Hmm dan is er in Friesland dus minder ijs dan in Groningen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:25 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Op sommige plekken niets of kwalijk een centimeter of 3, 4. Voor een elfstedentocht is er 15 nodig. Overal.
Laten we eerst eens afwachten of het tot, ik noem maar wat, een elfmerentocht komt.
Dat is Fries.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:29 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Hmm dan is er in Friesland dus minder ijs dan in Groningen.
Verder ik denk ik kijk even in je profiel waar je woont en wat zie ik daar
opleiding: Rijbeweis
Vanmiddag net gereden.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:16 schreef Ensaf het volgende:
Nu hier toch een paar Friezen zitten: Weet iemand waar een overzicht te vinden is van vertrouwde trajecten? Wil morgen misschien Leeuwarden-Dokkum proberen.
Wat is dat toch? Dat minderwaardigheidscomplex tov de Hollander.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Toch lijkt het me een enig gezicht: lallende Brabanders die met kratjes bier aan komen zetten, stedelingen met hun mobiel aan hun oor vastgeplakt, Achterhoekers, hartstikke bezopen die niet verder komen dan hangen op hun meegenomen strobalen. En dat moet dan vegen
Is niet minderwaardig is gewoon het grappig brengen van de heersende vooroordelen. (en vaak nog waar ook trouwens)quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wat is dat toch? Dat minderwaardigheidscomplex tov de Hollander.
Nee dat is: http://krant.telegraaf.nl(...)eldberoemd.jan4.htmlquote:Op dinsdag 21 december 2010 21:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
quote:Niet iedereen zal even blij zijn met de intocht der Hollanders in Bartlehiem. De Elfstedentochten van 1985 en 1986 liggen nog vers in het geheugen. Tuinen werden vernield en sommige bewoners konden slechts met de grootste moeite opdringende toeschouwers van hun erf weren.
Hans Krakou woont twaalf jaar in Bartlehiem. Hij heeft een reclamestudio en zal vandaag open huis houden. "Natuurlijk is iedereen welkom. Ze kunnen ook allemaal snert krijgen, maar mijn vrouw Annie en ik hopen ook dat de menigte zich een beetje gedraagt en onze gastvrijheid niet wordt misbruikt."
quote:"Bij de laatst gehouden tocht in 1986 kwamen hier zelfs honderden Brabanders en Limburgers die waren uitgedost in carnavalspakken. Daar was ook verkeerd publiek bij. Er waren er bij die stomdronken bierflesjes naar de schaatsers gooiden en de rijders expres de verkeerde kant opstuurden. Kijk, dat deugt van geen kant, want juist in Bartlehiem hebben de rijders extra ondersteuning nodig. Inderdaad, hier begint de Hel van het Noorden."
Ik hou van plagenquote:Op dinsdag 21 december 2010 21:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Laat overigens niet weg dat bij een eventuele tocht iedereen natuurlijk meer dan welkom isquote:Op dinsdag 21 december 2010 21:54 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Nee dat is: http://krant.telegraaf.nl(...)eldberoemd.jan4.html
[..]
[..]
onbetrouwbaar ijs.. gewoon even een koolzuur injectie gevenquote:Op dinsdag 21 december 2010 22:31 schreef Mercer het volgende:
Twitter:
Startpunt van de #Elfstedentocht - de Swette - is al grotendeels begaanbaar. Ook De Snitser Aldfeart ligt er al strak bij! #elfstedentocht
Gemeente Dongeradeel (traject #elfstedentocht tussen Bartlehiem en Dokkum) waarschuwt nog wel voor deels ombetrouwbaar ijs.
klunen dan maar!quote:Op woensdag 22 december 2010 02:40 schreef VacaLoca het volgende:
Boeie dat er zwakke plekken zijn, dan verzuipen er maar een paar. Ik eis een elfstedentocht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |