Purschuim werkt niet, lijkt stevig, is het niet.quote:Op zondag 19 december 2010 16:36 schreef De-Boswachter het volgende:
Rood of goudband.
Purschuim werkt ook goed.
Gebruik je liever dozen van ABB Haf ook hun hebben een oplossing voor dit probleemquote:Op zondag 19 december 2010 17:16 schreef cvboer het volgende:
[..]
Purschuim werkt niet, lijkt stevig, is het niet.
Ik gebruik deze dingen, zijn van attema, klemringen.
[ afbeelding ]
Scheelt een hoop tijd, hoef je niet eerst cement aan te maken of wigjes te zoeken om de inbouwdoos vast te zetten.
Purschuim werkt helemaal wel hoor als je het goed doet zet je hem gewoon klem met pur... en een las doos hoeft ook helemaal niet zo stevig te zitten...quote:Op zondag 19 december 2010 17:16 schreef cvboer het volgende:
[..]
Purschuim werkt niet, lijkt stevig, is het niet.
Ik gebruik deze dingen, zijn van attema, klemringen.
[ afbeelding ]
Scheelt een hoop tijd, hoef je niet eerst cement aan te maken of wigjes te zoeken om de inbouwdoos vast te zetten.
Die dozen kende ik nog niet Exlurker. Ik ga morgen een paar bestellen om te proberen.quote:Op zondag 19 december 2010 17:45 schreef exlurker het volgende:
[..]
Gebruik je liever dozen van ABB Haf ook hun hebben een oplossing voor dit probleem
[ afbeelding ]
Ik mag hopen dat je een typefout gemaakt hebtquote:Op zondag 19 december 2010 18:00 schreef netolk het volgende:
[..]
Purschuim werkt helemaal wel hoor als je het goed doet zet je hem gewoon klem met pur... en een las doos hoeft ook helemaal niet zo stevig te zitten...
Jammer voor je dat de vakmensen die er dagelijks mee te maken hebben en honderden dozen hebben geplaatst er toch anders over denkenquote:Op zondag 19 december 2010 18:00 schreef netolk het volgende:
[..]
Purschuim werkt helemaal wel hoor als je het goed doet zet je hem gewoon klem met pur... en een las doos hoeft ook helemaal niet zo stevig te zitten...
Die ringen van Attema werken goed maar ze hebben tegenwoordig alweer eenquote:Die dozen kende ik nog niet Exlurker. Ik ga morgen een paar bestellen om te proberen.
Bedankt voor de tip.
Dus ik doe het al vijf jaar op de bouw verkeerd ? Dan heb ik al die honderden doosjes die in vijf jaar vastgezet heb met knauf of cement toch verkeerd gedaan.quote:Op zondag 19 december 2010 18:00 schreef netolk het volgende:
[..]
Ik heb kalkzandsteen, alles netjes met Knauf voorstrijk (de dure, gele variant) ingesmeerd, dus morgen met goudband aan de gang?quote:Op zondag 19 december 2010 16:35 schreef exlurker het volgende:
gewoon met cementspecie in steen en met knauf in gibo en Yton wanden, eerst de dozen plaatsen en de volgende dag de leidingen aan brengen
Voor hollewand zijn ook weer verschillende dozen verkrijgbaar die ook heel goed bevestigd kunnen worden zonder purquote:Op zondag 19 december 2010 19:08 schreef dop het volgende:
in een hollewand constructie met balkjes is pur wel handig maar voor steen minder geschikt
En waarom moet ie stevig zitten dan?quote:Op zondag 19 december 2010 18:16 schreef exlurker het volgende:
[..]
Jammer voor je dat de vakmensen die er dagelijks mee te maken hebben en honderden dozen hebben geplaatst er toch anders over denken
Je weet dat een lasdoos een doosje is wat jequote:Op zondag 19 december 2010 19:45 schreef netolk het volgende:
[..]
En waarom moet ie stevig zitten dan?
lasdoos zit normaal gewoon in de muur dus zit ie gewoon opgesloten tussen muur en wat je er aan de voorkant tegen aan plakt
Lees het antwoord van Vonkenboer eens, die jongen vertelt daar iets over een snoer van een stofzuiger................quote:Op zondag 19 december 2010 19:45 schreef netolk het volgende:
[..]
lasdoos zit normaal gewoon in de muur dus zit ie gewoon opgesloten tussen muur en wat je er aan de voorkant tegen aan plakt
dus jij plakt de wandcontactdozen er dus ook maar tegen aan, wij willen in iedergeval eem doos in de muur waar bij met de stekker er uit trekken alles netjes op zijn plaats blijft zitten. Maar dat zal dan wel het verschil zijn tussen de handige doehetzelver en de vakmanquote:Op zondag 19 december 2010 19:45 schreef netolk het volgende:
[..]
Nadat het gat geboord is doe je een beetje goudband in het gat, dan de doos erin, vervolgens kun je met een voegspijker de ruimte om de doos opvullen.quote:Op zondag 19 december 2010 19:54 schreef DABAMaster het volgende:
Volgende vraag: hoe krijg je dat goudband er een beetje netjes tussen?
quote:Op zondag 19 december 2010 19:56 schreef exlurker het volgende:
[..]
dus jij plakt de wandcontactdozen er dus ook maar tegen aan, wij willen in iedergeval eem doos in de muur waar bij met de stekker er uit trekken alles netjes op zijn plaats blijft zitten. Maar dat zal dan wel het verschil zijn tussen de onhandige doehetzelver en de vakman
Ik maak de mortel altijd zo aan dat het een niet al te stevig is, mik met een toffel een flinke schep mortel in het geboorde gat, druk daar de doos in en veeg met de troffel de uitgeperste mortel rond de doosquote:Op zondag 19 december 2010 19:54 schreef DABAMaster het volgende:
Volgende vraag: hoe krijg je dat goudband er een beetje netjes tussen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |