nah, heb minder gaatjes sinds ik een beugel heb gehad.quote:Op maandag 20 december 2010 11:38 schreef Daniel1976 het volgende:
Volgens mijn idee zijn beugels vooral een modegril van onze tijd en zijn ze vooral goed voor de genen die er aan verdienen.
Aantal beugels zijn ook nog eens heel slecht voor je tanden.
Waarschijnlijk omdat je vaker moet poetsen als je een beugel hebt?quote:Op maandag 20 december 2010 11:39 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
nah, heb minder gaatjes sinds ik een beugel heb gehad.
Ja, ga ik denk ik ook nog wel doen. Dacht ga gewoon bij mijn eigen ortho, net zo handig.quote:Op maandag 20 december 2010 11:37 schreef AlfredKwak het volgende:
Je kan eventueel informeren bij een ardere ortho. Het is een vrije sector, dus de anders kan een stuk goekoper of duurder zijn.
Wel belachelijk btw... 120 euro voor een rvs draadje met wat lijm.
maar ik kan het niet op maat maken en goed vastplakkenquote:Op maandag 20 december 2010 11:49 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Echte mannen buigen hun draadjes zelf.
[ afbeelding ]
Doe maar wel roest vast staal dan.quote:Op maandag 20 december 2010 11:49 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Echte mannen buigen hun draadjes zelf.
[ afbeelding ]
Ik wil mijn tanden niet rechts hebben, ik wil ze rechtquote:Op maandag 20 december 2010 12:05 schreef Stink_vis het volgende:
De mijne is ook na een jaar of 8 geknapt en ik heb er niets meer mee gedaan en mn tanden staan nog steeds rechts!![]()
Ze proberen je gewoon geld afhandig te maken!!
volgens mij zit dat er wel bijquote:Op maandag 20 december 2010 12:05 schreef Diemux het volgende:
Maarre, je begrijpt natuurlijk dat in die 120 euro ongeveer 80 euro arbeidsloon zit en 7 euro administratiekosten o.i.d.?
of komt dat er nog los bij?
Je moet maar bedenken dat de mensheid het al 100.000 jaar zonder beugels doet.quote:Op maandag 20 december 2010 12:10 schreef linpunt het volgende:
ik heb boven niet eens een spalkje, die bijt ik toch kapot. En mijn tanden staan nog steeds recht.
écht nodig zijn ze in de meeste gevallen niet, maar je gebit kan er wel mooier van worden als je tanden recht staanquote:Op maandag 20 december 2010 12:19 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Je moet maar bedenken dat de mensheid het al 100.000 jaar zonder beugels doet.
In sommige gevallen helpt het echt wel.
Maar volgens mij worden die dingen echt veel te vaak door de neus geboord, en dan vooral om het geld.
Ik heb kennissen waarbij je 10 jaar later de afdruk van de blokjes op de tanden nog ziet zitten.
Gezond kan dat niet zijn.
Ik denk wel dat het veel sneller kan dan het in de tijd gebeurd, maar door een bizar hockeystickongeluk miste ik ineens twee tanden dus ik moest wel een beugel. En gelukkig is alles goed gekomen.quote:Op maandag 20 december 2010 12:19 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Maar volgens mij worden die dingen echt veel te vaak door de neus geboord, en dan vooral om het geld.
Ik heb kennissen waarbij je 10 jaar later de afdruk van de blokjes op de tanden nog ziet zitten.
GAAP, Oude Miele's FTW!, Die van me ma is na 2 jaar kapot.nieuw model man, kudtdingen die nieuwe.quote:Op maandag 20 december 2010 11:35 schreef BertV het volgende:
hm, toevallig.
ja, ik heb ook zo'n draadje, anti-terugloopbeugel.
Deze is dit weekend geknakt na 15 jaar.![]()
Ik denk dat ik maar gewoon de tandarts de heleboel eruit laat halen.
De verzekering vergoed dit niet.
jah, 120 EURO, dat is een A-merk stofzuiger waar je 15 jaar meedoet.
...of een cm ijzerdraad waar je 15 jaar meedoet.
Dan zijn die tanden dus aardig aangetast door die beugel.quote:Op maandag 20 december 2010 12:19 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Idd, ik moest ook een beugel hebben volgens de tandarts, maar mijn moeder zei dat dat niet nodig was, ben ik nog steeds blij om.quote:Op maandag 20 december 2010 12:19 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |