SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 20 december 2010 15:01 schreef Ikzanik het volgende:
TS hangt nu voedsel op terwijl vogels al in het najaar verkennen waar voedsel te vinden is
als ze komen jahSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sollie ik heb last van spleekgeblek :D
gr
WT1
niet iedereen is gierig voor die beesten die hufters hebben het moeilijk vanwegen de sneeuw zeiden ze gisteren op het nieuwsquote:Op maandag 20 december 2010 15:07 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Heel je tuin vol ellendig vogelvreten hangen. 1 bol is meer dan zat.
Ga liever met je tijgers onder water snorkelen of zo.
ik heb elk jaar wat opgehangen en brood neergegooit maar nu willen ze niet komenquote:Op maandag 20 december 2010 15:14 schreef Chilled het volgende:
Is dit de 1e keer dat je iets ophangt? Zo ja, dan is t logisch dat ze het niet 123 vinden. Vogels gaan naar vaste plekjes toe waarvan ze weten waar er vetbolletjes hangen e.d. Als dat er niet meer is, dan gaan ze verder zoeken en zullen ze uiteindelijk bij jou uit komen
Dat heeft niet met gierig te maken, kampertje. Een vogel kan maar een maximaal aantal hapjes nemen, dan heeft een vogel genoeg. 1 bol is daarom voldoende. Vooral aangezien je al aangeeft dat er toch (bijna) geen vogels komen.quote:Op maandag 20 december 2010 15:11 schreef WhiteTiger1 het volgende:
[..]
niet iedereen is gierig voor die beesten die hufters hebben het moeilijk vanwegen de sneeuw zeiden ze gisteren op het nieuws
quote:Op maandag 20 december 2010 15:18 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Dat heeft niet met gierig te maken, kampertje. Een vogel kan maar een maximaal aantal hapjes nemen, dan heeft een vogel genoeg. 1 bol is daarom voldoende. Vooral aangezien je al aangeeft dat er toch (bijna) geen vogels komen.
Ook lekker voor muizen in je tuin trouwens, je hele tuin volhangen met rotzooi.
Tevens vanwegen.
Dan zullen ze vast nog wel komen. Niet zo ongeduldig johquote:Op maandag 20 december 2010 15:16 schreef WhiteTiger1 het volgende:
[..]
ik heb elk jaar wat opgehangen en brood neergegooit maar nu willen ze niet komen
Schiet ze maar af als ze het te moeilijk hebben. En anders redden ze zich wel..quote:Op maandag 20 december 2010 15:11 schreef WhiteTiger1 het volgende:
[..]
niet iedereen is gierig voor die beesten die hufters hebben het moeilijk vanwegen de sneeuw zeiden ze gisteren op het nieuws
Het kan dan ook gruwelijk mis gaan. De aanblik van vogels die iets verkeerds gegeten hebben zet je niet snel uit je hoofd.quote:Op maandag 20 december 2010 14:55 schreef WhiteTiger1 het volgende:
doe ik een beetje moeite om een paar pinda/zaadnetjes en vetbolletjes =appels en kaas te hangen buiten en moet ik door 20 cm sneeuw om aan de achterkant van de tuin te komen komen die hufters niet
[ afbeelding ] is de bedoeling maar er komt niemand
rotvogels zal nog eens moeite doen of willen ze zeker mostert bij de kaas en pindakaas op het brood
Verdomme 'n toeval zeg.. Pak 'm beet een uurtje geleden een vogel doodgeschoten. 'T arme beestje was in de mist tegen het huis van een vriend aangevlogen. We hebben de buks maar gepaktquote:Op maandag 20 december 2010 19:54 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Schiet ze maar af als ze het te moeilijk hebben. En anders redden ze zich wel..
Wat is er toch gebeurt met 'survival of the fittest' ?
tssss het is beschut bij mij hoorquote:Op dinsdag 21 december 2010 00:48 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Haha, TS woont in Pernis, of een andere totaal vervuilde betonjungle![]()
Ze komen lekker wel bij mijn bolletjes, ze vechten er zelfs om. Drie week geleden opgehangen.
Vooral de koolmezen lopen te rellen, maar iedereen legt het af tegen de bonte specht..
quote:Winters ongemak, een overzicht
http://www.volkskrant.nl/(...)-een-overzicht.dhtml
Vogels
Het winterweer heeft nog weinig invloed op dieren in natuurgebieden als de Oostvaardersplassen en Nationaal Park Veluwezoom, maar treft wel tuinvogels. Dat blijkt na een rondgang langs boswachters en natuurorganisaties.
'Tuinvogels als mezen, lijsters en roodborstjes hebben het zwaar. Ook reigers en kerkuilen zijn op zoek naar voedsel', zegt een woordvoerder van Sovon Vogelonderzoek Nederland. 'Ganzen, raven, kraaien en eksters zijn beter bestand tegen de winter.'
Door de vorst en sneeuw laten doorgaans schuwe vogels als de kransvogel zich wat meer zien. De Vogelbescherming vraagt tuineigenaren vetbollen op te hangen en zaad te strooien.
Mijn vogel voederstation hangt al twee weken ongebruikt in mijn tuinquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |