Yepquote:Op donderdag 16 december 2010 14:07 schreef candygirl het volgende:
had dat topci al gezien en natuurlijk gelezen
ben meer benieuwd naar ervaringen nu enz.
En ja van de pijn stilling hadden ze al gezegd.
Maar jij hebt op orthopaedie gewerkt. Stel dat ze alleen kalk weghalen en verder niks,.hoe kan het erna dan zo pijnlijk zijn en heb je zoveel fysio nodig.
Ze zeiden in gesprek dat je dat echt nodig had ook al halen ze alleen maar kalk weg.
hebben de artsen ook verteld hoe dat kon zo'n verschil van pijn?quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:05 schreef manda-rijn het volgende:
Je hebt mijn post in het andere topic wellicht al gelezen.
Ik ben aan beide schouders geopereerd.
Links (mei 2009):
-ENORM pijnlijk, nog nooit zoveel pijn gehad.
-6 weken immobilisatie dag en nacht
-wekenlang werd ik aan- en uitgekleed door mijn moeder (niet leuk!)
-frozen shoulder als complicatie, erg traag herstel en mijn spieren wisten niet meer hoe te functioneren + enorm veel krachtverlies
-na 4 maand kon ik mijn arm weer wat bewegen en na 1,5 jaar nog niet helemaal pijnvrij bij arm naar buiten bewegen.
Rechts (mei 2010):
-Alleen eerste paar dagen veel pijn, daarna niet meer.
-Mocht vrij bewegen, alleen mijn arm 6 weken lang niet naar buiten bewegen.
-Na 2 dagen hulp bij aan- en uitkleden deed ik het zelf
-verder geen problemen gehad met revalidatie en was er snel weer bovenop.
Beide keren hebben ze een bankert repair uitgevoerd en in beide schouders hebben ze hetzelfde gedaan + 2 schroeven in mijn schouder. Echt een heel verschil!
Na de ervaring van de eerste operatie was ik erg bang voor wat er ging komen bij de andere schouderoperatie (janken joh in de operatiekamer!), maar het viel mij echt heeeeel erg mee.
Waarschijnlijk had het te maken met dat ik heel snel een frozen shoulder ontwikkelde in mijn linker schouder. En inderdaad, iedere operatie is anders.quote:Op zondag 19 december 2010 20:37 schreef candygirl het volgende:
[..]
hebben de artsen ook verteld hoe dat kon zo'n verschil van pijn?
Dat is nogal dubbelop? Krijg je niet block+roesje?quote:Op zondag 19 december 2010 21:41 schreef candygirl het volgende:
OMG!
ja dan zou ik ook bang zijn geweest!
Ik krijg een block in schouder en erna algehele narcose
de blok geven ze voor iets anders dan de narcose zelfquote:Op zondag 19 december 2010 21:54 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat is nogal dubbelop? Krijg je niet block+roesje?
Block=zenuwen plat leggen, in jouw geval is het dus een plexus.quote:Op zondag 19 december 2010 22:38 schreef candygirl het volgende:
[..]
de blok geven ze voor iets anders dan de narcose zelf
een roesje zou verder niet voldoende zijn
dat is wat ze mij uitgelegd hebben!quote:Op zondag 19 december 2010 22:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Block=zenuwen plat leggen, in jouw geval is het dus een plexus.
Maar 9/10 keer geven ze daar een roesje bij. Dan merk je het niet, maar is het niet zo ingrijpend als een AA.
AA geven ze meestal als het block niet goed genoeg zit namelijk..
Vandaar dat ik het nogal dubbel vind
Hmm bijzonder! En misschien willen ze je daarom AA geven..quote:Op maandag 20 december 2010 11:59 schreef candygirl het volgende:
[..]
dat is wat ze mij uitgelegd hebben!
Want ik wilde liever geen narcose, uit ervaringen in verleden,
Maar ging niet anders zeiden ze
en sowieso, heb twee voor iets een roesje gehad, was gewoon wakker
heb zelf mijn liesbreuk operatie bewust mee gemaakt
Na de operatie viel ik pas in slaap
PCA is zeker handigquote:Op maandag 20 december 2010 12:25 schreef manda-rijn het volgende:
lang leve de PCA![]()
Bij de 1e wilden ze alleen block geven, en evt. in combinatie met roesje. Werd mislukte block + AA
Bij de 2e wilden ze block geven met AA, en dan was de block meer voor de pijnstilling na de operatie. Maar daar heb ik niet zoveel aan gehad.
14 januari!quote:Op maandag 20 december 2010 13:00 schreef GotC het volgende:
[..]
AhwDat is niet de bedoeling! Je moet het...gewoon laten gebeuren.
Wanneer moet je?
Schijnt dat dat iig reuze meevalt. Hoor 9 van de 10 keer dat ze er niks van voelden.quote:Op maandag 20 december 2010 13:07 schreef candygirl het volgende:
[..]
14 januari!
Heb al meerdere operaties gehad maar nooit ergens bang voor geweest!
Maar nu wel ,en dan vooral voor de pijn erna en de afhankelijkheid erna!
Is die blok verdoving eigenlijk pijnlijk?
ok ,naja voor spuiten of zich ben ik ook niet bang,quote:Op maandag 20 december 2010 13:10 schreef GotC het volgende:
[..]
Schijnt dat dat iig reuze meevalt. Hoor 9 van de 10 keer dat ze er niks van voelden.
behalve als de block niet goed werktquote:Op maandag 20 december 2010 12:52 schreef GotC het volgende:
[..]
Of een pomp+catheter achterlaten waar ze het block hebben gezet, waardoor constante pijnstilling/verdoving
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |