abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:07:16 #1
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_90083988
Mijn vriendin en ik zouden gisteravond vertrekken naar Engeland, waar we via easyjet een vlucht hadden geboekt. Daarnaast hadden we een hotel geboekt voor de overnachtingen en wat metrokaartjes, transfer naar het centrum (ook via easyjet/easybus) e.d.
Nu is gister na lang wachten op de luchthaven onze vlucht geannuleerd, en de eerstvolgende vlucht was maandag (waar 20 plekken beschikbaar waren welke terwijl wij nog in de rij stonden bij de klantenbalie al weer volgeboekt was), maar maandag was voor ons niet meer een optie, want we zouden op maandag al weer terugvliegen. Oftewel, het weekend weg moeten we annuleren.

De vlucht terugkrijgen qua kosten is denk ik geen probleem, maar de rest van de kosten, voornamelijk het hotel (das namelijk meer dan 350 euro), hoe krijgen we dat terug en bij wie kunnen we dat claimen. Het hotel was via hun zelf niet meer te annuleren, dat hebben we al geprobeerd. Onze reisverzekering wil het ook niet vergoeden, en ik heb zelf geen annuleringsverzekering (mijn vriendin wel).

Opzich zou je zeggen dat easyjet verantwoordelijk is , want door hun fout kunnen wij nu niet bij ons hotel komen. Maar ik betwijfel of ze dat willen gaan vergoeden. Daarnaast zag ik dat je ook recht hebt op een vergoeding van 250 euro bij annulering, maar hier staat weer bij dat dit niet geld bij "extreme weersomstandigheden". Nu weet ik niet precies waarom onze vlucht geannuleerd is, maar het zal wel te maken hebben met de sneeuw. De luchthaven (in dusseldorf) was niet gesloten in zijn geheel, alleen een enkele vlucht was geannuleerd.

Heeft er iemand tips? Waar kunnen we aankloppen of wat kunnen we proberen om onze hotelkosten terug te krijgen? 350 euro zou zonde zijn om kwijt te raken, bovenop dat de reis al in het water is gevallen.

Alvast bedankt! :)
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:10:14 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_90084069
lijkt me sterk dat je dit vergoed krijgt als je geen annuleringsverzekering hebt.
pi_90084117
Nergens volgens mij,zeker gezien de sneeuw overmacht was maak je bij easyjet geen kans. En als je reis/annuleringsverzekering het niet vergoed zou ik niet weten waar je dan kan aankloppen
pi_90084119
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 december 2010 14:07 schreef cygnusx het volgende:
Opzich zou je zeggen dat easyjet verantwoordelijk is , want door hun fout kunnen wij nu niet bij ons hotel komen.
Easyjet beheerst immers het weer :')
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_90084177
quote:
Onze reisverzekering wil het ook niet vergoeden
Welke reisverzekering heb je dan?
pi_90084229
easyjet verantwoordelijk _O-
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:15:48 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_90084232
quote:
Opzich zou je zeggen dat easyjet verantwoordelijk is ,
_O- Want EasyJet heeft het laten sneeuwen?

In dit geval is er voor EasyJet sprake van overmacht en kunnen dan ook zomaar aansprakelijk worden gehouden voor gevolgschade van een vlucht die geannuleerd is. EasyJet was alleen verantwoordelijk voor het vervoer van A naar B, daar zijn ze in gefaald en die kosten hebben ze gecompenseerd.

Het hotel is ook niet aansprakelijk, want je bent immers niet op komen dagen.
Met een beetje geluk zou een annuleringsverzekering (een deel van) de kosten vergoeden, maar die heb je dus niet. Helaas pindakaas in dit geval.
Dit zijn de risico's die je neemt als je een vlucht en een hotel afzonderlijk boekt en geen goede annuleringsverzekering afsluit.
So we just called him Fred
  zaterdag 18 december 2010 @ 14:16:47 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_90084265
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 14:13 schreef Wokkel het volgende:
een reisverzekering vergoed alleen schades die ontstaan tijdens de reis, niet voor schades door het niet doorgaan van de reis.
So we just called him Fred
pi_90084273
Hetzelfde zal wel gelden als bij de vulkaan uitbarsting in IJsland.

quote:
Ik had een losse vlucht geboekt en zelf een hotel geregeld. Wie betaalt de annuleringskosten van het hotel waar ik niet meer heen kon?
Zulke kosten komen niet voor vergoeding in aanmerking. Die zult u zelf moeten betalen. Of u moet een annuleringsverzekering hebben die zulke kosten dekt.
Consuwijzer
pi_90084326
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 14:16 schreef FredvZ het volgende:

[..]

een reisverzekering vergoed alleen schades die ontstaan tijdens de reis, niet voor schades door het niet doorgaan van de reis.
Dan valt alsnog te beargumenteren wanneer die reis dan aanvangt. Is dat het moment dat je met je koffers de deur achter je dichttrekt?

Edit:
Verder is het inderdaad zaak voor een annuleringsverzekering, ik zie het nu ook.
pi_90084406
Nogal makkelijk om te zeggen dat het de schuld van easyjet is dat je vlucht is geannuleerd. Het is de schuld van het weer maar daar zal je weinig geld los krijgen.
pi_90085541
Niet.

Je bent je geld kwijt behalve wellicht je vriendin als zij degene is geweest die het geld had overgemaakt etc.
pi_90085962
quote:
De luchthaven (in dusseldorf) was niet gesloten in zijn geheel, alleen een enkele vlucht was geannuleerd.
En die in Londen?

Verder wat al gezegd is; waarom is het de 'fout' van Easyjet? Het lijkt wel of consumenten tegenwoordig altijd voor alles een schuldige willen aanwijzen, alles gecompenseerd willen zien. Sommige dingen gebeuren nou eenmaal, zonder dat het iemands fout is. Soms heb je pech en kost je dat wat geld.
pi_90085983
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 14:22 schreef Ralphmeister het volgende:
Nogal makkelijk om te zeggen dat het de schuld van easyjet is dat je vlucht is geannuleerd. Het is de schuld van het weer maar daar zal je weinig geld los krijgen.
Dien een claim in bij God. :)
pi_90087168
En wat zei Easyjet toen je belde?
pi_90087331
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:01 schreef Tha_Duck het volgende:
En wat zei Easyjet toen je belde?
"open er een topic over".
  zaterdag 18 december 2010 @ 18:00:05 #17
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_90090389
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 14:13 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Via ABN Amro, ik weet niet of zij dat zelf doen of bij een derde partij, maar het leek erop dat ze ook zelf de verzekeringen beheren.
  zaterdag 18 december 2010 @ 18:02:29 #18
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_90090474
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 14:12 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Easyjet beheerst immers het weer :')
Nee, maar ten eerste reden er nog wel redelijk veel vliegtuigen op dusseldorf zelf, een enkeling was gecancelled en het sneeuwde daar al de hele avond niet. En het vliegveld in london was ook niet gesloten o.i.d. Dus tja, ik kan ook niet zien waar het exact aan ligt maar het zal wel te maken hebben met het weer.

Daarnaast konden ze pas maandag een nieuwe vlucht aanbieden welke al vol was voordat we uberhaupt de kans hadden om hierop te reageren, dus dat zal dinsdag geweest zijn uiteindelijk. In plaats van grotere maatschappijen die extra vluchten regelen en uberhaupt meer vluchten per dag hebben. Dus ja, opzich ligt het aan hun omdat ze niet tijdig een alternatief kunnen aanbieden.
  zaterdag 18 december 2010 @ 18:05:09 #19
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_90090562
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 15:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Niet.

Je bent je geld kwijt behalve wellicht je vriendin als zij degene is geweest die het geld had overgemaakt etc.
Dat is wel een punt idd, zij was de hoofdboeker dus wellicht dat we via de annuleringsverzekering van haar het bedrag voor beide personen kunnen terugkrijgen? Je betaalt immers per kamer en niet per persoon.
pi_90090580
http://www.landenportal.n(...)egtuigpassagiers.htm
http://www.anwb.nl/rechts(...)ing-en-overboek.html

Ik denk eigenlijk jammermaarhelaas. Ook gezien dat het easyjet is, die sowieso al niet makkelijk zijn met uitkeren (plus niet eens een telefoonnummer hebben geloof ik)
  Moderator zaterdag 18 december 2010 @ 18:11:50 #21
45833 crew  Fogel
pi_90090816
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 14:16 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Volgens mijn verzekering begint de reis zogauw ik thuis de deur achter me dicht trek. Ligt er dus maar net aan welke verzekering je hebt en wat de voorwaarden zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zaterdag 18 december 2010 @ 18:22:10 #22
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_90091170
Ter verduidelijking, natuurlijk begrijp ik dat easyjet hier waarschijnlijk voor een groot deel ook niks aan kan doen aangezien het waarschijnlijk gerelateerd is aan het weer. Het probleem is echter dat zij wel eindverantwoordelijk zijn voor de vlucht en de gevolgen van dien. Daarnaast waren ze echt belachelijk laat met de informatievoorziening, onze vlucht zou 20:40 vertrekken en pas ongeveer 21:45 (geschat) kregen we te horen dat de vlucht geannuleerd was, nadat we hebben gewacht voor 3 verschillende gates.

Maargoed, sneeuwval e.d. lijkt mij eerder het risico van de vliegmaatschappij dan mijn risico, natuurlijk vergoeden ze al hun vlucht maar daar zitten voor ons wel meer consequenties aan.
  zaterdag 18 december 2010 @ 19:01:51 #23
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_90092430
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 18:22 schreef cygnusx het volgende:
Maargoed, sneeuwval e.d. lijkt mij eerder het risico van de vliegmaatschappij dan mijn risico, natuurlijk vergoeden ze al hun vlucht maar daar zitten voor ons wel meer consequenties aan.
Serieus? Dat lijkt me nu juist eerder je eigen verantwoordelijk. Wellicht niet voor de vlucht zelf, maar wel voor de gevolg-schade zoals de hotelkosten. Daar sluit je juist een annuleringsverzekering voor af, lijkt mij?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_90092691
Heeft het hotel niet een of andere policy dat als je niet op komt dagen de eerste nacht van je creditcard wordt afgeschreven (en de rest dus niet)? Dat hadden wij toen we om dezelfde reden ons hotel niet konden bereiken. Van de vliegtuigmaatschappij hebben we geen hotelkosten teruggehad, alleen de kosten van de vlucht.
pi_90093229
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 december 2010 19:08 schreef ShadyLane het volgende:
Heeft het hotel niet een of andere policy dat als je niet op komt dagen de eerste nacht van je creditcard wordt afgeschreven (en de rest dus niet)? Dat hadden wij toen we om dezelfde reden ons hotel niet konden bereiken. Van de vliegtuigmaatschappij hebben we geen hotelkosten teruggehad, alleen de kosten van de vlucht.
Dat is vaak inderdaad de policy bij een reguliere boeking. Er zijn echter ook voordeeltarieven, waarbij meestal een voorwaarde is dat annuleren niet mogelijk is. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2010 19:21:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')