij ieder project, waar ook ter wereld, hebben we een financiële verantwoording die openbaar gemaakt wordt."

Haar bezoek aan het land had mede als doel de werkzaamheden van de partnerorganisaties te controleren. “Maar ook om deze medewerkers, die in de eerste dagen na de ramp 20.000 mensen hebben kunnen redden met boten, een hart onder de riem te steken."
Nu.nl

Ik had wel meer verwacht van o.a NOVIB
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 22 december 2010 @ 10:20:01 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_90278109
geld sturen is gewoon nutteloos :)
Je moet goederen sturen.

Dit is weer het zoveelste voorbeeld dat geld donatie niet werkt.
Daarom is ook heel die serieus request actie ook weerk bullshit :)
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 22 december 2010 @ 10:21:24 #3
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_90278151
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 10:20 schreef wise het volgende:
Je moet goederen sturen.

idd en daarnaast zijn er genoeg goede doelen in eigen land. Als je geld wilt geven geef dan aan bv de kankerbestrijding
pi_90278209
Geld sturen naar het rode kruis is niet meer betrouwbaar. Geef voortaan niks meer, deed ik toch al niet. Betaal al genoeg belasting. De regering kan ook bij springen met geld en ook met voedsel en water.
pi_90278249
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 10:21 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

idd en daarnaast zijn er genoeg goede doelen in eigen land. Als je geld wilt geven geef dan aan bv de kankerbestrijding
Omdat er dan wel goederen worden gestuurd? Je kunt een donatie aan een onderzoek niet vergelijken met calamiteit na een ramp hè
  woensdag 22 december 2010 @ 10:27:08 #6
326628 Pietje28
Het is zo simpel allemaal...
pi_90278310
Iedereen met een beetje verstand van dat gebied wist dat er nagenoeg niks aan zou komen.
De overheid is daar enorm corrupt en wat er al wel langs de overheid komt dat beland in handen van de taliban die dat gebied sterk in handen hebben.

Nee dank je aan zulke doelen geef ik al langs niks meer.
Kies liever zelf iets nauwkeuriger de goede doelen uit waar het geld echt naar degene gaat die het nodig hebben.
Maar goed de nederlandse tv heeft weer een heerlijk avondje met een ouderwets gezellige ramp gehad :X .
pi_90278391
quote:
De SHO en Oxfam Novib directeur benadrukt nog eens dat donateurs niet bang hoeven te zijn dat het door hen gedoneerde geld bij de verkeerde mensen terecht komt.

wij van WC Eend :')
pi_90278436
Ik kan alleen zo snel die financiele verantwoordelijkheid mbt Pakistan niet vinden op de site van Oxfam Novib, niet dat mij dit weerhoudt om even verder op hun te kankeren
pi_90278568
Ach de Pakistaanse regering en de directeur van NOVIB hadden nog wat geld nodig dus bedankt voor jullie donaties!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_90278782
Na de tsunami actie ben ik gestopt met geld geven
pi_90278811
Dit zagen veel mensen toch wel aankomen, het is natuurlijk vervelend voor de mensen die de hulp echt nodig hebben maar Pakistan is zo een corrupte zooi.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_90278814
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 10:20 schreef wise het volgende:
Je moet goederen sturen.

Donatie moet werken, alleen ben ik er ook enorm voor om zelf die goederen op de juiste plek te droppen. Kost tijd, geld en inspanning, maar zal allicht meer effect hebben dan dit. En ja, ik weet dat je de corrupte leiding ook tevreden moet gaan stellen met smeergeld, maar dat moet dan maar. Op deze manier werkt het in ieder geval niet.Ik ben dus voor goederen kopen in Pakistan in het gebied waar de ramp plaatsvond en waar bedrijven nog functioneren zodat ook de mensen daar weer opdrachten hebben. Dus niet bij de grote door de overheid gesteunde bedrijven, maar de bestellingen doen bij de normale burger met een bedrijfje die ook lijdt door deze tramp, maar nog wel kan leveren. Daar je bestellingen doen en dan naar de slachtoffers brengen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_90282074
Donaties voor dit soort acties/grote organisaties... ik geloof daar al lang niet meer in.

Ik doneer alleen nog aan kleine vrijwillgersorganisatie in een ander land, die zijn transparanter en je ziet ook echt waar het naar toe gaat.
  woensdag 22 december 2010 @ 12:56:40 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90284312
Pakistan
Regering: Corrupt incompetent zooitje dat veel geld heeft uitgegeven aan leger, raketten en kernwapens ipv structureel het land te verbeteren. Rechtvaardiging is het boze boze India
Bevolking. Gros zijn, zeker in het noorden fanatieke moslims die niets liever doen dan stammenstrijd voeren en de vrouw eronder te houden en veel sympatie te hebben voor de terreur uit en in Afganistan
Ze worden hiervoor gestraft door god met aardbevingen en overstromingen, en nu moeten wij, het goddeloze israel ondersteunende westen maar geld pompen in de door hunzelf veroorzaakte puinhoop?
Vertel me AUB waarom we dat zouden moeten willen?
Heeft iemand echt de illusie dat ze daar dankbaar voor zullen zijn?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90284605
Schiet ook niet op zo..

Hup, al die landen opnieuw koloniseren en zelf alles regelen. :Y)
..non est vivere sed valere vita est ..
  woensdag 22 december 2010 @ 13:06:10 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90284706
quote:
99s.gif Op woensdag 22 december 2010 13:03 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Schiet ook niet op zo..

Hup, al die landen opnieuw koloniseren en zelf alles regelen. :Y)
Waarom zouden we dat doen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90289297
Als je X maanden terug zei dat je niet doneerde omdat het toch verkeerd terecht zou komen, was je een egoïstische klootzak. :')
pi_90290400
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 14:39 schreef Ciske- het volgende:
Als je X maanden terug zei dat je niet doneerde omdat het toch verkeerd terecht zou komen, was je een egoïstische klootzak. :')
Wat is er veranderd dan?
  woensdag 22 december 2010 @ 15:15:26 #19
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_90291090
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat is er veranderd dan?
Dat je nu een held bent!
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  woensdag 22 december 2010 @ 15:20:57 #20
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_90291367
Zelfde laken en pak als toen bij Haiti. Gelukkig heb ik mijn eigen goede doelen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_90291771
maar wat maakt het uit dat het geld niet terecht komt bij de hulpbehoevenden? vrijgevig nederland heeft zijn schuldgevoelens toendertijd weer lekker afgekocht en wacht nu op een volgende ramp.

de mensen in pakistan zitten nog steeds in de rotzooi, maar nederland is ze al helemaal vergeten.....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_90292473
Ow yeah..about that money.. funny story.. :D
I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogany
pi_90295456
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat is er veranderd dan?
Naar mijn mening niets. Maar al die lui die zichzelf zo geweldig vinden omdat ze wel wat hebben gedoneerd, hebben dus gewoon de Taliban gefinancierd.
pi_90296567
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 15:28 schreef Leipo666 het volgende:
maar wat maakt het uit dat het geld niet terecht komt bij de hulpbehoevenden? vrijgevig nederland heeft zijn schuldgevoelens toendertijd weer lekker afgekocht en wacht nu op een volgende ramp.

de mensen in pakistan zitten nog steeds in de rotzooi, maar nederland is ze al helemaal vergeten.....
En daar heb je wel een heel goed punt..
..non est vivere sed valere vita est ..
  woensdag 22 december 2010 @ 17:14:36 #25
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_90296921
Als we ons nu eens niet wijsmaken dat we iedereen kunnen helpen en soms mensen moeten laten stikken, dan kunnen we het bij degenen die we wel kunnen helpen het tenminste goed aanpakken.
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')