abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90358326
quote:
15s.gif Op maandag 20 december 2010 23:22 schreef MASD het volgende:

[..]

Doe normaal, zoiets wens je niemand toe.
Jij niet misschien. Ik wel en met mij nog meer mensen gelukkig. :)

quote:
4s.gif Op woensdag 22 december 2010 17:17 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Die persoon had opgepakt moeten worden en vervolgens opgesloten in een cel met 22 geestelijk gehandicapten per vierkante meter. :7 Leuk dat hij dood is, maar dat meisje heeft levenslang een trauma. ;(
Niet overdrijven, ze is neergestoken (en overreden) er zijn ergere dingen.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 20:37 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Maar dat is toch het principe van de sharia wat je verheerlijkt?

Waarom verhuis je niet dan naar Saoedi-Arabie? Of kan dat niet als blanke Nederlander (daar je met racisme te maken krijgt)?

Overigens is Saoedi-Arabie ook niet perfect. Daar zijn er problemen zat van corrupte functionarissen, een hypocriete rechtssysteem, vogelvrij-verklaring van alle huishoudhulpen (die gemarteld worden) etc etc.
Je zegt zelf ook Saoedi-Arabie is niet perfect. Waarom zou je dan in hemelsnaam naar Saoedi-Arabie moeten verhuizen omdat je een voorstander bent van hetzelfde principe als de sharia verheerlijkt? Bij de sharia krijg je er nog een aantal regels gratis bij en daar komt nog bij dat er niet 1 sharia is, maar dat in elk land met een shariawetgeving dit slechts een interpretatie is van "God's wet".

Zo slecht is de basis van de sharia trouwens niet en ik persoonlijk vind het wel wat hebben. Er wordt namelijk veel rekening gehouden met de slachtoffers iets waarover ik mensen in Nederland ook vaak hoor.
  donderdag 23 december 2010 @ 22:59:32 #62
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_90367179
http://www.hln.be/hln/nl/(...)slachtoffer-16.dhtml

Tennisleraar Nick Van Gils (26) uit het Kempische Ravels reed tijdens zijn vlucht na zijn moordpoging op de 16-jarige C.G. nog eens met zijn auto over het slachtoffer. Dat zou uit de verwondingen van het meisje blijken, zo meldt de krant Het Laatste Nieuws. De tiener is intussen buiten levensgevaar.

Van Gils, die het tienermeisje al een hele tijd zou gestalkt hebben, zocht zijn slachtoffer maandagmiddag op, vlak bij haar woning in Retie. Hij diende haar met een vlijmscherp uitbeenmes achttien messteken toe, die haar longen, darmen en nieren raakten. Vervolgens wou hij haar in brand steken, maar omdat er een bejaard koppel met de wagen voorbijreed, sloeg hij op de vlucht. De tiener lag toen waarschijnlijk voor de wielen van de wagen en Van Gils sleepte haar daardoor even mee.

Buiten levensgevaar
Het slachtoffer herstelt inmiddels moeizaam in het ziekenhuis in Mol maar is niet langer in levensgevaar. Ze ontwaakte al een paar keer, maar kon nog niet verhoord worden. Door haar verwondingen kan ze enkel schriftelijk communiceren. Ze moet zeker nog enkele zware operaties ondergaan.

De dader, die verkoolde in zijn auto na een crash tegen een boom bij zijn vlucht, beweerde in een afscheidsbrief dat hij een relatie van dertig maanden met het meisje had, maar iedereen in de omgeving van de twee spreekt dat tegen. Waarschijnlijker is dat Van Gils de tiener stalkte, zoals haar familie beweert. De politie zoekt naar aanwijzingen op de computers van de twee betrokkenen.

Schrijnend is dat Van Gils maandag niet zo lang vóór het drama werd ondervraagd door de politie, maar dat die geen acuut gevaar zag in de man. "Er is niets dat er op wijst dat de politie de situatie fout inschatte", verdedigt burgemeester Cis Schepens de arm der wet. "Maar we zullen dit onderzoeken."
pi_90421373
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2010 20:24 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Niet overdrijven, ze is neergestoken (en overreden) er zijn ergere dingen.
Ja, dat wel. Waterboarding zonder vorm van proces of zo. Aan je duimen opgehangen worden.
Ja, het kan altijd nog erger.
Een omgekeerde emmer op je buik met ratten daarin. En dan worden er vurige kolen op die emmer gelegd, zodat de ratten zich een weg door je buik vreten.
En het kan vast nog wel erger.
quote:
[..]

Je zegt zelf ook Saoedi-Arabie is niet perfect. Waarom zou je dan in hemelsnaam naar Saoedi-Arabie moeten verhuizen omdat je een voorstander bent van hetzelfde principe als de sharia verheerlijkt? Bij de sharia krijg je er nog een aantal regels gratis bij en daar komt nog bij dat er niet 1 sharia is, maar dat in elk land met een shariawetgeving dit slechts een interpretatie is van "God's wet".

Zo slecht is de basis van de sharia trouwens niet en ik persoonlijk vind het wel wat hebben. Er wordt namelijk veel rekening gehouden met de slachtoffers iets waarover ik mensen in Nederland ook vaak hoor.
Nee hoor, de sharia houdt helemaal geen rekening met de slachtoffers.
Verkrachte vrouwen worden gestenigd en de dader gaat vrijuit.
En denk je dat een bestolen persoon iets opschiet met het afhaken van de handen van een dief?

De sharia komt overeen met het rechtsgevoel van veel reageerders van GeenStijl, FOK! en de PVV, dat wel. Maar met rechtvaardigheid en medegevoel met de slachtoffers heeft dat weinig te maken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_90421549
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 december 2010 00:21 schreef Amicitia het volgende:

[..]

Misschien hebben die mensen ook wel heel erge dingen meegemaakt en zijn ze daarom zo verknipt geworden?
Zo gauw iemand zijn pijn op een ander gaat botvieren, dan gaat die persoon over een grens in mijn ogen. Ik kan medelijden hebben met mensen tot ze die grens overgaan.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_90421571
quote:
15s.gif Op maandag 20 december 2010 23:22 schreef MASD het volgende:

[..]

Doe normaal, zoiets wens je niemand toe.
Nou, deze jongen misschien niet, weet niet wat de reden was. Maar ik weet er zo een paar op te noemen die ik het absoluut toewens. Bin Laden, Dutroux, Volkert van de Graaff..... etc.
pi_90422347
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 01:21 schreef Flounder het volgende:

[..]

Nou, deze jongen misschien niet, weet niet wat de reden was. Maar ik weet er zo een paar op te noemen die ik het absoluut toewens. Bin Laden, Dutroux, Volkert van de Graaff..... etc.
Van Bin Laden, Dutroux en Volkert van de Graaff weet je ook de redenen niet!
Bovendien ben je geen haar beter dan zij: ook zij wilden mensen dood maken zonder hen te kennen of te begrijpen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_90422535
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 01:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Van Bin Laden, Dutroux en Volkert van de Graaff weet je ook de redenen niet!
Bovendien ben je geen haar beter dan zij: ook zij wilden mensen dood maken zonder hen te kennen of te begrijpen.
Geen haar beter :')

En je zegt dat we hem niet kennen, nou we kennen de dader voor een deel: hij steekt een 16-jarig meisje neer en laat haar achter. Ik weet dan in ieder geval genoeg om te zeggen dat hij niet zo'n fijn persoon is.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_90426216
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 01:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat wel. Waterboarding zonder vorm van proces of zo. Aan je duimen opgehangen worden.
Ja, het kan altijd nog erger.
Een omgekeerde emmer op je buik met ratten daarin. En dan worden er vurige kolen op die emmer gelegd, zodat de ratten zich een weg door je buik vreten.
En het kan vast nog wel erger.
Haha ik dacht al misschien zijn dat niet de juiste woorden. :P Ik bedoel maar te zeggen dat een levenslang trauma van dit gevalletje, misschien een beetje overdreven is.

quote:
[..]

Nee hoor, de sharia houdt helemaal geen rekening met de slachtoffers.
Verkrachte vrouwen worden gestenigd en de dader gaat vrijuit.
En denk je dat een bestolen persoon iets opschiet met het afhaken van de handen van een dief?

De sharia komt overeen met het rechtsgevoel van veel reageerders van GeenStijl, FOK! en de PVV, dat wel. Maar met rechtvaardigheid en medegevoel met de slachtoffers heeft dat weinig te maken.
Er is geen enkel land in de wereld dat de echte shariawetgeving hanteert (er is sowieso niet 1, want het is een basissetje regels die al dan niet uitgebreidt kan worden). Het zijn stuk voor stuk landen met een eigen interpretatie die simpelweg niet klopt.

Er is zo een zware bewijslast, dat zo'n beetje iedereen waarvan je in de krant leest dat hij/zij gestenigd is vrijuit had moeten gaan. In deze landen wijzen ze namelijk gewoon een aantal "getuigen" aan en die zeggen dan dat de verdachte schuldig is. Dat slachtoffers van verkrachting bestraft worden is natuurlijk ook niet hoe het hoort, maar ook dit heeft weinig te maken met de sharia op zich en vooral met de achtergesteldheid van de landen waar deze wetgeving gehanteerd woord. Als je dus hier bijvoorbeeld een shariarechtbank zou introduceren, (waardoor velen gelijk op hun achterste poten zouden gaan staan) zou die een stuk humaner handelen dan in Saoedi Arabie.

Verder hoort de sharia ook alleen te gelden voor moslims. Alleen in de landen waar ze een shariawetgeving hanteren is iedereen eigenlijk verplicht moslim, want als ze toegeven dit niet te zijn worden ze veroordeeld voor het ergste dat er in de sharia is: misdaden tegen Allah. Je kan natuurlijk zeggen dat de achtergesteldheid van deze landen aan de islam te wijten is, maar vergeet niet dat ook wij hier 1000 jaar middeleeuwen hadden.

Leuk trouwens dat je een bestolen persoon noemt, want dit is precies zo'n geval waar rekening gehouden wordt met het slachtoffer. Het slachtoffer kan een afkoopsom overeenkomen met de dader, en deze behoudt dan gewoon zijn handen.
pi_90477957
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 11:17 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Haha ik dacht al misschien zijn dat niet de juiste woorden. :P Ik bedoel maar te zeggen dat een levenslang trauma van dit gevalletje, misschien een beetje overdreven is.

[..]

Er is geen enkel land in de wereld dat de echte shariawetgeving hanteert (er is sowieso niet 1, want het is een basissetje regels die al dan niet uitgebreidt kan worden). Het zijn stuk voor stuk landen met een eigen interpretatie die simpelweg niet klopt.
Dat geldt voor de islam als geheel, en trouwens ook voor het christendom en alle andere geloven.
quote:
Er is zo een zware bewijslast, dat zo'n beetje iedereen waarvan je in de krant leest dat hij/zij gestenigd is vrijuit had moeten gaan. In deze landen wijzen ze namelijk gewoon een aantal "getuigen" aan en die zeggen dan dat de verdachte schuldig is. Dat slachtoffers van verkrachting bestraft worden is natuurlijk ook niet hoe het hoort, maar ook dit heeft weinig te maken met de sharia op zich en vooral met de achtergesteldheid van de landen waar deze wetgeving gehanteerd woord. Als je dus hier bijvoorbeeld een shariarechtbank zou introduceren, (waardoor velen gelijk op hun achterste poten zouden gaan staan) zou die een stuk humaner handelen dan in Saoedi Arabie.
Lijkt me zeer de vraag: ik refereerde niet voor niks aan GeenStijl en dergelijke sites/groepen.
quote:
Verder hoort de sharia ook alleen te gelden voor moslims. Alleen in de landen waar ze een shariawetgeving hanteren is iedereen eigenlijk verplicht moslim, want als ze toegeven dit niet te zijn worden ze veroordeeld voor het ergste dat er in de sharia is: misdaden tegen Allah. Je kan natuurlijk zeggen dat de achtergesteldheid van deze landen aan de islam te wijten is, maar vergeet niet dat ook wij hier 1000 jaar middeleeuwen hadden.
Er zijn een paar landen in West-Afrika waar het noorden islamitisch is en het zuiden christelijk en waar je kunt kiezen voor een sharia-rechtspraak, als ik het goed heb.
quote:
Leuk trouwens dat je een bestolen persoon noemt, want dit is precies zo'n geval waar rekening gehouden wordt met het slachtoffer. Het slachtoffer kan een afkoopsom overeenkomen met de dader, en deze behoudt dan gewoon zijn handen.
Ik meen me uit het oude testament te herinneren, dat je volgens die wetten zelfs een moord kunt compenseren. Maar goed: als een dief mijn portemonnee zou terugbrengen, zou ik hem ook wel vergeven, denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')