Al een poosje (minstens 2 jaar) sta ik ingeschreven bij de woningstichting om een huurhuisje te bemachtigen. Tot nu toe heb ik een stuk of 4 aanbiedingen gekregen, maar in niet 1 geval is het desbetreffende huis aan mij toegewezen.
Vrijdag bij
Carex (tip van mijn moeder) op gesprek geweest voor een intakegesprek. Ze hadden meteen al een woning voor me ! Die kon ik alleen bezichtigen als ik de sleutels zou krijgen en dis zou ik alleen krijgen als ik het bruikleencontract tekende. Als ik het na bezichtiging niets vond kon ik tot vanmorgen de sleutels weer inleveren en werd de bruikleen met terugwerkende kracht ongedaan gemaakt.
Maar het is geen huurwoning, het is een bejaardentehuis wat op de nominatie staat om gesloopt te worden. Daar kan ik dan 1 kamer bruiklenen. Het is de bedoeling dat er in de andere kamers ook mensen komen om die kamers te bruiklenen en zo wordt voorkomen dat het leeg staat. Het doel is dus ook dat het efficiënt bewoond wordt.
Ik heb er even gekeken en ik vond het leeg en uitgewoond. Maar ik mocht ook even kijken bij mijn potentiële nieuwe buren en zij hadden hun kamer (die uiteraard qua indeling exact hetzelfde is aan mijn potentiële kamer) gezellig ingericht. Het is dus niet zo erg hol en uitgewoond als ik dacht.
Pluspunt is lage 'huur' (¤170,- per maand inclusief water en electra), minpunt is dat je er zo uit geknikkerd kan worden (geen huurbescherming want het is officieel geen huur) en dat er geen gasaansluiting is. De opzegtermijn voor beide partijen is 4 weken.
Hier wat foto's van m'n woonruimte. Klik er op voor een vergroting !
![th_DSCF7543.jpg]()
De keuken. De kraan ontbreekt en het is een keukenblok voor rolstoelers, dus geen onderkastjes.
![th_DSCF7533.jpg]()
De woonkamer. Dat harmonicading is de deur naar de slaapkamer.
![th_DSCF7534.jpg]()
De slaapkamer [MTVcribs]
This is where the magic will happen
[/MTVcribs]
![th_DSCF7538.jpg]()
De hal.
![th_DSCF7540.jpg]()
De badkamer/toilet. Inderdaad, ook hier ontbreekt de kraan.
![th_DSCF7542.jpg]()
Hoe ik deze ruimte moet noemen weet ik niet, maar het is de bedoeling dat hier de wasmachine e.d. komt te staan, gelet op de waterleidingen en afvoer.
Klik op de foto's voor een vergroting !
![Plattegrondbewerkt3.jpg]()
Plattegrond van de woning.
Legenda:
Blauw = muur
Rood = (harmonica)deur
Zwarte strepen geven de ruiten aan (inderdaad, naast 2 ruiten zitten supersmalle ruiten)
1 = Huiskamer
2 = Keuken
3 = Hal
4 = Badkamer/toilet
5 = Rommelkamertje/bijkeuken/washok/whatever
6 = Meterkast
7 = Slaapkamer
Alles is redelijk in verhouding getekend. De woonkamer is 5,4 x 3,6 meter, de keuken 3,5 x 2,3 meter en de slaapkamer 2,7 x 4,3 meter. Het plafond is 2,6 meter hoog.
Overigens, wegens het ontbreken van kranen en het onderkastloze keukenblok had ik willen ruilen met een andere kamer, maar dat was niet meer mogelijk omdat die al in bruikleen was.
Vandaag heb ik een aanhanger geregeld voor het transport van meubelen (dankje Roel!), fittingen met gloeilampen er in gemonteerd (heb ik uitbesteed, m'n pacemaker is even iets te nieuw om nu al weg te laten smelten), 2 kranen geinstalleerd (met hulp van pa, omdat hij al klaar was met de lampen en ik beter ben in het verwisselen van een koppeling dan huisklusserij) , gordijnen opgehaald en met m'n moeder op zolder gekeken wat ik van daar mee mag nemen naar mijn nieuwe woning/huis/enzovoorts.
Dat installeren van die kranen was overigens ruk: de meegeleverde flexibele leidingen waren alleen met een punttang aan de kraan zelf te bevestigen (volgens de gebruiksaanwijzing moest dat met een steeksleutel, maar daar was geen ruimte voor), de flexibele leidingen zelf waren ook te kort en de wartels die de flexibele leidingen met de koperen leiding moesten verbinden hadden een sleutelwijdte van 18,5mm ofzo.
Overigens is mijn moeder of heel blij dat ik eindelijk eens oprot (al zal ze dat niet toegeven) of ze vindt het gewoon echt leuk voor me of ze houdt van huizen inrichten want het scheelde niet veel of ik mocht zelfs het parket wat hier (bij mijn ouders) op de vloer ligt meenemen.
Morgen gaat m'n moeder overigens poetsen

Ik heb haar op het hart gedrukt er niet teveel werk van te maken. Ze gaat ook (wanneer precies is onbekend) iets met gordijnen doen. De gordijnen die ik gekregen heb zijn heel erg ... eh ... geschikt voor een bejaarde in een bejaardentehuis

In elk geval ga ik ze zo niet ophangen. Of aanpassen (als dat kan en als dat niet teveel moeite is) of anderen er in.
M'n pa gaat morgen een gesloopte soldeerverbinding in een waterleiding hersolderen. Er moesten wat leidingen verbogen worden om het 1 en ander passend te maken en dat ging niet helemaal goed. We gaan ook even bij de kringloopwinkel kijken.
Woensdag ga ik bij vrienden in Helmond gratis meubelarij halen en in Eindhoven even naar Giel z'n gele tanden kijken.