abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:46:48 #1
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_90066217
Hallo iedereen!

Gisteren zou ik van 4 tot 6 rijles gehad hebben, maar ik werd doodziek wakker. Ik sms de instructeur dus dat ik ziek ben.
Om half 4 ging het sneeuwen, de rijles was achteraf gezien toch nutteloos geweest, dan had ik met 20 km/u moeten rijden en had ik niets geleerd.

ík vind het belachelijk dat de leraar geen coulance toont voor een zieke leerling. Ten tweede: de les was toch nutteloos geweest door het weer!
Nu wilt mijn rijleraar dat ik de les wel betaal. ik ging ervan uit dat de les op een later moment zal zijn, maar hij laat me net weten dat ik het geld gewoon moet overmaken. Dan had ik dus net zo goed de les niet kunnen cancellen en wachten en maar zien of ik die avond beter zou zijn of niet.

Het zou mijn laatste les bij hem geweest zijn, ik denk dat hij dat donders goed weet en dat hij mij anders niet zo zou flessen. Oh well.

Wat zal ik doen? Niet het volledige bedrag (dus min deze les) overmaken?
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_90066306
Tja staat in de voorwaarden. Ga ergens anders lessen. Ik ging gewoon half ziek achter het stuur zitten. :')
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_90066360
Het staat gewoon in de voorwaarden dat je je zoveel uur van te voren ziek moet melden, zodat hij eventueel een nieuwe kan inplannen.

Bovendien is een rijles met dit weer echt niet verkeerd hoor :{
Noot noot.
  Forum Admin vrijdag 17 december 2010 @ 22:50:08 #4
35723 crew  GGMM
pi_90066396
quote:
19s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:49 schreef Jojoortje het volgende:
Het staat gewoon in de voorwaarden dat je je zoveel uur van te voren ziek moet melden, zodat hij eventueel een nieuwe kan inplannen.

Dat dus. ^O^

TS had zelf beter moeten opletten.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:50:12 #5
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_90066399
quote:

Dat dus.
En toen was er niets!
pi_90066487
quote:

Bij mij werden de rijlessen met vergelijkbaar weer toch echt afgezegd. Lessen met dit weer is wel vragen om problemen
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:52:59 #7
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_90066527
Ik heb al vaker in dit weer rijles gehad. ..constant 25/30kmu gereden over wat provinciale wegen in de buurt. Ja, de eerste les leer je de verraderlijkheid van de gladde weg kennen, maar als je dat een beetje kent is het gewoon oersaai om traag over de sneeuw te rijden.
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_90066554
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:52 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

Bij mij werden de rijlessen met vergelijkbaar weer toch echt afgezegd. Lessen met dit weer is wel vragen om problemen
Ach, niet man. Gewoon sneeuwbandjes dr'onder en gaaaaaan. :)
pi_90066570
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:52 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

Ligt er aan waar je rijdt. TS moet eens aan de instructeur vragen of de rest van de lessen wel zijn doorgegaan. Als die allemaal zijn afgelast moet TS natuurlijk wel z'n geld terug krijgen.
Noot noot.
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:55:27 #10
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_90066677
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:53 schreef Hubba88 het volgende:

[..]

Ach, niet man. Gewoon sneeuwbandjes dr'onder en gaaaaaan. :)
Kijk, een vrijdagavond ONZ fokker is in ons midden! :D

De lesauto heeft geen winterbanden.
pi_90066752
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:55 schreef JtodaX het volgende:

[..]

Ja wie kent hem niet.

:{
Noot noot.
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:58:58 #12
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90066881
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:52 schreef JtodaX het volgende:
Ja, de eerste les leer je de verraderlijkheid van de gladde weg kennen, maar als je dat een beetje kent is het gewoon oersaai om traag over de sneeuw te rijden.
Oersaai...als je het voor de kick doet ben je sowieso aan het verkeerde adres bij een rijschool. :')
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:01:49 #13
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_90067020
quote:

Dat

en

Dat.

Moet altijd lang van tevoren. En waarom denk jij dat een les nu geen nut heeft, ben je zo'n type die dus met dit weer de weg op gaat om daarna in het nieuws te komen.. :N
Ga uitzieken en leern daarna ECHT rijden!
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:03:53 #14
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_90067134
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:52 schreef JtodaX het volgende:
Ik heb al vaker in dit weer rijles gehad. ..constant 25/30kmu gereden over wat provinciale wegen in de buurt. Ja, de eerste les leer je de verraderlijkheid van de gladde weg kennen, maar als je dat een beetje kent is het gewoon oersaai om traag over de sneeuw te rijden.
Ja als je niet kan en niet weet hoe je moet rijden kan je -doodsangsten omdat je geen grip/evaring hebt- best verwarring met 'saai' :O
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:09:34 #15
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_90067426
Nee, ik bedoel dat het ueberhaupt niet verstandig is om te gaan rijden. En áls ik zou rijden, zou ik rijden op rustige wegen waar je maar 20km/h rijdt. Van bijzondere verrichtingen komt weinig terecht. Ik heb al 40 lessen gehad, waaronder in de sneeuw.

Ik heb die voorwaarden nooit gezien. De leraar heeft mij hier nooit naar verwezen of wat dan ook. Ik heb nooit mijn adres aan hem moeten geven, of handtekening moeten zetten, wat dan ook. Alleen mijn ID laten zien. Van hem heb ik niets officieels. (behalve een leskaart waar een paar data op staan met een tijdstip)
pi_90067479
quote:
19s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:56 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ja wie kent hem niet.

:{
Inderdaad. :') Ik lurk en post bijna nooit.
pi_90067537
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:09 schreef JtodaX het volgende:

Ik heb die voorwaarden nooit gezien. De leraar heeft mij hier nooit naar verwezen of wat dan ook. Ik heb nooit mijn adres aan hem moeten geven, of handtekening moeten zetten, wat dan ook. Alleen mijn ID laten zien. Van hem heb ik niets officieels. (behalve een leskaart waar een paar data op staan met een tijdstip)
Tja, dan weet je van te voren dat je totaal geen rechten hebt. Beetje dom dat je dat niet nagevraagd hebt.
Noot noot.
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:13:45 #18
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90067656
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:09 schreef JtodaX het volgende:
Nee, ik bedoel dat het ueberhaupt niet verstandig is om te gaan rijden. En áls ik zou rijden, zou ik rijden op rustige wegen waar je maar 20km/h rijdt. Van bijzondere verrichtingen komt weinig terecht. Ik heb al 40 lessen gehad, waaronder in de sneeuw.
Na 40 lessen is het hoogste tijd voor examen, gewoon doen. Misschien zak je maar de 2de keer slaagt sowieso bijna iedereen al standaard zolang je geen brokken maakt.
pi_90067657
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:55 schreef JtodaX het volgende:

[..]

De lesauto heeft geen winterbanden.
Grapje hoop ik ? :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:16:55 #20
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_90067816
quote:
19s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:11 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Tja, dan weet je van te voren dat je totaal geen rechten hebt. Beetje dom dat je dat niet nagevraagd hebt.
Nou, ik heb hem dus nog niets betaald. Hij wilt nu dat ik hem nu twee lessen overmaak, terwijl ik er maar een heb gehad. Rijlessen zijn verdomme duur Ik ben (nog) geen miljonair...

Ik doe mijn examen volgende week, maar in een andere lesauto en andere instructeur

En nee, geen grapje, ik vroeg het de rijleraar en hij zei "Ja, sommige rijleraren kiezen voor winterbanden, ja, een luxe he, net als een grotere motor. Het is niet echt nodig"

[ Bericht 2% gewijzigd door JtodaX op 17-12-2010 23:24:06 ]
pi_90068587
Op dezelfde dag afzeggen = dokken. Het is niet zijn schuld/fout dat jij ziek bent.

Hij moet wel een kans krijgen iemand anders in te kunnen plannen.
pi_90068987
Je weet toch wanneer je ziek wordt..!.. dus voortaan inplannen en tijdig doorgeven.. kost je minder geld..

En btw.. neem een ander rijschool.. staat nergens in de voorwaarden dat je zoveel uur van te voren moet melden dat je ziek bent, bij verhindering is het meestal minimaal 24 uur.. maar ziekte is een uitzonderlijk geval, tenzij je instructeur een drill-instructor is..
pi_90069065
Mijn instructeur belde mij destijds (2 jaar terug) meteen op toen het begon te sneeuwen dat gesprek ging zo:

"Ruben, ben je vrij vanavond?"
"Ja, geen plannen"
"Oké dan gaan we rijden vanavond"

Daar was ik tijdens mijn eerste rit alleen in de sneeuw hem maar wat dankbaar voor.
pi_90069100
quote:

[..]

Bij mij werd het bij dit soort weer (erger nog eigenlijk, er lag toen gewoon alleen ijs op de weg) een les slippen - remmen op de motor - bijzondere verrichtingen... Best nuttig hoor.

Jaarwisseling 2009/2010 in Duitsland bij zo'n 10 cm sneeuw en puur ijs op de weg, extreem slecht zicht ivm sneeuwval, in een auto die ik nooit rijd (zelfde type als waarin ik leste overigens) met familie die te bezopen was om te rijden (of om normaal te lopen, maar wat graag willen rijden...) en op zomerbandjes kon ik die ene les op ijs heel erg waarderen...
pi_90069386
Hoe zou je het zelf vinden als je lestijden in plant. Als instructeur dus geen andere afspraken maakt op die tijden. En dan een paar uur van te voren hoort dat jij niet kan?
Hij kan dan niet even snel nog iemand anders vragen om te komen rijden = dag geld en dag tijd. En niet door zijn eigen toedoen.
Zo werkt het overal, ook bij de tandarts ed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')