abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90044664
Hangt er denk ik ook een beetje vanaf of je "vrijwillig" vertrekt of gedwongen door een reorganisatie (of einde contract)
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:42:33 #27
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_90046308
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 december 2010 14:57 schreef FrankV34 het volgende:
Hangt er denk ik ook een beetje vanaf of je "vrijwillig" vertrekt of gedwongen door een reorganisatie (of einde contract)
Vrijwillig :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 17 december 2010 @ 16:16:54 #28
65960 sanger
pi_90047622
Dit is het geworden:

quote:
Beste collega's,

Na bijna zes jaar voor XXXXX te hebben gewerkt is de tijd gekomen om afscheid te nemen. Al enige tijd ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Deze uitdaging heb ik gevonden bij een andere werkgever.

De afgelopen jaren heb ik bij XXXXX veel meegemaakt. Van het oude pand aan XXXXX zijn we verhuisd naar het huidige kantoor, de nodige wijzigingen op personeel gebied, de overstap van XXXXX op SAP en ga zo maar door. Het een tijd geweest met vele goede en enkele minder goede momenten waarvan bovenal de goede momenten zullen blijven hangen. Dankzij XXXXX heb ik de afgelopen jaren veel geleerd en heb ik me kunnen ontwikkelen totdat ik toe was aan deze nieuwe stap.

Ik wil iedereen bedanken voor de goede samenwerking in de afgelopen jaren. Uiteraard hoop ik dat jullie er met zijn allen voor zorgen dat XXXXX de ingeslagen weg doorzet en van XXXXX een nog succesvollere onderneming weten te maken. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat dit zal gaan lukken.

Ik zal 1 februari beginnen bij mijn nieuwe werkgever, wanneer mijn laatste werkdag bij XXXXX is staat nog niet helemaal vast. Uiteraard zorg ik wel voor een traktatie. De datum houden jullie nog even tegoed.

[ Bericht 0% gewijzigd door sanger op 17-12-2010 16:32:29 ]
pi_90047889
Stuur je een mail aan alle collega's? Meestal weten de directe collega's/klanten het toch al wel.
Ik heb nog nooit een afscheidsmail gestuurd, maar als het toch zou moeten zou ik gaan voor een simpel doch multiculti-acceptabel en politiek correct afscheid:

Heren, dames en geslachtloze monsters in de kelder,

Vaarwel. Adieu. Goodbye.. Auf Wiedersehen. . Arrivederci. . . Adeus. . Adiós.

Groetjes,

Tron Carter
Even a broken clock is right twice a day.
pi_90047982
quote:
De afgelopen jaren heb ik bij XXXXX veel meegemaakt. Van het oude pand aan XXXXX zijn we verhuisd naar het huidige kantoor, de nodige wijzigingen op personeel gebied, de overstap van XXXXX op SAP en ga zo maar door.
Als ik dit lees denk ik terug aan een kalende man gekleed in plaid, met een snor, bij de Douwe Egberts koffie-automaat.
Even a broken clock is right twice a day.
  vrijdag 17 december 2010 @ 16:33:07 #31
65960 sanger
pi_90048175
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:27 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Als ik dit lees denk ik terug aan een kalende man gekleed in plaid, met een snor, bij de Douwe Egberts koffie-automaat.
:P dat mag :P
  vrijdag 17 december 2010 @ 17:04:47 #32
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_90049327
Ik hoop na de Eindejaarsloterij hier wat te kunnen posten :+
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_90051361
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:27 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Misschien zit je wel dichter bij de waarheid dan je denkt :P
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  vrijdag 17 december 2010 @ 18:00:50 #34
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_90051561
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:16 schreef sanger het volgende:
Dit is het geworden:

[..]

Als ik XXXXX.nl intik, krijg ik een website wat ik niet als jouw werkgever had verwacht.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 17 december 2010 @ 18:44:06 #35
65960 sanger
pi_90053210
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:55 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Misschien zit je wel dichter bij de waarheid dan je denkt :P
helaas niet. Zelfs de DE koffieautomaat klopt niet :')
pi_90053847
Je hebt me geïnspireerd, Sanger :P

quote:
Beste ontvanger der Rijksbelastingen,

Na jaren van trouwe belastingafdracht is de tijd gekomen om daar mee te stoppen. Al enige tijd ben ik aan het overwegen om betaling te weigeren. Deze weigering durf ik nu eindelijk aan.

De afgelopen jaren heb ik veel met de fiscus meegemaakt. Vele brieven heb ik van u gekregen, voorlopige aanslagen, definitieve aanslagen, mededelingen, aanmaningen en zelfs brieven van hare majesteit. Het is een tijd geweest met bijna geen goede en bijzonder veel slechte contacten waarvan ik bovenal hoop dat ze geen van allen zullen blijven hangen. Dankzij de fiscus heb ik de afgelopen jaren veel te weinig geld overgehouden en dat heeft mij ertoe gebracht om deze stap te zetten..

Ik wil u bedanken voor de beroerde samenwerking in de afgelopen jaren. Uiteraard verwacht ik dat u blijft proberen contact met mij te zoeken en mij nog meer geld afhandig probeert te maken. Ik ben er in ieder geval nu van overtuigd dat dit niet zal gaan lukken.

Ik zal met de eerstvolgende aanslag beginnen met mijn nieuwe beleid, wanneer mijn laatste betaling aan u zal worden gedaan, staat nog niet helemaal vast. Uiteraard zorg ik er wel voor dat ik onvindbaar zal zijn voor u. Nadere details over mijn nieuwe woon- en verblijfplaats laat ik hierbij dus achterwege.

"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_90053954
Het waren 2 geweldige dagen
pi_90054570
Ik heb er een complete troonrede van gemaakt:
quote:
Buren, burgers en buitenlui,

In eerste instantie was het de bedoeling het op een ietwat persoonlijkere manier mede te delen. Echter aangezien niet iedereen vrijdag op het werk was en de rest het verzoek nog even te blijven kennelijk niet gelezen had op de chat, bij deze alsnog maar even via de mail dan.

En om de traditie vast te houden, betreft het hier úiteraard wederom goed en slecht nieuws.
Ik ken m'n pappenheimers inmiddels, dus het slechte nieuws maar weer het eerst dan. En aangezien jullie mij inmiddels ook goed genoeg kennen, wordt dit dus een ellenlange mailtje! :D

Om direct met de deur in huis te vallen: Vanaf 30 november zal ik helaas niet meer werkzaam zijn bij [Bedrijfsnaam].

Zonder nu te ver in detail te treden wat betreft de achterliggende reden, zijn ik en [Bedrijfsnaam] in de loop der tijd enigszins uit elkaar gegroeid qua zienswijze en benadering.
[Bedrijfsnaam] heeft er uit loyaliteit nog wel voor gekozen me een vast contract aan te bieden, waarvoor uiteraard mijn dank, maar daarbij zaten er voor beide partijen enkele voorwaarden aan verbonden.
En jullie weten inmiddels hoe koppig ik kan zijn, dus helaas heb ik op principiële gronden alsnog moeten weigeren.
[Bedrijfsnaam] en ik kunnen gelukkig nog steeds goed samen door een deur, dus laten we er ook vooral niet te zwaar aan tillen.
Vandaar dus ook de keuze om het pas 2 weken na de oorspronkelijke beslissing mede te delen; als jullie er afgelopen weken immers niets van gemerkt hebben zal ook de laatste week appeltje eitje worden.

Zo. En dan nu het goede nieuws!
Ten eerste zijn jullie dan Eindelijk van 1 van de grootste cijfern**kers van [Vestigingsplaats bedrijf] en omstreken verlost! Eindelijk rust.
Daarnaast betekent dit ook nog eens dat we een uitstekende gelegenheid hebben om een historische borrel te organiseren waarbij ik dan ook eindelijk met iedereen een drankje kan doen.
Deze zal dan ook naar alle waarschijnlijkheid komende vrijdag in de (rokersruimte van de) vaste stamkroeg plaatsvinden waarbij er slechts enkele regels zijn:

Niets moet! Niet iedereen is een even fanatieke kroegganger, dus voel je vooral niet verplicht te komen als het eigenlijk niet je ding is We zien elkaar immers de hele week nog.
Het is geen door [Bedrijfsnaam] georganiseerde en/of betaalde borrel, dus alle vaten bier en wijn zijn logischerwijs voor eigen rekening. Sluit dus maar alvast een tweede hypotheek af :o

Lopend naar huis betekent strafpunten, kruipend naar huis wordt gedoogd en rollend naar huis levert bonuspunten op!

En last but not least wat betreft goede nieuwsberichten:
Ik kan met droge ogen beweren dat jullie uiteindelijk de grootste reden van twijfel zijn geweest.
Ik heb namelijk nog nooit met zo'n loyale, keihard werkende, goed gehumeurde en bovenal fijne groep mensen mogen werken.
Het is dan ook niet voor niets dat vrijwel alle nieuwe mensen de sfeer en collega's als "Een warm bad" beschrijven en dat is voornamelijk aan jullie te danken!

[Insert riedel over de werkcultuur]

En om het persoonlijke tintje in ere te houden, bij deze ook nog even een persoonlijk dankwoord aan enkele mensen die mijn [Bedrijfsnaam]-tijd tot zo'n geweldige tijd hebben gemaakt.
Om het mailtje toch nog enigszins bondig te houden heb ik daarbij, zoals jullie van me gewend zijn, gekozen voor de statistiek; oftewel, de mensen waar ik het langst mee samen heb mogen werken :7.

Mocht je je overgeslagen voelen, tackel me komende week maar even in de wandelgangen en smijt me collectief de beek in, maar ik blijf een man van de cijfers B-).

En voor de nieuwe mensen die niet eens weten wie ik ben; Vrees niet, jullie hebben niets gemist :+.

[Insert persoonlijke afscheidsriedel voor elke medewerker waar ik langer mee heb samengewerkt]

En afsluitend nog even het volgende; waar ik hierna ook terecht zal komen, ik zal de [projectnaam]-projecten altijd een beetje als "mijn kindje" blijven beschouwen en ik hoop dan ook dat jullie er hetzelfde over denken.

Blijf dus vooral doen waar jullie al die tijd goed in zijn geweest: Het creëren van een heerlijke sfeer en daarnaast ook geweldige resultaten!
En daarop aansluitend ook direct een persoonlijk verzoek; Ik zou m'n [Bedrijfsnaam] periode graag op gepaste wijze af willen sluiten.
Laten we van komende week dus vooral een week maken met een geweldige sfeer en geweldige resultaten!

Zet dus jullie beste beentje voor komende week en dan kunnen we vrijdag met opgeheven hoofd richting de kroeg vertrekken! :Y)

Met vriendelijke groet,

KastaNova

[ Bericht 0% gewijzigd door kastanova op 17-12-2010 19:52:08 ]
I was an atheist until I realized I was God
  vrijdag 17 december 2010 @ 19:36:59 #39
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_90055667
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:15 schreef kastanova het volgende:
Ik heb er een complete troonrede van gemaakt:Buren, burgers en buitenlui,

[..]

:D
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_90056959
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:15 schreef kastanova het volgende:
Ik heb er een complete troonrede van gemaakt:

[..]

:o

Ik heb je vorige nog..... Voel me tekort gedaan!
Zal 'm maandag eens opduikelen!
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_90085396
Krijg allemaal de klere.. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')