Dat dus.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:49 schreef Jojoortje het volgende:
Het staat gewoon in de voorwaarden dat je je zoveel uur van te voren ziek moet melden, zodat hij eventueel een nieuwe kan inplannen.
Bovendien is een rijles met dit weer echt niet verkeerd hoor
Dat dus.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:49 schreef Jojoortje het volgende:
Bij mij werden de rijlessen met vergelijkbaar weer toch echt afgezegd. Lessen met dit weer is wel vragen om problemenquote:Op vrijdag 17 december 2010 22:49 schreef Jojoortje het volgende:
Het staat gewoon in de voorwaarden dat je je zoveel uur van te voren ziek moet melden, zodat hij eventueel een nieuwe kan inplannen.
Ach, niet man. Gewoon sneeuwbandjes dr'onder en gaaaaaan.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:52 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Bij mij werden de rijlessen met vergelijkbaar weer toch echt afgezegd. Lessen met dit weer is wel vragen om problemen
Ligt er aan waar je rijdt. TS moet eens aan de instructeur vragen of de rest van de lessen wel zijn doorgegaan. Als die allemaal zijn afgelast moet TS natuurlijk wel z'n geld terug krijgen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:52 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Bij mij werden de rijlessen met vergelijkbaar weer toch echt afgezegd. Lessen met dit weer is wel vragen om problemen
Kijk, een vrijdagavond ONZ fokker is in ons midden!quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:53 schreef Hubba88 het volgende:
[..]
Ach, niet man. Gewoon sneeuwbandjes dr'onder en gaaaaaan.
Ja wie kent hem niet.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:55 schreef JtodaX het volgende:
[..]
Kijk, een vrijdagavond ONZ fokker is in ons midden!
Oersaai...als je het voor de kick doet ben je sowieso aan het verkeerde adres bij een rijschool.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:52 schreef JtodaX het volgende:
Ja, de eerste les leer je de verraderlijkheid van de gladde weg kennen, maar als je dat een beetje kent is het gewoon oersaai om traag over de sneeuw te rijden.
Datquote:Op vrijdag 17 december 2010 22:49 schreef Jojoortje het volgende:
Ja als je niet kan en niet weet hoe je moet rijden kan je -doodsangsten omdat je geen grip/evaring hebt- best verwarring met 'saai'quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:52 schreef JtodaX het volgende:
Ik heb al vaker in dit weer rijles gehad. ..constant 25/30kmu gereden over wat provinciale wegen in de buurt. Ja, de eerste les leer je de verraderlijkheid van de gladde weg kennen, maar als je dat een beetje kent is het gewoon oersaai om traag over de sneeuw te rijden.
Tja, dan weet je van te voren dat je totaal geen rechten hebt. Beetje dom dat je dat niet nagevraagd hebt.quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:09 schreef JtodaX het volgende:
Ik heb die voorwaarden nooit gezien. De leraar heeft mij hier nooit naar verwezen of wat dan ook. Ik heb nooit mijn adres aan hem moeten geven, of handtekening moeten zetten, wat dan ook. Alleen mijn ID laten zien. Van hem heb ik niets officieels. (behalve een leskaart waar een paar data op staan met een tijdstip)
Na 40 lessen is het hoogste tijd voor examen, gewoon doen. Misschien zak je maar de 2de keer slaagt sowieso bijna iedereen al standaard zolang je geen brokken maakt.quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:09 schreef JtodaX het volgende:
Nee, ik bedoel dat het ueberhaupt niet verstandig is om te gaan rijden. En áls ik zou rijden, zou ik rijden op rustige wegen waar je maar 20km/h rijdt. Van bijzondere verrichtingen komt weinig terecht. Ik heb al 40 lessen gehad, waaronder in de sneeuw.
Grapje hoop ik ?quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:55 schreef JtodaX het volgende:
[..]
Kijk, een vrijdagavond ONZ fokker is in ons midden!
De lesauto heeft geen winterbanden.
Nou, ik heb hem dus nog niets betaald. Hij wilt nu dat ik hem nu twee lessen overmaak, terwijl ik er maar een heb gehad. Rijlessen zijn verdomme duur Ik ben (nog) geen miljonair...quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:11 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Tja, dan weet je van te voren dat je totaal geen rechten hebt. Beetje dom dat je dat niet nagevraagd hebt.
Bij mij werd het bij dit soort weer (erger nog eigenlijk, er lag toen gewoon alleen ijs op de weg) een les slippen - remmen op de motor - bijzondere verrichtingen... Best nuttig hoor.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:52 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, als jij een afspraak bij de tandarts hebt om een kroon te plaatsen kan de tandarts je moeilijk de kosten voor het plaatsen (zijn tijd) plús de kosten van de kroon in rekening te brengen, die je een week later laat plaatsen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 23:44 schreef Pannenkoeken het volgende:
Hoe zou je het zelf vinden als je lestijden in plant. Als instructeur dus geen andere afspraken maakt op die tijden. En dan een paar uur van te voren hoort dat jij niet kan?
Hij kan dan niet even snel nog iemand anders vragen om te komen rijden = dag geld en dag tijd. En niet door zijn eigen toedoen.
Zo werkt het overal, ook bij de tandarts ed.
Goed plan, ik ga het aanbiedenquote:Op zaterdag 18 december 2010 00:05 schreef snabbi het volgende:
Gewoon aanbieden dat je bereid bent de helft te dokken. Hij heeft inkomstenderving zoals iedereen al heeft aangegeven, maar hoeft ook bepaalde kosten niet te maken.
Tja het is geen garantie dat hij het accepteert natuurlijk, maar een schikking is wel zo prettig als beiden zich er in kunnen vinden. Hij heeft geen kosten gemaakt omtrent het rijden, en misschien ff pauze kunnen nemen. Probeer het vooral op redelijkheid te gooien want met stroop....quote:
De enige kosten die eventueel merkbaar zijn: de brandstof die ie nu bespaard heeft. Meer zal je er niet vanaf kunnen halen denk ik. Dat levert je dus wel 2-3 euro per uur korting op, uitgaande dat je misschien 25 km zou hebben gereden in een lesuurtje.quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:56 schreef JtodaX het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, als jij een afspraak bij de tandarts hebt om een kroon te plaatsen kan de tandarts je moeilijk de kosten voor het plaatsen (zijn tijd) plús de kosten van de kroon in rekening te brengen, die je een week later laat plaatsen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat dat lestarief is opgebouwd uit meerdere factoren, ten eerste zijn uurtarief/salaris, maar ook de benzine, autoverzekering, kans op schade, waardevermindering auto etc. Het is raar om dat volledige bedrag te moeten betalen bij volledige annulering.
[..]
Goed plan, ik ga het aanbieden
Ik mocht bijna afrijden. De examens werden afgezegd door het slechte weer, maar de rijlessen gingen wel gewoon door. Ik was daar boos om, omdat ik er de noodzaak niet van inzag. Nu ik al jaren rij, met mooi en slecht weer, zie ik er de noodzaak wel degelijk van in. Ik heb veel geleerd van de lessen in het enorme slechte weer. Ik heb afgelopen winter en nu al talloze malen in een slip gezeten en de adviezen van mijn instructeur zijn onvergetelijk. Met 1 keer met slecht weer rijden ben je er niet. Vraag je instructeur eens of je even lekker in een slip mag gaan, mijn instructeur wilde dat juist. Trek eens lekker hard op met deze sneeuw. Ervaar eens hoe het echt zal zijn als je je rijbewijs hebt en het zo slecht weer is. De ervaring die je nu redelijk veilig kunt krijgen, moeten veel mensen die hun rijbewijs makkelijk hebben gehaald nu zelf gaan ondervinden; met alle gevolgen van dien. Je schrijft dat je ziek bent; ga je straks, als je je rijbewijs hebt ook ieder moment dat je je niet lekker voelt je auto laten staan?quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:52 schreef JtodaX het volgende:
Ik heb al vaker in dit weer rijles gehad. ..constant 25/30kmu gereden over wat provinciale wegen in de buurt. Ja, de eerste les leer je de verraderlijkheid van de gladde weg kennen, maar als je dat een beetje kent is het gewoon oersaai om traag over de sneeuw te rijden.
quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:50 schreef ETA het volgende:
misschien dat je dit op een annuleringsverzekering kan gooien (met doktersbriefje uiteraard)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |