De tros heeft een belang bij nederlandstalige muziek, nou waren de nummers die in 2003-2005 gekozen werden allen in het engels na stemming.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:00 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me af wat de TROS er op tegen heeft om een opzet zoals in 2003, 2004 en 2005 te doen... toen namen ze samen met de NOS de organisatie al op zich en hadden we 4 voorronden in een studio en daarna de grote finale in Ahoy.... niet dat daar nou 32 juweeltjes tussen zaten maar die opzet was zoveel leuker dan nu. En als je het goed programmeert zijn er zeker genoeg mensen die er wekelijks naar kijken
De TROS heeft niks met muziek, echt niet. Ze hebben het NSF op zich genomen omdat geen enkele andere omroep het wilde verzorgen. De TROS ziet het als doelgroep-tv en als uitgelezen kans om de eigen Muziekplein-meuk te pushen. Dat is vorig jaar tot in het extreme gedaan, wat veel kritiek opleverde. Daarom hebben ze dit jaar een soort 'compromis' gesloten door binnen hun vijver te vissen naar datgene wat voor niet-TROS-volk ook nog enigszins acceptabel is. Daarvoor zijn de 3J's perfect.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:00 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me af wat de TROS er op tegen heeft om een opzet zoals in 2003, 2004 en 2005 te doen... toen namen ze samen met de NOS de organisatie al op zich en hadden we 4 voorronden in een studio en daarna de grote finale in Ahoy.... niet dat daar nou 32 juweeltjes tussen zaten maar die opzet was zoveel leuker dan nu. En als je het goed programmeert zijn er zeker genoeg mensen die er wekelijks naar kijken.
Ze zouden dan de verplichting aan artiesten kunnen opleggen om een Nederlandstalig liedje in te sturen. in 1998 hadden we bijvoorbeeld 8 enorm goede Nederlandstalige liedjes in de finalequote:Op maandag 31 januari 2011 19:05 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De tros heeft een belang bij nederlandstalige muziek, nou waren de nummers die in 2003-2005 gekozen werden allen in het engels na stemming.
Ja; en de formule (fantasietaal) 4 jaar achterhaald. Wat een bagger was dat zeg. Zelfs Sieneke was nog beter.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:56 schreef TheVulture het volgende:
Treble is in 2006 met een bus door Europa heen gereden voor promotiedoeleinden![]()
Jammer dat dat nummer kut was![]()
In 2005 hadden we op zich geen slecht liedje en een geweldige zangeres, dat we toen niet doorgingen zou je nog aan de televoters/vriendjespolitiek kunnen wijten en aan het ontbreken van een vakjury. Daarnaast kwamen er meer landen met een goeie ballad en de historie leert dat als er meerdere liedjes in dezelfde vijver vissen er altijd een paar genadeloos hard onderuit gaanquote:Op maandag 31 januari 2011 19:08 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ja; en de formule (fantasietaal) 4 jaar achterhaald. Wat een bagger was dat zeg. Zelfs Sieneke was nog beter.
Ik denk dat het voorlopig niet terug gaat naar de NOS en als de TROS er geen zin meer in heeft na volgend jaar dat MAX het overneemt ofzoquote:Op maandag 31 januari 2011 19:09 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoor net bij Boulevard dat de TROS volgend jaar nog het NSF onder haar hoede heeft en dat het daarna weer door de NOS zou kunnen worden overgenomen? Klopt dit?
Dit zou wel genoeg moeten zijn. Het is een heel behoorlijk nummer, en Nederland heeft gunstig geloot met landen als Cyprus, Oostenrijk, Slowakije, Slovenie en Bulgarije, die er regelmatig weinig van bakken.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:20 schreef TheVulture het volgende:
2011 lijkt me echt een jurylied dus ben benieuwd of dat wel voldoende is
Zoiets hoorde ik ook, dan zou het contract van 3 jaar voorbij zijn?quote:Op maandag 31 januari 2011 19:09 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoor net bij Boulevard dat de TROS volgend jaar nog het NSF onder haar hoede heeft en dat het daarna weer door de NOS zou kunnen worden overgenomen? Klopt dit?
Het leek gisteren toch ook een beetje op MAX. Ben Cramer stond er notabene te zingen..quote:Op maandag 31 januari 2011 19:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik denk dat het voorlopig niet terug gaat naar de NOS en als de TROS er geen zin meer in heeft na volgend jaar dat MAX het overneemt ofzo
Mwah... zingen? Schreeuwen.quote:
Weet je wat ik écht denk? Dat wat ik net in dat andere topic riep, dat hij zijn stem een beetje heeft overbelast met al die Vrienden van Amstel optredens afgelopen week, dat schreeuwerige nummer Rood van Borsato dat ze zongen (heel goed, trouwens...) en dan alle gewone optredens nog en de Songfestivalrepetities. Normaal schudt hij dit zo uit zijn mouw, dat zag je wel bij dat Beste Zangers van Nederland programma. Geen enkel probleem met noten niet halen.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:49 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Mwah... zingen? Schreeuwen.![]()
Zeker het begin is waardeloos. En dna bedoel ik niet weelderig.
Ik hoop het. Want hiermee gaan we niet winnen.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Weet je wat ik écht denk? Dat wat ik net in dat andere topic riep, dat hij zijn stem een beetje heeft overbelast met al die Vrienden van Amstel optredens afgelopen week, dat schreeuwerige nummer Rood van Borsato dat ze zongen (heel goed, trouwens...) en dan alle gewone optredens nog en de Songfestivalrepetities. Normaal schudt hij dit zo uit zijn mouw, dat zag je wel bij dat Beste Zangers van Nederland programma. Geen enkel probleem met noten niet halen.
Of hij is zwaar in de zenuwen, maar daar lijkt hij me te relaxed voor.
Nou ben ik benieuwd, zou dat nog ergens op een joetjoebje staan?quote:Op maandag 31 januari 2011 22:56 schreef Greys het volgende:
dat schreeuwerige nummer Rood van Borsato dat ze zongen (heel goed, trouwens...)
quote:Op maandag 31 januari 2011 23:06 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nou ben ik benieuwd, zou dat nog ergens op een joetjoebje staan?
Thanksquote:
En dan ook niet één keertje, gewoon echt elke aflevering.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:21 schreef TheVulture het volgende:
Wat jij zegt had ik ook al in mijn hoofd zitten Greys... ik vond hem echt niet goed klinken gisteren en bij de Beste Zangers van Nederland was ie fantastisch
Blijft wel hangen vind ik, refrein en het ge-iiyoohoooquote:Op maandag 31 januari 2011 20:11 schreef Greys het volgende:
Weet je wat nou het erge is?
Ik kan het winnende nummer niet voor me halen, niet meezingen. Ik weet de melodie niet eens meer.
Terwijl ik het riedeltje van Weelderig Waardeloos en De Stroom al de hele dag fluit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |