abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92248493
Het is een publiek geheim dat bijvoorbeeld de Zweedse televisie de stemming probeert te sturen door een, in hun ogen, goed liedje óf als eerste, óf als één van de laatste twee te programmeren. De historie wijst namelijk uit dat de leidjes op die plekken het vaakst doorgaan naar de finale. En ook in dat startveld staan de meest kansrijke nummers als eerste of laatste in de planning. Het heeft dus wel degelijk invloed.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:14:47 #252
6941 APK
Factual, I think.
pi_92249532
Waarbij een late startplaats een veel groter voordeel oplevert...
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:14:01 #253
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_92281417
quote:
TROS maakte fout bij puntentelling Songfestival.

AMSTERDAM - De TROS heeft zondag een fout gemaakt bij het berekenen van de uitslag van het Nationaal Songfestival.
De 3JS zongen vijf liedjes, waaruit een vakjury en het publiek samen de winnaar zouden bepalen. In de einduitslag werd het oordeel van de jury per ongeluk niet meegeteld.
Gelukkig, voor de TROS, leidt de fout niet tot een ander winnend liedje. Het publiek deelde de voorkeur van de jury. De nummers 3, 4 en 5 stonden wél op de verkeerde plek.

Er zat ook een notaris in de zaal. TROS-woordvoerder Birgit Jansen: 'Het is zijn taak om te kijken of er niet wordt gesjoemeld met de televoting. Deze fout was hem niet opgevallen. Het was een fout van de regie.'

Een pijnlijke fout, zeker omdat de laatste dagen felle kritiek werd geuit op de TROS. Onder anderen Paul de Leeuw en voormalig songfestivalcommentator Cornald Maas waren niet te spreken over de uitzending. Zo werd het winnende liedje aan het eind van het programma weggedraaid en zou de jury een wel heel duidelijke voorkeur voor Je vecht nooit alleen hebben gehad.

Het Nationaal Songfestival verliep in 2010 ook chaotisch. Toen staakten de stemmen en weigerde liedschrijver Pierre Kartner in eerste instantie een knoop door te hakken.

Voor de volledigheid: in de correcte uitslag staat Ga dan niet op plaats 3, Weelderig waardeloos op 4 en Toen ik jou vergat op 5.

Sara Berkeljon
Bron.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:19:31 #254
6941 APK
Factual, I think.
pi_92281686
Dus Weelderig Waardeloos nog een plaats lager :D
Kutpubliek :P

Edit: Oh nee, kutvakjury :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_92284340
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:00 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het is een publiek geheim dat bijvoorbeeld de Zweedse televisie de stemming probeert te sturen door een, in hun ogen, goed liedje óf als eerste, óf als één van de laatste twee te programmeren. De historie wijst namelijk uit dat de leidjes op die plekken het vaakst doorgaan naar de finale. En ook in dat startveld staan de meest kansrijke nummers als eerste of laatste in de planning. Het heeft dus wel degelijk invloed.
Dat is in Nederland ook al herhaaldelijk gebeurd. Bijvoorbeeld met "Shine" van de Toppers, maar deze keer ook met "Je Vecht Nooit Alleen". Toen de 5 fragmenten werden vrijgegeven was dat het eerste fragment, tijdens het NSF ineens het laatste nummer...
pi_92285012
Voor de 3J's liefhebber: vanavond komt Vrienden van Amstel Live! op Ned. 3 Uitzendtijd:20:25 - 21:52 uur
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 4 februari 2011 @ 10:53:27 #257
163650 Greys
pi_92313944

Release single, cd en dvd 3JS
De 3JS hebben vandaag een productieve dag met de release van de single Je Vecht Nooit Alleen, de songfestivaleditie van het album Dromers & Dwazen en de dvd Pluche, Zweet en tranen/Theatertoer 2010.

De fysieke single bevat naast Je Vecht Nooit Alleen ook twee Engelstalige covers. De songfestivaleditie is een heruitgave van het album uit 2010 met een extra cd met daarop de vijf nummers van het Nationaal Songfestival en vijf nummers van het live-concert in de Heineken Music Hall afgelopen najaar. De bonuscd wordt ook geleverd bij de dvd van de theatertoer.

Ook op tv en radio wordt dit weekend veel 3JS uitgezonden. Het digitale themakanaal sterren.nl heeft een 3JS-weekend met onder meer een heruitzending van het Nationaal Songfestival, een registratie van de vorige theatertoer en veel clips. Morgen zijn de 3JS te gast voor een optreden bij TROS Muziekcafé en is de herhaling van Vrienden van de Amstel Live waar de 3JS ook optraden.

Tracklist cd:

Disk 1 1. Geloven In Het Leven, 2. Loop Met Me Mee Over Zee, 3. Dansen Met De Geesten, 4. Holland, 5. Het Kan Niet Langer, 6. Wat Is Dromen, 7. Vergeet De Liefde Niet, 8. Geef Mij Je Woord, 9. Tijd Voor De Waarheid, 10. Feest Vandaag, 11. Wacht Op Mij, 12. Hou Van Jezelf, 13. We Vergeten Wat We Eten, 14. Hoger Harder Verder, 15. Dromers En Dwazen

Disk 2 1. Ga Dan Niet, 2. Nooit alleen, 3. De Stroom, 4. Toen Ik Jou Vergat, 5. Weelderig Waardeloos, 6. Geloven In het leven (Live in HMH), 7. Laatste Dag (Live in HMH), 8. Kamers Van mn Hart (Live in HMH), 9. Watermensen (Live In HMH), 10. Hoger Harder Verder (Live In HMH)

Tracklist dvd:

Tracklist Dvd: 1. Dansen Met De Geesten, 2. Bevlogen Als Vogels, 3. Het Kan Niet Langer, 4. Wat Is Dromen, 5. Feest Vandaag, 6. Hou Van Mij, 7. Als Ik Ooit Een Vrouw Kon Zijn, 8. Tijd Voor De Waarheid, 9. Breekbaar, 10. Loop Met Me Over Zee, 11. Laat Ze Dansen, 12. Geloven In Het Leven, 13. Hou Van Jezelf, 14. Een Met De Bomen, 15. Alles Overnieuw, 16. Drinklied, 17. Watermensen, 18. Holland, 19. Geef Mij Je Woord, 20. Net Alsof, 21. We Vergeten Wat We Weten, 22. Hoger Harder Verder, 23. Draag, 24. De Waanzin/Breng Me Thuis

Bonus-cd is disk 2 van songfestivaledite Dromers & Dwazen

Bron
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 4 februari 2011 @ 10:53:59 #258
163650 Greys
pi_92313966
Twitter:

quote:
driejs
Naast playlist radio 2 in NL nu ook op de playlist van radio 2 in Vlaanderen. En dat op de dag van release! JK
Mooi, laat die Belgen het alvast maar horen ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 4 februari 2011 @ 10:54:45 #259
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_92313993
Dat is toch een land waar we het in de halve finale van moeten hebben :Y.
Hoogachtend,
Erik.
pi_92314058
Ik zag net de 3J's op de Belgische radio bij De Madammen.
Je weet wel, radio op TV.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 4 februari 2011 @ 10:59:22 #261
163650 Greys
pi_92314224
Doen ze goed!
Dat ze ook maar even een Duitse promoter vinden dan, laat ze daar die Engelse versie maar horen! :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92320727
quote:
15s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:14 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

quote:
Songfestival-jurylid Eric van Tijn: Wat een afgang
Eric van Tijn, jurylid van het Nationaal Songfestival, vindt het onprofessioneel dat de TROS zondag een verkeerde uitslag heeft gecommuniceerd tijdens het liedjesfestijn. Hoewel het winnende nummer van de 3JS onveranderd blijft, zijn de nummers drie, vier en vijf door elkaar heen gehaald. Wat een afgang, zeg. Wat is dit toch, jongens?, aldus Van Tijn bij Edwin Evers op Radio 538. Ons blijft ook niets bespaard ieder jaar met het Nationaal Songfestival. Dit kan er ook nog wel bij.

Van Tijn kan zich een erger scenario indenken. Het zou nog erger zijn als het winnende nummer verkeerd was. Dat zou een ramp zijn.

De uitzending van het Nationaal Songfestival wordt hevig bekritiseerd. Het is volksvermaak om het Songfestival af te fikken. Ik wist van tevoren dat mijn kop er ook af ging, als ik daar zou gaan zitten. De hele jury is afgefikt door Paul de Leeuw.

Of hij volgend jaar weer in de jury gaat zitten, weet Van Tijn nog niet. Het hangt van de artiest af. Ik vind de 3JS goede artiesten. Dan vind ik het leuk om me over hun liedjes te buigen. Als het een artiest is waar ik niets aan vind, dan doe ik het niet.
quote:
Wilma Nanninga vindt TROS lachertje
Vijf dagen na uitzending geeft ook Wilma Nanninga haar mening over het hevig bekritiseerde Nationaal Songfestival. De baas van pagina Privé vindt de TROS een lachertje. Oh oh oh, wat fout. De TROS vergat bij het Songfestival de stemmen van de jury in de einduitslag. Wat doet de TROS toch allemaal met ons songfestival? Flater stapelt zich op flater. Het liedjesspektakel lijkt door de omroep niet serieus te worden genomen, oordeelt Nanninga vrijdag in De Telegraaf.

Nannina vond de show niet om aan te zien. De gezapige show, die die naam al nauwelijks mocht hebben, leek nog het meest op een TROS muziekfeest met de 3JS in de hoofdrol. Maar het deed die rasmuzikanten geen recht. Yolanthes teksten waren niet om over naar huis te schrijven en de rol van de jury bleef zeer vaag.

De juryleden waren te kritisch, vindt Nanninga. De 3JS moesten het commentaar aanhoren zoals schooljongens naar de hoofdmeester luisteren. Tenenkrommend. En wat moesten ze dan met het jurycommentaar? Nou niks dus, want de TROS deed er zelf ook niks mee.

Het is dat ik thuis op de boerderij in Zeeland geen klompen draag, anders waren ze nu toch echt gebroken.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 13:35:35 #263
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_92321326
Eigenlijk kan niet genoeg kritiek op de TROS komen, wat mij betreft.
Hoogachtend,
Erik.
pi_92322089

Akoestische versie,...ik krijg werkelijk kippevel van Jan z'n stem! Prachtig :)
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_92325764
http://eversstaatop.radio(...)elling-songfestival/

Van Tijn wordt er helemaal gaar van. :D
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_92379340
De 3J's komen deze week op 5 binnen in de Top100.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 5 februari 2011 @ 19:05:31 #267
163650 Greys
pi_92379437
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 19:02 schreef Fred_B het volgende:
De 3J's komen deze week op 5 binnen in de Top100.
Ik wilde het net komen posten :D

'JE VECHT NOOIT ALLEEN' VAN 3JS HOOGSTE NIEUWE BINNENKOMER

De single 'Je Vecht Nooit Alleen', waarmee 3JS ons land zal vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival, komt vandaag als hoogste nieuwe binnenkomer binnen op nr. 5 in de single top 100.

De entry is na slechts vier dagen beschikbaar te zijn geweest en op basis van alleen downloads.

Vandaag is ook de cd-single verschenen, die behalve Je Vecht Nooit Alleen ook twee covers bevat t.w. Satisfied Mind (bekend van Jeff Buckley) en Something Fine (origineel van Jackson Browne).

Vandaag verschijnt er ook een limited songfestival editie van het gouden album Dromers En Dwazen. Dit album is uitgebreid met een extra cd waarop de vijf liedjes staan die 3JS heeft geschreven voor het Nationaal Songfestival van afgelopen zondag en vijf livetracks die zijn opgenomen tijdens het uitverkochte HMH-concert van afgelopen jaar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92379724

Dit had toch een veel betere inzending geweest.... -O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 5 februari 2011 @ 19:15:29 #269
163650 Greys
pi_92379802
Oh hou op, ik ben er ook nog niet overheen dat dát hem niet geworden is ;( :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92379817
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 19:15 schreef Greys het volgende:
Oh hou op, ik ben er ook nog niet overheen dat dát hem niet geworden is ;( :@
sorry :*
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 5 februari 2011 @ 19:17:36 #271
163650 Greys
pi_92379897
_O-

Ik ga hem nog wel even luisteren O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_92379953
Vecht nooit alleen is ook goed maar daar zijn we echt op de jury's aangewezen ben ik bang
pi_92380021
Ik blijf het ook jammer vinden dat Weelderig Waardeloos het niet geworden is. Dat is een nummer dat veel meer de aandacht trekt dan het nummer dat we nu sturen. Ik ben toch bang dat als er 1 of ander Albanees huppelkutje met een dance-nummer na NL komt, iedereen onze inzending direct weer vergeten is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_92380220
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 19:20 schreef Fred_B het volgende:
Ik blijf het ook jammer vinden dat Weelderig Waardeloos het niet geworden is. Dat is een nummer dat veel meer de aandacht trekt dan het nummer dat we nu sturen. Ik ben toch bang dat als er 1 of ander Albanees huppelkutje met een dance-nummer na NL komt, iedereen onze inzending direct weer vergeten is.
Daarom zeg ik dat we het echt van de jury's moeten hebben, de televoters vergeten ons inderdaad
pi_92380427
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:52 schreef grazz het volgende:

Akoestische versie,...ik krijg werkelijk kippevel van Jan z'n stem! Prachtig :)
Ok dit moet dus gewoon in deze versie naar Dusseldorf!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')