abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 december 2010 @ 12:37:35 #26
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_90081498
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:36 schreef thumbnail het volgende:
Nederland heeft de afgelopen jaren vele miljarden aan Afrika gegeven en ik snap niet dat zo'n smeerlap dan bijna 7 miljard euro kan wegsluizen.
Is het dan echt allemaal 1 corrupte bende?
Wat een onzinnige TT.
Ja er is veel geld gegaan naar de verschillende landen in Afrika maar hoeveel daarvan naar Soedan? In een artikel uit 2008 kom ik uit op 140 miljoen per jaar, voornamelijk voor het zuiden en voor Darfur.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_90081876
Afrika faalt dan ook als continent, geen wonder dat men vroeger wegtrok om in Europa en Azië awesome te zijn
pi_90082211
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 december 2010 12:51 schreef Rookert het volgende:
Afrika faalt dan ook als continent, geen wonder dat men vroeger wegtrok om in Europa en Azië awesome te zijn
Ik zou eerder zeggen dat Europa faalt. Je geeft toch geen geld en verwacht daar geen resultaat voor terug? Als ik dictator of wat dan ook was dan zou ik hetzelfde doen, die gekke Europeanen geven toch wel..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_90083050
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 december 2010 12:51 schreef Rookert het volgende:
Afrika is nog steeds een grote puinhoop dankzij de ravage die de kolonisatie heeft aangericht. Zo heeft oa dat lukrake lijnen trekken over een landkaart en het uitspelen van bevolkingsgroepen tegen elkaar binnen die lijnen voor heel veel ellende gezorgd. In de periode na de kolonisatie werden de diverse machthebbers van de diverse bevolkingsgroepen benadert door diverse sponsors, met als gevolg burgeroorlogen etc., de macht in handen van gasten met de meeste geweren en totaal geen verstand van beleid voeren .. en uiteraard torenhoge schulden

Tja, en dan aan de ene kant hun markt vol dumpen met hetgeen wij niet nodig hebben en aan de andere kant handelsbeperkingen opleggen die hun export bijzonder onrendendabel maken helpt natuurlijk ook niet echt bij de ontwikkeling.
pleased to meet you
pi_90085248
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:33 schreef Beardy het volgende:
Als je de uitgaven van landen die ontwikkelingshulp ontvangen vergelijkt met hun uitgaven aan bewapening, dan schrik je. Krijg dan toch het idee van 'door te geven hoeft de regering daar hun geld niet aan de behoevenden te geven maar kunnen ze meer wapens kopen'. Indirect gaat ons ontwikkelingshulp geld dus naar wapens!
Maar die wapens worden dan wel weer van het westen gekocht. Dus het is voor het westen alleen maar een win win situatie, het land wat de meeste ontwikkelings hulp levert daarvan worden ook de meeste wapens afgenomen. En zoals je al zegt dat is een veelvoud van de ontwikkelingshulp die wij aan die landen geven.
pi_90085301
Dat zo iets ook via wikileaks aan het daglicht komt.... Als iemand 9 miljard overmaakt dan moeten er bij de bank toch ook wat alarmbelletjes gaan rinkelen?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_90086238
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 06:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

gekort is niet goed genoeg, helemaal dichtdraaien die geldkraan.
Waarvan zowel wij als de landen die geld krijgen alleen maar profijt van hebben :)
Conscience do cost.
pi_90086261
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 15:25 schreef ems. het volgende:

[..]

Waarvan zowel wij als de landen die geld krijgen alleen maar profijt van hebben :)
Bron?

Bodemloze put is het :{w
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2010 @ 15:37:28 #34
230491 Zith
pls tip
pi_90086521
Hoi TS, je bent echt dom.

:)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_90090358
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 15:37 schreef Zith het volgende:
Hoi TS, je bent echt dom.

:)
Een loze ad hominem met 0,0 onderbouwing neerplempen is ook een toonbeeld van intelligentie.
pi_90090869
Olie inkomsten

wat lul je dan over ontwikkelingshulp? :')
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2010 @ 18:24:54 #37
230491 Zith
pls tip
pi_90091271
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 17:59 schreef Vengerr het volgende:

[..]

Een loze ad hominem met 0,0 onderbouwing neerplempen is ook een toonbeeld van intelligentie.
Iemand die denkt dat ons ontwikkelingshulp naar die kerel gaat verdient dat dan ook niet.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 18 december 2010 @ 19:56:27 #38
273119 BeSimple
or die trying!
pi_90094863
Is dit de president van de Noord-Kant of van de Zuid-Kant?
Laat me met rust!
  zaterdag 18 december 2010 @ 20:31:05 #39
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_90096315
maar toch staan nederlanders weer elk jaar bovenaan met ontwikkelingshulp, zeg dan ook gewoon ''nee!
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
pi_90101297
TS heeft het cognitief vermogen van de gemiddelde Afrikaan. ;)
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
pi_90101886
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:42 schreef Feestkabouter het volgende:
TT komt niet overeen met de OP, volgens de OP gaat het om olieopbrengsten.
pi_90107536
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 13:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Afrika is nog steeds een grote puinhoop dankzij de ravage die de kolonisatie heeft aangericht. Zo heeft oa dat lukrake lijnen trekken over een landkaart en het uitspelen van bevolkingsgroepen tegen elkaar binnen die lijnen voor heel veel ellende gezorgd. In de periode na de kolonisatie werden de diverse machthebbers van de diverse bevolkingsgroepen benadert door diverse sponsors, met als gevolg burgeroorlogen etc., de macht in handen van gasten met de meeste geweren en totaal geen verstand van beleid voeren .. en uiteraard torenhoge schulden

Tja, en dan aan de ene kant hun markt vol dumpen met hetgeen wij niet nodig hebben en aan de andere kant handelsbeperkingen opleggen die hun export bijzonder onrendendabel maken helpt natuurlijk ook niet echt bij de ontwikkeling.
Toch knap dat we zo'n continent klein kunnen houden... Meeste Afrikaanse landen zijn alleen in hun eigen zaken geïnteresseerd.

De uitkering aan Afrika is te hoog, geen prikkel om te werken, de mentaliteit is gewoon kut van de 'leiders'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')