Easyjet beheerst immers het weerquote:Op zaterdag 18 december 2010 14:07 schreef cygnusx het volgende:
Opzich zou je zeggen dat easyjet verantwoordelijk is , want door hun fout kunnen wij nu niet bij ons hotel komen.
quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:07 schreef cygnusx het volgende:
Opzich zou je zeggen dat easyjet verantwoordelijk is ,
een reisverzekering vergoed alleen schades die ontstaan tijdens de reis, niet voor schades door het niet doorgaan van de reis.quote:
Consuwijzerquote:Ik had een losse vlucht geboekt en zelf een hotel geregeld. Wie betaalt de annuleringskosten van het hotel waar ik niet meer heen kon?
Zulke kosten komen niet voor vergoeding in aanmerking. Die zult u zelf moeten betalen. Of u moet een annuleringsverzekering hebben die zulke kosten dekt.
Dan valt alsnog te beargumenteren wanneer die reis dan aanvangt. Is dat het moment dat je met je koffers de deur achter je dichttrekt?quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:16 schreef FredvZ het volgende:
[..]
een reisverzekering vergoed alleen schades die ontstaan tijdens de reis, niet voor schades door het niet doorgaan van de reis.
En die in Londen?quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:07 schreef cygnusx het volgende:
De luchthaven (in dusseldorf) was niet gesloten in zijn geheel, alleen een enkele vlucht was geannuleerd.
Dien een claim in bij God.quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:22 schreef Ralphmeister het volgende:
Nogal makkelijk om te zeggen dat het de schuld van easyjet is dat je vlucht is geannuleerd. Het is de schuld van het weer maar daar zal je weinig geld los krijgen.
Via ABN Amro, ik weet niet of zij dat zelf doen of bij een derde partij, maar het leek erop dat ze ook zelf de verzekeringen beheren.quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:13 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Welke reisverzekering heb je dan?
Nee, maar ten eerste reden er nog wel redelijk veel vliegtuigen op dusseldorf zelf, een enkeling was gecancelled en het sneeuwde daar al de hele avond niet. En het vliegveld in london was ook niet gesloten o.i.d. Dus tja, ik kan ook niet zien waar het exact aan ligt maar het zal wel te maken hebben met het weer.quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:12 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Easyjet beheerst immers het weer
Dat is wel een punt idd, zij was de hoofdboeker dus wellicht dat we via de annuleringsverzekering van haar het bedrag voor beide personen kunnen terugkrijgen? Je betaalt immers per kamer en niet per persoon.quote:Op zaterdag 18 december 2010 15:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Niet.
Je bent je geld kwijt behalve wellicht je vriendin als zij degene is geweest die het geld had overgemaakt etc.
Volgens mijn verzekering begint de reis zogauw ik thuis de deur achter me dicht trek. Ligt er dus maar net aan welke verzekering je hebt en wat de voorwaarden zijn.quote:Op zaterdag 18 december 2010 14:16 schreef FredvZ het volgende:
[..]
een reisverzekering vergoed alleen schades die ontstaan tijdens de reis, niet voor schades door het niet doorgaan van de reis.
Serieus? Dat lijkt me nu juist eerder je eigen verantwoordelijk. Wellicht niet voor de vlucht zelf, maar wel voor de gevolg-schade zoals de hotelkosten. Daar sluit je juist een annuleringsverzekering voor af, lijkt mij?quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:22 schreef cygnusx het volgende:
Maargoed, sneeuwval e.d. lijkt mij eerder het risico van de vliegmaatschappij dan mijn risico, natuurlijk vergoeden ze al hun vlucht maar daar zitten voor ons wel meer consequenties aan.
Dat is vaak inderdaad de policy bij een reguliere boeking. Er zijn echter ook voordeeltarieven, waarbij meestal een voorwaarde is dat annuleren niet mogelijk is.quote:Op zaterdag 18 december 2010 19:08 schreef ShadyLane het volgende:
Heeft het hotel niet een of andere policy dat als je niet op komt dagen de eerste nacht van je creditcard wordt afgeschreven (en de rest dus niet)? Dat hadden wij toen we om dezelfde reden ons hotel niet konden bereiken. Van de vliegtuigmaatschappij hebben we geen hotelkosten teruggehad, alleen de kosten van de vlucht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |