abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90232002
Normaal gesproken krijg ik altijd in dec het voorstel van de BD binnen voor de VT voor volgend jaar..(zeg maar dat wat ze zelf invullen, en dat je kan wijzigen als er iets in je persoonlijke situatie is gewijzigd)
Nu nog niks ontvangen.....

iemand al wel dit bericht binnen
ps
volgens mij noemen ze het tegenwoordig voorlopige aanslag 2011 (en niet meer VT2011)
pi_90232262
Vandaag binnengekregen toevallig. De voorlopige aanslag wordt blijkbaar niet meer door TNT Post maar door Sandd bezorgd.
  dinsdag 21 december 2010 @ 14:01:15 #3
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_90232279
Nope, hier nog niet. Ze zijn laat dit jaar met het opleggen van de aanslag.
Goed voor mijn liquiditeit, slecht voor mijn belastbaar box 3 inkomen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_90233807
Ik heb hem vorige week donderdag gehad.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  dinsdag 21 december 2010 @ 14:45:14 #5
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_90234733
Dan hoop ik dat de belastingdienst opschiet. Kan ik voor 31 december mijn box 3 nog even verminderen.
(En uiteraard 2 januari een wijziging doorgeven dat de aanslag te hoog is vastgesteld. ;) )
pi_90240415
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 december 2010 14:28 schreef Chinless het volgende:
Ik heb hem vorige week donderdag gehad.
Ik ook ergens rond die tijd.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_90240837
In het weekend ontvangen hier.
klerkje
pi_90241113
Ik heb hem ook nog niet binnen.

Dacht dat ik hem normaal pas in januari kreeg, is altijd weer schrikken.
pi_90241325
gister al binnen gekregen.
pi_90275310
Nou vooruit M@W... je "vist" er zo naar..
leg eens uit met dat verlagen/verhogen voor 31 dec/ na 1 jan BOX 3 verhaal...

ik ben er niet zo dagelijks mee bezig als jij, maar ben wel benieuwd wat het principe er achter is...
  woensdag 22 december 2010 @ 11:05:53 #11
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_90279517
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 07:37 schreef tinny het volgende:
Nou vooruit M@W... je "vist" er zo naar..
leg eens uit met dat verlagen/verhogen voor 31 dec/ na 1 jan BOX 3 verhaal...

ik ben er niet zo dagelijks mee bezig als jij, maar ben wel benieuwd wat het principe er achter is...
Belastingvorderingen en schulden vallen niet in box 3.
Door de aanslag van 2011 te betalen voor 31 december, verminder in mijn box 3 vermogen zodat ik daar minder belasting over betaal. Door in de loop van januari bezwaar te maken (als de aanslag te hoog is) staat een deel van het geld in de loop van februari weer op mijn rekening.
Uiteraard zal het hier om enkele euro's gaan maar in tijden van crisis is iedere euro er één. (En het blijft natuurlijk een sport om zo min mogelijk belasting te betalen. :) )
pi_90293759
Een beetje off-topic maar aansluitend aan wat ManAtWork opmerkt: Uiteraard zal het hier om enkele euro's gaan maar in tijden van crisis is iedere euro er één. (En het blijft natuurlijk een sport om zo min mogelijk belasting te betalen. ) :

In de oudejaarstips om Box3 aan het eind van het jaar te verminderen lees ik eigenlijk nooit: betaal de ziektekosten-jaarpremie nog in het oude jaar. Het renteverlies worrdt ruimschoots gecompenseerd door de 2 of 3% korting die meestal wordt gegeven bij vooruitbetaling van de jaarpremie.

Nu het Box3verhaal:
uitgaande van partners / echtpaar - jaarpremie wordt vooraf betaald - wordt toch al gauw 2 x 1500 euro premie betaald (basis + aanvullende verzekering). Als er geen actie wordt ondernomen, schrijft de ziektekostenverzekeraar dit bedrag meestal in de eerste week van januari af. Door dit tijdstip te vervroegen naar tweede helft december wordt er voor 2011 1,8% x 3000 = 54 euro Box3 belasting bespaard. Toch weer goed voor een gratis etentje met z'n tweeën!
  woensdag 22 december 2010 @ 16:42:49 #13
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_90295460
quote:
7s.gif Op woensdag 22 december 2010 16:08 schreef belfis het volgende:
In de oudejaarstips om Box3 aan het eind van het jaar te verminderen lees ik eigenlijk nooit: betaal de ziektekosten-jaarpremie nog in het oude jaar. Het renteverlies worrdt ruimschoots gecompenseerd door de 2 of 3% korting die meestal wordt gegeven bij vooruitbetaling van de jaarpremie.
Aangezien dit niets te maken heeft met de vraag in de OP, zal ik maar kort reageren: niet iedereen heeft het geld paraat liggen om de ziektekosten voor het gehele jaar ineens vooruit te betalen.
pi_90314086
Het is ook een tip voor Box3-belastingplichtigen
pi_90328863
quote:
7s.gif Op woensdag 22 december 2010 16:08 schreef belfis het volgende:
Een beetje off-topic....
Zoals je al zegt, het is totaal off-topic als er een vraag gesteld wordt over de VT2011. Dan kan je net zo goed een hele verhandeling neerzetten over pensioenen, HRA of misschien zelfs wel een kletsverhaal over zorgtoeslag of zo... Slaat ook niet op de vraagstelling en is derhalve ook ongewenst.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')