Kan jij wel gelukkig zijn zolang je ouders je leven dicteren? Ik begrijp dat het binnen je cultuur heel erg ongewoon is wanneer een vrouw op zichzelf gaat wonen maar het lijkt erop dat zolang jij onder de plak zit bij je ouders je ook niet gelukkig kan zijn :Squote:Op woensdag 15 december 2010 22:16 schreef clueless1985 het volgende:
Ik weet zelf niet meer waarom ik lieg. Misschien lieg ik wel om alle partijen tevreden te houden zeg maar. Ik heb professionele hulp gezocht. Dit weten mijn ouders ook en dat vinden ze goed maar ik mag verder niet weg naar vrienden of sporten.
Vergeet niet dat we in Nederland wonen waar je de vrijheid hebt om zelf dingen te bepalen en niet wat je familie wilt, hoe moeilijk dat misschien ook is om daadwerkelijk te realiseren en misschien te breken met de denkwijze van je ouders.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:16 schreef clueless1985 het volgende:
Ik weet zelf niet meer waarom ik lieg. Misschien lieg ik wel om alle partijen tevreden te houden zeg maar. Ik heb professionele hulp gezocht. Dit weten mijn ouders ook en dat vinden ze goed maar ik mag verder niet weg naar vrienden of sporten.
Ik wil mijn ouders niet teleurstellen maar ik wil ook kunnen leven. Ik wil mijn ouders geen verdiet doen. Maar is het nou echt zo erg dat ik wil roken en af en toe wil stappen met vrienden?
Dat doe je ook, je hebt niet echt veel keus als Afghaan aangezien Afghaanse ouders alleen maar om hun eigen status denken in de familie kring en niet aan hun kinderen.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:16 schreef clueless1985 het volgende:
Je moeder zal dat nooit doen , omdat anders haar eigen status als ouder in gevaar komt. Het is niks meer dan een loze dreigement.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:23 schreef clueless1985 het volgende:
Ja dat is wel zo maar volgens mijn ouders ben ik op dit moment erg slecht omdat ik te veel lieg. Ik maak alles mooier dan het is, zoals ik heb mijn stage wel gehaald en mijn cijfers zijn prima.
Ik wil graag op mezelf maar mijn moeder heeft gedreigd al mijn leugens tegen iedereen te vertellen als ik niet naar ze luister en ik ben bang dat ik dan niemand meer over heb.
quote:Op woensdag 15 december 2010 22:24 schreef Chowi het volgende:
Beste clueless,
Ik geloof er niets van.
Groetjes, Chowi.
Goed punt, ik kan niks anders zeggen hierop. vooral mensen die niet zeker zijn met de eigen identiteit kunnen nogal een potje liegen. Niet omdat ze het zelf willen maar omdat ze bang zijn dat hun identiteit niet echt past in het beeld wat de wereld van hun zou moeten hebben.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:39 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
Hey meid,
Volgens mij zit je op het verkeerde forum, want de meeste leden hier hebben de Nederlandse mentaliteit. Ze zullen de achterliggende verhaal niet begrijpen. Het is makkelijk om te zeggen ''doe waar je zin in hebt'' vanwege je cultuur. Ik weet hoe de meeste Afghanen zijn. Zelfde geldt voor Marokkanen, Turken, Irakezen etc.
Je liegt omdat je identiteit niet past in jouw samenleving. Jouw ouders zijn - helaas - het onderdeel van een kudde schapen. Jouw angst voor het onbekende is ook wel terecht. Je hebt nog niet eerder zoiets gedaan en je bent bang voor concequenties. Zolang je niet in elkaar wordt geslagen/vermoord etc. denk ik dat je moet overwegen wat je écht belangrijk vindt. Wat wil JIJ?
Krea-post. Maar wel helemaal mee eens.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:24 schreef Chowi het volgende:
Beste clueless,
Ik geloof er niets van.
Groetjes, Chowi.
Het enige wat je kan doen is of keihard op je bek gaan. Juist omdat je dan wel moet opbiechten word je hierdoor eerlijker in. Het is kut om altijd te liegen en je doet het niet eens omdat je het wil. Maar omdat je anders jezelf niet kan zijn. Wat ik jou zie doen is eigenlijk je problemen uit de weg gaan. Vecht ze ! Durf te vechten wees geen lafaard! Jij bepaald je leven, niet iemand anders.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:58 schreef clueless1985 het volgende:
Ik vind het allemaal niet makkelijk om het toe te geven. Het zou erg fijn zijn als mensen hier dus rekening mee willen houden.
Als ik kijk naar wat ik echt wil is het eigenlijk het liefst op mijzelf maar dan wel in harmonie met mijn ouders. Nu is het voor mijn ouders eigenlijk alleen maar geoorloofd als ik ben getrouwd maar ik heb geen vriend en zij willen na een tijd toch wel dat ik ga trouwen met iemand uit Afghanistan. Ik heb hier alleen totaal geen zin in.
Ik wil mijn ouders niet afzeiken want in weze zijn het lieve mensen alleen met andere normen en waarden. Ik heb ook keer op keer tegen ze gelogen door te zeggen dat ik zou stoppen met roken en bijna zou afstuderen enz.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |