abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 juni 2002 @ 19:27:36 #151
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_4800223
quote:
Op vrijdag 28 juni 2002 19:25 schreef Robino het volgende:
[quote]Op vrijdag 28 juni 2002 19:16 schreef twi het volgende:
Ik heb trouwens een artikel gezien dat de Xbox op papier de beste hardware heeft, maar dat dit in de praktijk lang niet altijd zo is. PS2-spellen (128-bit Emo-CPU) zijn gewoon ontstellend 'anders' (lees: moeilijk) te programmeren i.v.m. Xbox-spellen (32-bit 'plain' CPU). De potentie van de PS2 is grafisch dus hoger, maar dat ze dit er na 2 jaar nog niet uit hebben kunnen persen spreekt boekdelen. Wat dat betreft voorzie ik dat er voor de Xbox in verhouding veel meer spellen zullen komen (ook nog eens de eenvoudig van PC-naar-Xbox geporte spellen, zie Championship Manager).
Dat verhaal hoor je zo vaak, maar ik vind het persoonlijk nogal zwak. Als je na 2,5 nog steeds niet weet hoe je op zo'n ding een goede grafische game kan maken... dat klopt toch niet?
De PS2 heeft fantastische games (dus het is gewoon een prima console toch?), maar is gewoon grafisch niet zo sterk als de andere 2. Dat is helaas gewoon een feit. Er werd bij de release nogal hoog van de toren geblazen over die emotion-chip, maar ik heb er eens met een oom (die bij Sony werkt) over gebabbeld en die zegt dat het een brok Japanse marketing is.
Detail: de PS2 heeft ook geen anti-alias, vandaar dat de DreamCast spellen er stukken beter uitzagen, ondanks dat ie technisch minder was dan de PS2. Kijk maar eens naar Virtua Fighter 4, ziet er prachtig uit, alleen die scherpe randjes overal Dat heeft niks met moeilijk programmeren te maken.

Maar wat maakt het uit als er leuke spellen op uit komen?

[Dit bericht is gewijzigd door Robino op 28-06-2002 19:32]

vrijdag 28 juni 2002 @ 19:30:09 #152
5590 Robino
pi_4800255
Waarom schreeuwt iedereen trouwens steeds moord en brand als de drie consoles met elkaar worden vegeleken?
Daar is dit topic toch voor?

Lijkt me pas erg als iemand 1 console gaat zitten afkraken uit antipathie.

vrijdag 28 juni 2002 @ 19:32:46 #153
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4800283
quote:
Op vrijdag 28 juni 2002 18:54 schreef Bastard het volgende:

[..]

Juist, naar mijn mening het beste spel ooit, maar dat zullen die andere PS2 wannabe hebbers nooit kunnen beleven.
Laat ze maar in die onwetendheid

Wat zei je daarnet zelf nou. Of ben je dat alweer vergeten
quote:
Hee ik heb een gek idee, KAPPEN MET DIE CONSOLE OORLOG!!!
Laat iedereen maar gamen op een console naar keuze
Ja en FFX is zeker ook 1 van de beste games die ik ook gespeeld heb. Maar dit heeft dus niks met de xbox, gc of ps2 te maken. Ik bedoel: ffx draait net zo makkelijk op de gc als op de xbox als op de ps2.

Als ffx niet op de xbox komt dat is de xbox toch ook niet kut ofzo. Dus laten we idd kappen met deze oorlog.

Ik heb nu een ps2 en een xbox en ik speel voordurend ffx op de ps2. Als ik ffx uit heb gespeeld speel ik op de xbox want daar heb ik ook 2 nieuwe games voor.

En ik denk dat de meeste toch de console kiezen voor de games. Ik heb eerlijk gezegd nu toch wat meer plezier gehad op de ps2 maar dat heeft niks met de hardware of m$ te maken. Gewoon puur om de software. Als er nou ffx op de xbox was dan had ik weer meer plezier gehad op de xbox.

Maar strax komt er UC op de xbox en met xbox live wordt dat al helemaal kewl . Je hebt dan ook een headset waarmee je kan lullen tegen je team enzo. Lijkt me echt zo cooll.

We moeten maar eens een UC of Halo clan oprichten.
En een FFXI clan . Lijkt me ook echt zo stoer om online FF te spelen met wat teamgenoten

Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  vrijdag 28 juni 2002 @ 19:35:45 #154
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4800330
quote:
Op vrijdag 28 juni 2002 19:27 schreef Robino het volgende:

[..]

Dat verhaal hoor je zo vaak, maar ik vind het persoonlijk nogal zwak. Als je na 2,5 nog steeds niet weet hoe je op zo'n ding een goede grafische game kan maken... dat klopt toch niet?
De PS2 heeft fantastische games (dus het is gewoon een prima console toch?), maar is gewoon grafisch niet zo sterk als de andere 2. Dat is helaas gewoon een feit. Er werd bij de release nogal hoog van de toren geblazen over die emotion-chip, maar ik heb er eens met een oom (die bij Sony werkt) over gebabbeld en die zegt dat het een brok Japanse marketing is.
Detail: de PS2 heeft ook geen anti-alias, vandaar dat de DreamCast spellen er stukken beter uitzagen, ondanks dat ie technisch minder was dan de PS2. Kijk maar eens naar Virtua Fighter 4, ziet er prachtig uit, alleen die scherpe randjes overal Dat heeft niks met moeilijk programmeren te maken.

Maar wat maakt het uit als er leuke spellen op uit komen?

Ach als ik kijk wat er nu tegenwoordig word uitgebracht voor de PS2 zie ik toch alleen maar verbeteringen. Ok, een console heeft altijd een aanlooptijd nodig om alles er uit te kunnen persen. ( Dus de xbox zal neem ik aan ook alleen maar betere en mooiere spellen krijgen )
Check bv The getaway voor de PS2, of de nieuwe lara, of CMR3 die is echt kwijlen, op het moment MOH gaat ook nergens over zo mooi, en natuurlijk niet op de laatste plaats FFX.
Kijk je koopt toch alleen de beste spellen voor een console, ik zou zo voor de GC geen picmin kopen dan maar weer wel die mario melee, en in toekomst nog eternal darkness..
The truth was in here.
  vrijdag 28 juni 2002 @ 19:38:56 #155
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4800384
quote:
Op vrijdag 28 juni 2002 19:32 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Wat zei je daarnet zelf nou. Of ben je dat alweer vergeten
[..]

We moeten maar eens een UC of Halo clan oprichten.
En een FFXI clan . Lijkt me ook echt zo stoer om online FF te spelen met wat teamgenoten

Nee niet vergeten en was ook niet bedoeld om een andere console af te kraken ofzo.
Juist gezegd omdat door die oorlog je uit het oog zou verliezen wat er op de andere console te zien zou zijn..
En dan gesproken van de uberliefde van de xbox gamers die niets anders willen zien dus.
Maar goed, laat die strijdbijl maar verder liggen wat mij betreft hoor!

Op je laatste punt, FFXI schijnt nogal tegen te vallen in Japan, en dat wil wel wat zeggen.
Square is nu bezig met FFXII en daar kijk ik dan weer wel naar uit!

The truth was in here.
  vrijdag 28 juni 2002 @ 19:45:14 #156
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4800460
quote:
Op vrijdag 28 juni 2002 19:38 schreef Bastard het volgende:

[..]
Op je laatste punt, FFXI schijnt nogal tegen te vallen in Japan, en dat wil wel wat zeggen.

Jammer, opzich lijkt me FFXI wel cool. Maarja wat FF nou echt FF maakt is toch ook het verhaal en dat zit er niet in bij FFXI. Maar wordt FFXII ook weer zo'n online game zonder verhaal of zoals alle voor af gaande FF's behalve FFXI dan he.
  vrijdag 28 juni 2002 @ 19:59:09 #157
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_4800596
quote:
Op vrijdag 28 juni 2002 19:38 schreef Bastard het volgende:
En dan gesproken van de uberliefde van de xbox gamers die niets anders willen zien dus.
Helaas moet ik zeggen dat ik en b.v. Dr.Daggla als mensen met überliefde voor de Xbox beiden van plan zijn om in ieder geval een GameCube te kopen. Vibromass die al een GameCube heeft en de Xbox prefereert en Zooi die ik nergens een slecht woord (of überhaupt een woord) over de PS2 of GC heb horen zeggen. Robhimself idem dito, altijd positief over PS2, heeft ook beide consoles. Met alle respect en laten we inderdaad de strijdbijl begraven, maar jij beschuldigd nu in feite de Xboxers van dingen die met name toepassing hebben op de 'GameCube-mensen' (en nog niet eens zo zeer op de 'PS2-mensen'. Check GoT er maar eens op na. Ik als Xboxer durf eigenlijk al niet eens meer iets positiefs over de Xbox te zeggen waarmee ik de zwakke kant van de andere benadruk, of ik krijg al naar m'n hoofd geslingerd dat ik een flamebait plaats. Het is daar een ware GameCube-paradijs.
quote:
FFX is gewoon een game waar je een console voor zou kopen. Ik niet persoonlijk trouwens, want FFX boeit mij niet zoals Halo jou niet boeit. Als ik 't speel kan ik 't super vinden, maar zeker niet iets om op dit moment een console voor te kopen.

Enfin, hand in hand, kameraden (hoewel dat liedje ook niet m'n favoriet is )

vrijdag 28 juni 2002 @ 23:36:05 #158
5590 Robino
pi_4803728
We kopen ze gewoon alle drie!!!!!!

Of een PC!

zaterdag 29 juni 2002 @ 00:42:02 #159
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_4804786
Verkoopcijfers van afgelopen week in Japan:

Playstation 2 51 700 (1 914 900)
Game Boy Advance 30 600 (1 315 600)
Gamecube 7 100 (603 100)
PSOne 3 500 (135 300)
Xbox 3 200 (210 400)
Wonderswan Color 1 800 (91 300)
Game Boy Color 1 700 (57 200)

Tussen haakjes het aantal verkochte systemen dit jaar.

Ik denk dat Microsoft zich maar beter kan terugtrekken uit Japan, want als ze hier nog wat van willen maken zullen ze wel HEEL veel geld er in moeten pompen.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 29 juni 2002 @ 17:20:24 #160
5590 Robino
pi_4810396
Wat is de bron van die cijfers?
  zaterdag 29 juni 2002 @ 22:11:17 #161
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_4813836
quote:
Op zaterdag 29 juni 2002 17:20 schreef Robino het volgende:
Wat is de bron van die cijfers?
http://www.cubezone.nl

Die geven elke week de verkoopaantallen in Japan. En als GC of X-boxfan word je daar niet erg gelukkig van.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 29 juni 2002 @ 22:37:33 #162
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4814095
quote:
Op vrijdag 28 juni 2002 19:59 schreef twi het volgende:
Vibromass die al een GameCube heeft en de Xbox prefereert en Zooi die ik nergens een slecht woord (of überhaupt een woord) over de PS2 of GC heb horen zeggen. Robhimself idem dito, altijd positief over PS2, heeft ook beide consoles.
Je vergeet mij Kheb ook een xbox en ps2 en ik heb er nooit iets slechts over gezegd Zelfs niet over de gc
  maandag 29 juli 2002 @ 19:52:57 #163
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_5193343
Hilarisch artikel over dit onderwerp

Vooral die gametitels bij het stukje over de GameCube... "Banjo Kazuki visits a ketchup factory"

My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  maandag 29 juli 2002 @ 22:23:00 #164
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_5195215
quote:
Op maandag 29 juli 2002 19:52 schreef Marble het volgende:
Hilarisch artikel over dit onderwerp

Vooral die gametitels bij het stukje over de GameCube... "Banjo Kazuki visits a ketchup factory"

LOL dialectizer si very cool yeha!

deze is ook wel leuk (zelfde site):
HELPFUL COMPUTAR HELP AND HELPING TIPS FOR YUO!!!

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  maandag 29 juli 2002 @ 22:27:54 #165
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_5195297
-lamaar-
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 30 juli 2002 @ 03:27:45 #166
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_5198193
[quote]Op vrijdag 28 juni 2002 19:59 schreef twi het volgende:

[..]

Helaas moet ik zeggen dat ik en b.v. Dr.Daggla als mensen met überliefde voor de Xbox beiden van plan zijn om in ieder geval een GameCube te kopen. Vibromass die al een GameCube heeft en de Xbox prefereert en Zooi die ik nergens een slecht woord (of überhaupt een woord) over de PS2 of GC heb horen zeggen. Robhimself en The Phantom idem dito, altijd positief over PS2, hebben ook beide consoles. Met alle respect en laten we inderdaad de strijdbijl begraven, maar jij beschuldigd nu in feite de Xboxers van dingen die met name toepassing hebben op de 'GameCube-mensen' (en nog niet eens zo zeer op de 'PS2-mensen'. Check GoT er maar eens op na. Ik als Xboxer durf eigenlijk al niet eens meer iets positiefs over de Xbox te zeggen waarmee ik de zwakke kant van de andere benadruk, of ik krijg al naar m'n hoofd geslingerd dat ik een flamebait plaats. Het is daar een ware GameCube-paradijs.
[..]
Zo goed Phantom?

Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
Jeremy Clarkson - Aston Martin DB9 vs. Eurostar train
  dinsdag 30 juli 2002 @ 10:56:32 #167
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_5199892
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 03:27 schreef Robhimself het volgende:
[quote]Op vrijdag 28 juni 2002 19:59 schreef twi het volgende:

[..]

Helaas moet ik zeggen dat ik en b.v. Dr.Daggla als mensen met überliefde voor de Xbox beiden van plan zijn om in ieder geval een GameCube te kopen. Vibromass die al een GameCube heeft en de Xbox prefereert en Zooi die ik nergens een slecht woord (of überhaupt een woord) over de PS2 of GC heb horen zeggen. Robhimself en The Phantom idem dito, altijd positief over PS2, hebben ook beide consoles. Met alle respect en laten we inderdaad de strijdbijl begraven, maar jij beschuldigd nu in feite de Xboxers van dingen die met name toepassing hebben op de 'GameCube-mensen' (en nog niet eens zo zeer op de 'PS2-mensen'. Check GoT er maar eens op na. Ik als Xboxer durf eigenlijk al niet eens meer iets positiefs over de Xbox te zeggen waarmee ik de zwakke kant van de andere benadruk, of ik krijg al naar m'n hoofd geslingerd dat ik een flamebait plaats. Het is daar een ware GameCube-paradijs.
[..]
Zo goed Phantom?

Nee, je hebt de quote tag verkeerd gebruikt , Je bent de / vergeten
pi_5201271
waarom zijn die lui van sony, microsoft , en nintendo zo dom! ze zouden gigantisch rijk kunnen worden als ze samen een console zouden maken! zou er geen war meer zijn, en konden ze alles zo duur maken als ze wilden! maar nee hoor, gaan ze allemaal hun eigen console maken, met hun eigen gebrekken (nintendo iets minder ) maar jah, maakt mij niks uit hoor! lang leve de concurentie, lange leve de 'spotgoedkope' consoles...
  dinsdag 30 juli 2002 @ 13:09:06 #169
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_5201402
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 13:00 schreef flappiewappie het volgende:
Inderdaad. Nou nog hopen dat Philips, Sony, Panasonic, Sharp, Pioneer, Kenwood, Aiwa, Yoko, Aristona, B&O, Nokia, Loewe en anderen samen gaan werken om zo 1 serie van de beste consumentenelectronica gaan maken!
  dinsdag 30 juli 2002 @ 13:24:50 #170
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_5201618
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 10:56 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Nee, je hebt de quote tag verkeerd gebruikt , Je bent de / vergeten

mierenneuken is ook een hobby
Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
Jeremy Clarkson - Aston Martin DB9 vs. Eurostar train
  dinsdag 30 juli 2002 @ 18:00:00 #171
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_5204984
quote:
Hee ik heb een gek idee, KAPPEN MET DIE CONSOLE OORLOG!!!
Laat iedereen maar gamen op een console naar keuze
!! . . ZOLANG HET MAAR WEL EEN XBOX IS . . !!

grapje

[url=http://thomas.vanderhulst.nl]Thomas[/url]
  dinsdag 30 juli 2002 @ 20:49:06 #172
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_5206996
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 13:00 schreef flappiewappie het volgende:
waarom zijn die lui van sony, microsoft , en nintendo zo dom! ze zouden gigantisch rijk kunnen worden als ze samen een console zouden maken! zou er geen war meer zijn, en konden ze alles zo duur maken als ze wilden! maar nee hoor, gaan ze allemaal hun eigen console maken, met hun eigen gebrekken (nintendo iets minder ) maar jah, maakt mij niks uit hoor! lang leve de concurentie, lange leve de 'spotgoedkope' consoles...
Voor ons beter he die concurentie. Maar ik zie ms echt niet samen gaan met sony en nintendo. Ik zie eerder ms nintendo en sony overkopen , wat ms al overgens geprobeerd heeft bij nintendo voor 25 miljard, maar nintendo had dat geldt niet nodig.
  dinsdag 30 juli 2002 @ 20:50:48 #173
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_5207019
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 13:24 schreef Robhimself het volgende:

[..]

mierenneuken is ook een hobby

Hoe bedoel je?

Je begint een zin trouwens met een HOOFDLETTER en eindigd een zin met een PUNT. Dit is een punt -> . <- .

zondag 6 april 2003 @ 18:35:33 #174
37548 Ajax_master
Ajax (CL)kampioen 2002/2003
pi_9620502
Ha ha!

Gamecube is ook suprieur in Amerika,

Gameube rules met: Super monkey ball 2, Zelda, Resident evil:0 en Metroid prime:
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Het gaat lekker met Nintendo in Amerika, door de launch van Zelda voor de Cube, Pokémon voor de GBA en de GBA SP!

Via persberichten heeft Nintendo of America laten weten dat het weer lekker gaat met Nintendo in het land van de onbegrensde mogelijkheden. Door de release van de Gameboy Advance SP en Pokémon Ruby/Sapphire heeft Nintendo maar weer eens duidelijk gemaakt dat niemand aan haar kan tippen op handheld gebied. Ook met de GameCube gaat het op het moment een stuk lekkerder dan voorheen, puur door die éne legendarische game... The Legend of Zelda: The Wind Waker.

Dat Zelda het goed doet in Amerika is voor geen verrassing. Voor de release waren er al 600.000 pre-orders geplaatst, en momenteel zijn de Amerikaanse retailers al zo'n beetje door de voorraad van 1.1 miljoen exemplaren heen. De GameCube-sales zijn door de release van Zelda meteen met 20% gestegen, wat de achterstand op de Xbox die de Cube had opgelopen in Amerika weer zo'n beetje wegpoetst. Nintendo zegt zelf dat de Cube momenteel de best verkopende console is in Amerika! Wie zei ook alweer dat Nintendo de consolewar had verloren? Check hieronder de twee persberichten, waar een hoop dubbel instaat, maar ook een aantal verschilletjes.

Persbericht 1 (Bron: Cube-Europe)

REDMOND, Wash.--April 4, 2003--Riding the crest of three hit product launches, Nintendo of America Inc. currently claims the best selling console game, the best selling portable games, and the best selling hardware system in America.

Since coming to market within a week of each other in late March, The Legend of Zelda(R): The Wind Waker(TM) for Nintendo GameCube(TM), Pokemon(R) Ruby Version and Pokemon(R) Sapphire Version for Game Boy(R) Advance, and the new flip-top, front-lit Game Boy(R) Advance SP portable system have leaped to the top of their respective sales charts.

The new Zelda game set a Nintendo record with more than 600,000 copies pre-sold to consumers before its March 24 launch date, and retailers now are quickly burning through the entire initial North American shipment of 1.1 million games. In the same period, sales rates for Nintendo GameCube hardware have jumped 20 percent.

With more than 4.4 million copies of Pokemon already shipped in Japan, more than 2.2 million games have now moved through to North American retailers, showing conclusively Pokemon is back with an exclamation point. The companion Pokemon Ruby and Sapphire titles have dominated portable software since their launch on March 17.

Finally, 800,000 Game Boy Advance SP units have blown through to North American retail, matching equally raucous receptions in Japan and Europe.

"While no one will know the champion of this season's college basketball tournament until next week, the winner of this spring's video game tournament is Nintendo," says Peter MacDougall, executive vice president, sales and marketing, Nintendo of America Inc. "Game Boy Advance SP, Zelda and Pokemon represent a three point play that players and retailers dream about."

"At what is traditionally a slow time of the year for video games, Nintendo has seized the sales initiative," says Richard Simone, video game buyer, Toys "R" Us. "With their blockbuster products Game Boy Advance SP, The Legend of Zelda and Pokemon, they're a big part of why video games are one of the truly bright spots at retail."

Persbericht 2 (Bron: Yahoo, Reuters)

LOS ANGELES (Reuters) - Japanese video game maker Nintendo (news - web sites) Co. Ltd. (7974.OS) said on Friday it shipped 800,000 Game Boy Advance SP handheld devices since late last month and was on track to sell more than 1 million units of its new "Legend of Zelda" game.

Nintendo said it sold more than 600,000 copies of "The Legend of Zelda: The Wind Waker" before the game's March 24 launch, and retailers had nearly sold out the initial shipment of 1.1 million units. Games that sell 1 million units are considered major hits in the industry.

Strong sales of the new Game Boy Advance SP are critical for the company as its flagship GameCube console player has underperformed company expectations.

Moreover, many industry watchers saw "Zelda" as the best hope in the first part of 2003 to boost sales of GameCube, which has fallen into third place in the U.S. market.

Nintendo said sales rates for the GameCube are up 20 percent since it began pre-selling "Zelda."

The $99 Game Boy Advance SP, which was released March 23, answered one of the primary complaints around 2001's original Game Boy Advance (GBA) -- that the screen was dark and hard to see. Along with a smaller and more traditional form, the GBA SP has better screen lighting.

Though the original GBA is still on the market, its sales fell in February as analysts said people chose to wait a month and pay the higher price for the SP unit.

Nintendo has had near-total domination of the global handheld gaming market since the late 1980s, fending off challenges from most other game console makers.
------------------------------------------------------------------------------------------------

pi_9620672
Ik heb ze alledrie , dus !

En terecht !!!!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')