Wegens een leaseauto moet ik helaas mijn Mercedes W124 weg gaan doen.
Als ik dit niet doe blijft de auto nutteloos voor de deur staan en dat zou zonde zijn.
Ik heb de W124 sinds februari in bezit en heb hem zelf geimporteerd.
Info op een rij :
Merk : Mercedes
Type : W124
Motor : 230 E
BenzineVermogen : 135 PK
Transmissie : Automaat 4 versnellingen
Gewicht : 1290 kilo
Bouwjaar : 25-07-1985
Eerste toelating NL : 12-04-2010
APK vervaldatum : 06-05-2011
Kilometerstand : 285.000
Deze Mercedes is voorzien van een injectiemotor, dus geen gedoe met slecht starten in de winter.
Ook bij -10 start de auto met enkele seconden.
Opties / Kenmerken :
Groen Pullmaninterieur
Elektrische ramen voor
Elektrische spiegel passagierszijde
Toerenteller
Economymeter
Buitentemperatuurmeter met digitaal display (zwarte vlek op display, maar temperatuur is altijd af te lezen)
Bestuurderstoel in hoogte verstelbaar
Armsteun voor
Stoelverwarming op beide stoelen voor Elektrische wegklapbare hoofdsteunen op de achterbank
Audiosysteem met 4 speakers en versterker en autoradio (Allemaal van Blaupunkt, cassete gedeelte werkt niet)
Elektrische antenne die automatisch in en uitschuift bij het aan- en uitzetten van het audiosysteen
Elektrische koelwater circulatie pomp, deze zorgt ervoor dat het warme water sneller wordt rond gepompt zodat het interieur sneller warm is
Elektrische schuif kanteldak wat geruisloos en zonder problemen zijn werk doet''Extra'' houtinleg
Stuurbekractiging
ABS
Automatische klimaatregeling (geen airco)
Distributieketting die nog netjes strak staat, dus geen riem die binnenkort vervangen hoeft te worden
Trekhaak met afneembare kogelVerdere info :
De auto is in februari volledig getectyleerd aan de onderkant
De voor en achterschermen zijn deels vervangen voor nieuwe exemplaren
Dit is netjes gelast maar slecht overgespoten
Auto staat op 15 inch stalen velgen met originele wieldoppen
Banden voor zijn Pirreli banden met 5 mm profiel
Banden achter zijn Pirelli banden met 2,5 mm profiel
Reservewiel is volwaardig, maar lek
Geen einddemper aanwezig ( Verkrijgbaar op ebay voor 60-70 euro )
De motor heeft een tikkende klepstoter, dit is al 15.000 km en wordt niet erger
Automaat is niet altijd even subtiel met schakelen, bakolie en filter is 20.000 km geleden vervangen
Bestuurdersstoel heeft de bekende ''instapplek'', dit is verholpen met een stukje groen leer
Zomer 2010 is het volgende vervangen :
Nieuwe koelvloeistof
Nieuwe motorolie + filter
Nieuwe stuurbekrachtigingsolie + filter.
Voor nieuwe schijven + blokken
Achter nieuwe remschoenen
Achter nieuwe handremschoenen
Voor nieuwe schokbrekers, toplagers en stof hoezen
Voor nieuwe stabilisatie rubbers en reactiestangen
Opnieuw uitgelijnd
Nieuw luchtfilter
Nieuwe thermostaat
Kortom, het is niet de mooist W124 maar wel een die betrouwbaar is en zijn werk goed doet.
In het verkeer kom je heel goed mee, de 2.3 4 cilinder motor is een mooi compromis tussen betaalbaar en comfort.
De automaat is uiteraard voorzien van een kickdown, dus als er snelheid nodig is, kan dit beschikbaar worden gemaakt

Vrij van wegenbelasting, verzekering is 15 euro per maand.
Gecombineerd verbruik ligt rond de 1:9.
![2dkbgg3.jpg]()
![21axt93.jpg]()
![953939763_5_eguc.jpeg]()
![958584430_6_odSX.jpeg]()
![953937804_5_luym.jpeg]()
![953938634_5_tFUe.jpeg]()
Vraagprijs : 2750 euro
Bij een goed bod ben ik bereid de eindemper en lek reservewiel te maken, kosteloos.
Auto is te bezichtigen in Rotterdam Centrum
[ Bericht 0% gewijzigd door junkiexp op 20-12-2010 18:04:29 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019