abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:20:43 #1
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_60715898
Ik moet misschien aan mijn schouder geopereerd worden (als het mogelijk is).
Omdat hij te makkelijk en vaak gedeeltelijk uit de kom schiet en er braakbeen is gebroken in de schouder.

Nou heb ik van iemand gehoord dat deze ingreep erg pijnlijk moet zijn en dan met name erna.

Zijn er mensen die z'n ingreep ook gehad hebben en wat vonden jullie van de pijn en heeft het echt gelopen??
pi_60716422
Heet dat letsel Bankart repair letsel? Mijn vriend is aan zijn schouder geopereerd doordat door een epileptische aanval zijn schouder uit de kom is gegaan en daardoor ook een stukje is afgebroken en om te voorkomen dat de schouder nog een keer uit de kom zou gaan is hij geopereerd. Het was niet heel pijnlijk, hij had geloof ik in het begin meer last van de narcose en daarna is het eerst uitrusten en dan fysiotherapie en juist veel bewegen en nu heeft hij in het dagelijks leven nergens meer last van. Succes met de operatie!
Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
pi_60716485
Kom er maar in Laffer.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:41:31 #4
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_60716544
been there done that.

Pijnlijk, valt mee, fysio is het meest pijnlijker er aan.
Owja, en de eerste paar dagen slapen.. maar aan de andere kant, als het allemaal makkelijk gaat is het ook niet leuk.

* DakDuuf is 4 oktober geopereerd, kan nu bijna alles weer
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:48:43 #5
151762 flashermx
pi_60716748
Ok, scheelt weer dat de pijn mee valt:)

Dakduuf: hoezo eerste dagen slapen? en wordt je schouder dan in het gipsgezet ofzo?
pi_60742807
'T kan erg vervelend zijn, heb zelf oktober '07 soortgelijke operatie gehad. 8 weken in mitella gelopen, ondertussen en tot aan april fysio gehad. Hou er rekening mee dat, zeker de eerste 3 weken alle bewegingen die je met je schouder maakt heel erg pijnlijk kunnen zijn (bijv jezelf aankleden).

Of het echt geholpen heeft... Ik ben geopereerd omdat mn schouder er 1 keer met grof geweld uit de kom is geschoten (rugby ftw! ) en daarna erg makkelijk er half of helemaal uit kon schieten (wat ook is gebeurd). Ik ben echter op dit moment nog niet genoeg hersteld om bijvoorbeeld weer te kunnen rugbyen. Ik voel ook nog steeds pijn als ik met mijn schouder bepaalde bewegingen maak. En ik merk dat ik met mijn schouder toch gelimiteerd ben in mijn beweging, niet omdat t pijn doet, maar omdat ik mn arm niet verder kan bewegen.
Battlefield of the Wind:
The passage of the warriors chosen by wings.
pi_60742879
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:48 schreef flashermx het volgende:
Ok, scheelt weer dat de pijn mee valt:)

Dakduuf: hoezo eerste dagen slapen? en wordt je schouder dan in het gipsgezet ofzo?
je wordt niet in t gips gezet, je moet dag en nacht in de mitella blijven... das erg wennen als je wilt slapen
Battlefield of the Wind:
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:16:13 #8
151762 flashermx
pi_60743639
Ok, dus het is echt wel lang revalideren.

Is dat trouwens niet moeilijk om tijdens je slaap je schouder/arm in die houding te houden??
en dat wordt dus 8 weken op mij rug slapen :S

Succes trouwens met je verdere herstel van je schouder
pi_60749671
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:16 schreef flashermx het volgende:
Ok, dus het is echt wel lang revalideren.

Is dat trouwens niet moeilijk om tijdens je slaap je schouder/arm in die houding te houden??
en dat wordt dus 8 weken op mij rug slapen :S

Succes trouwens met je verdere herstel van je schouder
Je bent er idd echt wel even mee bezig ja

Gemiddeld zit je ongeveer 6 weken in een mitella, tenminste dat is wat de dokter tegen mij zei, heb uit voorzorg wat langer rondgelopen, maar was ook meer omdat mn fysio mn dokter niet te pakken kreeg.

ik vind het heel erg moeilijk om fatsoenlijk te blijven liggen met je arm in een mitella, ik ging zo liggen dat ik met mn bovenarm precies naast de muur lag, en dan zelf een beetje tegen de muur aanschuiven. Ik bleef dan goed liggen over t algemeen, maar je zal de eerste paar dagen erg slecht slapen

Ik ben inmiddels weer enthousiast aan t fitnessen, dus t gaat de goede kant op
Battlefield of the Wind:
pi_60750084
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:20 schreef flashermx het volgende:
Ik moet misschien aan mijn schouder geopereerd worden (als het mogelijk is).
Omdat hij te makkelijk en vaak gedeeltelijk uit de kom schiet en er braakbeen is gebroken in de schouder.

Nou heb ik van iemand gehoord dat deze ingreep erg pijnlijk moet zijn en dan met name erna.

Zijn er mensen die z'n ingreep ook gehad hebben en wat vonden jullie van de pijn en heeft het echt gelopen??
Hee mijn vriend heeft precies hetzelfde gehad met een schouder en nou begint zijn andere schouder ook op te spelen. Maar aan de ene (linker, dacht ik) is hij al geopereerd. Van wat ik weet was dat vooral de injecties met contrastvloeistof erg vervelend waren en idd. de fysiotherapie is lastig.
Verder heeft hij heeeel lang mijn zijn arm in een mitella moeten lopen en daarna je schouder weer (leren) bewegen is best intensief (ik heb hetzelfde gehad met opnieuw leren lopen, dus snap wat hij bedoelt ).
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:54:01 #11
151762 flashermx
pi_60773465
contrastvloeistof en MRI heb ik al gehad en ging gelukkig pijnloos bij mij dan een meisje wat voor mij was moest 4 keer opnieuw geprikt worden dus dat was wat minder voor haar.

Nou ik zal zien of ik met mitella kan slapen

Ow jah goed om te horen dat het de goede kant op gaat:)
Ow en douchen/bad zal dan ook wel kut gaan??
pi_60777093
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:54 schreef flashermx het volgende:
contrastvloeistof en MRI heb ik al gehad en ging gelukkig pijnloos bij mij dan een meisje wat voor mij was moest 4 keer opnieuw geprikt worden dus dat was wat minder voor haar.

Nou ik zal zien of ik met mitella kan slapen

Ow jah goed om te horen dat het de goede kant op gaat:)
Ow en douchen/bad zal dan ook wel kut gaan??
alles gaat kut

je moet voor de gein eigenlijk even je arm in een doek oid doen, zodat je je arm niet kan gebruiken. En dan alles proberen te doen wat je normaal ook doet...
Battlefield of the Wind:
  woensdag 13 augustus 2008 @ 12:43:56 #13
151762 flashermx
pi_60791354
Lol, ga het vanavond eens proberen

Was het trouwens ook jou goede arm/ schouder??
bij mij is het namelijk mijn rechter en daar schrijf ik ook mee dus ga al vast beginnen met schrijven met mijn linkerarm.
pi_60792491
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:54 schreef flashermx het volgende:
[..]
Tja, hij vond voornamelijk het prikken met die lange naald in zijn gewricht niet fijn (klinkt ook wel pijnlijk!)
Maar zal het er niet al te veel over hebben om je af te schrikken
  woensdag 13 augustus 2008 @ 22:30:09 #15
151762 flashermx
pi_60809937
jah die naald heb ik dus gelukkkig ook al gehad en ging bij mij vrij pijnloos:)
pi_60811985
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 12:43 schreef flashermx het volgende:
Lol, ga het vanavond eens proberen

Was het trouwens ook jou goede arm/ schouder??
bij mij is het namelijk mijn rechter en daar schrijf ik ook mee dus ga al vast beginnen met schrijven met mijn linkerarm.
was bij mij idd ook mn goede schouder is erg vervelend ^^
Battlefield of the Wind:
  donderdag 14 augustus 2008 @ 20:53:37 #17
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_60835236
slapen is kut.
Doe t maar eens, arm voor je buik langs, *stel linker schouder*
Op je linker zij kun je niet slapen, doet auwwie aan de schouder.
Op je rechterzij kun je ook niet slapen, want je onderarm zit dan in de weg, erg irritant.
Douchen, hardstikke leuk, mitella af, arm een beetje laten hangen *trust me, een heerlijk gevoel als je je onderarm/elleboog weer een beetje mag bewegen*.
En na het douchen.. afdrogen.. doe het maar met 1 arm.
Owja.. het toilet, broek los naar beneden, boxer ook, je ding doen, en alles weer omhoog hijsen.
Brood smeren is ook grappig.

Succes

ps: waar komt ts vandaan?
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:25:58 #18
151762 flashermx
pi_60864479
ljah daar had ik nog niet eens allemaal aan gedacht. word dus lkkr behelpen

ik kom trouwens uit enschede
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:26:25 #19
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_60933389
succes dan maar:)
Komt vast goed, het is ffkes behelpen, maar daarna ben je blij dat je het gedaan hebt:)
Of laten doen
pi_60940913
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 22:30 schreef flashermx het volgende:
jah die naald heb ik dus gelukkkig ook al gehad en ging bij mij vrij pijnloos:)
Aauuw, krijg spontaan weer dat gevoel in m'n schouder dat ze er met die naald in lopen te kutten... tering wat was dat klote zeg, eerst een paar keer mis e.d.

maarja, niet geopeerd toen.. was nog niet erg genoeg..
pi_60942793
nee is vet lachen juist
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 06:12:43 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60942803
Er zijn tegenwoordig pijnstillers toch?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:11:51 #23
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_60962348
voor een prikje al pijnstillers vragen?
Vind ik wel wat veel van het goeie hoor
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:11:24 #24
151762 flashermx
pi_60984211
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:26 schreef DakDuuf het volgende:
succes dan maar:)
Komt vast goed, het is ffkes behelpen, maar daarna ben je blij dat je het gedaan hebt:)
Of laten doen
Dankje, achja ff wat is ongeveer een half jaartje behelpen en daarna geen last meer, inplaats van altijd moeten nadenken wat je met die arm doet en hem veel ontzien (dus niet gebruiken).
pi_60987593
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 20:11 schreef DakDuuf het volgende:
voor een prikje al pijnstillers vragen?
Vind ik wel wat veel van het goeie hoor
Prikje? als ze met een naald 4 cm diep je lichaam in gaan, tegen een kapsel aan gaan stoten... noem ik het geen prikje hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')