quote:dat was ook geen echte schwalbe natuurlijk, dat doe je alleen als je er een penalty mee wil afdwingen
Op maandag 03 juni 2002 15:55 schreef Schurk het volgende:
Ik dacht dat de Schwalbe zwaarder bestraft ging worden. Maar als je dan die Rivaldo vandaag weer ziet gaan dan merk je re niks van.
Rivaldo moeten ze gewoon voor een wedstrijd schorsen.
quote:das niet waar. Schwalbe is gewoon zonder reden vallen, en daarmee kaarten aannaaien of vrijtrappen/ pingels te versieren
Op maandag 03 juni 2002 15:56 schreef Kaalhei het volgende:[..]
dat was ook geen echte schwalbe natuurlijk, dat doe je alleen als je er een penalty mee wil afdwingen
quote:die zuidafrikaan gisteren kon er ook wat van
Op maandag 03 juni 2002 16:05 schreef Schurk het volgende:[..]
das niet waar. Schwalbe is gewoon zonder reden vallen, en daarmee kaarten aannaaien of vrijtrappen/ pingels te versieren
quote:neehoor, een schwalbe betekend gewoon zwaluw en verwijst naar een val/duik zonder aanleiding. Dat hoeft niet per se in het strafschopgebied te zijn. Daar komt hij wel het meeste voor uiteraard, want aan een schwalbe op de middenstip heeft de duikelaar niet zoveel. Rivaldo is echt een laffe hond, dat je iemand zo kan naaien, een schorsing zou heel erg gewenst zijn bij mij.
Op maandag 03 juni 2002 15:56 schreef Kaalhei het volgende:[..]
dat was ook geen echte schwalbe natuurlijk, dat doe je alleen als je er een penalty mee wil afdwingen
Poll: Hoe moet Rivaldo gestraft worden?
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen ![]()

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com
quote:precies
Op maandag 03 juni 2002 16:11 schreef Frenkie het volgende:
Hey Bloodhound, waarom is er geen optie met de keuze: geen straf, hoort erbij...
quote:Die is er toch, waarschuwing, dat is geen straf...
Op maandag 03 juni 2002 16:11 schreef Frenkie het volgende:
Hey Bloodhound, waarom is er geen optie met de keuze: geen straf, hoort erbij...
quote:ja maar zelfs geen waarschuwing.. misschien deed het wel zeer bij rivaldo... en je hooortg de bal ook niet zo te trappen natuurlijk!
Op maandag 03 juni 2002 16:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Die is er toch, waarschuwing, dat is geen straf...
quote:Ja heel pijnlijk ja. Een bal op je been, stel je voor als voetballer, een bal op je been! En daarom geep hij natuurlijk ook naar zijn gezicht...Kan erg pijn doen aan je gezicht, zo'n bal op je been...
Op maandag 03 juni 2002 16:13 schreef Frenkie het volgende:[..]
ja maar zelfs geen waarschuwing.. misschien deed het wel zeer bij rivaldo... en je hooortg de bal ook niet zo te trappen natuurlijk!
quote:ik heb het nnog niet gezien, geef vanavond meer commentaar
Op maandag 03 juni 2002 16:16 schreef deurmat het volgende:[..]
Ja heel pijnlijk ja. Een bal op je been, stel je voor als voetballer, een bal op je been! En daarom geep hij natuurlijk ook naar zijn gezicht...Kan erg pijn doen aan je gezicht, zo'n bal op je been...
Allemaal doen ze het.
Bannen die hap.
Nooit meer op Fok!
quote:Oke
Op maandag 03 juni 2002 16:18 schreef Frenkie het volgende:[..]
ik heb het nnog niet gezien, geef vanavond meer commentaar
Rivaldo stond in ieder geval bij de cornervlag. De bal lag een paar meter verderop. Rivaldo lette niet echt op (volgens mij stond hij gebukt wat uit te rusten) en toen schoot die Turk de bal tegen hem aan. Welliswaar wel behoorlijk hard, maar tegen de benen van rivaldo. Hij greep dramatisch naar het gezicht en liet zich als een zwaan onder de hete olie naar de grond vallen. Schandalig
quote:Rivaldo ook, één pot nat.
Op maandag 03 juni 2002 16:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Rovaldo is gewoon een arrogante eikel die zowiezo een lesje nodig heeft, dit is een mooie gelegenheid.
quote:Hij heeft hem gewoon zwaar goed genaaid
Op maandag 03 juni 2002 16:22 schreef deurmat het volgende:[..]
Oke
Rivaldo stond in ieder geval bij de cornervlag. De bal lag een paar meter verderop. Rivaldo lette niet echt op (volgens mij stond hij gebukt wat uit te rusten) en toen schoot die Turk de bal tegen hem aan. Welliswaar wel behoorlijk hard, maar tegen de benen van rivaldo. Hij greep dramatisch naar het gezicht en liet zich als een zwaan onder de hete olie naar de grond vallen. Schandalig
quote:Zonde dat sommige "voetbalfans" dit soort spelbederf al gaan aanmoedigen
Op maandag 03 juni 2002 16:27 schreef Youssef het volgende:[..]
Hij heeft hem gewoon zwaar goed genaaid
quote:wie is rovaldo
Op maandag 03 juni 2002 16:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Rovaldo is gewoon een arrogante eikel die zowiezo een lesje nodig heeft, dit is een mooie gelegenheid.
en rivaldo is een hele goede voetballert!
Volgens mij had de scheids het gewoon helemaal gehad met de Turken. 9 van de tien keer lag het spel weer stil omdat er ergens een 'geblesseerde' turk lag te kermen. Maar ondertussen wel stiekum elleboogjes uitdelen.
Alle teams maken zich er wel schuldig aan, maar het waren in dit geval de Turken die telkens het 'lichamelijk contact' opzochten.
Was het er dus wel mee eens.
quote:praat voor jezelf
Op maandag 03 juni 2002 16:46 schreef Hagenees het volgende:
Kan de woede van de Turken wel goed begrijpen hoor, maar het is een beetje hypocriet om te zeggen dat je het schandalig vindt, want laten we eerlijk zijn, toen vd Sar ter aarde stortte na een onschuldig hoofdbeweginkje van Ortega (WK98) juichte iedereen voor vdSar en vonden we het met z'n allen een schitterende actie
quote:Elkaar een beetje naaien en opfokken hoort er wel bij, maar dit was gewoon een trap met de bal tegen Rivaldo's bovenbeen. Daar kan zelfs m'n broertje van 8, die ik niet heb, nog tegen. Al was het in Rivaldo z'n gezicht geweest, dan was het nog een zielige actie..je bent toch geen wijf...als voetballer kan je toch wel tegen een bal in je gezicht lijkt me. Het ergste is dat de bal niet eens in z'n gezicht kwam, maar op z'n been.
Op maandag 03 juni 2002 17:01 schreef NorthernStar het volgende:
Nou die Turken moeten niet zeuren. Zelf hoef je maar naar ze te blazen en het lijkt alsof ze met een houwitzer ondersteboven worden geschoten. Heb je die maker van de eerste goal gezien? Die zakte na een duwtje tegen de arm in elkaar alsof ie een nekschot had gekregen.Volgens mij had de scheids het gewoon helemaal gehad met de Turken. 9 van de tien keer lag het spel weer stil omdat er ergens een 'geblesseerde' turk lag te kermen. Maar ondertussen wel stiekum elleboogjes uitdelen.
Alle teams maken zich er wel schuldig aan, maar het waren in dit geval de Turken die telkens het 'lichamelijk contact' opzochten.
Was het er dus wel mee eens.
Ik vind dit wel een iets te groot toneelstuk.
quote:Hmmm... ja dat is wel zo, maar ik was wat partijdig geworden na 90 minuten van zo'n hortende en stotende wedstrijd. Vond het nogal een verschil in voetbalstijl tussen de teams.
Op maandag 03 juni 2002 18:28 schreef deurmat het volgende:[..]
Elkaar een beetje naaien en opfokken hoort er wel bij, maar dit was gewoon een trap met de bal tegen Rivaldo's bovenbeen. Daar kan zelfs m'n broertje van 8, die ik niet heb, nog tegen. Al was het in Rivaldo z'n gezicht geweest, dan was het nog een zielige actie..je bent toch geen wijf...als voetballer kan je toch wel tegen een bal in je gezicht lijkt me. Het ergste is dat de bal niet eens in z'n gezicht kwam, maar op z'n been.
Ik vind dit wel een iets te groot toneelstuk.
Dat theater is idd dodelijk voor het voetbal. Niet leuk om naar te kijken. Ze zouden er ook kaarten voor moeten geven.
Valt wel op dat sommige teams het veel meer doen dan anderen. Zweden en Ierland bijv. helemaal niet en Kroatie en Turkije wel
quote:Ik vond Van der Sar's schwalbe bij Ortega 4 jaar gelden wel heel fraai.
Op maandag 03 juni 2002 16:20 schreef tong80 het volgende:
Rivaldo, Figo, van Nistelrooij, Berry van Aerle.Allemaal doen ze het.
Bannen die hap.
Nooit meer op Fok!
Ha, ik zie net dat Hagenees deze Schwakbe ook aan haalt
.
quote:Ik heb die schwalbe altijd smerig gevonden...
Op maandag 03 juni 2002 20:00 schreef Doc het volgende:
Ik vond Van der Sar's schwalbe bij Ortega 4 jaar gelden wel heel fraai.
quote:Nahja zeg. Die bal was helemaal niet hard ingespeeld, alleen wat hoog. Een beetje vent had die bal gewoon gestopt en er juist geen theater van gemaakt.
Op maandag 03 juni 2002 21:06 schreef Frenkie het volgende:
Ik heb die schwalbe altijd smerig gevonden...
Maar goed schwalbe of niet, die turk die de bal tegen Rivaldo aanschoot verdiende zoiezo een gele kaart... dus dat heeft niks met het theater van Rivaldo te maken...
Het had allemaal wat netter gekund met aanspelen maar het gemiauw van Rivaldo was toch echt knap waardeloos. Maar ik had ook niks ander verwacht van een waardeloze egotripper.
quote:jaja zal allemaal best, maar het is onreglementair en daar kan je dus een gele kaart voor krijgen!
Op maandag 03 juni 2002 21:19 schreef michelos het volgende:[..]
Nahja zeg. Die bal was helemaal niet hard ingespeeld, alleen wat hoog. Een beetje vent had die bal gewoon gestopt en er juist geen theater van gemaakt.
quote:Met de nadruk op kan. Elke zichzelf respecterende scheids fluit echter in de geest van de wedstrijd en laat zich niet flessen door dit soort neppers. Alleen al om daartegen op te treden was het juist goed geweest om hier Rivaldo geel te geven, net zoals al die duikelaars die op zoek zijn naar pingels in het strafschopgebied.
Op maandag 03 juni 2002 21:24 schreef Frenkie het volgende:jaja zal allemaal best, maar het is onreglementair en daar kan je dus een gele kaart voor krijgen!
Voor hetzelfde geld deed die Turk het trouwens per ongeluk omdat ie de bal te laag raakte, hij was immers niet echt hard ingespeeld.
Volgens 'de regels' mistte Emerton de UEFA cup finale bij Feyenoord. Wat ook knap waardeloos was als je iets verder kijkt naar wat zich daar afspeelde bij die gele kaart.
Het is niks anders dan een egotripper, waar we trouwens het laatste jaar heel weinig van gehoord hebben. Hij moet maar eens wat meer in dienst gaan spelen van zijn elftal, in plaats voor zichzelf. Ik hoop serieus dat de kaart voor die Turk wordt ingetrokken, als dat mogelijk is dan. Ik snap best dat als hij zo loopt tijd te rekken bij de cornervlag, dat die Turk de bal wel komt brengen. Ik vind het ook niet onbegrijpelijk dat je hem dan naar hem toesschiet. En zeker bij een 2-1 achterstand, na een onterechte penalty (was buiten de 16 meter!) neem je het niet zo nauw meer met de tijdrekkers. Ik vind het geen grote zonde dat hij die bal tegen Rivaldo aanschoot. Rivaldo blijkt alleen een sterk overheersende vrouwelijke kant te hebben
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 11:35 schreef Capetown het volgende:
Op de Belgische TV hielden ze het er op dat Rivaldo door de schok met zijn vinger in zijn oog was geschoten.
De Braziliaanse aanvaller Rivaldo is door de FIFA voor één wedstrijd geschorst naar aanleiding van zijn 'schwalbe' bij de corner vlag aan het eind van de wedstrijd tegen Turkije. (later meer)
quote:Terecht. Heel goed. Waar haal je het nieuws vandaan eigenlijk?
Op dinsdag 04 juni 2002 13:42 schreef BobRooney het volgende:
BREAKING NEWS: Rivaldo voor één wedstrijd geschorstDe Braziliaanse aanvaller Rivaldo is door de FIFA voor één wedstrijd geschorst naar aanleiding van zijn 'schwalbe' bij de corner vlag aan het eind van de wedstrijd tegen Turkije. (later meer)
quote:Je bent weer erg up to date, Brian
Op dinsdag 04 juni 2002 13:42 schreef BobRooney het volgende:
BREAKING NEWS: Rivaldo voor één wedstrijd geschorstDe Braziliaanse aanvaller Rivaldo is door de FIFA voor één wedstrijd geschorst naar aanleiding van zijn 'schwalbe' bij de corner vlag aan het eind van de wedstrijd tegen Turkije. (later meer)
quote:voetbalonline.nl
Op dinsdag 04 juni 2002 13:50 schreef Ungeheuer het volgende:[..]
Terecht. Heel goed. Waar haal je het nieuws vandaan eigenlijk?
quote:beter quoten dan.. de schorsing is in de maak, er wordt vanavond uitspraak over gedaan...
Op dinsdag 04 juni 2002 14:22 schreef BobRooney het volgende:[..]
staat er ook!
quote:thanx e-mail
Op dinsdag 04 juni 2002 14:19 schreef Capetown het volgende:[..]
Je bent weer erg up to date, Brian
quote:deed copy paste...
Op dinsdag 04 juni 2002 14:24 schreef Frenkie het volgende:[..]
beter quoten dan.. de schorsing is in de maak, er wordt vanavond uitspraak over gedaan...
staat er ook!
quote:dit kwam ik tegen
Op dinsdag 04 juni 2002 14:24 schreef BobRooney het volgende:
deed copy paste...
quote:
Schorsing voor Rivaldo in de maak.SEOUL, 4 juni 2002 13:23 - De strafcommissie van de FIFA zal vanavond besluiten of Rivaldo voor zijn toneelspelerij in de slotfase van de wedstrijd tegen Turkije moet worden geschorst. Volgens insiders zal hij het duel tegen China niet mogen meedoen omdat er sprake is van een fopduik. Inmiddels heeft Franz Beckenbauer namens de Duitse bond gevraagd of de Koreaanse scheidsrechter Joo Young Kim ook geschorst kan worden. De arbiter schonk Brazilië een strafschop en trapte vervolgens in de schwalbe van Rivaldo. Dat kwam Turkije ook nog eens op twee rode kaarten te staan. "Ik ben neutraal in deze zaak en dus is het mijn plicht om dit te vragen, want die scheidsrechter hoort gewoon niet op dit WK thuis. Het doet er dan niet toe uit welk land hij komt," aldus der Kaiser.
bron: www.voetbalonline.nl
quote:de hufters...passen ze het bericht aan...daar gaat me goede naam hier op FOK!
Op dinsdag 04 juni 2002 14:25 schreef Frenkie het volgende:[..]
dit kwam ik tegen
[..]
quote:ach tis wel actueel!
Op dinsdag 04 juni 2002 14:32 schreef BobRooney het volgende:[..]
de hufters...passen ze het bericht aan...daar gaat me goede naam hier op FOK!
quote:Zo is het...en ik ben voor een schorsing,
Op dinsdag 04 juni 2002 14:32 schreef Frenkie het volgende:[..]
ach tis wel actueel!
quote:7.000 dollar... daar zal die wel van wakker liggen...
Op woensdag 05 juni 2002 11:11 schreef BobRooney het volgende:
en hij krijgt een boete...rivaldo lacht zich nu echt rot denk ik..
Een wedstrijd schorsing was beter op z'n plaats, als je er hard tegen wilt optreden moet je dat ook doen.
quote:JAh tuurlijk duurt dat een seconde.. het is slowmotion.. duh!!
Op woensdag 05 juni 2002 12:43 schreef RemCow het volgende:
En hij krijgt alleen maar een geldboete??? Pff.
Deze actie laat goed zien hoe Rivaldo echt is, echt een misselijke actie gewoon. Je zie in de slowmotion dat ie eerst nog ff 1sec ofzo loopt te denken en opeens naar zijn gezicht grijpt. Bah bah.
quote:Sja, die spelerssalarissen zijn de afgelopen 10 jaar vertigvoudigd, de boetes van FIFA & UEFA alleen aan de inflatie gecorrigeerd zo lijkt het...
Op woensdag 05 juni 2002 11:11 schreef BobRooney het volgende:
en hij krijgt een boete...rivaldo lacht zich nu echt rot denk ik..
quote:wedden dat ze het dan niet meer doen...
Op woensdag 05 juni 2002 13:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind dat ze zo'n boete moeten relateren aan het salaris, bijvoorbeel 10% van het jaarinkomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |