abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92161138
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:11 schreef Greys het volgende:
Weet je wat nou het erge is?
Ik kan het winnende nummer niet voor me halen, niet meezingen. Ik weet de melodie niet eens meer.
Terwijl ik het riedeltje van Weelderig Waardeloos en De Stroom al de hele dag fluit :')
Ik heb t liedje nu meerdere malen gehoord en wordt al enthiousaster eik..... *O* :s)
pi_92161149
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:27 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben wel benieuwd of ze ook nog iets aan het intro van het liedje gaan doen of daar in de presentatie wat mee uithalen... die zijn namelijk echt aan de saaie kant...
Eenvoud kan ook wat hebben.... O~)
pi_92163292
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 08:21 schreef Anniebab het volgende:

[..]

Eenvoud kan ook wat hebben.... O~)
Eenvoud is leuk maar niet in een liedje dat niet als zodanig wordt neergezet. In een intieme setting is meteen duidelijk dat het een klein liedje is. Dat had bij Weelderig Waardeloos prima gekund en had de kijkers vanaf moment 1 gepakt.

Dit is echter een liedje met redelijke climax op het eind dus dan kun je in het begin niet heel klein intiem beginnen qua setting want dat staat haaks op het einde... het is een heel lastig liedje om aantrekkelijk te performen en juist daarom is dat begin dan wat saaiig
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 1 februari 2011 @ 11:14:01 #179
163650 Greys
pi_92164802
Bekijk de persconferentie na afloop van het NSF:

KLIK
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92164920
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:14 schreef Greys het volgende:
Bekijk de persconferentie na afloop van het NSF:

KLIK
"het is een gekkenhuis hier, de pers komt massaal binnenstromen"

Yolanthe :')
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:21:39 #181
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_92165084
Peter Kuipers, directeur van de TROS "In eerste instantie willen we heel duidelijk aangeven: het is een TROS-songfestival. Dat vonden wij belangrijk."

Houd daar eens mee op, TROS-directeur. :{.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:22:16 #182
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_92165107
Whehe. "Vorig jaar hebben we dat gedaan met Sieneke. Dit jaar hebben we gekozen voor échte muzikanten." _O-.
Hoogachtend,
Erik.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 1 februari 2011 @ 11:24:16 #183
163650 Greys
pi_92165190
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Peter Kuipers, directeur van de TROS "In eerste instantie willen we heel duidelijk aangeven: het is een TROS-songfestival. Dat vonden wij belangrijk."

Houd daar eens mee op, TROS-directeur. :{.
Nou dat is dus idd exáct waar iedereen zo over valt.
De TROS vindt zichzelf veel te belangrijk :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92165232
Die uitzending wa Jiskefet in het kwadraat. Om dezelfde reden ga ik voor de buis genieten als J,J en J zichzelf en hersenloos Nederland voor de gek houden. Cabaret man :P

Het was zo ongelofelijk duidelijk dat die hele uitzending in scene gezet was.

Het publiek had duidelijk de instructie gekregen om overmatig uitbundig te juichen en die fotografen achter Jolanthe waren neergezet om een beeld te creëren dat dit wel een heel belangrijk moment in de Nederlandse geschiedenis was. Te zielig voor woorden dat dit nodig is in dit land. En ongelofelijk naief van de Tros om te denken dat tv-kijkers achterlijk zijn.

Aan de andere kant past deze manier van werken prima bij het waardeloze nummer en het hele songfestival....allemaal kansloos. Grappig om te zien dat mensen daadwerkelijk hoop hebben, ten eerste omdat ze het songfestival serieus nemen en ten tweede omdat ze blijkbaar niet inzien dat de 3Js kwalitatief aan de onderkant van de Nederlandse muziekwereld staan.

Tot zover mijn mening :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 1 februari 2011 @ 11:29:06 #185
163650 Greys
pi_92165367
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:25 schreef Moody het volgende:

Het publiek had duidelijk de instructie gekregen om overmatig uitbundig te juichen
Wij waren er met 16 personen in die studio en nee, er was NUL instructie om bij een bepaald nummer te juichen. Wij keken er ook heel erg van op toen het gebeurde...
Jaap en Jaap schijnen eerder gezegd te hebben dat ze zelf een voorkeur voor dit nummer hadden, de zaal zat voor 90% vol met 3Js fans ipv songfestivalfans en zij wilden dus hun Jees steunen door dat nummer te kiezen. Denk ik. Anders kan ik het niet verklaren.

quote:
en die fotografen achter Jolanthe waren neergezet om een beeld te creëren dat dit wel een heel belangrijk moment in de Nederlandse geschiedenis was. Te zielig voor woorden dat dit nodig is in dit land. En ongelofelijk naief van de Tros om te denken dat tv-kijkers achterlijk zijn.
Agree. Want die fotografen werden daar idd geparkeerd.

quote:
Aan de andere kant past deze manier van werken prima bij het waardeloze nummer en het hele songfestival....allemaal kansloos. Grappig om te zien dat mensen daadwerkelijk hoop hebben, ten eerste omdat ze het songfestival serieus nemen en ten tweede omdat ze blijkbaar niet inzien dat de 3Js kwalitatief aan de onderkant van de Nederlandse muziekwereld staan.

Tot zover mijn mening :)
Dat laatste over kwalitatief aan de onderkant van de Ned. muziekwereld daar worden we het niet over eens. Het zal je smaak niet zijn, maar spelen en zingen kunnen ze gewoon. Of hebben ze de Edison bij een pakje boter gekregen? En waren zijn uitvoeringen bij De Beste Zangers van Nederland allemaal playback? :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:30:37 #186
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_92165418
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:25 schreef Moody het volgende:

Het publiek had duidelijk de instructie gekregen om overmatig uitbundig te juichen
Het is heel normaal om instructies te krijgen dat je enthousiast moet doen. En de zaal stond vol met 3J-fans. Meer dan gebruikelijke instructies kregen we niet (en we waren ook verbaasd dat bij het laatste nummer iedereen opeens extra enthousiast was).
quote:
en die fotografen achter Jolanthe waren neergezet om een beeld te creëren dat dit wel een heel belangrijk moment in de Nederlandse geschiedenis was. Te zielig voor woorden dat dit nodig is in dit land. En ongelofelijk naief van de Tros om te denken dat tv-kijkers achterlijk zijn.

Aan de andere kant past deze manier van werken prima bij het waardeloze nummer en het hele songfestival....allemaal kansloos. Grappig om te zien dat mensen daadwerkelijk hoop hebben, ten eerste omdat ze het songfestival serieus nemen
We nemen het niet zo enorm serieus, we hebben er gewoon plezier in en zijn enthousiast.
quote:
en ten tweede omdat ze blijkbaar niet inzien dat de 3Js kwalitatief aan de onderkant van de Nederlandse muziekwereld staan.
Ik ben het daar niet mee eens.
Hoogachtend,
Erik.
pi_92165554
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:24 schreef Greys het volgende:

[..]

Nou dat is dus idd exáct waar iedereen zo over valt.
De TROS vindt zichzelf veel te belangrijk :{
Ik ben het helemaal eens met de mensen die zeggen dat het Songfestival een nationaal iets is wat niet geadopteerd zou moeten worden door een bepaalde omroep die er zo nadrukkelijk zijn stempel aan geeft... geef het terug aan de NOS of maak er een volledige openbare wedstrijd van zonder acts buiten te sluiten
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 1 februari 2011 @ 11:34:40 #188
163650 Greys
pi_92165591
Ik heb op dit moment trouwens wél het idee dat we doorgaan naar de finale (maar ook een beetje door de gunstige loting...) maar ik heb niet het idee dat het in de finale daarna veel gaat worden.
Teveel eenheidsworst.

Maar een béétje hoop kijkt gewoon leuker w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92165640
Ik denk ook wel dat we doorgaan naar de finale :Y

..het moet er toch een keer van komen ^O^
pi_92165693
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:34 schreef Greys het volgende:
Ik heb op dit moment trouwens wél het idee dat we doorgaan naar de finale (maar ook een beetje door de gunstige loting...) maar ik heb niet het idee dat het in de finale daarna veel gaat worden.
Teveel eenheidsworst.

Maar een béétje hoop kijkt gewoon leuker w/
Jij hebt toch met elke inzending het gevoel dat het wel gaat lukken? ;)
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:39:02 #191
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_92165763
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:37 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ik wel :D. Maar vorig jaar was het meer een soort wanhoopsdaad. Toen dacht ik "misschien is dit wel zo absurd en authentiek ( :r) dat het toevallig aanslaat. Het kán....", dit jaar ben ik wel te spreken over de kwaliteit van de artiesten. het zijn normale mannen, met een goed poprocknummer. Geen draaiorgel, geen glitterende pakken, geen Arabische invloeden.
Hoogachtend,
Erik.
pi_92165805
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:29 schreef Greys het volgende:

[..]

Wij waren er met 16 personen in die studio en nee, er was NUL instructie om bij een bepaald nummer te juichen. Wij keken er ook heel erg van op toen het gebeurde...
Jaap en Jaap schijnen eerder gezegd te hebben dat ze zelf een voorkeur voor dit nummer hadden, de zaal zat voor 90% vol met 3Js fans ipv songfestivalfans en zij wilden dus hun Jees steunen door dat nummer te kiezen. Denk ik. Anders kan ik het niet verklaren.
Jij hebt nooit gehoord van "opstokers"?
Acteurs die her en der in het publiek zitten en die overmatig de rest van het publiek proberen op te zwepen? Dit heeft overigens niets te maken met deze uitzending, het is een algemeen verschijnsel.

quote:
Dat laatste over kwalitatief aan de onderkant van de Ned. muziekwereld daar worden we het niet over eens. Het zal je smaak niet zijn, maar spelen en zingen kunnen ze gewoon. Of hebben ze de Edison bij een pakje boter gekregen? En waren zijn uitvoeringen bij De Beste Zangers van Nederland allemaal playback? :D
Het is inderdaad mijn mening.

Je verliest alleen uit het oog dat muziek niet alleen zang is. Het is een combinatie van compositie, gevoel, tekst, zang en instrumentarium.
De zang zit wel goed bij deze band. Maar een muziekliefhebber die verder kijkt dan zijn neus lang is, zal waarschijnlijk vinden dat er zoveel meer te vinden is in Nederland.

Al die prijzen zeggen me overigens niet. Die zijn gelieerd aan afspraken met platenbazen en sponsors en de waan van het moment. Het is een gegeven dat de 3J's een grote schare fans hebben, wat niet direct betekent dat ze goed zijn. Een combinatie van goed management, imago ("Volendam = kewl") en slim je fans kiezen is al voldoende om binnen te lopen in de muziekwereld :)
'13 |
'14
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:42:20 #193
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_92165882
Ik vind echt dat het met compositie, gevoel tekst en zang wel goed zit :D. Vooral bij dit nummer wat niet gewonnen heeft -O-.
Hoogachtend,
Erik.
pi_92166028
Ik heb het gevoel dat jij er ook niet geheel objectief tegenover staat als fan :)
'13 |
'14
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:47:31 #195
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_92166103
Ik ben geen 3J's-fan :D. Had er eigenlijk voordat ik wist dat ze meededen aan het ESF nooit iets van gehoord. Maar ik ben wel positief gestemd over ze.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:49:03 #196
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_92166175
Hier is trouwens de studioversie van het winnende nummer:

Hoogachtend,
Erik.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 1 februari 2011 @ 11:50:47 #197
163650 Greys
pi_92166250
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:37 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Mwah, niet met elke ;) Ik probeer het mezelf vaak 'aan te praten' dat het zou kunnen lukken, omdat ik dat veel leuker vind kijken.
Bij dit nummer heb ik echt niet het idee dat het veel gaat worden, helaas. Weelderig Waardeloos had het moeten worden. Maar als ik dat nog vaker zeg wordt het irritant denk ik :@ :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 1 februari 2011 @ 11:58:08 #198
163650 Greys
pi_92166556
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:40 schreef Moody het volgende:

Maar een muziekliefhebber die verder kijkt dan zijn neus lang is, zal waarschijnlijk vinden dat er zoveel meer te vinden is in Nederland.
Ik vind sommige nummers wonderschoon. Hun theatertour Akoesteren vond ik juist tonen dat het echte muzikanten zijn met hart voor muziek. En wij gingen daar (NSF) zeker niet heen als 3Js fan, en Jan Smit vind ik al helemaal niets.

Leuke discussie juist dit! Maar ik vind dat jij je hier ook iets teveel laat leiden door je eigen smaak, door mensen die de Jees niet als 'onderkant van de muziekwereld' bestempelen neer te zetten als mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is.
Er zijn plenty heel goede muzikanten en bands, ik zeg ook zeker niet dat de Jees de top zijn. Maar zelfs hun medeartiesten in Nederland vinden de 3Js zeer getalenteerd (en dat zeiden ze ook al ruim voordat bekend werd dat ze aan het NSF zouden meedoen ;) ).

Ben alleen zelf dus ook teleurgesteld door het winnende nummer. De Stroom en die ene die ik al tot vervelens toe genoemd heb waren beter imho.

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 01-02-2011 12:40:47 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92167958
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:17 schreef TheVulture het volgende:

[..]

"het is een gekkenhuis hier, de pers komt massaal binnenstromen"

Yolanthe :')
Stond op haar kaartje hé, dus dan zeg je dat.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:38:35 #200
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_92168161
Ik vond het ook zo stom dat op de autocue steeds stond "Bedankt, Daniël." wanneer er jurycommentaar gegeven werd :').
Hoogachtend,
Erik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')